Šta je novo?

Beton hala

+1 Vranac
Sve vreme pokusavam da objasnim istu stvar, a to je da nas varaju ovim renderima koji su totalno nerealni.

Od prilike idite ispod mostarske petlje i imacete osecaj da ste u oblaku.
 
Vramac wrote:.... sa zapisanim stubovima/zidovima, grafitima, gomilom smeca, nedostatkom svetlosti...

Nisu oni nas samo varali, oni su nas pravili i budalama
a pri tome izmedju buducih tih zapišanih izvrljanih zidova hteli su da se ,,omaste,,
na taj način što bi javni prostor privatizovali u neke magacine
kao neuspela mesta sa galerijama i kaficima i sl.
Da je to moguce, davno bi ispod Gazele bila Silikonska i umetnička kolonija
Svima jasno kao dan pa i onima ovde, kojima se šatro oblak jako dopadao

Jedino što u odbranu Oblaka mogu da kažem je ,,Volim i ja pozorište ali ne u svojoj kuci,,
Žao mi je što su zbog njega odbačeni više vrlo dobrih predloga
za povezivanje Beton hale a koje smo imali prilike ovde da vidimo ili bar pročitamo
(al nisu obuhvatali i ,,omaščivanje brkova) članova BBa
 
Upravo zbog nedostatka instalacjonih kapaciteta sad je sve raskopano rade kanalizaciju vodovod ,instalcije o cijem trosku neznam nema gradjevinske table
 
Svašta čovek može naučiti kada se registruje na neki forum - pa tako i da je tanka, spiralna čelična konstrukcija kojom se kreću pešaci, isto što i masivna betonska konstrukcija kojom se kreću automobili, autobusi i kamioni. :roll:

Ali OK, sada možete da odahnete i otvarate šampanjac, pošto je ovaj projekat verovatno prvi na listi za odstrel (kontroverzan je, ljudi ga mrze, žestoko asocira na odlažeći režim, nemamo nikakve međunarodne obaveze prema njemu- u smislu nekakvog kreditnog zaduženja i sl. - niti ima nekakvu značajnu saobraćajnu funkciju zbog koje bi ga bilo neophodno realizovati).

Inače, stalno se potencira kako je ovaj projekat besimislen jer je pola "Beton hale" trenutno prazno, što je pogrešno jer:

a) to može biti samo argument da je potrebno napraviti vezu Kalemegdana i Beton hale, jer bi se ostvarila bolja veza grada i reke, čime bi više potencijalnih mušterija imalo pristup lokalima u Beton hali

b) ako lokali na najatraktivnijoj lokaciji u Beogradu, ispod samog Kalemegdana, sa pogledom na Ušće, ne mogu da se uposle - onda j*bo ti i Beograd na vodi, i spuštanje na reku, i razvoj grada uopšte...

@direktor
investitor izgradnje vodovodne i kanalizacione mreže za "Beton halu" je Agencija za poslovni prostor grada Beograda, a izvođač radova je "Novkol".
 
Homer Jay":12u4ilaf je napisao(la):
...
Ali OK, sada možete da odahnete i otvarate šampanjac, pošto je ovaj projekat verovatno prvi na listi za odstrel (kontroverzan je, ljudi ga mrze, žestoko asocira na odlažeći režim, nemamo nikakve međunarodne obaveze prema njemu- u smislu nekakvog kreditnog zaduženja i sl. - niti ima nekakvu značajnu saobraćajnu funkciju zbog koje bi ga bilo neophodno realizovati).

Inače, stalno se potencira kako je ovaj projekat besimislen jer je pola "Beton hale" trenutno prazno, što je pogrešno jer:

a) to može biti samo argument da je potrebno napraviti vezu Kalemegdana i Beton hale, jer bi se ostvarila bolja veza grada i reke, čime bi više potencijalnih mušterija imalo pristup lokalima u Beton hali

b) ako lokali na najatraktivnijoj lokaciji u Beogradu, ispod samog Kalemegdana, sa pogledom na Ušće, ne mogu da se uposle - onda j*bo ti i Beograd na vodi, i spuštanje na reku, i razvoj grada uopšte...


Prvo, očekuju se izbori, a nakon formiranja nove većine (tj neke nove neprincipijelne koalicije) će se odlučivati o sudbini Fudžimotovog rešenja.

Lokali su u pripremi, nema bojazni da će hala biti prazna.

a) veza nikada nije bila sporna. Naprotiv, veza je bila osnovni cilj koji je eskalirao u nešto ogromno i u krajnoj liniji nepotrebno.
Veza, projektovana sa ukusom i smislom se ne dovodi u pitanje.

b )Posao je uhodan, ugostiteljstvo će na ovom mesto raditi mnogo, mnogo dugo, a posao će ići još bolje ako se uvede red na splavovima.
Posao ne zavisi od Oblaka, obične pasarele i sl, već od parkinga na krovu.

Što se tiče šampanjca - možda za ljude koji ovo shvataju emotivno i strastveno.
Na forumu ima puno umetničkih duša koje ove predloge ne stavljaju u realan kontekst. To im niko ne može uskratiti, ali ih to neće zaštititi od sudara sa realnošću.
 
Nisam ja taj koji potencira da je veza nepotrebna jer su lokali u Beton hali prazni, već "čuvari vatre" - oni koji svoje mišljenje iznose u prvom licu množine i koji za sve koji se ne slažu sa njihovim stavom vole olako da kažu da "mrze Beograd".

Moja naklonost prema projektu Sou Fudžimotoa nema nikakvu višu dimenziju. Ne mislim ni da sam progresivan, ni avangardan zato što mi se "Oblak" sviđa. Sviđa mi se, jer mi se, je*******i ga, jednostavno sviđa. Nema tu šta da se objašnjava. Volim "Oblak" kao što volim "The Clash" (dobro, možda ne baš koliko i "The Clash", ali tu negde). Nekome je to buka, meni je to muzika.
 
Ali Clash ti se dopao nakon što si čuo i osetio, doživeo čulima, a ovo je tek crtež i jednobojna maketa u razmeri, još uvek nije ostvarena ideja... Sviđa ti se koncept koji još nije realizovan, koji još uvek nisi doživeo.
Muzika može da se isključi, odeća može da se presvuče, ali građevine, jednom kada se realizuju, ostaju dugo. A ponekad i ne ispadnu kako je zamišljeno, ili se ne uklope baš najsrećnije. Neke lokacije to mogu da istrpe, ali ovo nije travnjak između novobeogradskog bloka iz 1960-tih i nekog bulevara, nije zapuštena površina u bloku 63.
Ovo mesto ne treba popunjavati na taj način, treba samo uraditi tu rampu preko ulice do brda na koejm je izgrađena tvrđava.
 
Homer,

Evo, i ja nisam do sada znao da su pešačke pasarele isto što i automobilske petlje, ali svaki dan naučiš nešto novo ...

Relja,

Iz tvog poslednjeg posta se nedvosmisleno može zaključiti da si protivnik Oblaka iz jednog prostog razloga - jer te je strah promene. Kao i velike većine. Generalno, naša sredina ima strah od promena, i najradije je u fazonu da se ništa ne dira, kako god to izgledalo. Tako dolazimo do toga da sa obe strane Kalemegdana decenijama imamo raspale magacine i hale na koje niko nije obraćao pažnju, ali kada te užase treba zameniti nečim novim, to je prosto prestrašno ...
 
relja":1fkrcp08 je napisao(la):
Ali Clash ti se dopao nakon što si čuo i osetio, doživeo čulima, a ovo je tek crtež i jednobojna maketa u razmeri, još uvek nije ostvarena ideja... Sviđa ti se koncept koji još nije realizovan, koji još uvek nisi doživeo.
Muzika može da se isključi, odeća može da se presvuče, ali građevine, jednom kada se realizuju, ostaju dugo. A ponekad i ne ispadnu kako je zamišljeno, ili se ne uklope baš najsrećnije. Neke lokacije to mogu da istrpe, ali ovo nije travnjak između novobeogradskog bloka iz 1960-tih i nekog bulevara, nije zapuštena površina u bloku 63.
Ovo mesto ne treba popunjavati na taj način, treba samo uraditi tu rampu preko ulice do brda na koejm je izgrađena tvrđava.

+1 :)
 
Promene nisu losa stvar same po sebi ali Oblak je vec mnogo vise od toga, u najmanjoj meri, drasticna promena, u najvecoj urbicid.
 
Homere, kao i obično gotovo iza svake tvoje reči mogu da stavim potpis. Osećam (iako to tvoja odmerenost nikada neće da pusti napolje) da si prilično očajan što "buka i bes" druge strane u raspravi zaista zaglušuje svaku argumentaciju. Sam se najviše klonim apsolutnih istina i zaista ne zazirem od bilo kakve sumnje. Uvek i svuda govorim: ubedi me i promeniću mišljenje. Zato me svaka kategoričnost i isključivost užasava. Treba li da kažem i - ozbiljno plaši.

Primetno je da ogromna većina protivnika ovog (pa i bilo kog drugog) projekta pretpostavlja (i to bez i najmanje sumnje) da će se jedan maštoviti crtež neminovno materijalizovati u nakazu. Dobro, možda ne u rugobu, ali u nešto sigurno daleko neprivlačnije od onoga što je na papiru. Ne kažem da je ta bojazan neosnovana (nažalost, iskustvo nas uči da i od crnog ima crnje), ali se pitam da li je dopuštena, makar i sasvim slabašna, mogućnost da bude drugačije? Zar zaista sve to što je izmaštano nikako ne može da se ostvari kao nešto još lepše? Eto, ja na primer, verujem da je moguće. Bilo je takvih slučajeva, zar ne?

Da, i mene pomalo plaši ideja da će se na tom poznatom mestu koje nam je urezano u svest kao zapis sudbine pojaviti nešto što bi moglo da nas poremeti i trajno nam uništi dobro znanu sliku. Ali, tako to ide s promenama. Malo ko je za njih zaista spreman. Čak bih rekao - niko osim onih koji ih pokreću. Mislite li da je Ajfelova kula raširenih ruku dočekana u Parizu? Bobur? Piramida u dvorištu Luvra? A ako je jedan Pariz, definisan i prepun simbola daleko većih od života, bio i jeste spreman da rizikuje i da se menja (a mogao je, sasvim komotno, stotinama budućih godina da se baškari na lovorikama i ubira tantijeme od stare slave i da ne pomeri niti jedan kamen), zašto je Beogradu, gradu s viškom istorije a manjkom svedočanstava o njoj, toliko teško da skupi malo hrabrosti i otisne su u svoju sopstvenu budućnost.

U ovom kontekstu (i u ovaj gluvi sat) podelio bih s vama jednu misao (koja mi se u naintenzivnijem i najjasnijem obliku javlja svaki put kada se vratim iz inostranstva): naš grad je neverovatno okamenjen u vremenu. Dok se svet munjevito menja (naravno, ne mora nužno da znači na bolje), Beograd deluje kao neka senilna, pomalo luda, starica koja prebira po svojoj škrinji uspomena: priseća se gde je bila, s kim je plesala, kome mamila uzdahe... prebira po perlama, požutelim fotografijama, jedva čitljivim pismima u kojima su joj izjavljivali ljubav... Sva je u "nekada", gotovo nimalo u "sada". Taj zamamni ples svojih demona prošlosti Beograd kao da vrlo brižljivo neguje. Ne sme se ta "vizura" na zagrobni život narušiti nikakvom smelošću u arhitekturi, urbanizmu... Ne sme se podići koji sprat iznad proseka, jer se sa veće visine lakše vidi sva prizemnost koja vlada u planiranju i gradnji "beloga" grada.

Gledam kroz prozor, neprozirna je noć. Ipak, za samo koji sat, rasprsnuće se zora nad gradom.

Beograde, dobro jutro. :)
 
Homer Jay":1td4ok5a je napisao(la):
a) to može biti samo argument da je potrebno napraviti vezu Kalemegdana i Beton hale, jer bi se ostvarila bolja veza grada i reke, čime bi više potencijalnih mušterija imalo pristup lokalima u Beton hali.

Niko me ne moze ubediti da je potrebno 28.000 kvadrata da bi se povezali kalemegdan i obala na 50 metara razdaljine.

Evo na primer pre par godina se pricalo o oakvom povezivanju Kalemegdana i reke:
54343114849e73c309cc5a181110028_orig.jpg


Ovako nesto bi moglo biti zavrseno za mesec dana, i ne verujem da bi ikome smetalo
http://www.b92.net/kultura/vesti.php?na ... _id=355734

Ali tu nema prostora za ugradjivanje hiljada kvadrata soping mol prostora ispod nekakve spirale...
 
stf":1tz5wzsa je napisao(la):
...
Relja,

Iz tvog poslednjeg posta se nedvosmisleno može zaključiti da si protivnik Oblaka iz jednog prostog razloga - jer te je strah promene. Kao i velike većine. Generalno, naša sredina ima strah od promena, i najradije je u fazonu da se ništa ne dira, kako god to izgledalo. Tako dolazimo do toga da sa obe strane Kalemegdana decenijama imamo raspale magacine i hale na koje niko nije obraćao pažnju, ali kada te užase treba zameniti nečim novim, to je prosto prestrašno ...

E pa, može, ali to je tvoj zaključak.
Ja bih mogao da zaključim da je tebi Beograd - dosadan.
O kakvoj promeni govoriš? Kao da braniš princip da se kreativnost i "novo" moraju podržavati, šta god se time nudi, a ne suštinu - kako će to da izgleda kada bude završeno.
E po meni, bez uvrede, je to pristup modnih kreatora koji svakom sezonom i svakom novom "kolekcijom" pokušavaju da odu "korak dalje". Ali ovo nisu krice, ovo je identitet Beograda, njegova najveća vrednost.
Imam i ja princip - na brdu na kojem je opstala srednjovekovna tvrđava se ne sme gradi građevina u obliku svemirskog broda.
Da li sam zaostao zbog toga?

I iz nekog neshavtljivog razloga imputiraš da oni kojima smeta Oblak žele da tamo ostanu barake. Pa to zaista nije u redu. Od početka govorimo o tome da je ideja o pasareli mutirala u Obalk zbog nezasitih ambicija, a ti pričaš o barakama koje niko i ne spominje jer se podrazumeva da im tu nije mesto i koje svavako treba već danas ukloniti, bez obzira na pasarleu i Oblak. Zato smo spominjali ulični front Karađorđeve, to ruglo kojim se niko ne bavi, ali to se i na ovoj temi zanemaruje.
Nije u redu.


I poet imamo pozivanje na otpore za Ajfelovu kulu, svaki put kada treba odbraniti nešto suludo.
Ponoviću opet - Ajfelova kula je bila zamišljena kao:
privremeni ojekat, koji je sačuvan
kao demonstrator nove tehnoogije,
kao komercijalni objekat, tako što su komercijalni sadržaji dodati početnoj ideji
i ono što se uvek zaboravlja - Ajfel je u nju uložio svoj novac. Mnogo svog novca.
Ajfelova kula je veoma jasna, čista, proračunata priča. Ovakve ekstravagancije u svojoj suštini nemaju ništa zajedničko sa Ajfelovom kulom.
 
Nije tu Ajfelov toranj bitan (a, uzgred, i nije jedini pomenut), on je samo trebalo da ilustruje odnos prema bogatom i vrlo zaokruženom (pa, samim tim, i po shvatanjima većine - nepromenljivom) urbanom nasleđu kao nečem što ne blokira već kreativno oslobađa.

A to što je Ajfel uložio svoj veliki novac u izgradnju tornja i kakav je kontekst bio - pa to je deo sasvim druge priče. Ako bi to bila valjana argumentacija, pretpostavljam da bi Oblak, da ga je doneo neko sa svojim novcem i časnim namerama, bio sasvim uzoran. Je l' tako?

I, da - grad koji se ne menja, umire. To su shvatili čak i u Beču, Rimu, o Londonu da i ne govorim... Izvorno, nema to veze sa dosadom (ali se na kraju i na nju svede).
 
M. - ti porediš Beograd sa gradovima čiji su centri, kao što i sam(a?) spominješ kompletirani, zaokruženi pre više od 100 godina, koji nemaju u samom centru udžerice, "krezube" uliučne frontove kao što je Karađorđeva, smrdljivi zoološki vrt, koji imaju prosečene bulevare, trgove, metro, mostove...ti gradovi su se razvijali vekovma, pa su tek onda u njima građene ekstravagancije koje spominješ. A i te ekstravagancije su samo izdvojeni detalji u bogatom nasleđu.
A Oblakom, gde god da tako nešto ili nešto slično postave u Beogradu, se preskaču svi ti koraci. E, to ne ide.
Izgradnja Oblaka je kao kada čovek koji nosi bušne gaće i pocepane čarape stavi dijamantsku iglu na jedinu kravatu koju poseduje.


Ajfel nije uložio novac samo u kulu, već je uložio u novu tehnologiju koja je izmenila svet, što je suštinska razlika u odnosu na Oblak.
 
Слажем се, град који се не менја - умире. Београд умире и најбитније је да се Калемегдан сачува. Широм града шумски појаси се секу и граде наказе над наказама али је најбитније што поред Калемегдана ђубриште треба да замени нешто ново а не трава ...

Келемегдан је жив не зато што је занимљив, тврђава је релативно досадна. Калемегдан је жив због свог положаја у граду, садржаја и погледа. Тврђава је случајност.

На форуму се већински гаји желја да се са Калемегдана протерају сви садржаји који се не контају са сраднјевековним каменом ... у реду, али да ли је ико од поборника тога свестан да тиме директно убија Калемегдан? Навешћу најкарактеристичнији пример. Зловрт, за који се и ја слажем да треба хитно иселити заправо довлачи позамашан проценат посетиоца на саму тврђаву. Када га замени парк, опашће и број посетилаца. Када се забрани паркинг унутар зидина, додатно ће опасти број посетилаца. Кад се изместе терени, опашће још ...

Превише смо пристраснни према своме граду па не увиђамо неке чинјенице које нису тако бајне. Тврђава није ништа псоебно, и све што је иоле вредно код ње је поглед са ње и ту се прича завршава.
 
Relja, potpuno si u pravu. Niti se a priori zalažem za ovaj projekat, niti mislim da treba preskakati korake, niti imam mnogo lepih reči na račun naših "upravitelja". Samo govorim načelno o odnosu prema gradu i njegovim moćima da komunicira sa svojim i budućim vremenom.

A što se roda tiče, ja sam ono ispred zagrade, nema dopunskog a. Sva je prilika da ću, zarad svoje muškosti, morati da oteram ovog Klea iz avatara i da ubijem islandski iz svog ni(c)ka. :D
 
Ne menjaj avatar zarad mene, to je samo bila nedoumica u obraćanju :)


A grad mora da se menja, ali ne na račun njegovog najstarijeg dela.
Svi znamo gde treba da se menja - duž reke, između Gazele i mosta na Adi, na obe obale.
Nećemo "krepati" ako se Oblak ne izgradi.
Eto, najavljuju izgradnju iza ulice Dr Ivana Ribara, praktično širenje grada, a niko se baš ne uzbuđuje što iza postojećih savskih blokova, jedinstveno uređenih 70 i 45 i jedisntvene arhitekture, pomalo bizarnih stepenastih blokova 61-64, - se grade paviljonske zgrade kao sa početka 1950-tih.
Novac koji bi se skrljao u oblak bi trebalo uložiti u modernu stambenu arhitekturu. Slično kako je izabrano rešenje za vrtić pored Belvila...
 
stf wrote: ...Када га замени парк, опашће и број посетилаца. Када се забрани паркинг унутар зидина, додатно ће опасти број посетилаца. Кад се изместе терени, опашће још ....
Mora se izmestitii navedeno ali ovde se gazi preko osnovonog a to je šta posle tih izmeštanja
Godinama ovde i na dr. medijama vrlo jasno se čuju predloz i koj upravo govore
o merama za značano povecanju broja posetilaca,
na zalost oni koj treba da ih čuju su jednostavno gluvi.
i iznova i iznova se pitaju šta posle i ako im se lepo kaže

Ne treba nama ikakva rekonstrukcija Kalemegdana (tipa spomenika)
(nikada ne bi smo se usaglasili o periodu koj treba rekonstrusati)
jer on je oduvek živ i bice živ i kao takav normalno je da se po malo i menja

R e v i t a l i z a c i j a je odgovor na izneta pitanja
Da bi svima bilo jasno, dacu naj banalniji opšti primer
Stari grad u Budvi - da se samo išlo na rekonstrukciju
bio bi mrtav spomenik kog obilaze od 10-16 h :dil:

Vratiti u razumnim razmerama život Kalemegdanu
kao sto je Stari grad u Budvi ili Dubrovniku ili. . . (x je primera )
a on ce nas nagraditi ne samo sa lepotom nego i svetskom slavom (vecom nego sa oblakom)
koja bi imala značajni deo punjenja Bg budjeta, novih radnih mesta i još stotinu dr. pozitivnih stvari :)

Upravo takvo oživljavanje - revitalizacijom dolazimo i do Beton hale koja bi se
tako p r i r o d n o uklopila u revitaliozaciju tvrdjave, njeno povezivanje i stvarno spuštanje na reke :gobb:
 
Nema tu previše filozofije - iako se meni "Oblak" dopada, ja zaista razumem gnev koji taj projekat izaziva kod većine ostalih članova foruma.

Beograd je jedan od najstarijih gradova u Evropi, a opet teško da u njemu možete naći objekat stariji od 200 godina. U tom smislu je ljudima Kalemegdan izuzetno bitan - ne kao građevina, ne kao nekakav spomenik arhitekture, već kao dokaz kontinuiteta grada na ovom prostoru.

Sve to, u kombinaciji sa "samoprezirom" koji smo razvili usled društvenih, ekonomskih i političkih dešavanja u poslednje dve-tri decenije (ocrtanom u svakako pogrešnom uverenju da je vreme u kojem živimo "nikad gore" i da su ljudi sa kojima živimo "nikad gori"), daje Kalemegdanu status "božanstva" u koje mi "grešni" ne bismo smeli da diramo.
 
Reljo + 1
Potpisujem svaku tvoju rec. Beograd ne treba da preskace korake, on nema zaokruzen i sredjen centar kao ostali gradovi zapadne evrope i treba da cuva ono malo vrednosti ambijentalnih celina sto ima.
Takodje poredjenje sa ajfelovim tornjem po mom ne stoji jer je ta prica totalno razlicita od Oblaka.
 
Plus za Homera.
I meni se Oblak dopada, ali razumem i zebnje nekih članova (excl. Zuma) da će realno stanje biti drugačije od onog na renderima.

Pre 5-6 dana sam išao pešaka od beton hale do košarkaških terena na Kališu. Da ne veruje čovek koliko je loša veza pristaništa sa Gornjim gradom. Sve vreme sam se pitao kako je moguće da već decenijama ovo niko nije uredio.
 
mekbejn":3evrb8kx je napisao(la):
.......
Pre 5-6 dana sam išao pešaka od beton hale do košarkaških terena na Kališu. Da ne veruje čovek koliko je loša veza pristaništa sa Gornjim gradom. Sve vreme sam se pitao kako je moguće da već decenijama ovo niko nije uredio.

Pa zato što kada se pojavi dobra i korisna ideja (kao početna ideja za pasarelu) to obavezno mora da mutira u "novi simbol Beograda", jer ne znamo ništa da radimo skromno i primereno.
 
Pre nego sto razmiljamo da gradimo bilo sta novo , treba prvo da naucimo da cuvamo ono sto imamo.
 
Vrh