Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Super što je zabranjena klimatizacija, i tako klime i ne rade, ušteda! :D

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ovim se doprinosi samo još većem haosu, zato što će se ljudi bukvalno "tući" da bi ušli u autobus, jer dok se dočeka sledeći, za koji će isto tako biti krajnje neizvesno da li će se moći ući, zbog svih tih mera...
 
И овако је било натегнуто као у фабрици трегера.
 
Nema od ovoga ništa, biće kao sa onim ulaz/izlaz na određena vrata projektom kad je uvede BusPlus.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
http://rs.n1info.com/Vesti/a593954/GSP- ... oznju.html

Gradski prevoz po novim pravilima, iz sindikata kažu da je plan nerealan

Iz Kriznog štaba za suzbijanje koronavirusa su najavili da bi gradski prevoz trebalo da počne sa radom 8. maja. Čelnici Grada kažu da će u vozilima važiti posebna pravila. Ulaz i izlaz biće na jednim vratima, dok će mesta stajanja i sedenja biti iscrtana. Predstavnici pojedinih sindikata GSP-a tvrde da će to uticati na povećanje gužvi i dugo čekanje prevoza, jer Beograd nema dovoljno vozača i vozila.

Od uvođenja vanrednog stanja gradski prevoz je na pauzi. A tokom redovnog, situacije je uglavnom otežana. Gužva. Guranje. Stajanje nad glvom. Reči su kojima se najčeše opisuje stanje u vozilima. Ni čekanje autobusa, tramvaja, trolelejbusa duže od 20 minuta nije retkost.

"Gotovo svakodnevne gužve u prevozu, problem predstavljaju i vozačima. Gužve su generalno, pogotovo u centru grada gde narod kad ide na posao i kad se vraća s posla, tad su stvarno velike gužve da ja u nekim situacijama ne mogu čak ni vrata da zatvorim", kaže vozač trolejbusa Mladen Kekić.

A šta Beograđane čeka u gradskom prevozu po ublažavanju mera? Drugi čovek grada Goran Vesić kaže da situacija neće biti ista kao pre, barem kada je u pitanju način korišćenja vozila.

Zbog sprečavanja širenja virusa, biće kako kaže, uvedene pojačane mere.

"Svi koji ulaze u gradski prevoz moraće da imaju maske s obzirom da je tu veliki broj ljudi na jednom malom prostoru. Ulaz i izlaz će biti na jedna vrata, predlažu epidemiolozi da se ljudi nikako ne mešaju, biće iscrtana mesta, koliko ljudi može da stoji u samom prevozu da ljudi ne bi stajali blizu jedni drugih i pored toga ćemo morati da uvedemo konduktere kao što je bilo nekad, koji će voditi računa koliko ljudi ulazi u autobus", objasnio je Vesić nova pravila na TV Pinku 26. aprila.

Predsednik jednog od sindikata u Gradskom saobraćajnom preduzeću, Ivan Banković, plan mera gradskih vlasti ocenjuje kao nerealne. Jer Beogradu, kaže, za početak nedostaju vozila i vozači.

"Tu jednostavno nećemo zaštititi kako ni saobraćajno osoblje, tako ni same putnike. To je možda izvodljivo u nekim gradovima koji imaju mogućnost da povećaju broj vozila i koji se ne oslanjaju na autobuski podsistem, nego koji imaju metro ili neki drugi vid šinskog sistema. U Beogradu prema onome što smo do sada mogli da čujemo to će biti vrlo teško", ocenjuje Ivan Banković iz Sindikata Centar GSP.

Neizvodljivo će biti, kako ukazuje sagovornik N1, i zbog toga što će na stajalištima biti velike gužve.

"U tim situacijama, na prometnim stanicama, ulaz na jedna vrata stvoriće još veći čep. To će sigurno, ako bi se sprovelo, uticati da se vozila - autobusi, tramvaji, trolejbusi u stajalištima zadržavaju dosta duže nego što je to do sada slučaj, na taj način mi ćemo imati veće gužve u vozilima. Autobusi i ostala vozila neće biti redovni, mi ne možemo da povećamo trenutno broj vozila od onoga kakav smo imali pre vanrednog stanja. Imamo ograničen broj vozila, ali pre svega ograničen broj vozača i to se i dalje nije promenilo. Ipak mi se više čini da Grad pod parolom ove situacije, preduzima neke mere da bi poboljšali naplatu", dodaje Banković.

U Evropi ne postoji jedinstvena praksa u vezi sa gradskim prevozom u doba korone. Slične mere, sa iscrtavanjem mesta u cik-cak za sada postoje u Hrvatskoj.

Tagovi:
 
Сад је право време да се инсистира на враћању укинутих тролејбуских линија. Иначе се може очекивати потпуни колапс 31, 22А и 29.
 
Na sve ovo je jutros dr Darija Kisić Stepavčević izjavila u jutarnjem dnevniku da će citiram: u gradskom prevozu na ulazu deliti maske onima koji je nemaju.. U kom univerzumu brt oni žive :)

Ima jedna izreka koju mnogo volim a to je da je život maštovitiji od zakonodavca... to kakve su mere i pravila predvideli će praksa u novonastalim okolnostima pokazati šta od toga ima smisla i koliko može... jedno je sigurno da vozila treba da se odmah vrate na pun kapacitet da bi se stvarale manje gužve... a to što je sigurno dobro rešenje, neće uraditi
 
Da, a zakone i propise koji se ne mogu sprovesti ne treba ni donositi. To je, za ovih par hiljada godina pravne istorije, bezbroj puta dokazana istina.

Ali, mediokriteti 'ne veruju u teoriju', oni žele da svoje ideje 'provere u praksi'. I to je poznato.

Što se mene tiče, osoba koja misli da je ostvarivo da se na stajalištima GSP-a dele maske putnicima koji ih nemaju, ne treba da obavlja odgovornu funkciju.
 
Na N1 je gostovao neki čovek koji je pričao o merama i rekao da će biti po 35 ljudi max po vozilu, da će se ulaziti na prva vrata, da će u pojedinim vozilima postojati kontrolori, a u drugima će to obavljati vozač, kao i da ako bude bilo potrebe, da će se broj vozila povećavati / smanjivati, zavisno od linije do linije.
 
Да видимо и тај филм. Тачно би им сад добро дошли они силни исечени Икари и ФАПови.
 
Истина, и то је можда и већи проблем од броја возила.
 
https://nova.rs/biznis/vozac-autobusa-b ... e-za-mart/


.

Vozačima privatnog prevoznika Banbus danas je ponuđeno da za polovinu meseca marta prime osam hiljada dinara, što je sramota, jer smo do 16. marta radili u punom kapacitetu, priča za Nova.rs jedan od vozača Dragan Velimirović i navodi da je to samo jedna od nepravilnosti u radu ovog privatnog preduzeća.

Platu za februar, koja iznosi prosečno od 65 do 70 hiljada, kako dodaje, primili su regularno 25. marta. Kada je počelo vanredno stanje, 16. marta obustavljene su sve vožnje ovog autoprevoznika.

Niko im se, objašnjava Velimirović, nije javljao 25. aprila kada je trebalo da bude plata za mart, već su tek 29. aprila dobili poruku da će biti isplata.

“Kolege koje su otišle kažu mi da su dobili samo po osam hiljada dinara uz obrazloženje da ne može drugačije, da će posle 1. maja da dobiju još osam hiljada, pa onda kasnije opet neki ostatak. To je sramno, jer smo mi naše plate zaradili”, ističe.






On podseća da je Banbus dohodovna firma, odnosno da sve što urade oni odmah naplate.

“Te pare koje je trebalo da dobijemo za prvu polovinu marta mi smo zaradili i uneli u firmu, te pare postoje. Kod nas nema na poček, svaka vožnja se odmah naplati” naglašava Velimirović.

Prema njegovim rečima, vozači koji su otišli po isplatu od osam hiljada dinara bili su prinuđeni da potpišu da će period koji nisu radili zbog vanrednog stanja da im se računa kao da su bili na godišnjem odmoru.

“Tako ostaju bez godišnjeg odmora za ovu godinu. Nemam nameru da to potpišem“, dodaje Velimirović, koji je po zanimanju pravnik, a kao vozač za Banbus radi 16 meseci i to uvek po ugovoru na određeno vreme.

On ne veruje u objašnjenja da kompanija trenutno nema novaca.



“Te pare koje je trebalo da dobijemo za prvu polovinu marta mi smo zaradili i uneli u firmu, te pare postoje. Kod nas nema na poček, svaka vožnja se odmah naplati” naglašava Velimirović.

Prema njegovim rečima, vozači koji su otišli po isplatu od osam hiljada dinara bili su prinuđeni da potpišu da će period koji nisu radili zbog vanrednog stanja da im se računa kao da su bili na godišnjem odmoru.

“Tako ostaju bez godišnjeg odmora za ovu godinu. Nemam nameru da to potpišem“, dodaje Velimirović, koji je po zanimanju pravnik, a kao vozač za Banbus radi 16 meseci i to uvek po ugovoru na određeno vreme.

On ne veruje u objašnjenja da kompanija trenutno nema novaca.

“Kriza je, nema novca, to su samo njihove floskule da bi ljudi pristali da se odreknu godišnjeg odmora, a tih osam hiljada je trebalo da posluži da im se zamažu oči”, ubeđen je Velimirović.

On ukazuje i na druge propuste u radu ovog prevoznika. Kao primer navodi da je njemu i njegovim kolegama više puta bila ugrožena bezbednosti, jer su vozili neispravne autobuse.

“Vozili smo ekskurzije, kada je policija posumnjala u ispravnost autobusa. Za naša tri vozila je na vanrednom tehničkom pregledu zaključeno da kočioni sistem nije ispravan. Međutim, naša firma je to pokušala da zataška time što je saopštila da su vozila isključena jer vozači nisu imali identifikacione pločice. Iz same uprave saobraćajne policije tada su naveli da pločice nisu bile problem, već da je bezbednost bila ugrožena“, prepričava Velimirović.

Dodaje da su mu otkazivale kočnice više puta na vozilima, ali da srećom nije došlo do nekih većih ekscesa jer je bio svestan u kakvom su lošem stanju autobusi.

Kad je jednom taj problem, kako navodi, dospeo u medije, “kompanija je opet demantovala da je u pitanju vozilo, već je uvek prebacivala odgovornost na vozača, iako se to svaki put pokaže kao netačno”.

U privatnom prevozniku Banbus nisu odgovorili na više pisanih zahteva portala Nova.rs da se izjasne o ovim navodima svog zaposlenog, a na pozive se nije odazvao ni vlasnik ovog preduzeća.
 
https://www.danas.rs/beograd/vasiljevic ... tiri-faze/

Dakle, od 4.5.2020. se zapravo ne uspostavlja ponovo javni prevoz u Beogradu nego se samo vraćaju stare trase i nazivi linija, koje će u prvoj fazi moći da koriste samo zaposleni kao i do sada. Čim usluga javnog prevoza ostaje nedostupna za ogromnu većinu građana: nezaposleni, studenti, đaci, penzioneri, onda ne možemo govoriti o ponovnom uspostavljanju javnog prevoza već samo o vraćanju starih trasa i naziva linija za i dosadašnje ekskluzivne korisnike usluge javnog prevoza - zaposlene.

Ono što je problem jeste što gradski čelnici planiraju da navedene "4 faze" sprovode i nakon ukidanja vanrednog stanja, za koje najavljuju da će se uskoro desiti.

Usluga javnog prevoza treba da bude dostupna svim građanima koji za takvom uslugom imaju potrebu i žele da je koriste.

Po ukidanju vanrednog stanja, svaka dalja odluka o ograničenju ulaska pojedinih kategorija putnika u vozilo javnog prevoza, biće diskriminatorska. U Zakonu o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti propisane su mere koje se mogu preduzimati u cilju suzbijanja širenja zaraze, ali su one opšteg karaktera.

Ako je biti student ili nezaposlen rizik za prenos zaraze na druga lica onda je sasvim logično i opravdano da studenti i nezaposleni ne mogu da koriste uslugu javnog prevoza.

Ali ako je veća frekvencija putnika i bliski kontakt među ljudima rizik za prenos zaraze, kao što jeste, onda je to ono što merama treba smanjiti ali bez targetiranja bilo koje od kategorija stanovništva, ko sme a ko ne sme da koristi javni prevoz. Ili tako ili smo i dalje u vanrednom stanju pa neka ga ni ne podižu.

Moje mišljenje je da po ukidanju vanrednog stanja, koje se najavljuje, a u slučaju vanredne situacije uzrokovane zaraznom bolešću, ono što može je da se ograniči br. putnika u vozilu, uvedu mere obaveznog nošenja lične zaštitne opreme, poveća ili smanji br. vozila, da se uvedu strože mere dezinfekcije i čišćenja, kao i druge opšte mere. Čitave kategorije ljudi ne bi smele da budu izopštene iz prava na korišćenje javne usluge.

Nadalje, nije objašnjeno po kom principu će "redar" kontrolisati nečiji radni status u "fazi 1" a ne znamo ni do kad će koja od opisane "4 faze" trajati.

Možda ja kao nezaposleni moram da se odazovem pozivu suda, a student će imati neodložne predispitne obaveze na fakultetu. U tzv. "fazi 1" ove kategorije stanovništva su potpuno isključene iz prava na korišćenje usluge javnog prevoza. Pretpostavljam da se država vodila nekim ekonomskim interesom, pa je odlučila da samo zaposleni mogu da se voze, jer oni doprinose (toliko potrebnom rastu BDPa) a ostali ne. Ukoliko je to bio kriterijum odluke, onda takva doneta mera nije u neposrednoj vezi sa proklamovanim ciljem donošenja - suzbijanje zaraze, već su ekononski razlozi bili glavni motiv za donošenje odluke. Tom proizvoljnom i nelogičnom odlukom su gore navedene kategorije stanovništva stavljene u neravnopravan položaj sa ostalim građanima i time diskriminisane.

Voleo bih da ovako zvuči obrazloženje presude nekom studentu koji je tužio grad jer je pokušao da uđe u prevoz a nije mu dozvoljeno jer je student i to u redovnom stanju, a sve to lepo zabeleži i kamerom. Voleo bih ali ne mogu da tvrdim. U državi u kojoj su online suđenja naprasno moguća kako bi ekspresno nekog nesretnika skembali u zatvor, ali se zato Parlament oko izglasavanja odluke o vanrednom stanju mesec i po dana ne sastaje, ništa nikom ne mogu da tvrdim.

Ono što ja mogu da uradim jeste da budu li propisane "4 faze" trajale i posle ukidanja vanrednog stanja, podneću pritužbu sličnog sadržaja kao u ovom postu Brankici Janković, pa nek se barem jedan organ izjasni povodom toga je l' u pitanju diskriminacija ili nije. Po mom mišljenju jeste i to očigledna.
 
Ariva litas traži rešenje od Grada, nemaju para za dodatne redare u autobusima

Konzorcijum GP-NP Ariva litas obavestio je Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda da nije u mogućnosti da angažuje dodatnih 800 zaposlenih koji bi pratili ulazak putnika i validaciju karata, a po preporukama koje su dobili, jer bi ih to za nekoliko meseci dovelo do bankrotstva i mole za rešenje ovog problema.

Kako su naveli u Izjašnjenju u vezi sa preporukama Gradskog zavoda za javno zdravlje (GZZJZ) u koje je N1 imao uvid, na sastanku sa predstavnicima Sekretarijata 28. aprila obevešteni su da u svakom vozilu treba da budu angažovana osoba (redar, kondukter) koja će pratiti ulazak putnika i validaciju karata, kao i da su već na tom istom sastanku naveli da nemaju dodatno osoblje za to.

U dopisu se kaže da po ugovoru koji imaju sa Gradom, vozno osoblje može da prati validaciju u meri u kojoj im tehničke mogućnosti to dozvoljavaju. Navodi se da bi, ukoliko bi angažovali dodatno osoblje, "čist prosečni mesečni gubitak Konzorcijuma bio oko 40 miliona dinara", i da bi, ukoliko bi to potrajalo više meseci, dovelo do, kako ističu, bankrotstva članica Konzorcijuma.

Naveli su da nisu u mogućnosti da angažuju dodatnih 800 zaposlenih, jer bi time u potpunosti ugrozili svoje poslovanje.

Iz konzorcijuma mole Sekretarijat za pomoć u pronalaženju rešenja za navedeni zahtev.

U dopisu dodaju da su njihova vozila spremna za rad od 8. maja, i da će zaposlenima obezbediti, po preporukama GZZJZ, zaštitnu opremu, a vozačke prostore koji nemaju kabine obezbediti zaštitinim barijerama.

Iz tog konzorcijuma kažu da je o nemogućnosti angažovanja dodatnog osoblja upoznat i zamenik gradonačelnika Goran Vesić, na istom sastanku, i mole Sekretarijat da, u slučaju potrebe, zakažu dodatni sastanak sa njim, kako bi mu prezentovali težinu problema.

U Izjašnjenju u vezi sa preporukama Gradskog zavoda za javno zdravlje, konzorcijum navodi da su na sastanku, uz gore navedeno, obavešteni i o tome da će od 8. maja biti primenjen letnji red vožnje, uz redukciju broja vozila za oko 30 odsto.

Konzorcijum podseća da ima potpisan Ugovor o javno privatnom partnerstvu sa Gradom Beogradom o prevozu putnika sa 418 solo i minibus vozila, kao i da već dva meseca nemaju nikakav prihod, dok su kompanije koje ga čine, kako dodaju, opterećene lizingom, kreditima, potrebom za plaćanjem zarada i doprinosa, PDV-a i održavanjem voznog parka u vreme mirovanja.

izvor: N1
 
Pravi se raspored za letnji red vožnje od 8. maja. Za sad samo toliko znam.

izvor: gspbeograd.net
 
Oni umjesto sve da puste po zimskom redu oni ce da prave guzvu uz obrazloženje nema skola i fakulteta ludilo ...a sto im je kapacitet vozila smanjen to nista ...
 
Ne znam kako to nema fakulteta kada se najavljuje povratak studenata u domove tamo negde za dve nedelje.
Uostalom, ovo je potpuno suludo da postoji neko ko će da kontroliše ponašanje. Zašto je teško uvesti pravilo obaveznog nošenja maski. Mislim i da su ljudi već u nekakvom strahu i da sami neće sesti, a ni stajati, toliko blizu nekoga.
Takođe je vrlo jasno da je prevoz u tako lošem stanju, da je nemoguće obezbediti dovoljan broj vozila kojim se ne bi pravile gužve u njima, kao i da ne mogu da obezbede pouzdanost prevoza. Neverovatno je zaista da su u tolikoj panici.
Isto tako me zanima da li će umanjiti cene mesečne karte za zaposlene kako bi im se nadoknadio prevoz koji nije bio obezbeđen tokom celog aprila. Da li ima neki "ugovor" koji se sklapa pri kupovini mesečne karte, koji opisuje koju uslugu kupuje zaposleni? Jer ove specijalne linije sigurno ne stoje tamo.
 
solecar":k14hfzub je napisao(la):
Pravi se raspored za letnji red vožnje od 8. maja. Za sad samo toliko znam.

izvor: gspbeograd.net
Oni nisu normalni.



Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734167#p734167:17pibe4m je napisao(la):
solecar » Sub Maj 02, 2020 2:03 pm[/url]":17pibe4m]@ Noki

Da li je ovo tvoj tekst ili si preuzeo odnekle?

Moj tekst Sole..
 
Oduvek mi je bilo jasno da gradskim prevozom upravljaju ljudi koji ga ne koriste, ali nikad nisam ni pomislio da bi mogli da idu ovoliko daleko sa svojim neznanjem. Ovo za maske i rukavice je potpuno opravdano i ljudi bi to nosili i da nije uslov da se uđe u gradski prevoz, ali sa ograničavanjem broja putnika i dozvolom da samo zaposleni koriste gradski prevoz je van svake pameti. Nama se ukidaju koridorske linije, ali se zato celokupni sistem gradskog prevoza stavlja u koridorski režim, dakle samo zaposleni. Pitanje je gde će se naći toliki broj redara koji bi morali da budu u svakom vozilu i da rade u najmanje dve smene. Još veći problem je činjenica da će ljudi i po pola sata najmanje propuštati autrobuse jer neće moći da uđu u njih zbog propisane distance. Tu se javlja i problem da na većini linija rade solo vozila pa će samim tim i dozvoljen broj putnika biti još manji. Ako i nađu redare, vrlo je moguće da će biti incidenata zbog suludih pravila.
Nejasno je kada kreće druga faza gradskog prevoza koja je meni, kao srednjoškolcu, mnogo bitna. Ne idem u školu, ali to ne znači da nemam drugih obaveza. Isto važi i za nezaposlene, honorarne radnike, neprijavljene radnike. Sve je tako besmisleno isplanirano.
 
Ne vidim da je igde prokomentarisana novina u okviru ovog "povratka" gradskog saobraćaja. Osim toga što će samo zaposleni moći da se voze, oni će takođe morati da imaju ili uplaćenu mesečnu kartu, što će im služiti i kao neka vrsta potvrde da su zaposleni, ili će morati da sa sobom imaju potvrdu da su zaposleni i da kupe dnevnu, trodnevnu i onu još višednevnu kartu. Drugim rečima, neće morati da kupuju mesečnu, ali će najmanja cena za prevoz biti 250 dinara, odnosno 750 za sve 4 zone. Neće biti moguće uplaćivati kredit na karticu i očitavati kartu za vožnju od 90 minuta.
Nema ni reči da će zaposlenima biti dodeljen gratis mesec ili bilo koji drugi period, niti bilo kome ko je uplatio mesečnu kartu za mart.
Lova samo teče, a videćemo koliko će se to odraziti na kvalitet prevoza. Evo ja mogu da kažem kako - NIKAKO. Ostaće isto sr.
 
Vrh