Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

I sada počnemo od teškog detinjstva, pa to objašnjava uzimanje droge i kriminal i onda ubiješ nekoga drogiran dok bežiš od policije i krivo je dakle teško detinjstvo, tj, njegovi roditelji koji nisu uspeli da vaspitaju dete, pa samim tim i njihovi roditelji i tako u nedogled...

Po toj logici, nikad nije čovek kriv "jer imao je teško detinstvo" - e pa ne može - punoletstvo donosi neka prava, ali i obaveze. Svi samo govore o pravima, a o obavezama i odgovornosti se ne priča.

NEMA OLAKŠAVAJUĆIH OKOLNOSTI - idi u zatvor 5 godina za saobraćajnu nesreću sa smrtnih ishodom, dodaj nekoliko meseci zbog droge, nekoliko meseci zbog oružja, par godina zbog bežanja od policije i doživotna zabrana upravljanja motornim vozilom.

Ako neko oseća neku samilost zbog njegovog teškog detinjstva - odlično. Neka ide u neku socijalnu službu i pomaže takvih ljudima, ili neka se organizuje i osnuje NVO koja će raditi sa zatvorenicima i spremati iz za uklapanje u život kada izađu iz zatvora. Ima posla za svakoga.
 
NIkad necu razumeti zakon, kao vozio si alkoholisan dobijas umanjenje kazne? Zar to ne treba da bude otezavajuca okolnost?
 
Upravo ono što rekoh ranije, "počinilac poznat od ranije". A zamisli šta bi se tek desilo da se slučajno pojavi neko kao Ben Kingsli u filmu gde je upucao doktrora koji je bio krivi za smrt njegovog sina, jer nije reagovao na vreme, nego je pušio cigaru napolju. Pa taj bi dobio doživotnu bez mogućnosti pomilovanja.
 
Vesić: Pomoć grada porodici vozača

Grad Beograd izražava saučešće porodici nastradalog vozača GSP, koji je jutros poginuo u saobraćajnoj nesreći u Zemunu, i učiniće sve da porodica dobije pomoć i podršku, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Obišao sam jutros mesto teške saobraćajne nesreće koja se dogodila jutros oko04.10 na raskrsnici ulica Cara Dušana i Tršćanske u Zemunu. Sudarila su se dva autobusa i to 1372 sa linije 15, koji je krenuo da se uključi na liniju, i autobus privatnog prevoznika objavio je na svom fejsbuku profilu zamenik gradonačelnika Goran Vesić .

Do nesreće je došlo kada se iz Tršćanske ulice pojavilo putničko vozilo koje je, kako stoje stvari kršeći pravila i vozeći neprilagođenom brzinom udarilo u autobus privatnog prevoznika koji je potom udario u gradski autobus. Vozač automobila je, prema informacijama koje sam dobio na licu mesta, bežao od policije. Nažalost, vozač autobusa Gradskog saobraćajnog preminuo je na licu mesta.

U ime grada Beograda izražavam saučešće njegovoj porodici. Grad Beograd će učiniti sve da porodica nastradalog vozača ima pomoć i podršku u ovom teškom trenutku za njih.

Troje ljudi je povređeno i to vozač privatnog autobusa, jedna putnica iz privatnog autobusa i vozač automobila koji je izazvao udes. Svi su zdravstveno zbrinuti.

Grad Beograd će sarađivati sa nadležnim organima u istrazi o ovoj teškoj nesreći , napisao je Vesić.

izvor: studio B
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707978#p707978:1hjgh3tz je napisao(la):
hiavata » Čet Feb 13, 2020 10:23 am[/url]":1hjgh3tz]NIkad necu razumeti zakon, kao vozio si alkoholisan dobijas umanjenje kazne? Zar to ne treba da bude otezavajuca okolnost?
Sudija kad uzme pare mora da nađe gomilu olakšavakućih okolnosti. Šta misliš koliko se kreće svaka godina umanjenja.?

E kad nemaš pare onda je sve to otežavajuće, tako se sirotinji profesionalcima sve gleda da se oteža. Kao i onom mučeniku što mu je bu**** skočila pod autobus. Sudija ga osudila sa rečima da je on profesionalac i da je trebao da predvidi??????
 
Неописиво ми је жао возача, оваква дешавања ме сваки пут подсете колико живот није фер и колико мало је потребно да се један живот промени из корена или избрише заувек.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Kazne za saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom su blage jer je zakon pisan sa pretpostavkom da vozač nije namerno ubio nekog. Problem je u tome što kazna ostaje blaga i kada postoji svesno izazivanje opasnosti. Ko pod uticajem narkotika ili alkohola sedne za volan zna da izaziva opasnu situaciju. Ko vozi 120kmh po gradu zna da izaziva opasnost. Za takve ne treba da važi isto krivično delo već takve treba optužiti za ubistvo iz nehata. Zašto za takve ljude važi isti član zakona, kad je taj član napisan uz potpuno drugačiju pretpostavku?
 
Ја сам на фејсу објавио статус у вези човека... Мало људи од вас се форума сећа, колико је било избегнутих трагедија, где је мало фалило да возачи погину
1. Расход старог ИК166 1123, тада ишао на линију око 5 сати ујутру, редован био на 17, 15ак година има од тог судара, али такво улетање у приколицу аутобуса, чији су се делови сакупљали бар месец дана на делу аутопута према Загребу, где 611 иде... То хладно јануарско јутро се код мене у Блоку зачуло као детонација, камион по сред приколице... Призори људи то јутро, где се судар од силине толико чуо, да су се цели 33 и 38.блок на ноге дигли... А сећам се да је 1123 својевремено био редован лети 68 (Похорска - Блок 70)
2. Судар 1136 и Југо Флориде непосредно пред излазак из Похорске у Гоце Делчева, такође на 68, тада је та стара Раба била црвена, па 2000их година била ремонту, тада је Флорида улетела у приколицу аутобуса, ја био у предњем делу тог аутобуса, јер знам да сам скинуо папирну ознаку те линије, која ми стоји у подруму...
 
Bahatost jaca od : parkiraj telefon dok vozis ;)
 

Prilozi

  • 87232969_2194690930633341_2955164656173318144_n.jpg
    87232969_2194690930633341_2955164656173318144_n.jpg
    52,5 KB · Pregleda: 3.444
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707914#p707914:30h2z8kh je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Feb 13, 2020 3:01 am[/url]":30h2z8kh]Ja se raspisao bezveze al evo da prenesem komentar sa Novosti, čovek sve lepo objasnio:

file.php

Prehlađen sam, jedva gledam na oči pa se unapred izvinjavam ako nešto propustim da pročitam.. Nažalost ne pratim sve teme pa onda ovako sa vremenskim zaostatkom naletim na meni jako zanimljive..

Kakav crni "advokat". Pa ovo se na prvo čitanje vidi da se nalupetao bez presedana. Nego na internetu svako može da napiše i bude šta god poželi.

Kaže: "Bio je drogiran znači nauračunjljiv 1 do 2 godine manje."

Znači najosnovnija AZBUKA krivičnog prava je ako učinilac sam sebe dovede u stanje neuračunjljivosti, npr. bio je pod uticajem alkohola, droga pa u takvom stanju izvrši delo => SUDI MU SE KAO DA JE BIO URAČUNJLJIV. (tzv. actiones libere in causa)

Bez daljeg polemisanja, relativizacije i ostalo. To ne da ne može da bude olakšavajuća okolnost pa da mu u rasponu koji je propisan za to delo kazna ide na dole, nego NEMA ŠANSE.

Tako da nemojte zdravo za gotovo sve šta "advokat" napiše.

@astrodule da, i kod nas se tako određuju kazne za svako pojedinačno delo jednog izvršioca učinjenih u sticaju, ali za razliku od SAD ne radi se prosto sabiranje svih kazni, (pa neko dobije 458 godina zatvora) nego se koristi jedan od tri principa koji se u suštini svode na to da se izriče kazna koja ne može biti manja od pojedinačne najveće ili veća od zbira svih kazni u okviru propisanog maksimuma.
 
Ma čovek je bio ironičan pobogu. :)
Kivan je na srpski pravosudni sistem, kao i većina naroda, pa mu ne preostaje ništa drugo nego da se sprda na njegov račun.
 
Ok Bender, pobogu :)

I ja sam kivan i te kako, doduše mnogo više na druge dve grane vlasti..
 
Ova situacija moze u dve teme, "Bezbednost u javnom prevozu" i u "Odrzavanje vozila" ali ajde da pisem ovde. Situacija je sledeca, na slici su 3 elektronska dela(releji?) koji sluze da zaustave kretanje autobusa ukoliko se on krece dok su mu vrata otvorena. Jedini je problem sto se oni nalaze kod sofersajbne i izduva klime a ne u sklopu elektronike vrata...U pitanju je M iz 2013. godine. Ovo me je podsetilo na tragediju koja se desila na 610(bus iste serije kao i ovaj) usled otvaranja vrata neposredno po kretanju iz stanice.

8cTlCYV.jpg
 
Preventivne mere i uputstva vezano za Korona virus u gradskom prevozu

Grad Beograd, posredstvom Sekretarijata za javni prevoz, doneo niz preventivnih mera i uputstava za postupanje u javnom prevozu u slučaju širenja virusa „covid-19”.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić podsetio je da je javni prevoz usluga od opšteg interesa koja omogućava mobilnost, a u vreme epidemija i pandemija od naročite je važnosti jer omogućava, između ostalog, pristup zdravstvenim ustanovama.

– Doneli smo niz mera i preporuka za organizatore, operatere, vozače i kontrolore, ali i za korisnike javnog prevoza. Ključni cilj za prevoznike koji obavljaju javni prevoz putnika jeste obezbeđivanje kontinuiteta u radu, upravo zbog potrebe građana da koriste javni prevoz. Stoga bi javni prevoznici trebali da preduzmu sve mere i zaštite osoblje kako bi se izostanci sa rada minimizirali. Najvažnija preporuka jeste da se u svakom trenutku prate uputstva nadležnih organa i da se mere pooštravaju u skladu sa nivoom rizika. Kada je reč o putnicima koji koriste javni prevoz, najvažnije je, ako su doputovali iz zemlje ili regiona sa visokim ili umerenim rizikom od korona virusa, da pažljivo prate svoje zdravlje. Ako posumnjaju na simptome koji uključuju temperaturu i kašalj, odmah se moraju izolovati i potražiti lekarsku pomoć – precizirao je Vesić, navodeći još jednom brojeve telefona na koje mogu pozvati u tom slučaju: 064/8945235 ili 011/2684566.

On je istakao da se preventivne mere primenjuju na sve vidove javnog prevoza bez obzira na nivo pretnje, a da je u planiranje potrebno uključiti sve prevoznike i operatere koji učestvuju u javnom prevozu putnika, s obzirom na to da najbolje poznaju poslovne procese i resurse kojima raspolažu. Takođe, u proces planiranja i sprovođenja mera zaštite zaposlenih i korisnika prevoza potrebno je uključiti i sindikate, zato što njihovo učešće može pomoći u razumevanju i podršci za manje popularne mere, naveo je Vesić.

Ključno je imati identifikovane bitne funkcije unutar organizacije i obezbediti im odvojene prostorije ako se to proceni potrebnim, što je glavna preporuka za operatere. Takođe, potrebno je identifikovati radna mesta prema stepenu rizika od ugroženosti i identifikovati zaposlene koji bi mogli biti u rezervi za kritične pozicije. Zamenik gradonačelnika naveo je da je neophodno proveriti i zalihe neophodne za nesmetano obavljanje javnog prevoza putnika. Jedna od mera jeste i svakodnevno informisanje i komunikacija sa zaposlenima radi ohrabrenja i suzbijanja panike, jer će širenje virusa biti ključna tema u medijima, kao i redovno praćenje objave nadležnih organa u cilju informisanosti o najnovijim savetima, merama i preporukama.

– Sekretarijat za javni prevoz je s ciljem preventivne zaštite kako voznog osoblja tako i korisnika usluge prevoza u Beogradu, sve operatere obavestio da je potrebno da podignu nivo održavanja higijene u vozilima javnog prevoza. To pre svega podrazumeva svakodnevnu pojačanu dezinfekciju unutrašnjosti vozila: vozačku kabinu, rukodržače, validatore, sedišta, a ako bude data preporuka nadležnih službi, potrebno je nabaviti i zaštitne maske za vozno i kontrolno osoblje – kazao je Vesić.

Za ove potrebe Sekretarijat za javni prevoz je preporučio umerenu nabavku sredstava za dezinfekciju (sredstava na bazi alkohola u skladu sa preporukama), kao i zaštitnih maski, kako se ne bi stvarale nepotrebne zalihe. Osim toga, Sekretarijat za javni prevoz uputio je preporuku svim prevoznicima da vozila koja će biti kupljena i angažovana u javnom linijskom prevozu putnika, budu sa zatvorenim vozačkim kabinama koje fizički razdvajaju vozački od putničkog prostora, a u cilju zdravstvene i opšte bezbednosti vozača.

– Grad Beograd i Sekretarijat za javni prevoz svakodnevno će pratiti razvoj situacije i preduzimati mere iz svojih nadležnosti – najavio je Vesić.

Kao meru, zaposlene treba podsetiti na osnovna pravila lične higijene, koja uključuju redovno pranje ruku, pokrivanje usta papirnom maramicom kada kašlju ili kijaju i bacanje zaprljane maramice u kantu za smeće, a ukoliko nemaju papirnu maramicu potrebno je da kijaju i kašlju u lakat. Redovno treba da se prati telesna temperatura i obavezno treba obavestiti nadređene ukoliko primete simptome koji ukazuju na postojanje virusa, dodao je Vesić.

– Operateri moraju da vode računa i o tome da voznom i saobraćajnom osoblju obezbede sredstva za suvo pranje ruku i da odrede lica koja će se starati i biti odgovorna kada je reč o primeni preporučenih mera. Proces čišćenja mora biti prilagođen situaciji, a pažnju treba usmeriti na dezinfekciju zajedničkih površina i mesta koja se dodiruju, kao i na odlaganje otpada – precizirao je Vesić.

Pre početka rada potrebno je izvršiti dezinfekciju radnog prostora, kao i češće tokom radnog vremena, a važno je i održavati rastojanje i izbegavati direktan kontakt sa strankama. Na radnim mestima gde nije moguće čišćenje između smena zaposleni moraju biti opremljeni potrebnim sredstvima i biti odgovorni za uklanjanje otpada i dezinfekciju površina pre početka rada, kao deo rutine. Na svakom terminusu potrebno je izvršiti provetravanje vozila, navedeno je u preporukama.

Zamenik gradonačelnika je na kraju podsetio na to da je Svetska zdravstvena organizacija novi virus okarakterisala kao respiratorni virus koji se širi prevashodno kontaktom sa zaraženom osobom putem respiratornih kapi koje nastaju kašljanjem ili kijanjem, a koje se mogu udahnuti ili kontaminirati ruke i površine. Još uvek nije poznato koliko virus može da preživi na površinama, ali preliminarni podaci ukazuju na to da može da opstane nekoliko sati ili više. Zbog toga se sistemi javnog prevoza moraju smatrati okruženjem visokog rizika i zato je neophodno pridržavati se svih donetih mera i uputstava, zaključio je Vesić.

izvor: studio B
 
Nekako je zalosno da treba ljude opominjati da rade nesto sto bi inace trebalo da rade. Kao npr. ruka preko usta dok se kaslje/kija, a isto tako i zeva, brisanje nosa maramicom, a ne dlanom, redovno pranje ruku, itd.
 
Pa evo - ne treba ruka preko usta kada se kašlje kao što smo nekada učeni. Ili maramica ili u rukav ili pod jaknu.

Ali pranje ruku je uvek bilo isto, a svi znamo nekoga (često stariji ljudi) koji ne peru ruke pre nego što ispipaju pola kuće.
 
Касно сам видео да то пише па сам само једном успео да фоткам и очајно је испало. Баш је кул што у те сврхе користе апарате, велики плус од мене за то иако се неће бог зна шта променити. Старији човек иза апарата је голим рукама јео кикирики (отворених уста наравно, изгледа да постаје прихватљиво јести као свиња и мљацкати), а пре него што је сео стајао је неко време и наравно држао се за шипке.
ed4c2a45fefe33bc540f610bb680975d.jpg


Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Vrh