Šta je novo?

Beton hala

relja":3adhfn9g je napisao(la):
Da nije malo nelogično da se izabrao i izgradio most bez stubova u Savi navodno zbog plovnog puta, a onda da se malo dalje nizvodno gradi nizak pešački most? Sa čisto praktične strane otvor pešačkog mosta iznad Save treba da bude isti ili veći kao kod Brankovog mosta. Kako bi se to rešilo?

Пошто се ради о пешачком мосту многе строге и отежавајуће стандарде који постоје за друмске мостове није неопходно испоштовати.Нпр конструкција моста због доста мањег оптерећења које би подносила може бити знатно виткија и елегантнија.Нагиб може бити много већи а самим тим "приступне саобраћајнице" много краће.Колико се сећам Југ је проблем висине моста лепо решио позиционирањем истог у ниво крова бетон хале док са нивоа бициклистичко-пешачке стазе постоје по две "приступне саобраћајнице". :)
 
Ne samo da providni beton postoji, već postoje i ultralaki betoni, kao i ulstaizdržljivi nearmirani betoni.

Beton je u ekpanziji i od njega danas može da se izradi gotovo sve, pa i zavesa za tuš kabine.
 
Nije redak primer da ,,pasarela,, izmedju spratova u nekim zgradama jesu od stakla (gaziste i stranice)
 
Delija":280ru8h0 je napisao(la):
relja":280ru8h0 je napisao(la):
Da nije malo nelogično da se izabrao i izgradio most bez stubova u Savi navodno zbog plovnog puta, a onda da se malo dalje nizvodno gradi nizak pešački most? Sa čisto praktične strane otvor pešačkog mosta iznad Save treba da bude isti ili veći kao kod Brankovog mosta. Kako bi se to rešilo?

Пошто се ради о пешачком мосту многе строге и отежавајуће стандарде који постоје за друмске мостове није неопходно испоштовати.Нпр конструкција моста због доста мањег оптерећења које би подносила може бити знатно виткија и елегантнија.Нагиб може бити много већи а самим тим "приступне саобраћајнице" много краће.Колико се сећам Југ је проблем висине моста лепо решио позиционирањем истог у ниво крова бетон хале док са нивоа бициклистичко-пешачке стазе постоје по две "приступне саобраћајнице". :)

Naravno. Samo krov Beton hale je dosta niži od najniže tačke Brankovog mosta na sredini raspona.
Bio bi to jedan strm pešački most.
 
Не мора да значи. Ширина пловног пута на Сави је око 150м а распон моста би био око 300 што значи да са обе стране имамо око 75м за успињање.Не верујем да је БХ нижа за више од 10-12м од Бранковог моста што значи да би нагиб пешачког био између 7 и 10% у најгорем случају.Поређења ради за коловозне конструкције 7% је граница.
 
Može da se napravi lučni most, ne bi nam škodilo malo rekreacije :) Nešto ovako, samo veće:

calatrava4.jpg


Ovaj most je takođe zanimljiv jer je reč o delu moderne arhitekture u istorijskom jezgru, a to je nešto o čemu se ovde trenutno vodi žustra diskusija. Autor mosta je Santjago Kalatrava, a grad je, razume se, Venecija.
 
кол'ко су само Венецијанци пљували тај мост када се градио, да би га данас користили најнормалније (позната ситуација? :? )
 
Prvo hopi pa onda reci skotch! :D

A mi smo iskreno daleko i od hopa i od skotcha, nazalost. Ja stvarno ne vidim da ce se taj most i poceti u sledecih 10 a verovanto i 20 godina, tako da je to ipak diskusija za radionicu. Nego da mi zastitimo halu, poplocamo lepo prostor ispred, itd.?

PS Ovo u Veneciji je dobro ispalo, me likes it. Moderno a nenametljivo, i po gabaritima i po tome sto je dobrim delom transparentno. Nekako "drzi svoje", parira okolini i u konverzaciji je sa njom ali ne preteze. Plus italijanska estetika, nedostizno za mnoge pa i za Zahu :?
 
Delija":2gm3jmly je napisao(la):
Не мора да значи. Ширина пловног пута на Сави је око 150м а распон моста би био око 300 што значи да са обе стране имамо око 75м за успињање.Не верујем да је БХ нижа за више од 10-12м од Бранковог моста што значи да би нагиб пешачког био између 7 и 10% у најгорем случају.Поређења ради за коловозне конструкције 7% је граница.


Ja ne tvrdim da je nemoguće, naravno da je moguće, samo ne verujem da, usled potrebnih gabarta može lepo da izgleda.
 
Kao prvo da bi se izgradio taj most, treba da se odustane od izgradnje oblaka.
 
Како су смели у Венецији ишта модерно да саграде.....ц.ц.ц.... дефинитивно квари визуре и историјски контекст. :roll:
 
stf":3g9pysie je napisao(la):
Како су смели у Венецији ишта модерно да саграде.....ц.ц.ц.... дефинитивно квари визуре и историјски контекст. :roll:
Ali ovaj most je zaista lep i uspesno je uklopljen.
 
stf":97vvx3ax je napisao(la):
Како су смели у Венецији ишта модерно да саграде.....ц.ц.ц.... дефинитивно квари визуре и историјски контекст. :roll:

Toliko je dobro da mi dodje da zapalim cigaretu :)

Uociti samo providnost dobrog dela konstrukcije i IZBOR BOJA. Diskretne reference na belilo fasada okolo i boju crepa na krovovima. Naravno bez kicastog imitiranja starog nego jasno moderno. Most koji je i tu i nije tu, kao fatamorgana.

Venecija se na mnogim slikama ukazuje kao red belih i pastelnih palata sa krovovima od crepa i ponekom bakarnom kupolom, umetnutih izmedju ogromnog plavetnila neba i mora. A to plavetnilo kao i senke palata i zidova se stalno menjaju sa oblacima i kako sunce pada pod razlicitim uglovima. Kad pogledas ovaj most, ista prica. Dominira plavetnilo neba ili mora, zavisno odakle ga gledas, i reference na jedan tanak red belila i boje crepa. I lepo i velicanstveno, kao i sama Venecija, ali opet nakako priznaje i slavi primat mora i neba. I ne tuce se sa graditeljima koji su dosli ranije i definisali to mesto kao takvo.

Italijani su stvarno klasa za sebe, ovaj pristup, moderno a suptilno i sa smislom za kontekst me podseca na onu zgradu od kortena u Rimu koja se pominje na temi o Savskom trgu. Mislim da se Tarkovski u filmu Nostalgija na jednom mestu zapitao o Italiji, "kako se podnosi tolika lepota?!" Sigurno ima nesto u odrastanju okruzen tolikom lepotom, i to se vidi.
 
JohnyBgood":eig12kgw je napisao(la):
Italijani su stvarno klasa za sebe, ovaj pristup, moderno a suptilno i sa smislom za kontekst me podseca na onu zgradu od kortena u Rimu koja se pominje na temi o Savskom trgu.

Cisto informativno, most je projektovao spanac Santiago Calatrava a ne italijan.

Inace jako si lepo srocio opis mosta :wink:
 
I ne slagalo se kad je pozadina sva jednolicna, a onda sve boje prekopirane na most. Nije poenta sve slicno staviti jedno uz drugo, vec je poenta razlicito, pa opet da se slaze. To je vec malo izazovnije i za to treba samouverenja. A morao je Calatrava malo da se prizemlji. Valjda mu zapretili posle onih vratolomija po Valensiji da ne provocira Italijane puno. Znaci, taj most je toliko lep, ali recimo naspram naseg Oblaka, nema bas puno karaktera.

Ili vama to godi zbog krivina koje vas asociraju? Hm.

Meni licno bas postojanje providnog betona golica mastu.
 
spatiotecte":jghn8bt3 je napisao(la):
JohnyBgood":jghn8bt3 je napisao(la):
Italijani su stvarno klasa za sebe, ovaj pristup, moderno a suptilno i sa smislom za kontekst me podseca na onu zgradu od kortena u Rimu koja se pominje na temi o Savskom trgu.

Cisto informativno, most je projektovao spanac Santiago Calatrava a ne italijan.

Inace jako si lepo srocio opis mosta :wink:

Hvala, hvala :oops: . Gledam i ja da se malo "utjecem" Italijom kad je ukus u pitanju, i utesno je da i za nas outsidere ima nade :D ... samo se treba potruditi i ukapirati neke stvari, mada je to mozda od svih najlakse Spancima, Francuzima, i Portugalcima, ipak su to kulturno bliski prostori. I treba ukapirati da ti to sto nastupas iz pozicije danasnjice ne daje pravo da vrsis fizicko ili vizuelno nasilje nad nasledjem. Konverzacija sa nasledjem, svakako, ali arogancija i prisvajanje sebi previse prava, preveliki deo panorame u koju su se pre tebe utkali drugi, to ne.

U tom smislu je indikativno da covek koji moze ovo
http://www.taringa.net/comunidades/arquitectura/50830/obras-de-santiago-calatrava.html
http://www.taringa.net/posts/imagenes/3812307/santiago-calatrava.html
u Veneciji nastupa sa merom i puno paznje i postovanja prema okolini, kontekstu, i tradiciji. Mozda je to on, mozda su to Italijani i njihovi uslovi projekta (ili mozda njihov ukus u izboru pobednickog projekta, mada manje verovatno), a najverovatnije je kombinacija. Nesto sto je Fudzimoto po meni propustio, kao sto je i Zaha Hadid sa onim njenim projektom, mada su oboje trebali biti svesni da nastupaju na jednom za nas jako osetljivom i vaznom mestu. Doduse to me ne iznenadjuje, ovo Kalatravino je cista poezija, u njegovim delima vidim jasno uzdizanje na ramena Dalija i Gaudija, jednu izuzetnu estetiku koju, sorry, ne vidim ni u jednom Zahinom delu. To njeno su ciste krivulje i modernost radi modernosti ali ne vidim ni priblizan sklad i estetiku. I onda veliki majstor prilagodi pristup kontekstu a ona uporno gura svoje. Razlika u klasi sto se mene tice.

PS Ja i dalje, kao sto sam gore rekao, za dunavsku stranu prizivam mnogo konzervativnije renoviranje Beka i "portugalski" pristup ostatku tog bloka. A ovde bi super legla minimalisticka spirala sa 2-3 staze koje povezuju krov BH sa Kalemegdanom i setalistem na keju. I uredjenje sto vise parking mesta iza hale. A sad nesto mislim, mozda se onda u jednom trenutku pruzi i krak preko Save?
 
Bio sam ironičan. Naravno da je most fenomenalno ostvarenje. :)
 
Ова фотка је мало ван теме и као такву нисам знао да ли да је линкујем овде или на тему о Беко мулти-комплексу, где се доста писало о Парку пријатељства. Како год, за нас који немамо приступ кули на Ушћу, нити поседујемо летелицу било каквог типа, ово је несвакидашњи поглед на Парк пријатељства и Музеј савремене уметности. У даљини је наравно БХ.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf
 
Fudžimoto nam je opet u gostima :)

Vesti :: Beograd

Konačan izgled projekta "Oblak" do kraja godine »

29. Oktobar. 2012 | (18:18 -> 18:53), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Čovek čija je arhitektonska ideja za uređenje prostora kod Beton hale proglašena za najbolju, japanac Sou Fuđimoto, još jednom je posetio Beograd.

japanac29102012.jpg


Razlog je, kako kaže, taj što projekat Oblak do kraja godine treba da dobije konačan izgled.
U Gradu kažu da je u toku izrada plana detaljne regulacije i da očekuju da će kompletna tehnička dokumentacija biti prevedena i prilagođena našim propisima u toku sledeće godine. Tada bi i ministarstvo trebalo da izda građevinsku dozvolu za podizanje Oblaka.

http://www.youtube.com/watch?v=OMIQDWlzHcM

Izvor: Studio B
 
Pa nece valjda stvarno da grade onu grozotu?! Prodaja Beka je prosla nekako tajno i tiho, pa smo stavljeni pred svrsen cin sa onim Zahinim projektom, ali ovo se jos moze spreciti. Od toliko dobrih resenja, oni su izabrali najgore moguce. :shock:
 
Vrh