Šta je novo?

Beton hala

Jedna fotka iz nekog japanskog arhitektonskog magazina:

9784871402811_image2.jpg
 
Drakche - Pored tvrdjave na brdu u Grazu je manji super moderni most, a tu je odmah i ogromni ultra moderni muzej moderne umetnosti (vidi prethodne postove). Kao sto stf rece za Bgd, moze se i za Graz reci da je spoj razlicitih kutura, jer se i tu hriscanstvo branilo od Turaka. Naravno, nije ko jaje jajetu, ali ideja je slicna. (Beo)Graz.

Homere - Kad vidim tu sliku iz magazina zabrinem se za one malo punackije, a i za pusace sa manjim kapacitetom pluca, ukoliko ne budu postojale spiralne precice. Mene licno raduje i bez precica, samo sto pre da pocnu da grade.

Finalni izgled sa tim zavrsnim kracima izgleda jos dinamicnije i u punom pokretu koji ce trajati.
 
Jasno je svakom ko ulozi vise od 2 sekunde u analizu da ovo belo nije nikakva kuca nego umetnicka instalacija.
dezeen_House-NA-by-Sou-Fujimoto-Architects_1.jpg

Kuca se nalazi iza nje.
 
Jedna iz brošure Urbanističkog zavoda. Iz ove perspektive se najbolje vidi kuda vode pasaele:

beton-hala-urbel.png
 
Dakle leva je pokrivena ala arcvs fazon dok je desna otkrivena?
 
Ovo

beton-hala-urbel.png


i ovo

1055303_Beton_hala_01.jpg


nije isto.

Sve vreme pokušavam sa razlučim na šta me asocira ovaj oblik, koji smo krstili kao "oblak":
na logo-e raznih međunarodnih sporstskih takmičenja, kada za zaštitni znak ili maskotu obično bude izabrano neko rešenje koje je autor dobio napravivši pet-šest brzih i nasumičnih pokreta četkicom :)

Ne podsmevam se aritekti, daleko bilo, samo kažem na šta me podseća.
 
@relja

Osim sitnih kozmetičkih detalja, poput rasporeda zelenila, sve ostalo je isto. Oblak je na istom mestu, raspored staza i pasarela je isti. Perspektiva daje utisak da je reč o dva znatno različitija objekta ;)
 
Ja sam primetio jednu razliku: pokrivena pasarela na gornjem renderu izlazi na vrh Velikog stepeništa, a na donjem renderu ona se pruža sve do suprotnog kraja terase. Ne vidi se tačno gde izlazi, ali se pruža u pravcu Kralj kapije ispod Pobednika.
 
stf":2woq82rm je napisao(la):
Примере по свету треба тражити и анализирати, али пре свега треба биди свој на своме. Шта је то што Београд разликује од осталих европских градова? Лудачки спој старо-ново. То и странци примећују и свиђа им се. И нама се свиђа јер град није музејски умртвљен као многе улице по Бечу, Паризу, Будимпешти, Прагу....

Мислим да је неговање те разлике наша обавеза.

Nisam stekao utisak da su ulice u Becu, Pragu, Budimpesti i Parizu umrtvljene, vec da ih posecuje gomila turista svake godine. Fora je verovatno u tome sto ti turisti koji posecuju ove gradove znaju unapred sta otprilike mogu ocekivati od njih i zbog toga idu tamo. I meni se dopada taj beogradski "imidz" kontrasta. Mozda je to ono zbog cega bi mnogi dosli da vide Beograd.

Meni je malo, da tako kazem, dosadilo da Beograd posecuju iskljucivo avanturisti koji zele da vide taj nesklad, bombardovane zgrade, raspad, romska naselja kao iz kusturicinih filmova... pa kada se zaste onda se vrate svojim lepo uredjenim i uskladjenim zemljama da bi ih vise voleli...
Zeleo bih da Beograd, za promenu, postane grad koji ce biti pogodan i turistima-penzionerima, porodicama sa malom decom ... tu lezi najbolja zarada.

Mislim da iz Beograda treba izvuci maksimum od tog nekog klishe-srednje-evropskog arhitektonskog potencijala koji poseduje, jer on jeste u svojoj proslosti gradjen s ciljem da parira Budimpesti, Becu i Pragu. Kontrasti koji postoje nece nikud pobeci, sem ako ih ne sruse.

Staklena_Wool_nica":2woq82rm je napisao(la):
Drakche - Pored tvrdjave na brdu u Grazu je manji super moderni most, a tu je odmah i ogromni ultra moderni muzej moderne umetnosti (vidi prethodne postove). Kao sto stf rece za Bgd, moze se i za Graz reci da je spoj razlicitih kutura, jer se i tu hriscanstvo branilo od Turaka. Naravno, nije ko jaje jajetu, ali ideja je slicna. (Beo)Graz.

Nisam rekao da sam protiv kombinacije strog i novog, naprotiv. Nisam cak ni protiv toga da na mestu BH iznikne nesto moderno. Moj problem sa spiralom, sem prenapadnog oblika koji se moze redukovati i optimirati, je taj sto mi je od renderskih slika, preko izvodljivosti, materijala do finalnog izgleda "in vivo" sve veoma sumnjivo, a to nije klasicna srpska paranoja, vec dolazi iz iskustva.

Zeleo bih da se za jednu ovako bitnu lokaciju napravi projekat za koji ce svi reci "wow" to je to, nema dalje!, pa makar godine prosle dok se ne pronadje. Na ovaj nacin smo samo "zaglavljeni" sa resenjem koje je pobedilo na jednom konkursu sa kojim se jedan dobar deo ljudi nece nikad sloziti.
Mozda treba ponoviti konkurs vise puta, kao i glasanje.

Muzej moderne umetnosti u Gracu izgleda fantasticno, ulazio sam, grad generalno poseduje neki balkansko-slavenski shmek sto se ljudi tice.
Tvrdjava na brdu je totalno nezavisna od modernih objekata pored reke u podnozju. Najstarije zgrade sa kojima je muzej u blizem kontaktu su, pretpostavljam, iz 18og veka ili novije.
 
Београд не може да парира Бечу, Прагу и Будимпешти у њиховом фазону. Нема потенцијал за то. Зашто би неко ко је видео максимум једног туристичког фазона у виду Прага дошао у Београд, који је, гледајући тај фазон, за две класе слабији. Нема логике.

Зато Београд треба да негује оно што га разликује од тих градова. Да то култивише. Да од хаоса направи просперитетан уређени и профитабилан хаос. Посебност.

Одкуд то да такав фазон занима само "авантуристе" шта год та дефиниција значила. Од пензоса се тек овајдити нећемо. И данас масовно долазе бродовима и не пазаре ништа. А породице са малом децом ваљда путују по планинама, морима, летњиковцима....? ТО ми баш дође нелогично. Да водиш малу децу у непознати град а цимаш се за њих и у рођеном.....

Никада нећемо добити пројекат за који ће сви рећи WOW. Таква смо средина. Овај форум ти је крунски доказ да не постоји апсолутна већина ни по једном једином питању.
 
ja licno ne verujem da ce se ovaj projekat izgraditi, prevelika je buka oko njega a nista se ne radi na buducem gradilistu

nemamo mi para za ovako nesto :kafa:
 
U pravu si, Relja. Tek sad primećujem različit položaj velike rampe. Iako je Pobednik glavna atrakcija Kalemegdana, mislim da bi bilo jako pogrešno da zastakljena pasarela ide do njega. Nadam se da će furati koncept po kome ide do Velikih stepenica, pa neka se odatle ljudi lagano prošetaju do Pobednika.
 
stf":29lydaae je napisao(la):
Београд не може да парира Бечу, Прагу и Будимпешти у њиховом фазону. Нема потенцијал за то. Зашто би неко ко је видео максимум једног туристичког фазона у виду Прага дошао у Београд, који је, гледајући тај фазон, за две класе слабији. Нема логике.

Зато Београд треба да негује оно што га разликује од тих градова. Да то култивише. Да од хаоса направи просперитетан уређени и профитабилан хаос. Посебност.

Одкуд то да такав фазон занима само "авантуристе" шта год та дефиниција значила. Од пензоса се тек овајдити нећемо. И данас масовно долазе бродовима и не пазаре ништа. А породице са малом децом ваљда путују по планинама, морима, летњиковцима....? ТО ми баш дође нелогично. Да водиш малу децу у непознати град а цимаш се за њих и у рођеном.....

Никада нећемо добити пројекат за који ће сви рећи WOW. Таква смо средина. Овај форум ти је крунски доказ да не постоји апсолутна већина ни по једном једином питању.

Sve je receno, a pritom mi imamo najvece turisticko blago - ljude ovog grada :)
 
mekbejn":1zc7nkze je napisao(la):
Svima koji pominju nedostatak para kao argument što se neće izgraditi reći ću samo dve ključne reči: poslovni prostor.

Kako stvari nažalost stoje, to je argument protiv izgradnje.

Trenutna popunjenost beton hale je oko 35%, i pored izuzetne popularnosti i atraktivnosti prostora. Gomila investitora u poslovni prostor će čak lobirati da se ništa novo ne gradi, dok je pola raspoloživog prostora u gradu prazno.
 
@Homer
Po meni je najispravnije da rampe izlaze na šetalište od francuske ambasade do Velikih stepenica, u bilo kojoj varijanti objeta/javnog prostpra na BH.
Mislim da su se arhitekte vodile pre svega namerom da te rampe ne budu strme.
Ima vremena da se preprave.

Rampe su danas neophodne, ali će definitivno izmeniti jedan od najčuvenijih i najfotografisanijih pogeda u gradu.
Ne bi bilo loše da rampe izlaze nešto niže od samog šetališta, a da se postojeće i stare staze na padini obnove i prilagode današnjim potrebama:

screenshot16815.jpg


kalemegdanpogled1887-2.jpg


karadjordjeva-pariska1890-2.jpg


1903god.jpg


1904.jpg


kardjordjeva-pariska1910-2.jpg


m197501120198.jpg


okupacija1916.jpg


1916-2god.jpg


pp0035.jpg


444645.jpg


179533.jpg


2006.jpg
 
Ja ne kapiram ove razglednice u potpunosti. Jesu ovo neki zidovi iza beton hale koji su kasnije poruseni?
 
vranac":1bdrmgkz je napisao(la):
Ja ne kapiram ove razglednice u potpunosti. Jesu ovo neki zidovi iza beton hale koji su kasnije poruseni?

Beton hala je izgrađena oko 1937, a ove razglednice su nastale pre toga.
"Zidovi" koje spominješ su naslagana drvna građa (ili možda neki drugi teret).
Skladišta na otvorenom na ovom mestu su postojala sve do avgusta 1939 kada su u roku od pod hitno uklonjena zbog uređenja celohg poteza uoči Grand Prix trke oko Kalemegdana.
 
Izvinjavam se na reaktiviranju završene polemike oko položaja Aleksandrovog mosta, ali ovaj citat sam morao da pridodam temi:

Da bi Beograd sa Novim Beogradom predstavljao celinu u saobraćajnom pogledu, potrebno je da se, pored Mosta kralja ALeksandra, sagrade još dva mosta. Most kralja Aleksandra postavljen je ne baš na najboljem mestu, jer ne hvata ni jednu glavnu saobraćajnu arteriju Beograda.
Prema planu arhitekte g. Brašovana, sa kojim se složio i g. Tomić, jedan od mostova trebalo bi da se postavi kod novozamišljene železničke stanice, tj. kod Mostara. Postavljanjem toga mosta na tom mestu stvara se velika saobraćajna arterija koja će da vezuje Bulevar Franša d' Eperea, Južni bulevar, i u krajnjoj liniji da se nadovezuje na ALeksandrovu ulicu.
Drugi most trebalo bi da se podigne na sredini između ta dva mosta prema Vilzonovom trgu. To bi u stvari bio centralni most. Tako bi se povezale saobraćajnice sa Vilzonovog trga (Savski trg), s Slavijom

Knjiga Tajna Novog Beograda, autora Zorana LJ. Nikolića i Mirka Padonjića

Elem, citirao sam stav Dragiše Brašovana, jednog od najcenjenijih domaćih arhitekata. Meni lično je satisfakcija da je takav stručnjak bukvalno od reči do reči rekao ono što sam i sam ovde pisao.

Pozicija Aleksandrovog mosta je definitivno bila pogrešna, a i u kasnijim godinama i urbanistički degradirajuća ideja. Podignut je bez ikakvog dugoročnog planiranja a vizuelna paralela sa slučajem Mosta na Adi je više nego jasna. Most je tada podignut na tom mestu takav da bi se video sa Kalemegdana. Vizuleni efekat pre funkcije.

U generalnom planu Dragiše Brašovana Aleksanrov most je praktično skrajnut, u fazonu, šta je tu je, dok je akcenat na mostu u osi Nemanjine, ili kako ga je arhitekta nazvao glavnom mostu.. Izgradnjom tog mosta, Aleksandrov most postaje saobraćajno daleko manje bitan, i možda nikada ne bi ni bio proširen i nikada ne bi unakazio centar grada i postao bi most javnog prevoza, pešaka i biciklista, što bi morao da bude njegov saobraćajni maksimum. Sve preko toga je urbana degradacija grada.
Takođe, planiranjem mosta na poziciji današnje Gazele, jasno je da Nemanjina ulica sigurno nije bila " kraj grada" stavom koji je neko ovde branio položaj Aleksandrovog mosta.

:)
 
stf":12kxyy3y je napisao(la):
Da bi Beograd sa Novim Beogradom predstavljao celinu u saobraćajnom pogledu, potrebno je da se, pored Mosta kralja ALeksandra, sagrade još dva mosta. . Most kralja Aleksandra postavljen je ne baš na najboljem mestu, jer ne hvata ni jednu glavnu saobraćajnu arteriju Beograda.

malo sam pomerio bold..

slzem se da ne hvata ni jednu glavnu arteriju.. on JESTE jedna od glavnih arterija grada

toliko o mostu, necu dalje u off
 
razgradjevinar":1u6qcl8o je napisao(la):
stf":1u6qcl8o je napisao(la):
Da bi Beograd sa Novim Beogradom predstavljao celinu u saobraćajnom pogledu, potrebno je da se, pored Mosta kralja ALeksandra, sagrade još dva mosta. . Most kralja Aleksandra postavljen je ne baš na najboljem mestu, jer ne hvata ni jednu glavnu saobraćajnu arteriju Beograda.

malo sam pomerio bold..

slzem se da ne hvata ni jednu glavnu arteriju.. on JESTE jedna od glavnih arterija grada

toliko o mostu, necu dalje u off
Јао какво извртање речи :bash: Хаха, што је баби мило... :D Врло је јасно из наставка текста да човек није рекао локацијски "поред" (уз), него "поред тога што је изграђен Мост К. А, потребно је саградити још два моста"...

Бранков мост јесте тренутно једна од главних артерија, али је то учињено на силу. Оно чему сада треба тежити је да постане споредна градска артерија, а да систем (полу)прстенова преузме саобраћај.
 
I da metro preuzme najvece opterecenje koje dolazi sa NBG i iz zemuna.
 
михаило, ево ћирилицом, да се лакше разумемо. замолио бих те да се малко коцентришеш и попкушаш да испратиш причу

у овом контексту ПОРЕД значи СЕМ а болдовано је из разлога да се нагласи да и сам аутор не каже да је овај мост сувишан него је потребно имати ЈОШ два од којих би онај који излази на савски трг био централни сто значи да је и по мишљењу самог аутора потребан још један низводно за који нам не даје БАШ ИДЕАЛНУ ЛОКАЦИЈУ ал зато зна да је бранкова улица погрешна локација.. ајде ти мени помози да размотрим бољу локацију... да излази на косанчићев венац или париску, можда директ на победника или доле на небојшину кулу?

стф...
мост си ти увео у прицу као нешто сто смета визурама а сад видимо да је проблем аутомоблиски саобрађај док је сам мост прихватљив али само ако на њему нема аутомобила. сад ово већ иде у жешћи оф и везе нема са бетон халом и калемегданом.. овако је немогуће аргументовано расправљати јер сем сто не читате и размете туђе постове (нпр михаило) не знате више ни сами ста заступате и са којим мотивима

едит -

михаило, можда ттеба унапред да упутим извињење, после петог читања товог поста није ми јасно да ли мислиш да ја изврћем пошто си мене цитирао, или се то односило на предходни пост стф-а
 
Vrh