VELIKI POZDRAV za Juga Cerovica !!!
A evo i naseg tima koji su sacinjavali:
Autor & koautor:
Anatole Damjanovic arch. - autor projekta ( ili poznatiji kao spatiotecte)
Predrag Krgovic arch. - koautor projekta
Saradnici :
Zeljko Zdravkovic diz. - 3D model, vizuelizacije & graficki dizajn
Ksenija Vuckovic diz - vizuelizacije rucnom tehnikom
Nenad Petrovic ing. - proracun i predmer konstrukcije
OPIS:
Centralna kompozicija naseg projekta je ideja da spojimo kalemegdansku terasu sa rekom Savom. Smelim i elegantnim dizajnom celicne mega strukture sa malim brojem oslonaca u nekoliko skokova dolazimo do reke. Iz ovako stvorenog centralnog prostora simetricno je rasporedjeno sa obe strane 4500 m² komercijalnog prostora izmedju postojeceg tunela za zeleznicu i bulevara Vojvode Bojovica i Karadjordjeve ulice.
Dve bocne zgrade apsolutno simetricne prate lucni oblik glavnog nosaca kao krilo aviona. Komercijalne povrsine radnje prvog sprata izlaze na siroku galeriju koja daje linearnu povezanost i predstavlja linearno setaliste poput brodske palube koje asocira na plovni saobracaj. Sa te visine, omogucava setacima i kupcima izuzetan pogled na reku Savu i Novi Beograd, duz celog recnog fronta.
VISECA PASARELA
U mega strukturi naseg centralnog prostora postoje 4 linije lucnih nosaca koje nose staklenu konstrukciju koja pokriva centralni prodor u kompleks. Izmedju 2 centralna lucna nosaca smo stvorili prostor za pasarelu sirine 4 metara koja prateci formu krova glavnog nosaca, pod maksimalnim nagibom od 13% u svojoj sredini povezuje Kalemegdansko setaliste i platformu-vidikovac iznad reke Save. Pasarela je okacena na dva srednja nosaca metalnim zategama koje svojom prostorno resetkastom geometrijom stabilizuju pasarelu. Panorama na Novi Beograd i reku iz zastakljene pasarele je izuzetna i nestvarna kao iz svemirske letelice. Takodje pogled na dole ka centralnom kaskadnom prodoru trznog centra ce zadiviti setace svojom egzoticnoscu kao pogled sa viseceg mosta. Za poslednji segment naseg savskog bulevara, “platforma-vidikovac”, osmisljena kao pramac broda, mislimo da ce biti prava atrakcija grada jer ce pruzati izuzetan pogled iznad krova Beton hale i reke Save i zavrsavati spustanje sa kalemegdanskog setalista na grandiozan nacin.
Duz cele pasarele smo predvideli da ugradimo pokretnu platformu sirine 1,2m za osobe sa posebnim potrebama koja se spusta pomoci jedne sine koja se ugradjuje na jednu od ograda pasarele.
Ako se ostvari kandidatura grada Beograda da postane evropska prestonica culture 2020te godine, mislimo da ce Beton Hala Waterfront centar u mnogome doprineti
PARKING
Nas prvenstveni i osnovni cilj pri projektovanju velike parking garaze od preko 800 mesta, koja cini citavih 2/3 celokupne povrsine kompleksa je bio da izbegnemo takozvani “bunkerski” izgled dobrog dela objekta imajuci u vidu da je tesko uklopiti toliku betonsku zatvorenu povrsinu. Dosli smo do ideje da smestimo sakrijemo parking mesta iza butika, odnosno da butici cine zavesu ispred garaze i tako ulepsaju svojim staklenim izgledom fasadu duz cele fasade i unutar shopping mall-a. Uspeli smo da smestimo u cetiri nivoa bez ukopavanja 840 parking mesta. Ova solucija smanjuje troskove izgradnje. Prva dva donja nivoa imaju dve polukruzne rampe na ekstremima nivoa. Uspeli smo da ispunimo uslove date u programu da ulaz u parking bude moguc iz Bulevara Vojvode Bojovica i Karadjordjeve ulice u nivou 1 parking garaze i dodali smo jos jedan treci ulaz u nivo-u 2 u neposrednoj blizini benzinske pumpe sto omogucava veliku dostupnost vozacima cim izadju iz garaze trznog centra. Svi standardi u projektovanju velikih garaza su izrespektovani, liftovi, stepenista (jezgra), naplata parkiranja automatima u izolovanom prostoru, parkiranje turistickih autobusa u posebnom sektoru nadkriven nastresnicom.
Prilaz sa reke Save je kroz deo Beton hale pretvoren u hol iz koga uz pomoc eskalatora se stize na nivo krova beton hale koji se nalazi 7 metara iznad. Mala staklena struktura zatvara donji deo hola i stiti ga od padavina. Osobe sa posebnim potrebama kao i ostali korisnici buduceg zdanja imaju dva panoramska lifta na samoj fasadi beton hale koje ih dovode do nivo-a krova i produzavaju se dalje do platforme-vidikovca.
Nas koncept koji povezuje kalemegdansko setaliste sa objektom je sledeci :
Kruzna platforma takozvane « pjacete », koja se nalazi iza objekta i prelazi preko bulevara Vojvode Bojovica je na prosecnoj visini od 7,50 metara u odnosu na kolovoz bulevara.
Krov beton hale je tretiran tako sto razliku izmedju konstrukcije krova beton hale i krova tunelske konstrukcije nasipamo zemljom i izjednjacujemo u isti nivo. Time dobijamo uslove da sadimo drvece na toj povrsini i tako stvorimo vegetativnu bazu za rasad raznih tipova parternog zelenila, i ostalog nizeg dendro materijala.Zelene povrsine isprekidane pesackim prolazima cine kompaktnu i kompletnu ambijentalnu celinu koja ce pruzati setacima odmor i prijatnu setnju uz propratni urbani mobilijar i adekvatnu dekorativnu rasvetu .
Veliku paznju smo posvetili uredjenju ploce desnog krila objekta posto smo je organizovali tako sto smo ubacili razlicite sadrzaje. U projektu vidimo drvene kontejnere minimalisticki dizajnirane dimenzija 80x80x120.
Vizuelizacije:
PLANSKA DOKUMENTACIJA
Za sve detalje spatiotecte ce vam objasniti vrlo brzo.