Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Lepo je u svom postu napisao da je bio 5 metara od njega. 5 metara je malo kad juriš 60.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
@ milisav
Pazi, ja pesake propustam na svakom mogucem prelazu, jer je mene bu**** zamalo ubila na pesackom, tako da o tome nema rasprave, kakva crna sezona lova na pesake. Ali isto tako ako se opet ponavljam ne daj Boze dogodi da se pesak udari van pesackog prelaza, znaci ne namerno natrcavanje na pesaka, pesak je kriv i tacka. Isto tako je i sa decom, na zalost vecina ne prilagodjava brzinu u okolini skole, ali isto tako ni pesaci u okolni skole ne smeju da prelaze van pesackog prelaza...
Za autobus vazi isto kao i za bilo koje vozilo, ne sme se ukljuciti u saobracaj bez svetala po mraku, takodje je isto i sa pokazivacima pravaca. Takodje ne sme iseci vozilo koje je na 5 metara od njega, jer i da se kreces 40km/h tebi je reakicja od 0.5s do 2s, to mu dodje od 5,5m do 22m.
@ Becks
Pre ce biti da ti ne citas a ne ja. Sve u svemu, i da mu je zaustavni put 50m, on je PROFESIONALNI VOZAC koji toga mora biti svestan, znaci i on mora da prilagodi brzinu, kao sto ti meni kazes.
 
Bazinga što se pešaka nisi u pravu. I to debelo nisi u pravu. Samo se nadam da vozači ne misle isto kao i ti.

Naravno da vozila sa neispravnom signalizacijom ne smeju učestvovati u saobraćaju.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
stf":393uukll je napisao(la):
Izvini Beks,

ali kako ti zamišljaš da vozač/biciklista pusti autobus da se uključi u saobraćaj ako se u trenutku kada vozač autobusa daje svetlosnu signalizaciju za uključenje, dotično vozilo nalazi na POLOVINI DUŽINE AUTOBUSA.

Koliko ja poznajem propise, u tom slučaju, vozač autobusa je dužan da propusti vozilo koje se kreće, jer bi isecanje tog vozila izazvalo lančani sudar. Tj. u trenutku uključivanja svetlosnog uređaja od strane vozača autobusa, prvo vozilo koje se nalazi IZA autobusa je dužno da se zaustavi i propusti autobus.

To je isto kao kada se žuto svetlo na semaforu upali na pola vozila. Jel treba da staneš u brzini da te neko raspali otpozadi ili da blokiraš raskrsnicu ...

... koliko sam ja zaljučio iz Bazanginog slučaja, on se svojim vozilom u trenutku uključenja autobusa u saobraćaj nije nalazio IZA autobusa, i samim tim, nije dužan da propusti autobus, već je vozač autobusa dužan da njega propusti ...

Prema tome, lakše malo sa tom odrednicom "Licemeri" jer ni ti nisi ništa manji licemer od nas ostalih.
Не, не, он са својих 18 година и великим искуством (у праћењу јгп-а :lol: ) зна да и тада возач мора да се заустави и по цену свог живота да би пропустио аутобус.
 
Ja ne osuđujem nekoga a da to isto ja radim! Kada upali levi migavac tvoje je da staneš, to na pola, ko šta, mani se toga. Pri brzini od 60 na sat bi proleteo kraj busa, nebi se našao "na pola" jer ovaj nije išao brže od 10km/h, ma koliko drsko postupio taj vozač, ima prednost. Signalizacija, za to bi ubijao.
Inače, potrudiću se da u saradnji sa kolegom instaliramo kamere i snimamo vožnju, da vidite kako to izgleda iz kabine.
 
МилисавВ

Претпостављам да ти поред буса у станици возиш 20 км/х ... ? Па ни аутошколе не возе тако споро.

Бекс,

Баш ме занима колико озбиљан прекршај возач ЈГП-а мора да направи па да ти признаш његову грешку. Мани физика баш и не иде од руке, али ако се возило у тренутку давања светлосне сигнализације од стране возача аутобуса налази на пола дужине аутобуса и креће брзином од 50 км/х, да ли може да се заустави да безбедно пропусти бус?

Па тешко рођаче. Зато је пропуштање аутобуса обавезујуће за прво возило иза истог у тренутку давања сигнализације, односно за прво возило чији возач може да види налепницу на задњој страни буса. Нема ту "батали", у питању је чист здрав разум.
 
Šta da priznam, uzmi logički, 6x većom brzinom i da se tada nađe na pola busa? Pa kada je onda mogao da ga uoči?
Ja osuđujem vožnju neobeleženog vozila, taj problem mogu ja kao amater da rešim za 5 min, velika je filozofija zameniti sijaličicu ili grlo, za to i ne treba u garažu!
 
Stf zavisi od situacije. Ako recimo postoji samo proširenje da auti prođu pored vozila u stanici tad idem i manje i toga. Ako ima više traka i da sam ja u krajnjoj levoj traci i da je dan vozim možda i 40.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
Šok snimak: Džipom pregazio grupu bajkera, ostali ga stigli, izvukli iz kola i pretukili
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Vesti ... -pretukili


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5ukdkgLYYbw[/youtube]

Ne vidi se sam početak ni kraj incidenta . . . za pravi sud o istom ali
nije toliko daleko ni Bgd od linčovanja , akteri od pešaka, bicikliste, bajkera, do putnika u autobusu . . .
 
@Milisav
Nadam se da se onda kreces 30km/h i ulicama u kojima je trotoar odmah do kolovoza jer i tu moze da ti izleti pesak ili ne daj Boze dete...
@Becks
Posto se vec hvatas matematike i racunanja, ako se ja krecem i brzinom od 40km/h sto je 11.11 m/s, i neka imam idealan refleks, meni je samo put reakcije 5.5m a meni je autobus izleteo na 5 metara od mene bez migavca. Sto dalje znaci da bih ja morao pored svake stanice da prolazim prosecnom brzinom od 20 km/h da bih mogao da ukocim na vreme i da propustim drage vozace GSP kojima je ispod casti da ukljuce pokazivac pravca i obaveste nas ostale smrtnike da oni imaju nameru da se ukljuce. Ti ovde znas samo da branis njihova prava, ali se ne setis da isti ti vozaci imaju jelte i po koju obavezu, mada i za te obaveze nadjes savrsen razlog zasto ih oni ne ispunjavaju...
 
МилисаВ-е

У каквим условима пута тако успораваш? У градској вожњи се и не вози брже од 50-60 па није проблем слустити брзину у зони стајалишта на 30-40 км/х
Али, на прилазима граду (Батајнички, Зрењанински, Авалски, Смедеревки пут) просечна брзина је мало већа па би свако успоравање на 30-40 км/х могло да изазове инциденте у виду ланчаних судара.

Уколико пак и на таквим путевима стандардно возиш 50-60 км/х иако пратиш прописе у теорији, у пракси погоршаваш безбедност, јер ћеш натерати људе да те претичу на најчешће пуној линији.

"Прилагодити вожњу условима пута" значи да један од фактора који се узимају у обзир јесте и начин понашања осталих учесника у саобраћају. Уостало, и у аутошколи су ме тако учили. Уколико си свестан да правиш колону, треба да си свестан да нарушаваш безбедност саобраћаја и потенционално правиш већу грешку него да "прекршиш пропис" кретајући се мало брже од у теорији замишљене брзине.
 
Bazinga tebi i dalje nije jasno da ti moraš usporiti kraj stanice? Da si zbog potencijalne opasnosti(u koje spadaju i vozači gspa nažalost), usporio, nište se nebi desilo stf, kolika je propisana brzina u naseljenom mestu?
 
Ogranicenje svuda (naseljeno mesto, magistralni put auto put itd) odredjuje prvenstveno znak, a u slucaju nedostatka znaka se prmienjuju opsta pravila 50/70/120. Nije poenta nagruvati pravila nego ih za promenu i razumeti...
A sto se tice moje pricice, po mraku se vozilo bez ukljucene svetlosne signalizacije smatra vozilom koje je van saobracaja, tako da ja apsolutno nikakave potrebe nisam imao za usporavanjem.
Posto ti sve znas, predpostavljam da znas da je ogranicenje na zrenjaninskom putu propisanom znakom na 60, i da ga apsolutno niko ne postuje, a posto se svi hvatate uslova saobracaja, reci mi ko vise ugrozava saobracaj, ja koji idem 60, svi koji idu 70-80 ili osoba koja pred svaku stanicu nabode kocnicu ne bi li smanjila brzinu na 40?
 
U nedostatku argumenata hvataš za to da niko ne poštuje propise? To je najbolje što umeš?
A da za početak svi krenete od sebe i da zbog sebe vozite po propisima?
Drugo, vozilo se smatra neispravnim, a ne isključenim iz saobraćaja. Jel ako svi ubijaju i ti ćeš, nema veze što nije po zakonu, svi to rade?!
 
Ne ja se ne hvatam ni za sta, jer sam ja drzao popisnu brzinu, ja sam samo naveo realnu situaciju na koju ti ocigledno ne znas odgovor i pocinjes da filozofiras kao po obicaju. Da li je vozilo iskljuceno ili neispravno je sve jedno jer je VAN SAOBRACAJA kao sto napisah.
 
Beks,

Како не разумеш? У одређеним случајевима, слепо праћење у теорији исписаних прописа заправо угрожава саобраћај и безбедност учесника, како сам написао. Такође сам написао да су ме то учили у аутошколи.

Као и већина закона и прописа код нас, и закон о саобраћају је писан у теорији и многи чланови обесмишљавају сами себе.
 
bazinga":2glvqfn9 je napisao(la):
Ne ja se ne hvatam ni za sta, jer sam ja drzao popisnu brzinu, ja sam samo naveo realnu situaciju na koju ti ocigledno ne znas odgovor i pocinjes da filozofiras kao po obicaju. Da li je vozilo iskljuceno ili neispravno je sve jedno jer je VAN SAOBRACAJA kao sto napisah.
Na šta ne znam odgovor? Neispravno vozilo nije nužno van saobraćaja, iz više okolnosti.
Stf, drugi zakon nemamo, a to da ga tumači kako hoće pa zato i imamo ovakve vozače. Vaše nije da tumačite, već da ga poštujete takvog kako je napisan.
 
becks89":3kvwtxzs je napisao(la):
Stf, drugi zakon nemamo, a to da ga tumači kako hoće pa zato i imamo ovakve vozače. Vaše nije da tumačite, već da ga poštujete takvog kako je napisan.
Јесте, моје је да га слепо поштујем и изазвовем саобраћајну несрећу са потенционално смртним исходом. Браво дечко! Честитам на разуму.

Не видим зашто изједначаваш свако непоштовање прописа, тј. по теби је једнака грешка прекорачити брзину за 10 км/х и за 70 км? Постоји нешто што се зове здрав разум и свако од нас га има, осећај за саобраћај који многи немају. Ти и не требају да добију дозволе, али за то служе лекарски прегледи који су код нас фарса.

На крају крајева, чак и полицијске патроле дозвољавају прекорачење брзине за до 10 км/х јер су и они свесни да је пропис бесмислен и потенционално опасан.

Да ти илуструјем на примеру. Уколико је дозвољена брзина у насељу 50 км/х, а иначе није у питању насеље већ увелико излаз из истог да ли је исправно слепо поштовати прописе и возити 50 км/х и притом направити колону која ће кренути да те претиче на пуној линији, њих тројица ће проћи али ће четврти да заврши чеоним сударом и погине...
...или ћеш прекршити пропис возећи 60 км/х и тиме одржати балан у саобраћају?

ОК, у случају да онај лик погине, ЗАКОНСКИ ти ниси крив, али шта ћемо са савешћу? Ако знаш да један живот није морао да се изгуби због лошег прописа и да си ти директно утицао на то.... нема тог закона који може да ти олакша осећај на души дечко ... опет, тачно је да је он сам крив, али то не поништава чињеницу да си МОГАО да утичеш ДИРЕКТНО!

Осим тога, што је и најлуђе, ми овде ни не причамо о кршењу прописане брзине, већ о томе да ли треба возити 50 км/х или 30 км/х ако је ограничење 60 км/х ... :roll:
 
Ogranicenja kod nas se postavljau tako sto upravljac puta zbog loseg puta ili loseg odrzavanja spusti brzinu ,pa iz istog razloga i nepreciznosti uredjaja policija tolerise 10kmh vise od ogranicenja ,Primejr odrzavalac puta zna recimo da je od tacke A do B beznjedno voziti 60 kmh ali stavi 50 kmh kako bi sebe osigurao ako se nesto desi ,i zato postoji cuveno prilagodite brzinu uslovima na putu , iz istog razloga zeleznice postupaju isto moze 30 kmh napisu 20 kmh
 
Čekaj, jel ti smatraš da si pametniji od ljudi koji su sastavljali zakon, ko si ti da oceniš šta je veliko naselja? Jel tvoje da filozofiraš kako šta treba ili da voziš po zakonu? Jel iz zaje*******ancije ima ograničenje za naseljena mesta?
Drugo, primer ti je glup. Ako svi vozite 50 (po ograničenju) neće te niko obići, a pitam te da ti povećaš brzinu , nek ti kuče izleti, tebi 10km/h izgleda malo, ali zaustavni put je duži za nekih 3 do 5m. Šta će biti kad zbog toga ti nekog udariš, ubiješ ili onesposobiš, a samo si za 10km/h išao brže? Šta je sa tom odgovornošću? Kako bi sa tim živeo?
A to, tumačim kako ja hoću, važi dok ne pređemo granicu, tada veoma dobro znate da poštujete zakon, a i ako ne želite ima da naučite, kad vas lupe po džepu.
 
Јеси ли возач, положио си?
Зашто мора да успори поред станице, на који си ту закон мислио?
Закон о твојој убеђености у исправност твојих реченица, можда?
 
Jesam.
Nema zakona, samo neću da izazivam sudbinu, jurcajte, pa sutra nosite nekog na duši, niko vam ne brani, zakon te samo obavezuje da pustiš vozilo sa stanice.
 
Beks,

Јави се кад будеш имао возачког стажа као твоји саговорници на теми.

1. Да ли сам паметнији од онога ко је писао закон, не знам, нисмо радили упоредни менсин тест. Питање је да ли познајем материју боље од онога ко је закон писао. Одговор је; Наравно да не познајем. Међутим, наше законе нису писали наши законодавци, они су без размишљања преписали туђи закон не прилагодивши га овадашњој средини, као што раде са свим законима у последњих 20 година. Тако долазимо до тога да су закони СФРЈ били далеко квалитетнији неко "европских" ...

2. "ко сам ја да оценим шта је насељено место..." Па ваљда имам очи дечко ... а ти ако већ имаш ту дозволу, онда знаш и колико су саобраћајни знакови за улазак у насељена места постављани без икаквог смисла и оправдања по силним пустарама само зато да мурија може да зарађује на казнама.

3. Пример нимало није глуп, и чуди ме да кад већ имаш возачку, то можеш да кажеш. "ако сви возите 50 ..." Па проблем и јесте што нико не вози 50. О томе ја причам дечко ... За све ове године ми се никада није догодило да сам имао ексцесну ситуацију зато што сам ишао мало преко дозвољене брзине, али сам више пута умало имао директан судар када сам возио спорије јер су други возачи упадали у маказице обилазећи ме на пуној линији. Да нисам у тим моментима кочио и ризиковао да ме неко спуца од позади било би белаја....

Као што сам написао, постоји нешто што се зове "здрав разум" и "осећај за саобраћај". Према томе, тамо где постоји опасност од излетања пешака наравно да нећу "јурцати". Кроз Калуђерицу у зони стајалишта возим 15 км/х /словима: петнаест километара на сат/ ... Али од Болеча до Заклопаче, где нема ничега сем депонија и воћњака и уредно стоји знак за "насељено место" сигурно нећу возити 50 км/х ... јер нисам ид****.
 
они су без размишљања преписали туђи закон не прилагодивши га овадашњој средини,
Tačno
Naj banalniji primer je kada im je samo zinulo dupe za ulaz u EU
ko bajagi bilo je uslovljeno da danju moramo da vozimo sa upaljenim svetlima
a eto Grčke koja je poodavno u EU a to nije obaveza a i oni ljudi imaju isti saobracaj

Mozda je to i dobro ali je bez nekog dibljeg sagledavanja tj prilagodjavanja našoj sredini
samo je silom nametnuto kao i gomila dr. gluposti
jer se neki pametnjaković pravio ,,veči Papa od Pape,, a i boleloga dupe za nas
 
Vrh