Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Taj od 300e verovatno GoPro 2/3 (to je inače i najbolja opcija), al' je zaista preskup.

Ja gledam neku jeftiniju varijantu. :)
 
Za ovakve stvari najidealniji je gopro.
Ja imam gopro hd hero 3 black edition, ali hd hero 2 ima za jeftine pare da se nadje, a kamera je odlična
 
Kad se odlucis kupis pohvali se da mi ostali znamo sto nam je ciniti
 
bazinga":j4yyxfa7 je napisao(la):
ako je vozilo u uvučenom stajalištu, on ima prednosti i ti si dužan da ga propustiš. da je kojim slučajem bio sudar ti bi bio kriv.


i bolje bi bilo da pre nego što kreneš da pričaš kako ćeš da biješ nekog naučiš pravila saobraćaja.

Mislim da bi ti mogao da procitas prvo moj post a onda da se malo pozabavis zakonom o saobracaju pre nego sto pocnes da pametujes bez pokrica...
Mesto što mene prozivaš, bolje obrati pažnju u saobraćaju. Ne mora samo autobus da izleti sa stanice, već mogu tu da budu nesmotreni pešaci, uglavnom deca, koja oće da pretrče ulicu ispred autobusa. A tu ti bus zaklanja vidik, kao i pešaku, pa je šansa za nesreću velika. Ova situacija u realnom životu se desila mnogo puta. Zato OBAVEZNO usporiti kad se obilaziš autobus u stanici.

Druga stvar, nije autovus raketa da izleće iz stanice. Da si vozio pazljivo sigurno bi ga na vreme uvideo.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
@ Milisav
Ako je ogranicenje 60 a ja idem 60 molim te mi reci po cemu ja krsim pravila saobracaja. Ako si i jednom isao zrenjaninskim putem znao bi da tamo pesaci ne izlecu tek tako jer je saobracaj uzas, plus sto su stanice uvucene i kod semafora tako da za tim nema potrebe. Drugo neobelez autobus u polumracnoj stanici moze da izlazi i brzinom puza kada se ne vidi, tako da tu moja paznja ne cini neki veliki faktor posto mi otac i majka nisu ugradili opciju nocnog vida u oci... Imam sasvim dovoljno kilometara predjenih, u razlicitim uslovima od peska do snega, tako da me tvoje pametovanje kao da sam neki balavac koji je tek dobio dozvolu pomalo vredja...
 
60 je maksimalna dozvoljena brzina, ako su svi uslovi na putu odgovarajući, ne garantovana brzina.

I sam si sigurno čuo definiciju "nije prilagodio brzinu uslovima puta". To ne znači aprioiri da je nekp vozio preko ograničenja.



Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
Sad će ispasti da sam ja hteo da se obračunavam, a pojedinci su dobri fini ljudi koji hoće da popričaju sa vozačem.
Bazinga, jel sam ja ono već dokazao da nagađaš, koja ono beše glupost za rešetke na šasiji? Ovde pravdaš svoje neznanje time što je neispravan, da si išao brzinom prilagođenom situaciji na vreme bi ti primetio bus, pa i neispravan. Nažalost, ti imaš pravo da budeš kivan, jer to je igranje sa životima, zbog par stotina dinara i 10 min posla, sa te strane te podržavam. Pomenuo si crveno svetlo, kao inžinjer trebao bi znati koliko metara treba vozilu od oko 20t, na 50km/h da stane?
Nema takvih ludaka da prolazi namerno kroz crveno i rizikuje da neko nastrada, u to nemoj da me ubeđuješ.
Ja izgleda sve izmišljam, vi ništa niste ni pomislili, a ne rekli, vrlo zanimljivo.
 
Procentualno mnogo manji broj saob. nezgoda i ugrož. bezb. u Bgd. je od strane prof. vozača
samo su bezobrazniji tako da nas više plaše svojom bahatošću a
zapravo ko je opasan može se naslutiti iz ovih starijih tabela sa rep. podacima
gde su učestvovali autobusi, putnička i teretna vozila



Prof. voz. više su bahati-bezobrazni nego što su stvarni izazivači saob. nesreća
što znaći da su najobičnije kabadahije
te smatraju kad upravljaju ,,drumskim krstaricama,, svi moramo u mišije rupe
 
MilisaV":3iqwul0d je napisao(la):
Mislim da bi ti mogao da procitas prvo moj post a onda da se malo pozabavis zakonom o saobracaju pre nego sto pocnes da pametujes bez pokrica...
Mesto što mene prozivaš, bolje obrati pažnju u saobraćaju. Ne mora samo autobus da izleti sa stanice, već mogu tu da budu nesmotreni pešaci, uglavnom deca, koja oće da pretrče ulicu ispred autobusa. A tu ti bus zaklanja vidik, kao i pešaku, pa je šansa za nesreću velika. Ova situacija u realnom životu se desila mnogo puta. Zato OBAVEZNO usporiti kad se obilaziš autobus u stanici.

Druga stvar, nije autovus raketa da izleće iz stanice. Da si vozio pazljivo sigurno bi ga na vreme uvideo.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4[/quote]

Po meni jako interesantno pravilo u Americi koje sam video. I iznenadio sam se. Naime školski bus staje u stanicu, put ima 3 trake u jednom smeru, kako otvara vrata tako mu sa leve strane izlazi stop i svi staju iza.
Thomas_School_Bus_Bus.jpg

bus.jpg
 
Koliko ja znam i kod nas mora da se stane iza vozila koje prevozi decu kada stoji u stanici. Ne treba ti znak STOP za to kad to stoji u zakonu. Ko ne zna zakon popije kaznu i najefikasnije nauci isti.
 
Tačno je to boca-ica, međutim hoćete li reći da vozači automobila u BGu imaju kulturu ponašanja u vožnji? Kao vozači smog generalno bahati, ne poštuju se propisi.
 
bazinga":3g6jnvge je napisao(la):
Najtuznija stvar je sto batine dobijaju i normalni ljudi za volanom kao ova zena, delom zahvaljujuci i svojim kolegama koji navlace bes na samu profesiju vozaca GSP-a.

Ово је суштина проблема. Превише је олоша и то је разлог зашто долази до генерализације професије која се сматра олошком у свести грађана ...
Уместо да се проблем лечи у корену реедукацијом особља, кажњавањем неодговорних и награђивањем примерених радника, ми на сцени имамо вишегодишње новинско ПР блаћење и сатанизовање путника што само подспешује револт међу народом. Заправо се константним диригованим ПР текстовима ситуација погоршава.

Из целог новинског текста ми само имамо информације да је јадни возач претучен од бахатог путника, да путници уништавају возила, бацају смеће, ма све нај нај најгоре о путницима, а возачи се представљају као плишане невине зеке ... никада ниједна једнострана кампања ништа корисно није донела. Уосталом, то се види и на овом форуму. Пре две године је у оваквим рапсравама преовладавало мишљење да су возачи жртве, сада је однос потпуно супротан ... надлежни треба да се замисле, црвене лапе су одавно попаљене.

Најтужније од свега је што нове генерације које треба да наследе систем, попут Бекса не мењају свест о проблему, већ настављају да се формирају према анархо-синдикално-самоуправном начину размишљања у коме су сви други криви и одговорни и за све постоји оправдање...

... тешко да имамо будућност.
 
U startu tema je trebala da se nazove ,,Bezbednost u autobuskom javnom prevozu ,, - jer tako je i otvorena . . .
Više mi se dopada upravo kako je i nazvana iz razloga što ona nudi da ispratimo i dogadjaje , ukažemo na razne opasnost (kao odnos prema biciklistima)
i damo predlog za razne aktivnosti koje bi upravo podigle stepen bezbednosti iz mulja u kome se i nalazimo

Na žalost svelo se na prepucavanje
ko je u pravu izmedju prof. vozača javnog prevoza i putnika - što je van pameti
jer svako pravo bazirano je na zaštiti slabijijih tj pružanje istih uslova svima .

Podzinje profesionalizma kod vozača se ne radi odbranom bahatosti nego upravo na ,,utucavanju,, i same pomisli na bahatost
Putnik ima prava da ne poseduje ni trunku obrazovanja, ni osnovog znanja, ni dovoljno kulture i svega drugog .
Dovoljno je da samo stane na stajalište i izrazi želju da sa te tačke A- želi da doje u tačku B
kondukter-vozać dace mu dopunska obaveštenja
od toga kako se ulazi u autobus pa do toga gde treba da sidje , pa čak i u kom pravcu da nastavi
Profesionalizam se podiže upravo podizanjem sposobnosti vladanja i uslužnosti
a nikako odbranom bahatosti tipa
Ko ga je**e. . . .jer nezna ni gde je pošao , ne zna ni kako se ulazi u autobus, ni kako se sedi ni izlazi. . .
tj. šoferski krace ,, je*********ga glupa,, -Neprihvatljivo -
jer putnik možda upravo je ,, sišao sa planine,, ili zbog bolesti , doživljenog stresa, ima suženje svesti ili . . . .
Profesionalac koj ne može to da shvati nije profesionalac a nije ni čovek na svom mestu
i ne treba ni da mu se dozvoli da se kao profesionac bavi tom strukom-oduzeti kategoriju u voz. dozvoli.
 
po meni putnik ima pravo da se svercuje ali nema pravo da bije vozaca a isto tako ni vozac nema pravo da bije putnika.Mogli su neku kamericu i u katice da stave kod vozaca
 
Imaćemo budućnost u mladim ljudima koji svoje frustracije ispoljavaju na nasilan način?
Zamisli da vozač krene da razjašnjava sa svakim putnikom koji krši pravila, koji pravi štetu, koji smrdi taj bi bio nasilnik, a vi ste branioci naroda i prava?
Licemeri!
 
60 je maksimalna dozvoljena brzina, ako su svi uslovi na putu odgovarajući, ne garantovana brzina.

I sam si sigurno čuo definiciju "nije prilagodio brzinu uslovima puta". To ne znači aprioiri da je nekp vozio preko ograničenja.
Da li ti znas sta su uslovi puta? Magla, kisa, sneg, los kolovoz itd jesu uslovi puta, mrak i neosvetljen autobus nisu uslovi puta. Po tebi bi svi koji se krecu trasama GSP morali da prilagode brzinu uslovima neobelezenih autobusa???

Ovde pravdaš svoje neznanje time što je neispravan, da si išao brzinom prilagođenom situaciji na vreme bi ti primetio bus, pa i neispravan.
pa onda kazes
Pomenuo si crveno svetlo, kao inžinjer trebao bi znati koliko metara treba vozilu od oko 20t, na 50km/h da stane?
Mislim da ti je jasno da si sam sebi uleteo u usta. Ako ne moze da se zaustavi sa 50 na vreme nek ide 30.

Bazinga, jel sam ja ono već dokazao da nagađaš, koja ono beše glupost za rešetke na šasiji
Ovo je tek sprdnja, ja sa 5 godfakulteta nagadjam a ti sa 2 godine pored vozaca znas nosece sisteme i sve ostalo...
 
Sa gluposti koju si odvalio jasno si nam rekao kako si dobio diplomu, rešetka i visina, gde je tu veza?
Drugo, pošto nemaš pojma da izračunaš krećeš da lupaš gluposti, prvi deo se odnosio na tvoju vožnju, drugi deo na bus, tako da izgleda ništa nisi shvatio. Eto ja bez fakulteta mogu da te ispravljam jer očito ništa nisi naučio.
Drugo, evo ja ću odgovoriti na moje pitanje, sa maksimalnom kočionom silom na suvom, sa dobrim pneumatikom busu treba oko 35m sa 50km/h. Sad je lepo pitanje šta si ti učio za diplomu i gde?
Ne vadi se na tu diplomu, nemaš prava na to.
 
@Becks
Opet pocinjes da skreces sa teme kakve resetke, o cemu ti pricas? Oces ponovo da pokreces raspravu pa da se izvlacis iz nje kao i svaki put do sada?

Drugo, pošto nemaš pojma da izračunaš krećeš da lupaš gluposti, prvi deo se odnosio na tvoju vožnju, drugi deo na bus, tako da izgleda ništa nisi shvatio. Eto ja bez fakulteta mogu da te ispravljam jer očito ništa nisi naučio.
Ovo dokazivanje da neko nesto ne zna bez i jednog dokaza mi postaje smesno

Drugo, evo ja ću odgovoriti na moje pitanje, sa maksimalnom kočionom silom na suvom, sa dobrim pneumatikom busu treba oko 35m sa 50km/h. Sad je lepo pitanje šta si ti učio za diplomu i gde?
Ne vadi se na tu diplomu, nemaš prava na to.
Ovo je tvoj najveci problem. Ti nesto nacujes ili procitas i mislis da si popio svu pamet ovog sveta. Prvo put je KOCNI jer nisu kocionice nego kocnice. Drugo to sto si ti dao 35m kao podatak je lepo, ali ti nemas blage veze kako je se doslo do tih rezultata. Prvo zaustavni put zavisi od samog kocenja i od reakcije samog vozaca tako da je tu razlika od vozaca do vozaca. Put kocenja opet zavisi od mase vozila koja je kod autobusa vrlo promenljiva velicina obzirom na broj putnika, onda zavisi od stanja podloge od stanja pneumatika od stanja samih elemenata kocnog sistema, od toga da li vozilo poseduje elektricne uredjaje za kotnrolu blokiranja tockova pri kocenju (abs), da li je vozac dejtvovao maksimalnom silom na pedalu kocnice itd itd...
 
bazinga":23ug4k56 je napisao(la):
Da li ti znas sta su uslovi puta? Magla, kisa, sneg, los kolovoz itd jesu uslovi puta, mrak i neosvetljen autobus nisu uslovi puta. Po tebi bi svi koji se krecu trasama GSP morali da prilagode brzinu uslovima neobelezenih autobusa???

Neosvetljena vozila, kao i sva druga vozila spadaju u "uslove puta".

Primera radi da voziš 30 km/h u zoni škole, po ograničenju, i da ti dete istrči iz nekog nepreglednog ugla i da ga udariš bićeš kriv. U zoni škole dužan si da pretpostaviš da dete može da ti istrči iza svakog ćoška. A to znači upravo prilagoditi brzinu uslovima puta, tj. nepreglednim ćoškovima iza kojih vrebaju deca, a ne samo vremenskim uslovima.

Malo je drastičan primer ali to je da bih pokazao poentu

A pogotovu autobus u stajalištu predstavlja opasnost i nikako nije bezbedno prolaziti pored istog sa 60 na sat, pa makar bilo i na zrenjanicu, jer nikad ne znaš ko može da izleti ispred autobusa. Znači kad prolaziš pored autobusa u stanici OBAVEZNO smanji brzinu i obrati pažnju prvenstveno na pešake, a zatim i na sam autobus, pogotovu jer autobus ima prednost prililom uključivanja u saobraćaj, što si možda primetio na nalepnicama na zadnjem kraju autobusa.

A i 50 je ograničenje na putu u naseljwnom mestu.


Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
Базинга је хтео да каже да возач (осветљен или не) није требао да излеће из станица кад је видео да он иде брже него што је дозвољено и то по мокром путу. Нигде он није поменуо да је ишао колико је дозвољено..
Ја сам имао апсолутно исти такав случај само на смедеревцу који има по једну траку, што је још горе. Дакле, у оба случаја се ишло брже него што је дозвољено, али опасности не би било да су возачи у оба случаја сачекали. У мом случају сам барем добио 4 мигавца као "извињење" :kk:
 
Član 3.
Svaki učesnik u saobraćaju dužan je da se ponaša na način kojim neće
ometati, ugroziti ili povrediti druge učesnike, kao i da preduzme sve potrebne mere
radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika
u saobraćaju, ako sebe ili drugog time ne dovodi u opasnost.
Član 5.
Svako pravno lice i preduzetnik koji je vlasnik, odnosno korisnik vozila, dužan
je da obezbedi:
1) da njegova vozila u saobraćaju na putevima budu tehnički ispravna i da
ispunjavaju druge propisane uslove,
2) da vozači njegovih vozila ispunjavaju propisane zdravstvene i druge
uslove za bezbedno upravljanje vozilima.
Član 20.
Učesnici u saobraćaju dužni su da postupaju u skladu sa propisima o
pravilima saobraćaja, saobraćajnoj signalizaciji i znacima i naredbama koje daje
ovlašćeno službeno lice nadležnog organa.
Učesnici u saobraćaju dužni su da postupaju u skladu sa saobraćajnom
signalizacijom i kada time odstupaju od propisa o pravilima saobraćaja. Učesnici u
saobraćaju su dužni da postupaju po saobraćajnim znakovima i kada se njihovo
značenje razlikuje od značenja oznaka na kolovozu i trotoaru.
Član 21.
Vozač je dužan da, s obzirom na brzinu kretanja vozila i druge okolnosti
saobraćaja, vozilo drži na takvom odstojanju i rastojanju od drugih vozila, odnosno
učesnika u saobraćaju, da ne izaziva opasnost i ne ometa druge učesnike u
saobraćaju.
itd itd.
Svaki ucesnik u saobracaju ima svoja prava ali ima i obaveze. Jeste pametnije usporiti pored stanice, ali ako autobus nema nikakvu svetlosnu signalizaciju autobus nema sta da se ukljucujei ako je na semaforu zeleno svetlo za automobile pesak nema sta da trazi na kolovozu. Autobusi na svojoj zadnjoj levoj strani vozila imaju lepu slicicu o pustanju autobusa da se ukljuci u saobracaj, ali na toj slici takodje stoji ukljucen pokazivac pravca. Dao si ovaj primer za decu koji jeste surov, ali da se ta situacija dogodi ne daj Boze, a da je dete bilo van pesackog prelaza a vozilo islo propisanom brzinom dete bi bilo krivo. Zakon je takav, jednostavno pesaci nisu svete krave koje mogu da rade sta hoce. Kod nas je na zalost takva situacija da se zaustavljanje pesacima na pesackom prelazu smatra dobrim delom vozaca jer smo poprilicno nekulturni vozaci kao sto je neko napisao.
 
Evo, niti čitaš niti znaš. U idealnim uslovima, gume dobre, put dobar, kočnice dobre, vozilo težine 20t, pri maksimalnom stiskanjem pedale, dakle 100% kočione (tako su mene učili) sile se koristi. Ja zaista ne učim to napamet, ali naučnici imaju formule koje su dostupne na netu. Kada prilazite stajalištu, usporava se, a vozilo propuštate, pa vozili 50 ili 550, a polako dolazimo do toga da vi koji nekom pametujete za vožnju, prvi kršite propise. Licemeri.
 
bezinga nisi u pravu.


nije otvorena sezona lova na pešake. ako udariš pešaka koji prelazi na crveno možeš biti oslobođen samo ako se ustanovi da nikako nisi mogao da zaustaviš vozilo.

ako udariš dete u zoni škole kriv si u svakom slučaju. nema te situacije koja će te osloboditi krivice. damir okanović iz neke komisije za bezbednost saobraćaja je ovo jasno istakao. vozač je dužan da PRILAGODI vožnju. upravo član 3 koji si citirao to govori.


i opet moram da napomenem da maksimalna dozvoljena brzina nije GARANTOVANA brzina kojom ti smeš da se krećeš. ako situacija nalaže vozi se manje. pogotovu u zoni škole. zato se i zove zona škole. ovo šta ja pišem nažalost mnogi ne znaju.



vožnja 60 pored autobusa u stajalištu je nebezbedna u najmanju ruku, pa makar taj autobus bio neosvetljen.
 
Izvini Beks,

ali kako ti zamišljaš da vozač/biciklista pusti autobus da se uključi u saobraćaj ako se u trenutku kada vozač autobusa daje svetlosnu signalizaciju za uključenje, dotično vozilo nalazi na POLOVINI DUŽINE AUTOBUSA.

Koliko ja poznajem propise, u tom slučaju, vozač autobusa je dužan da propusti vozilo koje se kreće, jer bi isecanje tog vozila izazvalo lančani sudar. Tj. u trenutku uključivanja svetlosnog uređaja od strane vozača autobusa, prvo vozilo koje se nalazi IZA autobusa je dužno da se zaustavi i propusti autobus.

To je isto kao kada se žuto svetlo na semaforu upali na pola vozila. Jel treba da staneš u brzini da te neko raspali otpozadi ili da blokiraš raskrsnicu ...

... koliko sam ja zaljučio iz Bazanginog slučaja, on se svojim vozilom u trenutku uključenja autobusa u saobraćaj nije nalazio IZA autobusa, i samim tim, nije dužan da propusti autobus, već je vozač autobusa dužan da njega propusti ...

Prema tome, lakše malo sa tom odrednicom "Licemeri" jer ni ti nisi ništa manji licemer od nas ostalih.
 
Vrh