http://rs.n1info.com/Vesti/a593954/GSP- ... oznju.html
Gradski prevoz po novim pravilima, iz sindikata kažu da je plan nerealan
Iz Kriznog štaba za suzbijanje koronavirusa su najavili da bi gradski prevoz trebalo da počne sa radom 8. maja. Čelnici Grada kažu da će u vozilima važiti posebna pravila. Ulaz i izlaz biće na jednim vratima, dok će mesta stajanja i sedenja biti iscrtana. Predstavnici pojedinih sindikata GSP-a tvrde da će to uticati na povećanje gužvi i dugo čekanje prevoza, jer Beograd nema dovoljno vozača i vozila.
Od uvođenja vanrednog stanja gradski prevoz je na pauzi. A tokom redovnog, situacije je uglavnom otežana. Gužva. Guranje. Stajanje nad glvom. Reči su kojima se najčeše opisuje stanje u vozilima. Ni čekanje autobusa, tramvaja, trolelejbusa duže od 20 minuta nije retkost.
"Gotovo svakodnevne gužve u prevozu, problem predstavljaju i vozačima. Gužve su generalno, pogotovo u centru grada gde narod kad ide na posao i kad se vraća s posla, tad su stvarno velike gužve da ja u nekim situacijama ne mogu čak ni vrata da zatvorim", kaže vozač trolejbusa Mladen Kekić.
A šta Beograđane čeka u gradskom prevozu po ublažavanju mera? Drugi čovek grada Goran Vesić kaže da situacija neće biti ista kao pre, barem kada je u pitanju način korišćenja vozila.
Zbog sprečavanja širenja virusa, biće kako kaže, uvedene pojačane mere.
"Svi koji ulaze u gradski prevoz moraće da imaju maske s obzirom da je tu veliki broj ljudi na jednom malom prostoru. Ulaz i izlaz će biti na jedna vrata, predlažu epidemiolozi da se ljudi nikako ne mešaju, biće iscrtana mesta, koliko ljudi može da stoji u samom prevozu da ljudi ne bi stajali blizu jedni drugih i pored toga ćemo morati da uvedemo konduktere kao što je bilo nekad, koji će voditi računa koliko ljudi ulazi u autobus", objasnio je Vesić nova pravila na TV Pinku 26. aprila.
Predsednik jednog od sindikata u Gradskom saobraćajnom preduzeću, Ivan Banković, plan mera gradskih vlasti ocenjuje kao nerealne. Jer Beogradu, kaže, za početak nedostaju vozila i vozači.
"Tu jednostavno nećemo zaštititi kako ni saobraćajno osoblje, tako ni same putnike. To je možda izvodljivo u nekim gradovima koji imaju mogućnost da povećaju broj vozila i koji se ne oslanjaju na autobuski podsistem, nego koji imaju metro ili neki drugi vid šinskog sistema. U Beogradu prema onome što smo do sada mogli da čujemo to će biti vrlo teško", ocenjuje Ivan Banković iz Sindikata Centar GSP.
Neizvodljivo će biti, kako ukazuje sagovornik N1, i zbog toga što će na stajalištima biti velike gužve.
"U tim situacijama, na prometnim stanicama, ulaz na jedna vrata stvoriće još veći čep. To će sigurno, ako bi se sprovelo, uticati da se vozila - autobusi, tramvaji, trolejbusi u stajalištima zadržavaju dosta duže nego što je to do sada slučaj, na taj način mi ćemo imati veće gužve u vozilima. Autobusi i ostala vozila neće biti redovni, mi ne možemo da povećamo trenutno broj vozila od onoga kakav smo imali pre vanrednog stanja. Imamo ograničen broj vozila, ali pre svega ograničen broj vozača i to se i dalje nije promenilo. Ipak mi se više čini da Grad pod parolom ove situacije, preduzima neke mere da bi poboljšali naplatu", dodaje Banković.
U Evropi ne postoji jedinstvena praksa u vezi sa gradskim prevozom u doba korone. Slične mere, sa iscrtavanjem mesta u cik-cak za sada postoje u Hrvatskoj.
Tagovi: