Šta je novo?

Beton hala

Bulevarac":2y8mv3cg je napisao(la):
Steva":2y8mv3cg je napisao(la):
mekbejn":2y8mv3cg je napisao(la):
Koliko god mi se sviđala ideja novog pešačkog mosta, mislim da je trenutno to preskupa investicija. Pogotovo što par stotina metara dalje može da se pređe Brankov most uz pomoći liftova.
A što se tiče projekta dobudživanja beton hale, meni se većina ne dopada. Prosto tu kalemiti neka čuda koja gutaju Kališ, meni deluje preterano. Neka ultra pojednostavljena verzija Japanskog projekta (dakle obična pasarela, bez stakleno betonske aždaje preko beton hale), koja daje pristup reci s tvrđave i obrnuto je za mene sasvim dovoljna...
jedan pešački most na tom mestu bi BGD-u legao ko bu**** šamar. Preći peške brankov most nije "to", ono ideš preko branka i gušiš se 15 minuta u izduvnom oblaku, bučno je itd...
ehh, znaci zidamo most za pesake na 50m od postojeceg mosta da bi tih 500m mosta prelazili bez "zagadjenja". Kada predjes most sta ces onda, da udjes u neku novu ulicu bez zagadjenja ?
Upravo to! Da pređeš reku bez zagađenja iz jednog u drugi park, a ne kao kod branka, iz jednog prašnjavog dela grada pravo u komercijalu (TC Ušće). Beograd ima sjajane parkove, sa jedne strane reke Ušće, sa druge Kalemegdan, što ne povezati to? A ima i gradova sa mnogo većom gustinom mostova nego BGD pa nisam nešto primetio da im to mnogo smeta.

Još jedna stvar, izgradnja pešačkog mosta je mnogo jeftinija nego izgradnja jednog mosta za motorizovan saobraćaj, a dobitak je veliki.
 
Steva":1xcn7rri je napisao(la):
jedan pešački most na tom mestu bi BGD-u legao ko bu**** šamar. Preći peške brankov most nije "to", ono ideš preko branka i gušiš se 15 minuta u izduvnom oblaku, bučno je itd...
Ja se slažem da bi legao, ali jednostavno mislim da je to sada preskupa investicija, pogotovo što nas čeka brdo važnijih stvari. A što neko već reče, da ima dovoljno zainteresovanih našao bi se neki čamdžija da prebacuje ljude preko, kao na Adi.
 
Slazem se sa Stevom.I treba ga graditi cim se rekonstruise pancevacki most.

Lepo si rekao,kao bu**** samar bi tu legao.

I stavimo Operu na Uscu,i sklonimo one ruzne splavove,sredi se beton hala i divota.2 parka jedan do drugog,a i turisticki potencijal je veliki jer je tu pristaniste medjunarodnih brodova.

I nemojte zaboraviti da su cesto blokade Brankovog mosta zbog dolaska politicara pa nema prelaska po sat-dva, istog.Ovo bi bio pravi silazak na reke cak i pre izmestanja nesretnih stanica autobusa i zeleznice i Savskog amfiteatra i uklanjanja pruge.I tako mic po mic stigli bi do krajnjeg cilja :)
 
mekbejn":2za499xk je napisao(la):
Steva":2za499xk je napisao(la):
jedan pešački most na tom mestu bi BGD-u legao ko bu**** šamar. Preći peške brankov most nije "to", ono ideš preko branka i gušiš se 15 minuta u izduvnom oblaku, bučno je itd...
Ja se slažem da bi legao, ali jednostavno mislim da je to sada preskupa investicija, pogotovo što nas čeka brdo važnijih stvari. A što neko već reče, da ima dovoljno zainteresovanih našao bi se neki čamdžija da prebacuje ljude preko, kao na Adi.
Ja i dalje tvrdim da je odnos cene/dobiti za pešački most na tom mestu više nego odličan. Milenijumski most, jedno od arhi-landmarka Londona koštao je 20 miliona evra iako je reč o ne baš jednostavnom mostu :)
 
Znaci na kraju ispada da je to most samo za one koji idu iz jednog u drugi park ? obzirom da ukoliko zele negde drugde da idu, dolaze u situaciju da nalete na zagadjene i buku. Ne vidim poentu mosta na tom mestu, a i generalno mi se ne dopada pregrajivanje reke na svakih 50 metara.
Taj most me podseca na Cedin pesacki prelaz po funkcionalnosti, a 20 miliona za Srbiju treba da predstavlja ogroman novac, mada trenutno to nije tako.
 
Mislim da je kolektivna svest o arhitektonskoj estetici i filozifiji, vecine zaglavljena u dvadesetim godinama proslog veka. Samo da ne narusimo ono malo neoklasike koju imamo. Da planiramo urbano tkivo 19. veka u 21. Posto nista ne sme da se gradi u uzem centru, dajte da napravimo livadicu sa klupama. Jer, ako gradimo, narusavamo neprikosnovenu vrednost svega postojeceg.

Osvestite se. 19 bek je odavno prosao, prosao je i 20. Neoklasika i secesija su daleka proslost. Mogli bi malo da razmisljamo o sadasnjosti, jer u njoj zivimo. Postovanje proslosti se ne ogleda u zabrani bilo cega novog, vec upravo suprotno, u gradjenju novog.

Najvece postovanje koje mozemo iskazati prema nekom fantasticnom objektu 19. veka, je da pored njega sagradimo fantastican objekat 21. veka. Jedan objekat, poput japanskog projekta, nikako ne moze nastetiti Kalemegdanu. Moze ga samo obogatiti. Jer, gradimo pored objekta izuzetne istorijske vrednosti, objekat izuzetne arhitekonske vrednosti, koji ce neminovno dobiti istorijsku vrednost. Ne gradimo NA Kalemegdanu, vec PORED.

Ko god ima misljenje da ce bilo sta novo obezvrediti staro, nek se baci na analiziranje Pariza. Ko moze, nek ode i vidi, ko ne, postoji internet. Pariz je grad neprocenjive arhitekture 18. 19. 20. veka, jako starog i vrednog urbanog tkiva. Ali, u istom tom urbanom tkivu postoje ultramoderna zdanja naseg vremena, koja samo obogacuju Pariz. Potrezite Kulturni centar Zorz Pompidu, ili Citroenovu zgradu C42. Postoji dosta parkova moderne strukture u srcu starog grada.

Ako Parizani ne znaju da cuvaju i postuju svoj grad i njegovu istoriju, ja ne znam ko zna. Ko to bolje od njih zna?

Zidar, koliko se secam zivi u Francuskoj, on moze ovo da potvrdi.
 
Bulevarac":2v9y6z56 je napisao(la):
Znaci na kraju ispada da je to most samo za one koji idu iz jednog u drugi park ?
To tvoje "samo" znači stvaranje simbioze između kališa i parka Ušće, a ubeđen sam da svi koji obilaze kalemegdan jednog lepog vikenda imaju želju i da skoknu na duže šetnje preko reke. Poređenje sa čedinim prelazom je obična zamena teza.
 
@stf mislim da bi se vecini mnogo vise dopao japanski projekat da postoji 3d engine u kome mozemo slobodno da se setamo po njemu, i silazimo sa kalisa i okoline. Kao u 3d igrici. Koliko sam shvatio onaj japanski projekat ima raskrsca puteva na raznim nivoima, te u stvari ukoliko zelite mozete se spustiti najkracim putem, ili na nekoj od raaskrsnica skrenuti, i produziti u krug pa, onda izaci neghde drugde ?
 
Steva":bja0sj35 je napisao(la):
Bulevarac":bja0sj35 je napisao(la):
Znaci na kraju ispada da je to most samo za one koji idu iz jednog u drugi park ?
To tvoje "samo" znači stvaranje simbioze između kališa i parka Ušće, a ubeđen sam da svi koji obilaze kalemegdan jednog lepog vikenda imaju želju i da skoknu na duže šetnje preko reke. Poređenje sa čedinim prelazom je obična zamena teza.
moje samo je realnost, svako ko ne zivi u parku na Kalemegdanu ili u parku na Uscu, mora da prodje kroz zagadjenje,buku dok ne dodje do mosta. Ti si naveo kao prvi argument zasto nam treba most od 20 mil eura , manje buke i zagadjenja, nisi spominjao simbiozu. Meni to i dalje izgleda besmisleno, i mislim da bi jedino i najvise znacilo ljudima koji zive u blizini Usca da mogu malo brze da dodju do grada, a to mi je sebicno.
Slazem se za simbiozu parkova, ali za 100 godina,(ako nam krene) do tada Brankov most, camci....
 
zidar":f9b5r3gy je napisao(la):
He, he, dize se polemika oko mosta znaci da je tema na mestu. Da spojimo Zexovu pasarelu i moj most i resimo stvar, bez nadogradnje beton hale :cool:
Jug hvala puno na komplimentima za projekat, ali samo jedna mala ispravka.

Autor projekta i covek koji je osmislio ceo koncept ovog objekta ( isprojektovao) je spatiotecte / arhitekta Anatole Damjanovic iz Pariza , cisto da se zna :)

Pomogao mu je dosta kolega iz Pariza Predrag Krgovic takodje arhitekta.

U sustini svi smo bili prijavljeni kao francuski tim. Radili zajedno.

Ja sam radio 3D model i vizuelizacije i pomogao oko krovnog vrta i urbanog mobilijara.
Moja koleginica sa faxa Ksenija Vuckovic ( nasa najlepsa clanica tima :) ) je radila panoramu Beograda slobodorucnom tehnikom :)
A kolega Nenad Petrovic je radio proracun konstrukcije.

Svaka cast za smeli projekat stilizacije Kalemegdanskih zidina, meni se iskreno most najvise dopada, sam dizajn i konstruktivno resenje :) takodje i skulpture su ti lude :)

Gledamo se na Mikseru :)

Pozz,
Zex
 
treca nagrada, beogradski rad i spansko resenje su odlicni....ja ne znam o kakvoj vi setnji pricate u julu na oblaku, pa tu nece biti nikoga, na 40 stepeni.
sobzirom da su sve idejna resenja bice tu mnogo promena do finalnog resenja...
 
receno je da grad nema novac da spoji dva bulevara na najatraktivnijoj lokaciji u celom gradu, kod zgrade rada. od azara dobijamo 2 miliona i spomenik za elitni park u gradu, siroti grci nam daju milion da sredimo najstariji objekat u gradu i vi ovde pricate o pesackom mostu od 20 miliona da ne bi slucajno neko dobio napad astme na brankovom?

ja kad sam bio mlad i glup slusao sam o europolisu i nocu sanjao nebodere i cuda. stajao kod ruda i gledao prokop zamisljajuci kako ce to da izgleda, meni je dosta da me prave budalom raznim studijama, konkursima, renderima i animacijama.. sve je to lepo ali ja vise nisam dete debil kome uvalis album sa slicicama da ne smara sa pitanjima kako i zasto.

real life - svrsavamo ovde od srece zbog jedne nove fasade u karadjordjevoj. niko ni rec o stracari pored i kontejnerima prepunim djubreta ispred. ambasada romvila,a?
 
Pozdrav svima i ucesnicima konkursa.
Evo postavljamo vam jos par vizualizacija mog resenja za konkurs.

Ideja je bila da se krov beton hale pretvori u zelenu povrsinu i da bude plato za izloge trznog centra koji zaklanjaju 4 nivoa garaze i tako cine fasadu skladnu i estetski uklopljenu sa vizurom.


A glavna atrakcija projekta je viseca pasarela koja spaja kalemegdansko setaliste sa obalom reke. Nas "Savski Bulevar' koji uz par elegantnih skokova se spusta do reke pomocu mostovske konstrukcije i prostorno resetkastim zategama i maksimalnim usponom od 13% se zavrsava na platformi koja pruza predivan pogled na reku.

Takodje smo osmislili pokretnu platformu za osobe sa posebnim potrebama koja ide duz cele pasarele.

Prednost naseg projekta je bila ta da turisti koji dolaze brodom prolaze kroz zastakljenu komercijalnu galeriju i gde mogu da pronaci butike, suvenire pa onda da nastave do setalista gore pomocu pokretnih stepenica.

2v7utys.jpg


2ujp8no.jpg


f419j5.jpg


2ih34sz.jpg


2lup5at.jpg


1zwc9hc.jpg


119ozlu.jpg


2jb8ep4.jpg
'

5bej6f.jpg


2e5mo7c.jpg


5lz3ph.jpg


2rfyqh2.jpg


xom5hx.jpg


2dt3f49.jpg


ka3hhw.jpg


dae0g.jpg


azj775.jpg


r9rkw4.jpg
]

2rd9pa0.jpg
 
Ja shvatam da je kod nas kriza velika. Isto tako razumem da se u poslednjih par godina u Beogradu izuzetno mnogo gradilo i da je od 2008 nastao vrlo turoban tajac po pitanju izgradnje reprezentativnih objekata. Narocito je meni, a verujem i svim zaljubljenicima u Beograd tesko pala cinjenica da ni jedn od onih divnih reprezentativnih objekata nije izgradjen. Narocito posle pompeznih najava. Svi smo to nekako ocekivali i nadali se nekom reprezentativnom objektu ( da zanemarimo, most preko Ade iz kog god razloga !). Medjutim ono sto me cudi jeste odbacivanje nekih sustinski dobrih ideja i prihvatanja nekih potpuno besmislenih, ali razmetljivih ideja. Tako odredjena grupa ljudi PARTU odbacuje ideju pesackog mosta?! Svi ionako znamo da se tako nesto nece graditi sigurno u sledecih 20god! Dakle radi se o ideji i predlogu, sbb kbb! Da se povezu dve velike parkovske celine u gradu. Kalemegdan sa svojim neprocenjivim istorijskim nasledjem i usce sa svojom neprocenjivom modernim stilom! Pesaci treba da se guse preko Brankovog mosta. Ko ih j***?! Pa ne radi se o tome. Radi se o logici. O elemntarnoj logici, da ne treba razdvajati dve celine koje se nude na dohvat ruke jedna od druge. Da ne treba ni u kom slucaju jednu celinu zagraditi nekim megalomanskim objektom. Koj prosto moze da se pogura malko uzvodno ili da se prebaci cak preko reke na mesto staog sajmista. Da se integrise u tu avantgardnu celinu i da neki smisao. Da se tu naprave galerije i muzeji. Ali ne Belgrad waterfront je tu gde jeste i toga se drzi ko pijan plota. Nema alternative tu smo odlucili i tako ce biti?! Treba nam veza izmedju Kalemegdana i beton hale! Super baki! Jel mogu ja tu da se ugradim za neki kafic ili butikcic? Znas ono kad dodju oni stranci puni para ima da nauzivaju pijuci plasticnu limunadu i gledajuci u betonski zid!
Mislim ljudi bre daj malo ukljucite mozak. Da li stvarno mislite da je vrlo cool staviti na TRZNI centar i GARAZU BEOGRAD CENTAR EVROPSKE KULTURNE BASTINE 2020?! Pa na sta to bre lici!?! Pa treba na beton hali da se zida aerodromski terminal, a nije Prokop zavrsen?!?! I sve to na pogresnom mestu!?!?!?

I za kraj da se razumemo jednu stvar. Ja sam jos davno rekao da se Beograd nalazi u izuzetno teskoj situaciji jer mora da se odrice kurioziteta da bi resavao svoje elementarne potrebe. I ja smatram da bi svaki evro utrosen na takav pesacki most u ovom trenutku bio suvisan, ali je kao ideja fantastican.
 
Steva":qsai8ora je napisao(la):
To tvoje "samo" znači stvaranje simbioze između kališa i parka Ušće
upravo to, mozemo da cekamo da se prvo srede Karadjordjeva itd pa tek onda most a mozda je bolje prvo napraviti most koji ce podstaci razvoj okoline. A i nije most samo za pesake, ja bih rado sa dorcola bajsem isao na posao na novi Beograd.

Beograd ima fantastican polozaj na uscu dve reke i na svu srecu obale su pretvorene u parkove. Fale samo dve veze, setaliste od Gazele do bloka 70 i most izmedju Kalisa i Muzeja Savremene. A sto se finansija tice, pesacki most za razliku od drumskog nije neka skupa investicija, spiskali smo silne stotine miliona na betonsku plocu u rupi na prokopu, i spremamo se da spiskamo jos, a plasi nas jedna pasarela. Za cenu Faraonskog mosta na adi mogao je da se izgradi obican drumski most + 10 pesackih. Ispade da bi novi pesacki most na Savi kostao otprilike koliko i jedna ili dve prikljucne saobracajnice na Faraona.

stf":qsai8ora je napisao(la):
Postovanje proslosti se ne ogleda u zabrani bilo cega novog, vec upravo suprotno, u gradjenju novog.
Projekat Ajfelove kule je svojevremeno bio skandalozan, jeftina celicna konstrukcija u sred od kamena zidanog pariza, centar Pompidou ista prica, ipak oba projekta postala su ikone grada i savrseno se uklapaju u njega. Bitna je razlika izmedju Pariza i Beograda sto su projekti Ajfelove Kule i Beaubourg-a izuzetno kompleksni i avangardni projekti, resenja prvi put vidjena na svetu, funkcionalno i estetski skladni sa jasnim i opravdanim namerama bez pukog formalizma. (Centar Pompidou je rezultat konkursa, arhitekte Renzo Piano i Richard Rogers u mladjim danima)

- - - - - - - - - - - - -

sve ovo me navodi na zapazanja o poslednja dva konkursa, centar za nauku-blok 39 i beton hala, koja bih hteo da podelim sa vama:


Zelim da istaknem da sam kao Beogradjanin posebno ponosan sto arhitektonski konkursi za bitna nova zdanja u Beogradu privlace izuzetno talentovane i kreativne ekipe, pojedini timovi cak uspevaju da na dva uzastopna konkursa ponude nagradjena resenja.

Mogu samo da cestitam prvonagradjenom timu za beton halu na doslednosti i istrajnosti, nije bezazlena odluka ponuditi na dva uzastopna konkursa, na dve potpuno razlicite teme, isto formalno resenje, dugacki kvadar sa bocnim staklenim zidovima gotovo istih dimenzija i proporcija, i oba puta osvojiti nagradu.

phoca_thumb_l_3render_4.jpg

142119_prva-nagrada-beograd_f.jpg


Ziri je opravdano tu smelost instinktivno prepoznao i istakao u izvestaju: "This scheme stood out form the rest of competitors by offering a simple, but refined complexity."

Ocigledno je da su odgonetnuli tajnu savrsene proporcije kubusa i toplo im preporucujem da se okusaju i na konkursima van svoje zemlje i svog grada kako bi svetom proneli slavu domace arhitekture.
 
kole":2dnkq0km je napisao(la):
Ja shvatam da je kod nas kriza velika. Isto tako razumem da se u poslednjih par godina u Beogradu izuzetno mnogo gradilo i da je od 2008 nastao vrlo turoban tajac po pitanju izgradnje reprezentativnih objekata. Narocito je meni, a verujem i svim zaljubljenicima u Beograd tesko pala cinjenica da ni jedn od onih divnih reprezentativnih objekata nije izgradjen. Narocito posle pompeznih najava. Svi smo to nekako ocekivali i nadali se nekom reprezentativnom objektu ( da zanemarimo, most preko Ade iz kog god razloga !). Medjutim ono sto me cudi jeste odbacivanje nekih sustinski dobrih ideja i prihvatanja nekih potpuno besmislenih, ali razmetljivih ideja. Tako odredjena grupa ljudi PARTU odbacuje ideju pesackog mosta?! Svi ionako znamo da se tako nesto nece graditi sigurno u sledecih 20god! Dakle radi se o ideji i predlogu, sbb kbb! Da se povezu dve velike parkovske celine u gradu. Kalemegdan sa svojim neprocenjivim istorijskim nasledjem i usce sa svojom neprocenjivom modernim stilom! Pesaci treba da se guse preko Brankovog mosta. Ko ih j***?! Pa ne radi se o tome. Radi se o logici. O elemntarnoj logici, da ne treba razdvajati dve celine koje se nude na dohvat ruke jedna od druge. Da ne treba ni u kom slucaju jednu celinu zagraditi nekim megalomanskim objektom. Koj prosto moze da se pogura malko uzvodno ili da se prebaci cak preko reke na mesto staog sajmista. Da se integrise u tu avantgardnu celinu i da neki smisao. Da se tu naprave galerije i muzeji. Ali ne Belgrad waterfront je tu gde jeste i toga se drzi ko pijan plota. Nema alternative tu smo odlucili i tako ce biti?! Treba nam veza izmedju Kalemegdana i beton hale! Super baki! Jel mogu ja tu da se ugradim za neki kafic ili butikcic? Znas ono kad dodju oni stranci puni para ima da nauzivaju pijuci plasticnu limunadu i gledajuci u betonski zid!
Mislim ljudi bre daj malo ukljucite mozak. Da li stvarno mislite da je vrlo cool staviti na TRZNI centar i GARAZU BEOGRAD CENTAR EVROPSKE KULTURNE BASTINE 2020?! Pa na sta to bre lici!?! Pa treba na beton hali da se zida aerodromski terminal, a nije Prokop zavrsen?!?! I sve to na pogresnom mestu!?!?!?

I za kraj da se razumemo jednu stvar. Ja sam jos davno rekao da se Beograd nalazi u izuzetno teskoj situaciji jer mora da se odrice kurioziteta da bi resavao svoje elementarne potrebe. I ja smatram da bi svaki evro utrosen na takav pesacki most u ovom trenutku bio suvisan, ali je kao ideja fantastican.
:kk: Aleluja!

I meni se jako svidja ideja mostica ali za njega grad nema para, a mislim da i ovi sto su otvorili konkurs sa okom ta tom velikom trouglastom placu iza beton hale ne pada na pamet da ga isfinansiraju od para koje ce da dignu za taj poslovni prostor. Kao sto sam gore pisao, dok se ne digne pruga veci zahvati su jednostavno besmisleni, a kad se digne pruga onda treba prvo posteno reci da li smo za to da sacuvamo beton-halu i onda je u ovim projektima tretiramo kao nesto vredno (dakle ne dolazi u obzir "gutanje" u veliki projekat i bitno prekrajanje/sminkanje) ili ne, u kom slucaju se resenja ne bi mucil da je kao fol "uklope".

No sto se tice mostica, em mi je stvarno sve vise dosta ove Amerike, em stvarno mislim da neko treba da isproba ideju gradskog prevoza brodicima. Nema boljeg testa koliki bi promet bio nego da se otvori linija koja bi te na svakih 5 minuta prevozila preko - za neku sicu. Em bi bio dozivljaj, em brodic ne kosta ni priblizno koliko most, a jos bi se i naplacivao. A mogao bi da pristaje uz neke splavove koji uz to sluze i kao kafici/restorani.

O mojoj fiksaciji da bi upravo ovde trebalo da se ukrstaju linije za Dorcol-Luku, Jugoslaviju-Zemun, i Sajam-Blokove da ne govorim... Tako bi Beograd uz 3-kraku zvezdu Beovoza (za koga molim Boga da ga vec jednom srede i stave u pravu funkciju) dobio jos jednu 3-kraku zvezdu lokalnog transporta i potencijalno velikog kapaciteta... koja bi uz to jos sluzila i kao turisticka atrakcija.
 
stf":saqtqxvt je napisao(la):
Mislim da je kolektivna svest o arhitektonskoj estetici i filozifiji, vecine zaglavljena u dvadesetim godinama proslog veka. Samo da ne narusimo ono malo neoklasike koju imamo. Da planiramo urbano tkivo 19. veka u 21. Posto nista ne sme da se gradi u uzem centru, dajte da napravimo livadicu sa klupama. Jer, ako gradimo, narusavamo neprikosnovenu vrednost svega postojeceg.

Osvestite se. 19 bek je odavno prosao, prosao je i 20. Neoklasika i secesija su daleka proslost. Mogli bi malo da razmisljamo o sadasnjosti, jer u njoj zivimo. Postovanje proslosti se ne ogleda u zabrani bilo cega novog, vec upravo suprotno, u gradjenju novog.

Najvece postovanje koje mozemo iskazati prema nekom fantasticnom objektu 19. veka, je da pored njega sagradimo fantastican objekat 21. veka. Jedan objekat, poput japanskog projekta, nikako ne moze nastetiti Kalemegdanu. Moze ga samo obogatiti. Jer, gradimo pored objekta izuzetne istorijske vrednosti, objekat izuzetne arhitekonske vrednosti, koji ce neminovno dobiti istorijsku vrednost. Ne gradimo NA Kalemegdanu, vec PORED.

Ko god ima misljenje da ce bilo sta novo obezvrediti staro, nek se baci na analiziranje Pariza. Ko moze, nek ode i vidi, ko ne, postoji internet. Pariz je grad neprocenjive arhitekture 18. 19. 20. veka, jako starog i vrednog urbanog tkiva. Ali, u istom tom urbanom tkivu postoje ultramoderna zdanja naseg vremena, koja samo obogacuju Pariz. Potrezite Kulturni centar Zorz Pompidu, ili Citroenovu zgradu C42. Postoji dosta parkova moderne strukture u srcu starog grada.

Ako Parizani ne znaju da cuvaju i postuju svoj grad i njegovu istoriju, ja ne znam ko zna. Ko to bolje od njih zna?

Zidar, koliko se secam zivi u Francuskoj, on moze ovo da potvrdi.
Pa i u Parizu se jako dobro razmislja sta bi moglo gde, i izlivi smelosti/kreativnosti su jako lepo strateski rasporedjeni po gradu. I nikome nije palo na pamet da natrdoci nesto pored samog Notr Dama a piramidica kod Luvra je merena sto puta da bude i funkcionalna ali i da se uklopi stilsi i pre svega gabaritima. A za pustanje masti bez ikakvih kocnica, zna se, imaju citav deo grada - Defense.

To isto i ja i neki ovde zastupamo, daleko od toga da bi nam smetale moderne pasarele, mnogi su upravo za podskup ovoga sto predlazu japanci, znaci nije problem udenuti BILO STA moderno u staro gradsko tkivo (nema potrebe imputirati nesto sto nije receno, to unistava diskusiju i ispod je nivoa ovog foruma), naprotiv, udeni ali da bude funkcionalno i da ne "proguta sve ostalo" u jedinom delu grada u kome imas nekakvo staru urbano tkivo. Pa ni Bobur ne guta okolne blokove. Ajfelova kula je "landmark" koji je dobro osmisljen, okruzen brisanim prostorom u delu grada sa zgradama uniformne da ne kazem monotone visine, i lepo komunicira i sa drugom obalom. To je sve super i uopste se ne kosi sa onim sto neki ovde zastupaju. Is that too much to understand?
 
stf":btegpsua je napisao(la):
Mislim da je kolektivna svest o arhitektonskoj estetici i filozifiji, vecine zaglavljena u dvadesetim godinama proslog veka. Samo da ne narusimo ono malo neoklasike koju imamo. Da planiramo urbano tkivo 19. veka u 21. Posto nista ne sme da se gradi u uzem centru, dajte da napravimo livadicu sa klupama. Jer, ako gradimo, narusavamo neprikosnovenu vrednost svega postojeceg.

Osvestite se. 19 bek je odavno prosao, prosao je i 20. Neoklasika i secesija su daleka proslost. Mogli bi malo da razmisljamo o sadasnjosti, jer u njoj zivimo. Postovanje proslosti se ne ogleda u zabrani bilo cega novog, vec upravo suprotno, u gradjenju novog.

Najvece postovanje koje mozemo iskazati prema nekom fantasticnom objektu 19. veka, je da pored njega sagradimo fantastican objekat 21. veka. Jedan objekat, poput japanskog projekta, nikako ne moze nastetiti Kalemegdanu. Moze ga samo obogatiti. Jer, gradimo pored objekta izuzetne istorijske vrednosti, objekat izuzetne arhitekonske vrednosti, koji ce neminovno dobiti istorijsku vrednost. Ne gradimo NA Kalemegdanu, vec PORED.

Ko god ima misljenje da ce bilo sta novo obezvrediti staro, nek se baci na analiziranje Pariza. Ko moze, nek ode i vidi, ko ne, postoji internet. Pariz je grad neprocenjive arhitekture 18. 19. 20. veka, jako starog i vrednog urbanog tkiva. Ali, u istom tom urbanom tkivu postoje ultramoderna zdanja naseg vremena, koja samo obogacuju Pariz. Potrezite Kulturni centar Zorz Pompidu, ili Citroenovu zgradu C42. Postoji dosta parkova moderne strukture u srcu starog grada.

Ako Parizani ne znaju da cuvaju i postuju svoj grad i njegovu istoriju, ja ne znam ko zna. Ko to bolje od njih zna?

Zidar, koliko se secam zivi u Francuskoj, on moze ovo da potvrdi.
Smesno je to fanaticno "cuvanje starog" neizgradnjom bilo cega novog... Mi da hocemo zaista da ocuvamo istorijske delove Beograda za pocetak bi rekonstruisali zgrade po Dorcolu i ostalim starim delovima Beograda koji se bukvalno raspadaju. Tek kada ceo stari deo grada bude rekonstruisan kao Kosancicev Venac ima smisla govoriti o nekoj vrednosti tih starih zgrada - sada su one ruine i ruglo grada i pokazuju nas odnos prema istoriji. Ima li boljeg primera za to od stare zgrade narodne banke koja je bas u blizini Beton Hale.
 
JohnyBgood":1s0sp6y3 je napisao(la):
To isto i ja i neki ovde zastupamo, daleko od toga da bi nam smetale moderne pasarele, mnogi su upravo za podskup ovoga sto predlazu japanci, znaci nije problem udenuti BILO STA moderno u staro gradsko tkivo (nema potrebe imputirati nesto sto nije receno, to unistava diskusiju i ispod je nivoa ovog foruma), naprotiv, udeni ali da bude funkcionalno i da ne "proguta sve ostalo" u jedinom delu grada u kome imas nekakvo staru urbano tkivo. Pa ni Bobur ne guta okolne blokove. Ajfelova kula je "landmark" koji je dobro osmisljen, okruzen brisanim prostorom u delu grada sa zgradama uniformne da ne kazem monotone visine, i lepo komunicira i sa drugom obalom. To je sve super i uopste se ne kosi sa onim sto neki ovde zastupaju. Is that too much to understand?
Japansko resenje je upravo to, odnosno ubedljivo je najbolje. Na njegovu nesrecu isuvise je avangardno za vecinu ljudi, cak i ljubitelja urbanizma.
Japansko resenje (koliko se iz prilozenis rendera da videti), ima najvise razlicitih puteva, ima skoro najkrace puteve za spustanjanje penjanje (a da nije prosta dijagonala), pa ne vidim kako mu se moze osporiti funkcionalnost ?
Sta znaci proguta sve ostalo ? Estetski ili fizicki ? Ako si mislio na fizicki prostor, japansko resenje i tu briljira.
Pogledaj jos jednom rendere. Podloga je bela, ali zamisli da je dole npr sve trava (mada mislim da je skroz ok da bude belo, a Kalis zelen)
142120_prva-nagrada-japan_f.jpg


Japansko resenje je plice, u manjoj duzini zaklanja Karadjordjevu, mada je tamo vecina objekata krs.
9ick95.jpg


Kalemegdan je zavrsen kod asfaltnog puta, nema dalje, tu mu je kraj. Svako dalje igranje sa produzavanjem Kalemegdana na reku se lako moze pretvoriti u kic. Japanci su JEDINI ponudili avangardno, vrlo fukcionalno umetnicko delo. (izvinjavam se ostalim ucesnicima, to je samo moje misljenje)
Nalazi se blize Kalemegdanu nego sto bi neki zeleli, smeli voleli. Meni je super (zelim da vidim jos uglova !), i mislim da nije nesto sto mozete da vidite u svakoj zemlji.
Na tom mestu, bi mogao da postane jos jedan prepoznatljiv detalj Beograda.
Moguce da bi ste drugaciju predstavu imali da je podloga ispod japanskog resenja travnata, te da staze nisu tako drecavo bele (meni se sada to bas i doapda), nego zelenkaste, ili cak travnate. Mozda bi vam se tada vise dopalo ?
 
Vi se smejte meni ali to me potseca na:


Nije lepo tako da poredim, jer nisam nisam nikada ni na papiru uspeo tako složen i zahtevan projekat da nacrtan a kalmoli nešto više
nemam ni nameru da ,,pljujem,, samo sam iskreno izneo asocijaciju koja je subjektivna a i nema uticaja Zbog ,,bliskosti,, sa Beobuildovcima sam bio slobodan da podelim tu asocijaciju bez zadnjih namera da vređam autora.
 
Bulevarac":24cq1yvw je napisao(la):
JohnyBgood":24cq1yvw je napisao(la):
To isto i ja i neki ovde zastupamo, daleko od toga da bi nam smetale moderne pasarele, mnogi su upravo za podskup ovoga sto predlazu japanci, znaci nije problem udenuti BILO STA moderno u staro gradsko tkivo (nema potrebe imputirati nesto sto nije receno, to unistava diskusiju i ispod je nivoa ovog foruma), naprotiv, udeni ali da bude funkcionalno i da ne "proguta sve ostalo" u jedinom delu grada u kome imas nekakvo staru urbano tkivo. Pa ni Bobur ne guta okolne blokove. Ajfelova kula je "landmark" koji je dobro osmisljen, okruzen brisanim prostorom u delu grada sa zgradama uniformne da ne kazem monotone visine, i lepo komunicira i sa drugom obalom. To je sve super i uopste se ne kosi sa onim sto neki ovde zastupaju. Is that too much to understand?
Japansko resenje je upravo to, odnosno ubedljivo je najbolje. Na njegovu nesrecu isuvise je avangardno za vecinu ljudi, cak i ljubitelja urbanizma.
Japansko resenje (koliko se iz prilozenis rendera da videti), ima najvise razlicitih puteva, ima skoro najkrace puteve za spustanjanje penjanje (a da nije prosta dijagonala), pa ne vidim kako mu se moze osporiti funkcionalnost ?
Sta znaci proguta sve ostalo ? Estetski ili fizicki ? Ako si mislio na fizicki prostor, japansko resenje i tu briljira.
Pogledaj jos jednom rendere. Podloga je bela, ali zamisli da je dole npr sve trava (mada mislim da je skroz ok da bude belo, a Kalis zelen)
http://www.blic.rs/data/images/2011-05-13/142120_prva-nagrada-japan_f.jpg?ver=1305303195

Japansko resenje je plice, u manjoj duzini zaklanja Karadjordjevu, mada je tamo vecina objekata krs.
http://i56.tinypic.com/9ick95.jpg

Kalemegdan je zavrsen kod asfaltnog puta, nema dalje, tu mu je kraj. Svako dalje igranje sa produzavanjem Kalemegdana na reku se lako moze pretvoriti u kic. Japanci su JEDINI ponudili avangardno, vrlo fukcionalno umetnicko delo. (izvinjavam se ostalim ucesnicima, to je samo moje misljenje)
Nalazi se blize Kalemegdanu nego sto bi neki zeleli, smeli voleli. Meni je super (zelim da vidim jos uglova !), i mislim da nije nesto sto mozete da vidite u svakoj zemlji.
Na tom mestu, bi mogao da postane jos jedan prepoznatljiv detalj Beograda.
Moguce da bi ste drugaciju predstavu imali da je podloga ispod japanskog resenja travnata, te da staze nisu tako drecavo bele (meni se sada to bas i doapda), nego zelenkaste, ili cak travnate. Mozda bi vam se tada vise dopalo ?
Ja nisam za produzavanje Kalemegdana kao tvrdjave, to bi odista bio kic. Ali produzavanje parka i park kao prelaz od grada do tvrdjave je sasvim OK. Meni bode oci sto ovo japansko resenje predvidja izgradnju ogromnog prostora na celom tom trouglu iza beton-hale. MIslim da je zato i usvojeno (kao sto je zato i raspisan konkurs jer je nekome na taj prostor zinulo, a i jedan je od retkih gde ove reketase ne bi mogao da tuzi neki bivsi vlasnik) i onda ce "majstori" da radikalno smanje broj pasarela i ovaj vrtlog gore tako da se nece moci prepoznati, i dobicemo reketasko ruglo ispod same tvrdjave. Po meni je i ova velika spirala ispod same tvrdjave neprimerena, jos zamisli kad je osakate.

A i te pasarele, da je 1/5 do 1/4 toga funkcionalno, DA, ali ostatak NE. Taj ostatak sluzi kao pokrice ogromnoj gradjevini ispod. Ja sam za to da se usvoji taj minimalni funkcionalni set i da se NE GRADI ovaj ogromni poslovni volumen dole jer to jednostavno nema nikakvog smisla, osim za one koji bi se tu omastili a kad se ukloni pruga verovatno nece biti u poziciji jer ko zna ko ce onda biti na vlasti. Ostaviti zelenu povrsinu, dobila bi se lepa komunikacija Kalemegdan-ulica-beton-hala, vrlo elegantno i moderno i sasvim izvodljivo i po razumnoj ceni. Izgledalo bi kao minimalisticka moderna skulptura u parku koji povezuje tvrdjavu i grad. Po meni bi to bilo pun pogodak za ovo mesto. Da je nize u amfiteatru, voleo bih da vidim ceo projekat ali mu ovde jednostavno nije mesto.
 
PS Da je povrsina dole travnata, ovo ne bi pobedilo. I to da "deli" prvo mesto sa projektom koji je, sto se tice tog povezivanja staza, nekompatibilan (pravi dugi avio most i spiralne staze, KAKO oni to zamisljaju da pomire?), ali, JAKO BITNO - predvidja gotovo identicnu izgradnju ogromnog volumena na prostoru celog trougla.

U tom grmu lezi zec, izgradice taj ogroman poslovni prostor da bi ga capili, a onda ce nam se kosa na glavama dici kad shvatimo kako su ukrstili avio most i spirale. Naravno tako da sto manje kostaju ali da bude "eto to je u duhu dva pobednicka projekta". Pa dajte ljudi, ne budimo naivni. Da li neko OZBILJNO misli da ce ovaj grad i vlast da plati spiralni krak koji izranja iz vode?! Jedina kombinacija u kojoj ce to da se desi je da se nesto finansira iz inostranog kredita koji bi svi vracali a neka (pitam se cija?) "podizvodjacka" firma se debelo omastila. Druga moguca varijanta je ovo sto ovde gledamo, neko se nameraci na plac i gleda da ga capi po sto povoljnijim uslovima. A to znaci konfuziju oko toga koje je resenje zapravo pobedilo da bi mogli da rade sta hoce.
 
To je kao kada bi Djilas rekao da ce da uklopi Maratonce i Skupljace perja, videce, smislice nesto. Zato sam najvise protiv tih budz varijanti.
Bolje nista dok se ne stvore uslovi, mislim da na tom mestu ne bi trebalo da bude kompromisa. Ako je do cene ne prihvatam da neku ponudi neko resenje koje je 50% jeftinije, ali slicno funkcionalno. Bolje nista nego da bacamo pare, i ruzimo na duge(vecne) staze taj deo radi necijih interesa(lokala ili sta vec).
Zato sam i predlozio Japansko resenje, iako bocu asocira na pticije g., mene vise asocira na oblak, po kome se spustate na reku.
 
Ko je bio na selu i zna kako izgledaju razna, ovo vise lici na kravlji izmet :D :lol: ;) ... naravno po obliku ali ne po boji, ja i ne znam da ih u prirodi ima belih, zna se sta je belo :D
 
Vrh