relja
Professional
- Učlanjen(a)
- 13.12.2006.
- Poruke
- 16.890
- Pohvaljen
- 19.114
@ ZEX
Ne bih se sloio da je Brankov neka tek "obična ćuprija" i da je bez estetske vrednosti.
Ja vidim lepotu u jednostavnosti, a švabe su to ovde dovele do savršenstva.
@ STF
Pa, Most kralja Aleksandra je zapravo - most između Beograda i Zemuna, na lokaciji za najkraći put (koji je takođe građen kad i most. Treba imati u vidu da je tada već postojao aerodrom, koji je između ostalog bio i velika vojna baza.
Tadašnja Gospodska (danas Brankova) se nalazila na grebenu, što je bilo idealno za direktno premošćavanje Save tako da parobrodi mogu i dalje da plove, za razliku od drugih lokacija. I položaj je donekle prirodan. Preskakala su se samo dva železnička koloseka.
Na fotografijama Jeremije Stanojevića iz tog perioda (mogu se videti na SSC- i PZ forumu) se vidi da je većina srušenih kuća zbog gradnje mosta - "pusto tursko". Pored ostalog (raznih kafana i sl)), srušen je deo Državne štamparije (današnji BIGZ je već bio planiran, završen je 1937) i jedna velika kuća jedne trgovačke porodice (Krsmanovići?, nisam siguran) uz samu obalu Save.
Možda je bilo boljih rešenja, samo, ni tada nije bilo jasno kako bi izgledao Novi Beograd. Ne zbog lenjosti ili neodlučnosti, već zbog toga što je teritorija veoma kratko vreme bila "naša", svih mogućih problema u društvu (na granicama se pucalo i 1921), ekonomske situacije itd itd.... Tek o tome može da se priča i piše.
Ne slažem se da je Most kralja Aleksandra i posle njega Brankov "zaklonio Kalemegdan".
Nikoga nije ni mogao da ga gleda iz tog ugla, osim brodara, alasa i kupača. a tek nakon izgradnje mosta je usledilo i uređenje obale.
Zašto se uopšte poredi most i "oblak", zbog čega pričamo o tome?
Za kraj, dve od danas:
ispred restorana "Ušće"
Barake treba da "lete" pod hitno. Ja ovde ne bih voleo da vidim nikakav monoumentalni objekat.
Gde još ima da se pored tvrđave sa toliko istorijom gradi nešto što liči na svemirski brod?
Razumem ja "harmoniju po kontrastu", ali nit je to neki zakon, niti (po mom skromnom mišljenju) "paše" na ovom mestu.
Ne bih se sloio da je Brankov neka tek "obična ćuprija" i da je bez estetske vrednosti.
Ja vidim lepotu u jednostavnosti, a švabe su to ovde dovele do savršenstva.
@ STF
Pa, Most kralja Aleksandra je zapravo - most između Beograda i Zemuna, na lokaciji za najkraći put (koji je takođe građen kad i most. Treba imati u vidu da je tada već postojao aerodrom, koji je između ostalog bio i velika vojna baza.
Tadašnja Gospodska (danas Brankova) se nalazila na grebenu, što je bilo idealno za direktno premošćavanje Save tako da parobrodi mogu i dalje da plove, za razliku od drugih lokacija. I položaj je donekle prirodan. Preskakala su se samo dva železnička koloseka.
Na fotografijama Jeremije Stanojevića iz tog perioda (mogu se videti na SSC- i PZ forumu) se vidi da je većina srušenih kuća zbog gradnje mosta - "pusto tursko". Pored ostalog (raznih kafana i sl)), srušen je deo Državne štamparije (današnji BIGZ je već bio planiran, završen je 1937) i jedna velika kuća jedne trgovačke porodice (Krsmanovići?, nisam siguran) uz samu obalu Save.
Možda je bilo boljih rešenja, samo, ni tada nije bilo jasno kako bi izgledao Novi Beograd. Ne zbog lenjosti ili neodlučnosti, već zbog toga što je teritorija veoma kratko vreme bila "naša", svih mogućih problema u društvu (na granicama se pucalo i 1921), ekonomske situacije itd itd.... Tek o tome može da se priča i piše.
Ne slažem se da je Most kralja Aleksandra i posle njega Brankov "zaklonio Kalemegdan".
Nikoga nije ni mogao da ga gleda iz tog ugla, osim brodara, alasa i kupača. a tek nakon izgradnje mosta je usledilo i uređenje obale.
Zašto se uopšte poredi most i "oblak", zbog čega pričamo o tome?
Za kraj, dve od danas:
ispred restorana "Ušće"
Barake treba da "lete" pod hitno. Ja ovde ne bih voleo da vidim nikakav monoumentalni objekat.
Gde još ima da se pored tvrđave sa toliko istorijom gradi nešto što liči na svemirski brod?
Razumem ja "harmoniju po kontrastu", ali nit je to neki zakon, niti (po mom skromnom mišljenju) "paše" na ovom mestu.