Šta je novo?

Beton hala

spatiotecte":32qsfou7 je napisao(la):

5/quote]

Stvarno je sramota prikazivati ovako nerealne rendere sa lebdecim stazama i ljudima koji hodaju u vazduhu!

Potpuno si u pravu, i ja se i dalje posle toliko godina uzasno nerviram kada vidim ovako nerealne prikaze gradjevina, a na svakom konkursu se ista prica ponavlja.

Jedino sto je ovde pozitivno je to sto su renderi Fujimotovi, a ne ARCVS ili slicnih.

Koliko god nikome drugom u ovako nesto ne bih poverovao, Fujimoto je ipak svojim dosadasnjim radom dokazao da ume i ovako smele oblike da pretvori u realnost.

dezeen_House-NA-by-Sou-Fujimoto-Architects_1.jpg

dezeen_House-NA-by-Sou-Fujimoto-Architects_3.jpg


Ovo nisu renderi vec fotografije izgradjenog objekta, da smo videli rendere pre pocetka radova ove kuce verovatno bi opravdano pomislili da je nemoguce da bas tako ispadne.

Kuca je ludacki japanska i ludacki stvarna! :cool:


Velika je steta sto je ziri konkursa za beton halu podelio prvu nagradu i nametnuo genijalnom Fujimotu da se bakce sa Redzicem (ARCVS) i njegovim ogranicenim umom.

Valjalo bi dati punu slobodu Fujimotu da od prvobitne zamisli oblaka (ipak je to samo idejni projekat za konkurs) napravi konkretan projekat i isplete ga do kraja.

A kada isplete cudo, bez interferencija domacih frustracija, neka mu se isplati honorar a projekat da ide na gradski referendum.

Pa cemo da vidimo da li da ga dizemo ili ne.
 
kakva gajbatore,,,,,

ovako nešto bi samo napravio neko ko vozi dijanu.......


za mene je ovo kao nečiji dom neprihvatljivo.
 
Arhitektura je za mene ipak PRIMENJENA umetnost koja ima zive ljude i drustvo kao korisnike i treba da im i olaksa i oplemeni zivot. Ovo je cista umetnost, nesto sto provocira, u ovom slucju hibrid Hijeronimusa Bosa, konceptualne umetnosti, i teatra. Ali posto vecina ljudi nisu toliki egzibicionisti niti imaju zelju da im nekakvi egzibicionisti budu prvo sto ce da ugledaju kada pogledaju kroz prozor, ovo po meni nema nikakvog smisla. Sta je sledece, stakleni klozeti sa WC soljama od stakla da bi ceo komsiluk mogao da vidi i svaki detalj necije fiziologije kad mu je vec fizionomija/spoljni izgled tako agresivno gurnuta pod nos?

PS Da li je OVO preporuka za nekoga kome treba poveriti da zida uz sam Kalemegdan?!

PPS Dijana ili Spacek? Mozda bi legao i Ami, onaj sa siljatim krovom :D
 
MilisaV":2hg9d3m2 je napisao(la):
kakva gajbatore,,,,,

ovako nešto bi samo napravio neko ko vozi dijanu.......


za mene je ovo kao nečiji dom neprihvatljivo.

Verovatno je za vecinu evropljana ovakva kuca (osim patoloskih egsibicionista :) ) ali dobrom delu japanaca nije.

Uz to ovo je privatna kuca radjena po narudzbini, znaci da klijentu sasvim odgovara.


Elem poenta nije bila u samoj kuci vec u cinjenici da je Fujimoto jedan od najnaprednih savremenih arhitekata i da je sposoban da nerealne crteze, u ovom slucaju pretanke stubice i ploce, stklenu fasadu bez okvira, pretvori u realnost.

Malo arhitekata danas moze da se pohvali takvom sposobnoscu. Vecina se deli na dve kategorije:

- oni koji pokasuju nerealne rendere i sagrade nesto potpuno drugacije
- oni koji pokazuju realne rendere ali sama arhitektura nije nimalo smela ni zanimljiva


Kako je Fujimoto dospeo u Srbiju, ne znam (i dalje mi je pomalo cudno da je nagradjen na 2 uzastopna konkursa) ali mislim da je sreca sto imamo njega - on zaista ima sposobnost da oblak pretvori u nesto lepo i nevidjeno - a ne jednog Gerija koji bi nam pljunuo jednu od 276 formi koje mu kompjuter svakodnevno izbacuje.

Nije da mi se svidja oblak takav kakav je danas ali mislim da ima potencijal da se razradi u remek delo.


JohnyBgood":2hg9d3m2 je napisao(la):
Ovo je cista umetnost, nesto sto provocira, u ovom slucju hibrid Hijeronimusa Bosa, konceptualne umetnosti, i teatra.

Ovo nije umetnost vec sustina arhitekture: odgovoriti konkretnim projektom na zelje i porudzbinu klijenta.

Kao da kazes da je zuti spacek provokacija, ne, jednostavno vlasnik spaceka zeli da mu bude zut i to je to.

JohnyBgood":2hg9d3m2 je napisao(la):
Sta je sledece, stakleni klozeti sa WC soljama od stakla da bi ceo komsiluk mogao da vidi i svaki detalj necije fiziologije kad mu je vec fizionomija/spoljni izgled tako agresivno gurnuta pod nos?

mislis nesto ovako? :D

nagoyasuppose4.jpg


Klozeti u staklu su cesta pojava u savremenim japanskim kucama (nema ih kod Fujimotoa), doduse ne gledaju ka ulici vec cesce ka kuhinji ili dnevnoj sobi :shok: , jednostavno ljudi imaju totalno drugu definiciju intime od nase. (Sto i nije cudno, od uvek zive na uskom prenaseljenom ostrvu a nemaju negativan uticaj vekova hriscanske dogme i bauka ovozemaljskog tela - cf Adam i Eva shvatise da su goli, zamisli)

Bitno je jedino da zdanje odgovara drustvu i podneblju za koje je zidano.

JohnyBgood":2hg9d3m2 je napisao(la):
PS Da li je OVO preporuka za nekoga kome treba poveriti da zida uz sam Kalemegdan?!

Pa zar nije, covek je dokazao da je sposoban da konkretizuje ideju do kraja i da to sjajno izgleda.

Nije bitno da li ti se kuca svidja, to je stvar njenog vlasnika, pogledaj sustinu zdanja:

- tanki stubici, deluju kao da mozes da ih savijes
- pretanke ploce
- nema bocnih/dijagonalnih podupiraca
- nema nijednog detalja da strci (lajsne, stekeri...)
- cela fasada je u staklu a da nema ni okvira (osim naravno delova koji se otvaraju) ni vidljive veze izmedju delova

Jednostavno majstor svog zanata. :cool:
 
Koliko sam razumeo gradskog arhitektu - sada je ostao samo Fudžimoto u projektu. U razgovorima su zaključili da je jednostavno nemoguće spojiti dva projekta i da je "ili/ili" situacija, te se grad na kraju odlučio za Japanca. Konkursni rad je preživeo neke sitne prepravke, tako da bi ovo trebalo da bude, manje-više, finalni projekat:

1055303_Beton_hala_01.jpg


a evo i konkursnog rešenja kako bismo lakše uočili izmene:

Sou+Fujimoto+Architects+.++Beton+Hala+Waterfront+Center+.+Belgrade+.jpg


EDIT: Sad kada ih gledam jedno do drugog - ovo prvobitno, konkursno rešenje mi deluje lepše :(
 
Oh, pa novi projekat je izuzetan.

Manji volumen, zelenilo, realniji render.
 
U ovom trenutku jednostavno prestaju svi razlozi za poviku na Fudžimota da je Kalemegdanoubica. :p
Smirivanjem je odbranjena Tvrđava, ali je ubijena maštovitost rešenja. Meni je malčice žao upletenog dela iznad ulice, deluje mi da bi bilo zanimljivo prolaziti ispod.
Bilo kako bilo, ovako je oblak samo broš na vrhu Beton hale a ne samostalno rešenje koje preuzima primat nad osnovom.
 
zidar":3gflxjih je napisao(la):
Koliko god nikome drugom u ovako nesto ne bih poverovao, Fujimoto je ipak svojim dosadasnjim radom dokazao da ume i ovako smele oblike da pretvori u realnost.

Valjalo bi dati punu slobodu Fujimotu da od prvobitne zamisli oblaka (ipak je to samo idejni projekat za konkurs) napravi konkretan projekat i isplete ga do kraja.

+1

zidar":3gflxjih je napisao(la):
Ovo nije umetnost vec sustina arhitekture: odgovoriti konkretnim projektom na zelje i porudzbinu klijenta.

Ово ипак јесте уметност којом је Фуџимото Сан успео да одговори на жеље и потребе клијента. ;) Ми архитекту са таквим способностима немамо већ деценијама.
 
@ Relja

Не знам како можеш рећи да се Облак најмање бави комуникацијом кад је целокупан концепт у комуникацији. Већ сам писао да је ово једини предлог који даје могућности силаска/пењања са свих нивоа на све нивое из оба смера...
....Што се тиче Великих степеница, опет глорификујеш прошлост ставом "легла ко бу**** шамар". Довољно је овлаш бацити поглед на Калемегдан са кеја па увидети колико се Велико степениште разликује од остатка тврђаве било архитектонском формом, материјалима па и бојом....
...Твој став само потврђује оно што ја стално причам...ако од рођења имамо једну слику не значи да је "легла ко бу**** шамар"

Велико степениште је "легло" управо због свог контраста у односу на тврђаву....баш као и Облак. :)

@ JohnyBgood

Јапанска филозофија урбаног живота је много много различита од наше....тако да твоја критика није на месту.

@ Zidar

+ Потврђујеш примерима оно што ја неко време причам у празно....јанански архитекти су отишли најдаље у експериментима са архитектуром и материјалима. Ако неко зна да "нереалан" рендер претвори у стварност, то су они.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Овај нови рендер је директан резултат бунџија о "уништавању Калемегдана" ....сва лепота ове форме је нестала али је барем "сачуван Калемегдан" ....шта год то значило..... :(
 
Mene dizajn svih susednih kuca navodi na pomisao da ni mnoge komsije, iako "oh, so different Japanese", nisu presrecni zbog detaljnog uvida sta im komsije rade svaki put kad se priblize prozoru. Kad sam zidas svoju kucu, nisi jedini na svetu, i zato treba imati obzira prema okolini. Kad projektujes kucu za klijenta, mozda te on placa, ali ti je klijent i cela (trenutna a i buduca) ZAJEDNICA, pogotovo ako ne gradis u nekoj vukoje*******ini (a mozda i onda, ako zajednica ima neki interes da datu sacuva kao takvu). Zato po meni argument "pa to klijent trazi" ne pije vodu. Sta ako klijent zatrazi soliter na Kosancicevom Vencu?

Nemam nista protiv da neko ko razmislja na takav nacin gradi po Srbiji. Ali, tamo gde to bar ne bi vrsilo nasilje nad zajednicom i njenim nasledjem a, ako Bog da, najbolje bi bilo gde bi takav objekat oplemenjivao/unosio sadrzaj/privlacio paznju i ljude. Navada da gradis nesto u tom duhu uz sam Kalemegdan je po meni duboko provincijalna, primitivna, i naivna. TAKO cemo "uhvatiti korak sa svetom"?! Ma sio mi ga Djura.
 
@stf
ceo koncept "oblaka" je u neobičnom i dosad neviđenom obliku građevine.
Na renderima su prikazane rampe koje se sasvim proizvoljno pružaju ka Kalemegdanu.
Nit je bitno gde se završavaju, nit je bitno kakav doživljaj priređuju posetiocu koji prvi put posećuje tvrđavu. Svaki posetilac treba da stigne do Pobednika, tog prvog i glavnog simbola Beograda, i do najlepšeg vidikovca u gradu, tako što će da prođe kroz park i prođe kroz sve kapije i vidi sve slojeve Kalemegdana. Ovo rešenje nudi instant brzi prilaz... tako se ne posećuju spomenici.

Ako sam odao priznanje autorima velikog stepeništa (sigurno će im to jako puno značiti :p ) ne znači da glorifikujem prošlost.
Arhitekta je ispoštovao postojeći prostor i oblikom i dimenzijama, njihegova intervencija je bila minimalna, geometrija prostora nije narušena....da, razlikuje se, ali je, kao i cela tvrđava, od prirodnih materijala. Duh romantike se dobro uklopio i zbog različitih slojeva iz različitih epoha tvrđave. Sa druge strane, "oblak", oblikom i materijalima ne pripada ni jednoj epohi iz prošlosti tvrđave, pa tako i nekako samoživo štrči, takmiči se sa kulturnim spomenikom koji ima slojeve stare dve hiljade godina.

Nisam mu ja kriv zato što je morao da izmeni rešenje, nego statika i realnost.
Već se naslućuje cilindrični objekat ( :D ) sa okruženog rampama i "listovima" umesto fasade i klasičnog krova.
 
+1 Relja,
Rampe gnezda nisu projektovane u cilju da funkcionalno povezu 2 odredjene tacke i proizvoljno vode na sve strane.
Vrlo se jednostavno primecuje da njihovo postojanje sluzi skoro iskljucivo estetskoj svrsi da se dobije efekat "gnezda" ili "vrtloga" te u svakom pogledu ne predstavljaju najoptimalnije resenje.

Ovde je trazen efekat "nikad vidjenog do sad" od strane arhitekte a resavanje kljucnog projektanskog zadatka da poveze racionalno tvrdjavu i obalu Save izgleda da je bilo stavljeno u drugi plan.

Funkcija treba da definise formu a ne obrnuto.
 
@ JohnyBgood

Када сам рекао да Јапанци имају другачију филозофију урбаног живота нисам мислио само на власника ове куће, већ и његове комшије. Видиш, тешко је схватити да постоји другачији начин фолозофије суживота а који се не заснива на крајњем циљу српског суживота: Видети комшиницине сисе....

@ Relja

Ово решење даје више прилаза, од постепеног па до инстант па коме шта одговара. Посетиоц није ауторитативно усмерен једним правцем који је архитекта замислио, као у многим другим предлозима. (што лично сматрам далеко већом ароганцијом архитекте)... ...избор је само твој.

Тачно. Испоштовао постојећи простор обликом и димензијама. Исто као и Фуџимото. Проблем је изгледа што је Фуџимото имао далеко већу површину. Али, он није из задате површине ни у једном моменту изашао.
Када говориш о неуклапању у историју Калемегдана, заборављаш да се историја никада не завршава. Данашње време ће једном бити историја. Сасвим је нормално да је Фуџимото употребио материјале свог времена који ће једног дана, такође бити историја.
Калемегдан кажеш има слојеве старе 2000 година...и ту треба да се заврши? Зашто?

@ Homer Jay & Relja

Кад мало боље размислим, тј. осмотрим овај нови рендер намеће се закључак да је то онај покушај фузије са АРЦВС-ом....види се чак и њихов авиомост у истом правцу....али како су се ипак определили на крају само за Облак, вероватно ће ови рендери отићи у историју.
 
Najbolje da dodamo solitere preko kalemegdana u duhu materijala ovog vremena i ostavimo jos jedan sloj u istoriji...
 
Ja sam za ovaj oblak rekao jos na pocetku da je kao koncept vrlo zanimljiv i da bih ovo recimo voleo da vidim na Slaviji kao konceptulno (upitno izvodljivo) resenje kruznog toka...ova lokacija je vrlo osetljiva za ovakvu vrstu projekta...iako ja licno naginjem ka razbijanju koncepta staro-staro i novo-novo :) i pitanje je kasnije i na temu odrzavanja, kako bi sve to izgledalo...bojim se da bi znajuci nase sisteme odrzavanja svega posle deset godina imali samo gomile zardjalih rampi i platformi...ali ху ноуз :)
 
@stf

Rekli su da su rešenja nespojiva, ali da je Fudžimoto ipak uvažio neke elemente Redžićevog plana - otud je jedna pasarela zastakljena, a navodno je i ovo stepenište na bočnim zidovima Beton hale pozajmljeno iz ARCVS-ovog projekta. Sada mogu samo da nagađam, ali mislim da su i cena i izvodljivost projekta učinili svoje. Kada je Fudžimoto dobio posao, onda su za sto seli inženjeri, statičari i razni drugi konsultanti itd. i sveli projekat na ovo što vidimo na poslednjim renderima.
 
Meni je prica jasna kao dan za ovo spajanje oba projekata:
-Sacuvana je glavna ideja Fujimoto-a
-Ali zato razrada projekta ce verovatno biti dodeljena ARCVS-u koji ce raditi kao lokalni projektantski biro u sklopu "joint venture ugovora" sa Fudjimoto-om.
 
@stf
prilazi:
upravo to što rešenje omogućava da se "preskoči" put od prilaza tvrđavi kroz park, pa prolaska kroz bedeme, šančeve, kapije i mostiće - je pogrešno. Obesmišljava tvrđavu, kako za turiste koji je prvi put posećuju, tako i za Beograđane, prema kojima se odnosi kao potrošačima u supermarketu sa tim "izborom". Ne treba da bude izbora, ideš putem koji je nastao kako je građena tvrđava, graditi moderne prečice je blasfemija.

Jedna od rampi, pretpostavljam zastakljene, će se videti na silueti grebena, možda i bedema. Time se narušava ambijent i utisak trajanja tvrđave. Pa bandere u Bulevaru vojvode Bojevića, koje su neophodne, izgledaju ružno, kako li će tek izgledati stubovi koji će nositi te tunele koji izgledaju kao da sprovode putnike do aviona na aerodromu?

Već sam rekao da postoji trenutak kada je neki prostor već zaokružen i kada su potrebne samo minimalne intervencije radi funkcionalnosti. Beogradska tvrđava pripada nekim prošlim epohama. Ona nije iz epohe staklenih fasada i čeličnih nosača. Umesto da je čuvamo u zatečenom stanju, kao muzej na otvorenom, mi dozvoljavamo da se opkoljava i dorađuje. Dok u Las vegasu grade kopije drevnih građevina, mi do naše drevne građevine dovodimo Las vegas...
 
Ovo doradjeno resenje bih i mogao da progutam da nema avionskog mosta vec samo ona jedna pasarela koja vodi na setaliste...
 
spatiotecte":20d5hwsy je napisao(la):
Meni je prica jasna kao dan za ovo spajanje oba projekata:
-Sacuvana je glavna ideja Fujimoto-a
-Ali zato razrada projekta ce verovatno biti dodeljena ARCVS-u koji ce raditi kao lokalni projektantski biro u sklopu "joint venture ugovora" sa Fudjimoto-om.

Од тог спајања срећом нема ништа.
 
Homer Jay":2ks9w42k je napisao(la):
finalni projekat:

1055303_Beton_hala_01.jpg

+ za zelenilo, ali jos uvek ne izgleda kao da je sraslo sa okolinom, vec nakaceno kao brosh, vestacki i privremeno. Potseca me na jedan parking.

Ne vidim nijedan prilaz setalistu ispred hale. Kuda vodi ova najduza rampa? Do pobednika? :/
Stara varijanta je autenticnija, ali i dalje ne za BH.

Pokusao sam da pronadjem neke primere gde su se jos to u svetu gradili post-moderni objeti pored tvrdjava i nisam uspeo.
 
@ Galeks
Немој тако банализовати оно што сам написао. Солитери могу бити или пословни или стамбени. Калемегдан није планиран ни за једну од те две функције. Калемегдан је у дугорочној песпективи јавни простор а Облак је јавни простор. Знач, сваки елемент јавног простора који се буде радио на Калемегдану у будућности, сасвим је нормално да припада свом времену и тиме настави да пише историју Калемегдана....

@ Zex
То је проблем, али ако тако гледамо боље је стварно да не радимо ништа, нигде у граду и никад...јер асполутно ништа не одржавамо.

@ Homer Jay
Ако је Фуџимото уважио неке елементе Реџићевог плана то је онда спајање. Другачије се не може назвати. А овај рендер је дефинитивно то спајање. Уколико су дефинитивно одустали од спајања, овај рендер није и крајњи.

@ Relja
Ствар разлике у ставовима. Ништа страшно.

@ Dragche
Примере по свету треба тражити и анализирати, али пре свега треба биди свој на своме. Шта је то што Београд разликује од осталих европских градова? Лудачки спој старо-ново. То и странци примећују и свиђа им се. И нама се свиђа јер град није музејски умртвљен као многе улице по Бечу, Паризу, Будимпешти, Прагу....

Мислим да је неговање те разлике наша обавеза. Облак до Калемегдана је управо то.
 
Onda su ih spojili :D

Čisto da ne bude lažnih nadanja - na projektu je ostao samo Fudžimoto, ne i Redžić. Rečeno je samo da su rešenja nespojiva (u smislu pravljenja nekog kompromisnog trećeg rešenja), ali da je Fudžimoto uvažio neke elemente Redžićevog plana.
 
inspirisan diskusijom o kulturi japanaca i nas balkanaca te odnosom koju te kulture imaju prema istorijskom nasledju, tradiciji, sugradjanima, ali i progresu i svetlijoj buducnosti..

mislim, porediti beograd i tokio, srbiju i japan.. ja to morem priznati ne mogu, nekako me sramota..ali kad smo vec izabrali japanskog arhitektu koji bi sa sobom u beograd neminovno trebalo da donese i malo te japanse kulture i navika.. aj da svi zajedno pogledamo sta nam google kaze, kako se japanci, (btw, hronicno suoceni sa nedostatkom slobodnog prostora) odnose prema svom istorijskom nasledju

"imperial palace tokyo" su kljucne reci za pretragu google slika. odmah d kazem da poredim samo i iskljucivo utisak koji posmatrac ili posetilac ima, gledajuci ili boravecu u tim prostorima. palata u tokiju i kalemegdan su u svakom drugom smislu, sem kao istorijsko nasledje, vrlo neporedive celine. geografija je skroz drugacija ali ajde da vidimo zasto japancima nije palo na pamet da recimo usele zooloski vrt, zapisaju sve tunele, naprave luna park i mini golf terene, poredjaju tenkove i topove iz drugog svetsko rata, zapuste sve okolne fasade preostale nakon saveznickih bombardovanja i onda sve to npr krunisu jednim vijaduktom koji bi isao preko celog kompleksa a koji bi posetiocima dao potpuno novu vizuru na carsku palatu.. pogledajte fotografije koje ce se pojaviti pa da prodiskutujemo o ambijentu, vizurama, odnosu starog i novog, gradskom tkivu, urbanim blokovima i formiranim celinama, vezi palate i ostatka grada.. za one koje budu radili pretragu mala nagradna igra.. kome u prvih par minuta pretrage, na BILO KOJOJ slici, u oci upadne BILO STA umetnuto kao "spona starog i novog, pecat nase generacije" poklanjam dozivotno kliktanje po plusu na svaki njihov post kao i bonus u vidu dva nova naloga preko kojih cu ucvrstiti nadpolovicnu vecinu za japanca te time da usreciti staklenu i dati joj jedan slagvort da nas podseti na rezultate glasanaj i njihovu vaznost
 
Vrh