Šta je novo?

Beton hala

Ili mu je postalo jasno, ili neko tamo na poziciji ko cita beobuild ( a znamo svi da ih ima) mu je preneo silno negodovanje oko njegovog projekta pa je i sam morao da prizna da mu projekat nije u harmonizaciji sa Kalemegdanom.
 
Podigla se previše velike buke i strasti oko jednog, na kraju krajeva, ipak samo idejnog projekta.

Dok se ovde prežvakava 10-tak rendera, čovek je razmišljao i razrađivao ideju... videćemo šta će na kraju da ispadne.
Samo, biće smešno ako na kraju "oblak" bude sveden i konzervativan kao neka druga predložena rešenja.

I da, odlični komentari na sajtu vesti Studija B

Beogradjenka:
Donekle se slazem sa prethodnim komentarom.Draga gospodo iz gradske uprave treba da prvo sredite nase lepe oronule zgrade jer tako se vidi duh grada.malo se ugledajte na Bec. Lako je nesto srusiti i napraviti novo. A sta je starim dobrim kulturnim nasledjem kome cemo to pokazati? Da li cemo ga gledati samo na slikama?

Мунгос:
Уместо да реконструише неке старе зграде, Дејан Васовић нас стално бомбардује прескупим пројектима који би значили потпуну девастацију и уништавање нашег историјског и културног наслеђа, у овом случају Калемегдана!!!
 
Iskreno, meni je čudno što je Fudžimoto opet došao u Beograd - to je toliko suprotno praksi dosadašnjih konkursa u ovom gradu koji su uglavnom bili organizovani u svrhu provlačenja rendera po novinama (Gradska galerija, Terazijska terasa, Narodni muzej, pijace, garaže, Patrijaršija, Blokovi 25 i 26, plato ispred BDP-a, spomenik modernoj srpskoj državi na Slaviji itd.).

I jedna krajnje simpatična stvar - ne znam da li je slučajno ili ne, ali kada se Fudžimotovi tvitovi ubace u Google translate, Beton hala postane BetonhaRa. So Japanese :)
 
@HomerJay
Fudjimoto dolazi cesto u Beograd jer tu ima dobre prijatelje, od kojih je jedan bio u ziriju konkursa. Nije nista slucajno.
 
Slazem se da ne treba odmah dizati paniku i da je bolje sacekati konacno resenje, ali postao sam jako nepoverljiv prema gradskoj vlasti. Prosla su vremena kad je postojala dugorocna vizija razvoja grada i kada je opsti interes bio ispred licnog. Sad su se okomili na Kalemegdan sa svih strana (Beko, Beton hala), zato sto su tu nanjusili neki profit. Lakse je prodati zemljiste ili izdati komercijalni prostor u strogom centru grada, pored reke, gde gravitira ogroman broj setaca i turista, nego na nekoj drugoj lokaciji, i verujem da se nasa vlast iskljucivo time vodi, totalno zanemarujuci sve ostale faktore. Da se ne zaludjujemo, Kalemegdan je realno jedino sto vredi u ovog gradu, a cini mi se da smo svedoci potpunog upropascavanja ovog autenticnog ambijenta sa neprimerenim, megalomanskim projektima. Kalemegdan u isto vreme ima urbani, istorijski i prirodni znacaj, i morao bi da bude iznad svakog profita. Nema nikakve razlike izmedju radikalskog unistavanja zelenih povrsina u Zemunu, zarad otvaranja kineskih radnji i rostiljnica i devastiranja Kalemegdana Zahinim i Fudzimotovim projektima.

I da ne bude da samo kritikujem, bilo je sasvim korektnih "zelenih" projekata za Beton halu.
 
Homer Jay":tudrm53z je napisao(la):
Iskreno, meni je čudno što je Fudžimoto opet došao u Beograd - to je toliko suprotno praksi dosadašnjih konkursa u ovom gradu koji su uglavnom bili organizovani u svrhu provlačenja rendera po novinama (Gradska galerija, Terazijska terasa, Narodni muzej, pijace, garaže, Patrijaršija, Blokovi 25 i 26, plato ispred BDP-a, spomenik modernoj srpskoj državi na Slaviji itd.).

I jedna krajnje simpatična stvar - ne znam da li je slučajno ili ne, ali kada se Fudžimotovi tvitovi ubace u Google translate, Beton hala postane BetonhaRa. So Japanese :)

BetonhaRikiri
 
Sta god da pokaze kao konacno resenje, znamo da nece biti od providnih stubova i da nece lebdeti u vazduhu... Znamo da ce u duhu srpsko-beogradskog odrzavanja izgledati kao ruina za 2-3 godine... Tuga!
 
Feanor":2ajari3r je napisao(la):
Sta god da pokaze kao konacno resenje, znamo da nece biti od providnih stubova i da nece lebdeti u vazduhu... Znamo da ce u duhu srpsko-beogradskog odrzavanja izgledati kao ruina za 2-3 godine... Tuga!

Boldovano je naš problem, a ne Fudžimotov.
 
Cekam realan render sa svim rezultatima razmisljanja pa da vidimo te stubove,nece ih biti mali broj a i neku korist od oblaka i bekoa.Pre vidim Kalemegdan kao zelenu istorijsku oazu na spicu grada,kao totalni konrast u odnosu na Nju Jork i Menheten,nesto kao nadoknadjivanje sto nemamo central Park ali imamo zelenilo na tvrdjavi koju nam ostavise Turci,Ugari i nasa bogata istorija.

A sto se tice Betoh Hale najvise bi mi leglo ono "zeleno resenje" koje bi se uklopilo u brdo+zidarov pesacki most.
 
"Boldovano je naš problem, a ne Fudžimotov."

A gde sam ja spomenuo njega? Mada mogu... Ne slazem se sa ovim pristupom resenjima za oblak i Beko... Kapiram ja da to njega ne dotice, covek retko boravi ovde... Ne svidja mi se zadiranje u "kalemegdansku celinu"... Ono sto imamo sada smatram da trebamo dovesti u sklad sa Kalemegdanom, rusiti neprikladno (barake, rusevine, stadione, zoo vrtove...) i prilagoditi celini koja je jedinstvena... Umesto da razmisljamo kako da sto vise ljudi dovedemo u tu zelenu oazu, mi je narusavamo... Meni je Kalemegdan ono sto je Central park za Njujork... Nas "problem" je sto je kalis sa dve strane ogradjen rekama i u tom pravcu trebamo raditi - da to ne bude problem vec perspektiva...

Vucko +++
 
Feanor":18948uai je napisao(la):
"Boldovano je naš problem, a ne Fudžimotov."

A gde sam ja spomenuo njega? Mada mogu... Ne slazem se sa ovim pristupom resenjima za oblak i Beko... Kapiram ja da to njega ne dotice, covek retko boravi ovde...

Jednostavno mislim da je "srpsko-beogradsko održavanje" u konkretnoj diskusiji "lažni argument" koji se može primeniti na bilo koji drugi kompleksniji projekat u ovom gradu. Npr. možemo sutra da se zapitamo zašto bismo uopšte gradili metro kada će, "imajući u vidu srpsko-beogradsko održavanje", neko sigurno da pogine u tim tunelima. Umesto što zbog lošeg održavanja tražimo da se odustaje od pojedinih projekata, treba kao imperativ da postavimo odgovornije ponašanje nadležnih.


Feanor":18948uai je napisao(la):
Ne svidja mi se zadiranje u "kalemegdansku celinu"... Ono sto imamo sada smatram da trebamo dovesti u sklad sa Kalemegdanom, rusiti neprikladno (barake, rusevine, stadione, zoo vrtove...) i prilagoditi celini koja je jedinstvena...

Ovo dobro otvara pitanje jedinstvenosti Kalemegdana o kojoj se toliko piše kako na ovoj temi, tako i na temi o projektu "Beko". Kalemegdan kao zelena oaza je nastao upravo intervencijama koje se mogu čak nazvati radikalnim. Jer tvrđava je nekada bila najubarniji deo Beograda, pa je "čišćenjem" svega što se smatralo suvišnim pretvorila u park i to veoma uspešno - tako da danas ljudi prosto ne veruju da je tu nekada bio grad! Meni se takav Kalemegdan dopada, ali ne treba sad to uvijati u nekakav celofan tradicije - Tvrđava kao park je proizvod modernog doba.

Feanor":18948uai je napisao(la):
Umesto da razmisljamo kako da sto vise ljudi dovedemo u tu zelenu oazu, mi je narusavamo... Meni je Kalemegdan ono sto je Central park za Njujork... Nas "problem" je sto je kalis sa dve strane ogradjen rekama i u tom pravcu trebamo raditi - da to ne bude problem vec perspektiva...

Vucko +++

Poenta "Oblaka" i jeste da dovede ljude u "tu zelenu oazu", kao i da poveže tvrđavu sa rekama. Ta namera mu se makar ne može osporiti.
 
vucko":3rc70tau je napisao(la):
A sto se tice Betoh Hale najvise bi mi leglo ono "zeleno resenje" koje bi se uklopilo u brdo+zidarov pesacki most.

Mogao bi most lepo da se nakaci i na oblak, to jest da postanu jedna celina, trake sa oblaka da se spoje i formiraju most a da se na Novobeogradskoj strani ponovo razbeze na sve strane, moracu da predlozim kolegi :)
 
Homer Jay":180635md je napisao(la):
Ovo dobro otvara pitanje jedinstvenosti Kalemegdana o kojoj se toliko piše kako na ovoj temi, tako i na temi o projektu "Beko". Kalemegdan kao zelena oaza je nastao upravo intervencijama koje se mogu čak nazvati radikalnim. Jer tvrđava je nekada bila najubarniji deo Beograda, pa je "čišćenjem" svega što se smatralo suvišnim pretvorila u park i to veoma uspešno - tako da danas ljudi prosto ne veruju da je tu nekada bio grad! Meni se takav Kalemegdan dopada, ali ne treba sad to uvijati u nekakav celofan tradicije - Tvrđava kao park je proizvod modernog doba.

Manje više tačno - tvrđava je vekovima bila vojni objekat, i u svoje vreme verovatno je ljudima izgledala isto kako nama izgledaju današnje kasarne - sumorno i beozlično.
Od 1918 pa naovamo trend je uređenje tvrđave i okoline kao parka, uz minimalu gradnju. Sada imao obrnutu situaciju - gradnju u velikim gabaritima tik uz tvrđavu, jer je došlo vreme "kada se može ono što se nikada ranije nije moglo" (Selenić - "Ubistvo sa predumišljajem"). Sve mega-giga projekti, da, kako naš narod kaže "zasene prostotu".
 
Jednostavno mislim da je "srpsko-beogradsko održavanje" u konkretnoj diskusiji "lažni argument" koji se može primeniti na bilo koji drugi kompleksniji projekat u ovom gradu. Npr. možemo sutra da se zapitamo zašto bismo uopšte gradili metro kada će, "imajući u vidu srpsko-beogradsko održavanje", neko sigurno da pogine u tim tunelima. Umesto što zbog lošeg održavanja tražimo da se odustaje od pojedinih projekata, treba kao imperativ da postavimo odgovornije ponašanje nadležnih.

Sve sto se vama ne svidja jeste lazni argument...
Kada pricamo protiv necega direktno onda se pozivamo na dimnjake i zvezdarske sume, a kada navedemo spoljnu argumentaciju onda je to lazni argument... Odlucite se...

I da se razumemo, gde god mogu, i kad god mogu, govorim o tom famoznom odrzavanju koje je kod nas zaboravljena stavka u budzetu...

Ovo dobro otvara pitanje jedinstvenosti Kalemegdana o kojoj se toliko piše kako na ovoj temi, tako i na temi o projektu "Beko". Kalemegdan kao zelena oaza je nastao upravo intervencijama koje se mogu čak nazvati radikalnim. Jer tvrđava je nekada bila najubarniji deo Beograda, pa je "čišćenjem" svega što se smatralo suvišnim pretvorila u park i to veoma uspešno - tako da danas ljudi prosto ne veruju da je tu nekada bio grad! Meni se takav Kalemegdan dopada, ali ne treba sad to uvijati u nekakav celofan tradicije - Tvrđava kao park je proizvod modernog doba.

Pa da Kalemegdan jeste jedinstven za mnoge gradove koji nemaju tu privilegiju da u centru na samom uscu reka i na brdu koje dominira tom uscu, imaju tvrdjavu koja ima istoriju od nekoliko hiljada godina... Da ima tamo i kamena iz tog doba iako je tvrdjava rusena i obnavljana vise puta... Ne znam kako sklanjanje kasarni i vojnih baraka rusi jedinstvenost Kalemegdana?!

Poenta "Oblaka" i jeste da dovede ljude u "tu zelenu oazu", kao i da poveže tvrđavu sa rekama. Ta namera mu se makar ne može osporiti.

To je tebi poenta... Meni je poenta oblaka da skrece paznju na sebe, a pritom sklanja sa Kalemegdana... Da se ne bih ponavljao, podrzavam skretanje paznje na sebe svugde ali ne i u toj kalemegdanskoj celini koja se jasno vidi ako se pogledaju mape...
 
zidar":3ekogqtl je napisao(la):
vucko":3ekogqtl je napisao(la):
A sto se tice Betoh Hale najvise bi mi leglo ono "zeleno resenje" koje bi se uklopilo u brdo+zidarov pesacki most.

Mogao bi most lepo da se nakaci i na oblak, to jest da postanu jedna celina, trake sa oblaka da se spoje i formiraju most a da se na Novobeogradskoj strani ponovo razbeze na sve strane, moracu da predlozim kolegi :)

Са НБГ стране мост се опет рашчлањује у спирале које би формирале спектакуларну зграду Опере а траке би даље запазиле у Парк пријатељства као пешачке стазе и полако нестајале постепено у зеленилу.
 
^^ Da znas da biblo da nam Fujimoto napravi operu preko puta nego nedefinisani "izlozbeni prostror sa pratecim komercijalnim sadrzajem" na beton hali.

Cemu ce uostalom sluziti taj "izlozbeni prostor", kao pozornica za fashion week?

Narodni muzej je ruiniran, muzej Savremene sablasno zatvoren i usamljen na Uscu a mi bas nasli da pravimo "izlozbeni prostor".

Moze oblak po izgledu da nam se svidja ili ne ali cinjenica je da njegova funkcija, osim kao skulptura/spomenik, jednostavno nije definisana.
Ceo konkurs je traljavo postavljen kao nevesta kamuflaza za trzni centar, a po rezultatima se jasno vidi da nisu bili bitni ni izgled objekta ni trazena veza sa Kalemegdanom vec iskljucivo potreba da se proguraju komercijalni sadrzaj i ogroman parking.

Na kraju cemo verovatno samo parking i trzni centar i dobiti a ploca ce kao i na Prokopu cekati bolja vremena.
 
zidar":3kvqnlmb je napisao(la):
Ceo konkurs je traljavo postavljen kao nevesta kamuflaza za trzni centar, a po rezultatima se jasno vidi da nisu bili bitni ni izgled objekta ni trazena veza sa Kalemegdanom vec iskljucivo potreba da se proguraju komercijalni sadrzaj i ogroman parking.

Ja mislim da je ovo kljucno. Pisao sam o tome u gornjem postu, ali zidar je to lepse naglasio. Sve gradske vlasti u poslednjih 20 godina gledaju iskljucivo kratkorocnu dobit, bez ikakve vizije dugorocnog razvoja grada, kao ugledne evropske metropole. Za vreme 90-ih smo bili u svojevrsnoj hibernaciji, pa nisu uspeli toliko toga da upropaste, ali ovi rade punom parom. Novi Beograd su vec upropastili sa bezumnom gradnjom po parkinzima i zelenim povrsinama, pa su sada izgleda resili na predju i na stari. Svi mi kojima je Beograd u srcu moramo da dignemo glas protiv ovakvog vandalizma.

Kod mene u naselju su hteli da zidaju megamarket na zelenoj povrsini. Svi smo se pobunili, i posle mukotrpne borbe, naterali smo ih da odustanu, i sada je tu jedan od lepsih parkica u Zemunu. A i tada je bilo bisera u fazonu "bolje da se izgradi megamarket, da imam blize da kupujem". Poenta je da opsti interes drustva uvek mora biti ispred pojedinacnog interesa, i da smo duzni na to da podsecamo gradsku vlast, jer im ocigledno nista nije sveto. Neka se pokazu sposobni i pronadju novac za autobuse i vrtice na drugom mestu, a ne rasprodajom Kalemegdana!
 
BEOGRAD

Beograd inspiriše na remek-dela
Sou Fudžimoto, japanski arhitekta, prethodna dva dana boravio je u prestonici da bi svoje rešenje spiralne građevine, koja će povezati Savsko pristanište i Kalemegdan, prilagodio strogim uslovima nadležnih gradskih i republičkih institucija
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

bg.jpg


Spirala će ostati oblik objekta od čelika koji je Sou Fudžimoto, japanski arhitekta, osmislio kao vezu između Savskog pristaništa i Kalemegdanskog parka. Ali će zdanje biti niže nego što se prvobitno planiralo i bolje će se uklopiti u okolinu. To za „Politiku” kaže Fudžimoto, koji je prethodna dva dana bio gost prestonice i razgovarao sa Dejanom Vasovićem, gradskim arhitektom, i prvim ljudima Urbanističkog zavoda o tome kako da svoj projekat uskladi sa, napominje Vasović, strogim uslovima Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture kako bi novinebile unesene u plan detaljne regulacije za to područje.

Time će možda biti otklonjeni prigovori domaćih arhitekata koji su za Fudžimotovo pobedničko rešenje sa prošlogodišnjeg međunarodnog arhitektonskog konkursa za Beton halu smatrali da mu nije mesto na toj lokaciji i da će zakloniti vizure prema Ušću i tvrđavi. Međutim, za zamisao spiralne građevine imali su samo reči hvale. Fudžimoto kaže da je svestan delikatnosti lokacije, omeđene viševekovnim istorijskim nasleđem i prelepim rekama.

Mnogo sam razmišljao o važnosti te pozicije za Beograd i odlučio da napravim nešto posebno ali da ta građevina ne stavi u drugi plan tvrđavu. Objekat se ističe svojom arhitekturom i sada diskutujemo o tome kako ga što bolje uskladiti sa okolinom. Moja zamisao nije bila da naprosto projektujem skromno zdanje niti objekat koji će samo imati neobičan oblik nego da on aktivira lokaciju, poveže reku i grad i ljudima ponudi nove sadržaje – objašnjava Fudžimoto.

Za njega je, kako kaže, velika čast što će ostaviti trag u Beogradu i priznaje da ga je projektovanje u starom delu grada, koji ima raznovrsnu arhitekturu, prolaze na razne strane i odiše različitostima, motivisalo mnogo više nego rad za Blok 39 u Novom Beogradu. Tamo je na konkursu za izgradnju Centra za promociju nauke pre dve godine osvojio drugu nagradu. Prvi je japanski arhitekta koji će stvarati u srpskoj prestonici ali i samo jedno od poznatih imena svetske arhitekture čiji se dolazak u glavni grad pompezno najavljuje u poslednje četiri godine. Beograd ne doživljava primamljivim za velika imena iz sveta arhitekture samo zato što je nedovoljno istražen nego ga vidi kao metropolu koja se prvenstveno nameće svojom energijom.

– Beograd ima potencijal da privuče poznata imena da u njemu stvore remek-dela. Zavoleo sam ga i ne želim da donesem projekat koji će odudarati od sredine. Dok stvaram tražim inspiraciju u ljudima koji žive ovde i koji će potom koristiti novu građevinu. Umeće je ostaviti autorski pečat i delo koje će se sroditi sa okruženjem – ističe Fudžimoto.

-----------------------------------------------------------------------------------

Odabir lokalnog partnera

Pre nego što grad potpiše ugovor o projektovanju sa japanskim arhitektom, Fudžimoto treba da odabere lokalnog partnera sa kojim će razrađivati projekat. Na pitanje ko će to biti, arhitekta kaže da je za konkurs sarađivao sa pojedinim ljudima i, pre nego što bilo šta najavi i njihova imena iznese u javnost, mora da se dogovori sa njima.

„Hoćete li razgovarati sa Branislavom Redžićem, arhitektom sa kojim ste podelili prvu nagradu na konkursu i čiji je projekat u međuvremenu eliminisan, iako se najavljivalo da će vaša dva rešenja biti spojena u jedno”, pitali smo japanskog arhitektu

– Ne – bio je izričit Fudžimoto.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tramvajska trasa neće biti izmeštena

Osim spiralnog oblaka od čelika između Beton hale i Kalemegdanskog parka,projekat Soua Fudžimotoa, predviđa da postojeća tramvajska trasa ostaje na sadašnjoj lokaciji, a u istoj ravni planiran je centralni trg. Posetiocima će na raspolaganju biti i mnoštvo prodavnica, galerija, restorana, zelenih površina, parking.

– U toku je izmena plana detaljne regulacije Kosančićevog venca i u njega će biti unesene promene kako bi arhitekta Fudžimoto prilagodio konkursni predlog domaćim saobraćajnim, bezbednosnim, protivpožarnim propisima kao i uslovima institucija za zaštitu spomenika kulture. Mi želimo da gradimo na toj lokaciji i pokušaćemo da u razgovoru sa svim relevantnim institucijama dođemo do najboljeg rešenja – ističe Vasović.

Do kraja sledeće godine planski dokument treba da bude usvojen, izrađena tehnička dokumentacija sa glavnim projektom i dobijena građevinska dozvola od Ministarstva za urbanizam i građevinske poslove. Grad je, kaže Vasović, obezbedio novac za izradu kompletne projektne dokumentacije.

-------------------------------------------------------------------

„Gnezdo” nad Savom

20.000

kvadratnih metara komercijalnog, izložbenog i muzejskog prostora sa tehničkim prostorijama

26.000

kvadratnih metara otvorenog prostora sa parkovima i parkinzima

2014.

godine bi trebalo da počne izgradnja, a planirano je da potraje između 18 i 24 meseca

25.700.000

evra je procenjena vrednost projekta

D. Mučibabić
objavljeno: 31.10.2012.

Izvor: Politika
 
Mislim da treba razjasniti neke stvari pre svega jer kako se stvari odvijaju, cela ova prica pocinje da bude skandalozna:

Dakle kao prvo nevezano za izbor resenja na konkursu, treba imati u vidu da je moralo da se ubaci u program i parking i komercijalni prostor da bi ceo projekat imao od cega da se odrzava finansijski jer je vrlo jasno da sama galerija i kompleks bez lokala koji bi stvarali prihod bi doveli do toga da se investicija gradu jednostavno ne bi isplatila.

S'toga bi se reklo da u konkursnom programu je realno da se nadju sadrzaji poput parkinga i trznog centra.
No drugi problem je vezan za kvadrature tih sadrzaja koje potpuno prevazilaze granice zdravog razuma. jer apsolutno ne moze biti normalno da parking zauzima 2/3 cele kvadrature a pri tom da zele da ga ukopaju na terenu gde ima podzemnih voda.

Tako da u jednoj ruci, uslovi konkursa su VEOMA neracionalni i projektni zadatak je u nekoj ruci i bio apsurdan za kandidate.

Druga stvar: odvijanje konkursa je takodje bilo pod veoma sumnjivim okolnostima imavsi u vidu da su ARCVS i Fujimoto, ravnopravni pobednici konkursa beton hale na prethodnom konkursu vec osvojili druge i trece nagrade i gde je ucestvovalo preko 200 arhitekata iz celog sveta ( radi se o konkursu za centar za promocije nauke u 39om bloku).
Ipak je to mnogo cudno da se desi takva slucajnost, jos ako se pogleda sastav zirija tih konkursa, dolazimo do zakljucka da su neki clanovi zirija prijatelji pobednika.

No kako god bilo, ajde i tu cinjenicu da ostavimo na stranu da je konkurs namesten i pogledamo sta se posle pobede desilo.
Od oba pobednickih resenja se ARCVS povlaci (i to za sad iz nepoznatih razloga) kako bi ustupio Fujmoto-u privilegiju da nastavi sa unapredjenjem njegove ideje oblaka. Kasnije ARCVS jos jednom osvaja prvu nagradu na konkursu za zgradu Suda u Kneza Milosa (mozda neka kompenzacija sto je ostavio Fudjimoto-u da razradi Beton halu?)

Vratimo se Fudjimoto-u i njegovom oblaku, razne reakcije po blogovima forumima, komentari na sajtovima: neki su odusevljeni japanskom filozofijom i naprednom dizajnu objekta, revolucinarnom spiralom koja ce Beograd da uvede u 21vek, nekim se ne dopada uospte projekat, i dolazi do ostrog negodovanja raznih elementa oblaka.

Kritika se uglavnom zasnovala u pocetku na nerealne rendere sa lebdecim stazama i nepostojanje stubova, takodje se pricalo o ogromnom broju staza za koje je kritika smatrala da nisu potrebne.
Isto se kritika dohvatila problema osvetljenja ispod celog tog kompleksa kao i grafickog prikaza velicine objekta koji je imao razne velicine u zavisnosti od ugla iz kog je prikazan, dakle uprosteno nije omao iste dimenzije na svakoj slici.

Fudjimoto izbacuje posle nekog vremena nove rendere, gde, (gle cuda) se pojavljuju stubovi i to kao sto znate providni, ceo objekat je dosta smanjen u odnosu na prvobitno resenje, ima manje staza, dakle ceo objekat je manjih dimenzija.
Takodje se primecuje da su renderi dosta posvetljeni kako bi se dobio utisak da svetlost ulazi u oblak.

Opet reakcije po netu, nekima je to najbolje resenje od svih, nekima je i dalje grozno, pojavljuje se cak i izraz "Zbudzimoto", razne debate za i protiv itd itd....

Recite sad da neko ne cita beobuild posle svih ovih desavanja.
Jer se tacno vidi da su promene na projektu bile izvedene tacno na sta je kritika uperila prst! :gobb:

I na kraju prosto NEVEROVATNA izjava Fudjimoto-a koji pred kamerama priznaje da setajuci tvrdjavom je uvideo da njegov projekat nije u Harmonizaciji sa kalemegdanom. :shock:

Nek svako izvuce zaklucke i stvori svoje misljenje o celoj ovoj prici ali u svakom slucaju, ovo je mnogo cudan redosled dogadjaja za jedan medjunarodni konkurs najviseg stepena... :kafa:
 
Treba da dobije dozvolu ministarstva gradjevine u tome je kvaka a mislim da se pita i zavod za zastitiu spomenika jos dosta ce se save u dunav uliti prije neke ozbiljinije gradnje
 
Ako se smanji broj rampi i na neki način načine manje upadljivim, mislim da će ovo biti odlično rešenje. Potencijala ima.
I znam da će se mnogi zbog ovog buniti, ali ovim i Bekom se zaista doprinosi čuvenom spuštanju na reke.
 
Хммм, ја бих волео да је овај форум заиста допринео целој причи, али овакав редостлед потеза је заправо сасвим нормалан низ приликом пројектовања оваквих комплексних објеката на комплексним локацијама.

Није ово обичан плац за нормалну зграду, па да се може урадити у старту коначно решење.

Првобитни рендери су били само груби концепт, јер просто није могуће урадити детаљан главни пројекат за конкурс, нити је то потребно, поготово што то није једино чиме се Фуџимото (или било ко други) у том тренутку бави.

Од концепта преко разраде пројекта долази до неминовних измена, па је и овде то случај.

Последњи рендери су, као што рече Фуџимото, завршен концепт. И даље ће се то мењати и прилагођавати, и није случајно што је за тај процес резервисана читава година.

Биће то и ниже, биће и мење рампи, и више зеленила које ће умирити објекат, све оно што је конструктивна критика на форуму већ предлагала. Вређање и пљувачина сигурно нису помогли.


Бетон хала је једноставно место одакле треба да почне "спуштање на реке". Природан први корак који се сам намеће. Одатле ће се тај принцип ширити низводно. Једно вуче друго, једно мења следеће. Овај пројекат је почетак ревитализације целог потеза до Бранковог моста, и даље. Е, сад, то што има толико комерцијале је једноставно продукт помахниталог капитализма који је узео маха у целом свету. Да би се објекат изградио, мора и да се исплати. Више се не размиља о непрофитабилном улагању у јавне просторе, нажалост....
 
Vrh