Šta je novo?

Beton hala

Uff opet ispocetka. Ovde se sada oblak predstavlja kao Mostarska petlja, i poredi se prostor ispod oblaka s prostorom Mostarske petlje, Spominju se grafiti, (kojih vec ima na novom mostu). Spominje se da je mracno da klupe ne mogu da budu kao na renderu, a i stubovi se providni. Spominje se opet da ne zele oblak na tvrdjavi, a oblak se ne nalazi na tvrdjavi osim uske staze.
Spominju se lokali hiljade kvadrata, kao da ti kvadrati nece nastati i bez oblaka, samo sto ce tad izgledati jos gore nego u oblaku, to niko ne spominje, kao da je alternativa oblaku engleska trava i cajnici na svakih 30m, pa smo mi ludi sto nam se svidja oblak. Valjda vam je jasno da ce svako sledece resenje koje bude spajalo Kalis sa rekom biti samo losije. Uostalom ona paserela koja je isto dobila neku nagradu je uzas. Sta ce zatvorena pasarela tu, pa nije to aerodrom gde ne zelis da pokisnes. Ulazis sa Kalisa, sunca.kise u staklenu cevku da bi 200 m dalje izasao opet na sunce kisu. Cemu to, da se divimo staklenoj cevki koja nas stiti od kise ? Oblak je po meni i dalje super resenje, po onoj narodnoj kako sam se nadala dobro sam se udala.
 
Već smo hodali ovim putem nebrojeno puta ...

Insistira se na nekim "hiljadama kvadrata" a zanemaruje se /namerno/ činjenica da decenijama postoji NA Beton hali izgrađena skoro identična kvadratura magacinskih prostora pa u realnom vremenu imamo direktan uvid koliko bi tih "hiljade kvadrata" upropastile Kalemegdan ... to je toliko veliki prostor da se tih "hiljade kvadrata" ne bi ni osetile, kao što se ni magacini gotovo ni ne vide.

Preambiciozno se spirale porede sa automobilskim petljama San Franciska i govori o nerealnim renderima a zapostavlja se /namerno/ činjenica da gore ruglo od ovoga sada NA Beton hali teško da može da se desi. Toliki parking na tako bitnoj vizuri je KRIMINAL ... Što je najtužnije, nemojte se zavaravati da će se parking IKADA ukloniti. Jedino što može da ga ukloni je upravo Oblak. Inače će ostati za vjek i vjekov.

I na kraju se prizivaju neke pasarele tipa Radiofar ... ne vidim išta lepo na onoj "nagrađenoj" pasareli ... ogavno i nedostojno lokacije.
 
Niko realan ne očekuje da se parking ukloni sa krova BH.
Taj parking je ključan za rad loka,a a samim tim i sa oživljavanjem ovog dela grada.
Parking se ne vidi sa šetališta, sa NNG strane se jedva primećuje, a sa Kalemegdana, ono što se već vidi može da se dodatno zakloni sa zelenilom.

I niko nije rakao da barake treba da ostanu. Pobogu, zašto to ponavljaš? Da li je neko rekao "barake moraju da ostanu"? Ajde molim te...
Pasarela samo čeka kreativnog arhitektu koji ne živi u oblacima.
 
Ok, za garažu ti govoriš kao vozač, što je razumljivo. Garaže su svetinja, jasno je to meni. Ja govorim kao pešak. Parking na BH je OGAVAN!.
Slažem se da je potreban za oživljavanje same BH, ali ne na ploči. Neka ga gurnu pod zemlju, samo da se taj autoplac ne vidi, ma ni sa terase stana u Karađorđevoj 5....

... ako stalno potežemo priču "vizure", pa "vizure", hajde onda da pričamo o "vizurama". Šta je lepše gledati sa Kalemegdana, autoplac ili Oblak?

Barake nisam pomenuo u tom kontekstu koji si ti shvatio. Naravno da ne treba da ostanu niti smatram da iko to zastupa. Pomenuo sam ih apropo priče o tome koliko će "hiljade kvadrata" da pojedu Kalemegdan, da se kvadrati "natrpavaju" do Kalemegdana ... pa taj broj kvadrata VEĆ POSTOJI i kao što vidimo, nimalo ne smeta bilo čemu.... Zar ne? Mislim, volumenom, površinom ...
 
OK, tebi je parking ogavan (u strastvenim velikim slovima :) ).
A kako zamišljaš rad 10-15 ugostiteljskih objekata bez parkinga? Toliko može da ih stane u postojeći prostor.

BTW - ja tamo još uvek nisam parkirao, nisam imao potrebu. Razmišljam praktično, ali iz iskustva stanovnika grada, ne iskustva vozača.
I kao što sam rekao, parking se može zamaskirati zelenilom bez problema, samo uz malo mašte.

A što se tiče postojećih baraka - pa to su magacini, pobogu, jeftini magacini za gume, auto delove, maziva i sl. Čemu uopšte dovošenje u istu ravan sa novim ugostiteljskim objektima?
Beton Hala još uvek nije popunjena. Zar nam treba još lokala za Šakoa-a, Dženana, i šta ti ja znam? Jer - to donosi profit koji treba da povrati investiciju, a ne piano džez i šta ti ja znam...
 
Uh bre Relja,

ne znam jel me stvarno ne kapiraš ili jednostavno ne želiš? :)

Apsolutno je nebitno šta predstavljaju ti magacini i zašta se koriste. Poenta cele priče /btw i najbitniji deo iste/ je što pored Kalemegdana postoji ogroman broj kvadrata koji ne smeta samoj tvrđavi, niti negativno utiče na vizure /jedva se i primeti/ i da bi se izgradnjom Oblaka samo namena i arhitektura tih kvadrata promenila, ali bi broj izgrađenih kvadrata pored tvrđave ostao isti, što znači da priča o "uguravanju" velikog broja novih kvadrata do Kalemegdana nimalo ne stoji. Nikakvi novi kvadrati se ne bi gradili, već bi postojeći faktički dobili prenamenu prostora u nešt primereno lokaciji i to je sve.

NEMA NOVIH KVADRATA! To je poenta cele priče. A da li sada u tim kvadratima bleji motorno ulje, a sutra će da peva Dženan je nebitno. Poenta priče je da je kritika o "uguravanju" novih kvadrata porušena.

Što se tiče parkinga, opet, kao da si namerno izignorisao moje slaganje sa potrebama parking mesta na toj lokaciji, ali da mi samo smeta što su na površini i da se zalažem da se gurnu pod ploču ili pod trvanjak - i gle čuda, Oblak i to predviđa.

A Ako ćemo već maštovitim zelenilom da zaklanjamo parking, ja pitam : Što ne bismo maštovitom upotrebom zelenila "smirili" arhitekturu Oblaka i time ga faktički "sakrili" kada mnogima tako smeta. I to sam predlagao na ranijim stranicama.

Dakle, opet pitam, šta je bolje, sakriveni parking, ili sakriveni Oblak i parking?

:D
 
Ne znam odakle ta uverenost da ce parking ostati tamo i u narednom periodu? Vise verujem da ce u narednim godinama, ukoliko se ne napravi oblak, tamo nici neka Cecesija, koja ce se lepo spojiti zastakljenim hodnikom sa Kalisem, ipak treba opravdati Cecesiju. Ne znam o kakvom problemu sa parkiranjem pricate, pa to ce se resiti, tu je Kosancicev venac. Kod Nebojsine kule je odvaljena ograda i nikao je novi parking, sada su dovukli i Kolos.
 
Ne STF, ne može se objekat opisati kao "kvadrati" koji smetaju ili ne smetaju.
Magacini su ruglo i treba ih izmestiti, ali ih ne treba zameniti ugostiteljskim lokalima zgodno zapakovanim u "Oblak".
Jer to je suština, u podnožju Kalemegdana, na brdu na kojem je izgrađena tvrđava - izgraditi ugostiteljske lokale, kad već ne može u samoj tvrđavi. Ako po tebi rušenjem baraka i izgradnjom lokala iste kvadrature "nema novih lokla" - ja te neću ubeđivati koliko je to pogrešno.

A zašto graditi skup, komplikovan i jedinstven objekat kao što je Oblak, a onda ga "smirili" zelenilom, kamuflirali ga da se ne vidi koliko je jedinstven, velelepan, komplikovan...?

Odgovor na tvoje pitanje: bolji je sakriveni parking i pešačka rampa za Kališ, očigledno.
 
Opa, sada izvrćemo priču i menjamo joj kontekst jer nam ne odgovara kuda je prvobitna kritika završila - u đubretu. :wink:

Sada se pokreće priča da li su kvadrati van prvobitne Beton hale uopšte potrebni, a do juče se pričalo o novim kvadratima što je bila zabrluda i laž. No dobro.

Ja nisam rekao da nema novih lokala, već da nema novih kvadrata što je suština oštre kritike poslednjih godinu dana. Novi kvadrati pa novi kvadrati ... Ali i to sada izvrćemo, triput ponovimo i svi su predhodnu priču zaboravili? E, pa nisu. :D

Nije poenta Oblaka u tome da se vidi, pa je kontradiktorno sakrivati ga zelenilom. Cela poenta konkursa i jeste da se novi objekat ne vidi, tj. ne konkuriše tvrđavi, što je Oblak u velikoj meri postigao imajući u vidu originalnost i agresivnost forme. Poenta Oblaka nije da bude super videti ga sa keja, ili Kalemegdana. Poenta njegove estetike je da bude fascinantan sa novog trga /na Beton hali/, tj. da oformi jedinstven javni prostor na samoj lokaciji, kao i da spuštanje/penjanje na Kalemegdan bude više od penjanja pasarelom ala Radiofar. Popunjavanje cele forme zelenilom i time umirivanje forme objekta se ne kosi sa dva osnovna cilja avagardne forme koje sam naveo.

Ništa nije u koliziji.

A parking prostor je nešto najružnije što može postojati u urbanom prostoru. Pa to je na trećem mestu atraktivnosti posle deponija i nehigijenskih naselja i imati tako masivne parkinge na površini je pogrešno i ogavno i na NBG prostranstvima a kamoli pored Kalemegdana. Javni prostori te površine treba da zauzimaju ljudi ili zelenilo, a ne limene kante.
 
stf":3ssvci5r je napisao(la):
Opa, sada izvrćemo priču i menjamo joj kontekst jer nam ne odgovara kuda je prvobitna kritika završila - u đubretu. :wink:

Sada se pokreće priča da li su kvadrati van prvobitne Beton hale uopšte potrebni, a do juče se pričalo o novim kvadratima što je bila zabrluda i laž. No dobro.

O čemu ti pričaš, pobogu?

stf":3ssvci5r je napisao(la):
Ja nisam rekao da nema novih lokala, već da nema novih kvadrata što je suština oštre kritike poslednjih godinu dana. Novi kvadrati pa novi kvadrati ... Ali i to sada izvrćemo, triput ponovimo i svi su predhodnu priču zaboravili? E, pa nisu. :D

Ni ovde te ne razumem. Ako se sruše barake u kojima su skladišta, a u Oblak se ugrade lokali, onda smo na istom, jer se ukupna površina za komercijalni prostor nije povećala?

stf":3ssvci5r je napisao(la):
Nije poenta Oblaka u tome da se vidi, pa je kontradiktorno sakrivati ga zelenilom. Cela poenta konkursa i jeste da se novi objekat ne vidi, tj. ne konkuriše tvrđavi, što je Oblak u velikoj meri postigao imajući u vidu originalnost i agresivnost forme.

Molim?

stf":3ssvci5r je napisao(la):
Poenta Oblaka nije da bude super videti ga sa keja, ili Kalemegdana. Poenta njegove estetike je da bude fascinantan sa novog trga /na Beton hali/, tj. da oformi jedinstven javni prostor na samoj lokaciji, kao i da spuštanje/penjanje na Kalemegdan bude više od penjanja pasarelom ala Radiofar.

Opet, molim?

stf":3ssvci5r je napisao(la):
Popunjavanje cele forme zelenilom i time umirivanje forme objekta se ne kosi sa dva osnovna cilja avagardne forme koje sam naveo.

Aha, popunjavamo grad zbog nekakvih principa i definicija, a ne zarad grada samog. Ne hvala.

stf":3ssvci5r je napisao(la):
Ništa nije u koliziji.
Zavisi od ličnog shvatanja te reči.

stf":3ssvci5r je napisao(la):
A parking prostor je nešto najružnije što može postojati u urbanom prostoru. Pa to je na trećem mestu atraktivnosti posle deponija i nehigijenskih naselja i imati tako masivne parkinge na površini je pogrešno i ogavno i na NBG prostranstvima a kamoli pored Kalemegdana. Javni prostori te površine treba da zauzimaju ljudi ili zelenilo, a ne limene kante.

Ti si umetnička duša, osećajan, ali bez ikakog smisla za praktičnost, realnost, funkcionisanje i održivost.
 
drawpic-17.jpg
 meni ovo izgleda ok, leti kada upece. ispod oblaka, to moze da izgleda i bolje.
 
Relja,

Без љутње, сад сам већ уверен да се намерно правиш луд.
 
Ne, nego ti i ja razmišljamo na načine koji jednostavno nemaju dodirnih tačaka.

Ako sam ispao preoštar i netaktičan, izvinjam se, ni jedong trenutka nisam imao nameru da te uvredim.
 
potrebna je samo pasarela od tvrdjave do keja i velike stepenice i to bi bilo to.
 
ja bih poentu izrazio u evrima.. tj u minimum 25 miliona evra pa bih pitao stf-a da li smatra da je ok da grad uzme kredit i gradi/prepravlja lokale koji ce kasnieje biti predati na upravljanje recimo poslovnom prostoru (koji vec ima hiljade kvadrata po bulevaru, k. mihajlovoj, k. milana itd... a koji su ili napusteni ili izdati po drugarskim cenama) ili je mozda boljeda se napravi radio far pasarela koja ce omoguciti ljudima da sa brda dodju do reke i obrnuto a da 25 miliona evra pozajmimo i potrosimo na nesto drugo?
 
Nije da baš imam želju da pljujem po "Oblaku" ili da ga "mrzim" kao što neki shvataju, ali:

Da li je iko razmišljao o tome da bi se Oblak gradio u košavskom području? Zamlislite kako bi vetar fijukao između ovih staza i platformi, zamislite da se tamo nađete kao pešak...

Ponekad kada zamisle avangardnu ili zgradu nekonvencionalnog oblika arhitekte ne vide probleme koje mogu da izazovu.
Primer:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23944679
ili, naš Muzej Vazduhoplovstva, koji je morao da bude ozbiljno preprojektovan, kasnio (doduše, ne samo zbog felera u projektu) i koštao znatno više nego što je bilo predviđeno zato što arhitekta nije uzeo u obzri neke sasvim očigledne probleme (članak u časopisu LET br.1, izdanje Muzeja, dok na primer u članku u časopisu Nasleđe, u izdanju Zavoda za zaštitu spomenika kulture se te činjenice skoro ni ne spominju).
 
Имам подељења осећања према облаку али ветар не би био проблем. Цео облак сачињен од пасарела је такав да ће се ветар разбијати како буде пролазио кроз њега. Да би ветар "фијукао" и евентуално убрзао основни предуслов је некакав левак,простор ограничен монолитним кубусом као што су тунели,пролази,можда неке котлине или сокаци. Облак је нешто потпуно супротно.
 
Meni najvise smeta manjak svetla unutar oblaka.
To je primetio i sam projektant cim je stavio providne stubove i posvetlio sve senke.

Zar falsifikovanje rendera nije vec neoboriv dokaz da se prikriva falinka u projektu?
 
Није.Не постоји тако нешто попут фалсификовања рендера.Рендери нису никакав валидан документ да би се фалсификовао. Али,нашироко је распрострањено улепшавање рендера у циљу промоције пројеката што је у светским оквирима легитиман начин продаје произвида.
 
Ali treba postaviti granicu izmedju uljepsavanja laganja i prevare ili dovodjenja u zabludu sto se renderima cesto cini
 
Слажем се.Они најпрофесионалнији бирои,архитекте и 3Д моделари су ипак достигли неки ниво па више ни нема таквих подвала, барем не у сфери озбиљних пројеката и озбиљних инвеститора.
 
spatiotecte":1tglaxsn je napisao(la):
potrebna je samo pasarela od tvrdjave do keja i velike stepenice i to bi bilo to.
Da li je neko razmišljao da se samo naprave stepenice u kombinaciji sa uspinjačom (sličnom onoj koja postoji u Zagrebu ili Budimu), koja bi išla od krova beton hale do šetališta na tvrđavi?
 
kakva je trenutno situacija, ja bih bio prezadovoljan trotoarom i pešačkim prelazom koji se spaja sa onim malim stepeništem ka velikoj stazi
 
Мене је Облак од самог почетка "дрмнуо", у позитивном смислу. Далеко је одскочио од свих конкурентских предлога, који нису даље одмакли од провинцијалног умивања постојећег простора.

Не разумем аргументе попут "не треба градити нешто овако авангардно, док не срушимо уџерице на Душановцу, док не спојимо бициклистичке стазе од Газеле до Савских блокова и док не пробијемо неки нови булевар. Па, ваљда, није у игри "или-или", већ "и-и" опција. Са пар нових ленд-маркова Београд ће постати занимљивији и одаваће утисак живог града у коме се нешто дешава.

Што се мене тиче, Облак би ми био незаобилазно место за шетњу. Фазон непрестаног кружења и непрестаног мењања видика ("Опа, ено га Победник... Ју, Саборна црква и Косанчићев венац... Гле, мостови. Ау, колики је пилон, тамо позади... Е, Нови Београд као на длану... Опет се наџиџише седам брод-хотела на Пристаништу... Напокон, Ратно острво и Ушће...", па опет, као на Шарганској осмици) током силаска до Саве, или обрнуто - пењања од Бетон хале на Калемегдан, мени је - да извинете на изразу - до јаја, или што би рекли Словенци "об жуманцов".

Наравно, ова прича иде на лед, бар у наредних шест месеци. А после, видећемо. Можда популарност Алтинаца у Београду опадне до фебруара. Мада нисам толико глуп да бих смео у то да се кладим.
 
Vrh