Šta je novo?

Beton hala

Homer Jay":flqf3j25 je napisao(la):
Činjenica je, međutim, da japanski projekat na oko izaziva potpuno suprotan efekat jer je jednostavno razigran, njegova dinamika intrigira i kod nekih izaziva uznemirenje, poput pank muzike :D U svakom slučaju, i ja, kao neko kome se ovaj projekat dosta dopada, priznajem da je rešenje veoma kontroverzno i da će zauvek ostati predmet oštrih rasprava.

Meni prija taj nesklad i neuklopljenost. Mislim da je haos jedna od osnova beogradskog identiteta - volim da kažem da Beograd treba da teži nečemu što se paradoksalno zove "uređeni haos". Ceo grad deluje kao nešto što je ostalo posle sudara dve lokomotive koje su se kretale ogromnom brzinom - sudar reka, sudar brda i ravnice, sudar kultura, sudar civilizacija, sudar ideologija - stara zgrada, nova zgrada, sokak, pa bulevar, kafić, pa kafana, burek, pa štrudla, kafa, pa kapućino, Vojvode Stepe, pa Bulevar oslobođenja - i u centru svega toga čelični kovitlac.

Bravo!
Moj komentar na sve to napisano:
yinyang.jpg


@zexland
Vidim na 42 pg. da je Homer postavio neke slike sa slicnim namestajem, pa rekoh da se nadovezem…
Nije za baskarenje, ali nije ni mekano, a trajno.

P.S. Mislim da bi Johnyu bolje legle one BOSU polulopte da trenira balans i fleksibilnost.
 
Поделио бих са вама одломак из књиге: Тајна Новог Београда аутора Зорана Љ. Николића и Мирка Радоњића о изградњи Моста Краља Александра:

" То је био висећи мост а такве народ обично сматра најлепшим. Пошто је, међутим, Београдска тврђава с Победником нашироко призната и препозната као основно знамење и симбол Београда, онда је упитно може ли се изградња моста са високим пилонима и ланцима који заклањају поглед ка Калемегдану сматрати оправданом, посебно на том месту. Из виших, "естетских" разлога, дакле, много једноставнији мост који данас постоји на том месту, неко би, можда, могао сматрати - функционалнијим по укупан изглед града."

Звучи познато? :D
 
komunisti su napravili funkcionalniji most koji ne zaklanja pogled.
 
94 :)


@ MilisaV - To je ubedljivo najruzniji most u centralnoj zoni jednog glavnog grada koji sam ja ikada video, tuzno je sto kraljev most nije originalno obnovljen :/ sada bi imali cemu da se divimo. A to da zaklanja pogled to nije uopste tacno.
 
ja ne bio lenj pa izmerio na GE.. most je 360m udaljen od pocetka beton hale a recimo nekih 700m od centra zamisljenog oblaka. najbliza zidina kalemegdana udaljena je 500m. most je infrastrukturni objekat koji je u vrme izgradnje bio jedina drumska veza sremskog i sumadijskog dela grada (a verovatno i drzave) i ne moram da ti objasnjavam sta je znacio za razvoj beograda i besmisleno je porediti ova dva objekta.. ako vec oces da poredimo onda ima jedan lepsi primer, zavrsen happy end-om ako sto ce biti slucaj i sa ovim oblakom. to je statua pobednika. zahvaljujuci konzervatizmu tadasnjih beogradjanki umesto na trgu gde bi bio samo jedan u nizu grafitima izvrljanih spomenika zavrsio je na kalemegdanskom grebenu i postao simbol grada.. atko ce i oblak da zavrsi gde mu je mesto, u arhivi ili na periferiji
 
Predlazem da se most Kralja aleksandra izgradi ponovo 500 metara nizvodno od svoje tadasnje pozicije kako bi se stvorila veza izmedju kalemegdana, Beton hale i Novog Beograda.

Naravno da mu namena bude iskljucivo pesacka sa tramvajskim saobracajem preko njega koji bi nastavio i nadovezao se na tramvajsku prugu kod Hyatt-a.
 
Ja licno gledam na taj most kao na most preko Ade,skupa egzibicija totalno van trenutne ekonomske situacije da bi se pokazalo kako je trenutna drzava jaka pa moze da pravi takve egzibicije.Jedino mi je zao sto nikada nisu poterali tramvaje preko Brankovog mosta kao preko tog starog.
 
Како ти знаш да је то била скупа егзибиција?
 
Meni posle ovoliko stranica rasprave najvise smeta sto mi nemamo nijedan valjani prikaz bilo kog od predlozenih projekta sem nekoliko fotki sa niskom rezolucijom.
Jel' to dovoljno?
 
zexland":yb19wnxg je napisao(la):
94 :)


@ MilisaV - To je ubedljivo najruzniji most u centralnoj zoni jednog glavnog grada koji sam ja ikada video, tuzno je sto kraljev most nije originalno obnovljen :/ sada bi imali cemu da se divimo. A to da zaklanja pogled to nije uopste tacno.


Verovatno stvar ukusa... ovaj viseći na fotografijama u krupnom planu elegantno, a na fotografijama napravljenim na samom mostu se vidi sva komplikovanost konstrukcije, veliki broj manjih čeličnih delova, zakivci i lisnate opruge kao iz ere kraljice Viktorije...zamisli tek održavanje.
Između današnjeg Brankovog i Mosta kralja Aleksandra se desio tehnološki kvantni skok tokom Drugog svetskog rata: posle brojnih izuma koji su obogućili konstruisanje i izgradnju onolikih bojnih brodova, tenkova, aviona, razvijene metode proizvodnje, dobijanja materijala...nekako nije bilo logično vraćati se na tehnologiju 1920-tih. Plus - otvorila se mogućnost proširenja mosta.

Projektanti Brankovog (danasnji smer ka gradu) su bili (Zapadni) Nemci - epitet "komunistički" mu nikako ne stoji :) Možda na soc-realističku arhitekturu podsećaju jednostavne ograde mosta i stubovi za osvetljenje, kao i izbor boja. Bilo bi zanimljivo da se neko pozabavi time...

Meni je sam izbor konstrukcije Brankovog mnogo srećnije rešenje za spajanje modernog NBG i "starog" Beograda, koliko god mi je lep Most kralja Aleksandra, danas bi mi delovao - arhaično.


Drakche":yb19wnxg je napisao(la):
Meni posle ovoliko stranica rasprave najvise smeta sto mi nemamo nijedan valjani prikaz bilo kog od predlozenih projekta sem nekoliko fotki sa niskom rezolucijom.
Jel' to dovoljno?

U pravu si. Nisu. Cela diskusija se vrti oko nečega što deluje da je nastalo u Photoshopu.
 
vucko":3jadphk5 je napisao(la):
Ja licno gledam na taj most kao na most preko Ade,skupa egzibicija totalno van trenutne ekonomske situacije da bi se pokazalo kako je trenutna drzava jaka pa moze da pravi takve egzibicije.Jedino mi je zao sto nikada nisu poterali tramvaje preko Brankovog mosta kao preko tog starog.

Finansiran je iz reparacija (država je bila krš i raspad, nego se sa vremenom stiče neka romatična slika o prošlim vremenima).
Preko mosta su puštene trole - neko je na temi o tramvajima lepo objasnio perdistoriju uvođenja trola u Beogradu.
 
@ Razgradjevinaр

Ја сам само читао књигу и ова реченица ме је одмах подсетила на ову дискусију....симпатично запажање и ништа више.... :rolleyes:

Али кад већ помињеш.... иако је мост удаљен чак 500 метара!!! (као да је у Сремчици), :rolleyes: заклањао је Калемегдан далеко више него што би то чинио Облак. Слике то лепо илуструју. Такође, тадашњи мост је једноставно преузео улогу симбола града од Победника јер је био далеко најзаступљенији на фотографијама и разгледницама.

Облак не заклања нити конкурише Калемегдану, нити са једне тачке са земље, тј. из перспективе обичног шетача. Треба то само реално прихватити. Није толико тешко. Прошетај се шеталиштем са обе стране реке, и преко Бранковог моста, Карађорђевом...и замисли тај Облак ту. И схватићеш оно што причам. Ја не причам напамет, ја сам то већ урадио. :)

ЗАшто помињеш функционалност и важност од државног значаја? Ја то као не знам, или шта? И зашто је то овде битно? Цела прича а и моје цитирање књиге се односи на утицај објекта на сам Калемегдан....нико не оспорава функционалност моста.

И на крају кад си се већ ухватио Победника. У истој књизи се помиње да је разлог измештања вероватно дубљи од "конзервативних девојака", које су само урбани мит. Прави разлози леже у чињеници да Мештровић није баш био симпатичан у ондашњим структурама које су се нешто питале....
 
To da se argument zaklanjanja ili opsteg odnosa sa Kalemegdanom "uvek", odnosno cesto, poteze i to da bi se vecina ovde slozila da radi njega nije trebalo stopirati gradnju Aleksandrovog mosta, ne dokazuje da taj argument nije validan i da ga ne treba razmatrati.

Argument je itekako validan i vazan, ali je svaka veca gradnja kompleksna odluka tako da ima i drugih argumenata koji nekada mogu da prevagnu a nekada ne, u cemu je upravo zadatak mislecih ljudi da prosude na najbolji moguci nacin, od slucaja do slucaja. Smislen pristup dakle nije to automatski diskvalifikovati po sistemu "eto, UVEK nas smaraju sa zaklanjanjem Kalemegdana" nego realisticki videti kad je taj argument jak a kad nije ili ga neki drugi kriterijum jednostavno nadjacava.

Elem, sa udaljenoscu od Kalemegdana i infrastrukturnim znacajem za grad datog objekta relativna snaga argumenta zaklanjanja opada, sto je po meni vrlo rezonski. Aleksandrov most je bio i dalje fizicki i vazan za grad infrastrukturno dok se ova spirala pravi velikim delom iz arhitektonske (ali i tajkunkse) obesti i tastine, dakle mimo nekakve infrastrukturne namene, pa jos uz samu tvrdjavu. Ono sto se moze opravdati potrebom olaksavanja pesackog saobracaja i za sta sam su 2 staze sa Kalisa i 2 staze od dole, da se to lepo poveze jednim ultra-elegantnim i efektnim (da, spiralnim) minimalistickim resenjem.

Sto se tice citata iz knjige, cak nisam siguran ni u to da je autor skroz u pravu da Brankov most zaklanja Kalemegdan i pogled na grad manje od Aleksandrovog mosta. Ovaj jeste bio veca konstrukcija ali je ona dobrim delom po svojoj prirodi bila prozracna i providna. Sa druge strane, Brankov most je "debeo" zbog lucnog oblika nosaca dole, dakle deblji od viseceg mosta. Kad plovis rekom ili kad si na obali reke u visini Starog sajmista, dosta ti zakloni pogled na Sabornu crkvu, Karadjordjevu, itd. i sasvim je moguce da je taj efekat bio, barem iz nekih vizura, MANJI u slucaju Aleksandrovog mosta.

E sada, istina je da Brankov most zaklanja neke lepe poglede na grad ali jednostavno njegov infrastrukturni znacaj a i cena alternativnog resenja sa nekakvim tunelom su ipak jaci argumenti za to da je taj most tu trebao i dalje treba. Dok bi spirala bila cisto izivljavanje TIK uz jednu tvrdjavu koja je gradjena 2000 godina.

PS Sada pokusavam da zamislim kako bi grad izgledao da je nekim cudom bilo moguce napraviti i uvesti tunel sa desne strane Save, sto bi bilo jako tesko zbog konfiguracije i terena i ulica. Sacuvalo bi se celo priobalje ali mozda bi to bilo "previse" konzervatorski. Ispada da kako god da okrenem - zao mi je sto je srusen Aleksandrov most. Nekako i zaklanja a i ne zaklanja grad i Kalemegdan a opet mu nekako i komplementira. I Brankova bi sada bila puno lepsa a nas siroki posleratni most bi bio u osi Nemanjine, sto bi bilo puno bolje...

Most+kralja+Aleksandra+-+01.jpg
 
Ok, pogledao sam intervju sa Fujimotom za 'gradologiju':


... i pred mog kompleksa da davim kada razvucem pricu ipak cu da podelim nekoliko utisaka.

Dopada mi se njegova umetnost na neki neobican nacin. On fura i brani svoju filozofiju, sto je sasvim podrazumljivo, i mislim da je nagrada s te neke konceptualne strane sasvim zasluzena.
Cak i kada bi zaboravili celu pricu oko ovdasnje megalomanije, senzacionalizma i interesa tesko je jednom ovakvom coveku i njegovom projektu ne dodeliti jednu od top nagrada, sto ujedno moze biti i problem kao i sa mnogim drugim "prvonagradjenim" projektima.

Spirala (oblak, gnjezdo) je za sada dobila veliku podrsku medju gradjanima, pre svega zbog svog optickog 'wow' efekta, a manje zbog smelosti ili, uopste, zbog celog koncepta koji je shvacen. Istina je da ako se ovaj projekat bude ostvario (jednog lepog dana) sigurno nece nikog ostaviti ravnodusnim i sigurno nece biti dosadan.

Fujimoto, izmedju ostalog, govori i o kompromisima i redukciji, sto je vrlo bitan momenat , (a o cemu se ovde na forumu malo diskutovalo), sto znaci da je ili jako uctiv prema kolegi koji je takodje osvojio 1 mesto ili je posle vise ustajanja ujutru zakljucio da je projekat ipak mozda previse kompeksan, da ne kazem preteran, za jednu ovakvu lokaciju.

Najprogresivnije arhitekte najredje dobijaju priliku da ostvare svoje projekte ( sem u nekim mini formama) sto bi u ovom slucaju za Fujimota bilo vise od premije, a za Beograd jedna prava retkost na svetskom nivou.
To je sve super, ali cak i jednoj Zahi Hadid jedna bogata Austrija, gde je rezident, nije odobrila projete iz njene najludje maste kao sto to Beograd/Srbija "planira" sa Fujimotom.
Ovo jeste jedan od njegovih najraskornijih, i po dimenzijama najvecih, osmisljenih projekata koji ce, eto, biti "realizovan" u jednoj od najsiromasnijih zemalja Evrope.

Ako cak i to izuzmemo, jos uvek mi je prilicno mutna njegova prica (ili ne dovoljno ubedljiva) o tom "odnosu starog i novog".
Ono sto jos ne znam (ili sam propustio) je od kakvog materijala bi bile napravljene 'bele' rampe (?).
Betona ofarbanog u belo?
Kako to belo i "golo" odgovara starom kamenu tvrdjave i kako ce to izgledati za 500 godina ako jos uvek budemo stajali? Da li, uopste, zelimo nesto za vecnost ili samo privremenu senzaciju?

Tesko je ici u neke detalje jer mi je potrebo puno maste kako bih dobio 'osecaj' za ceo prostor samo uz pomoc par skica i foto montaza low rezolucije. Jedan posten 3D pregled bi bio od koristi za dalju diskusiju.

Ono sto jos mogu da primetim oko ovog projekta je da ima cudan, da ne kazem nedovoljno dobar, prilaz sa tvrdjave s obzirom na velicinu i slozenost konstrukcije. Taj prilaz je, po meni, jedan od najbitnijih momenata za bilo koji od projekata BH. Ostale arhitekte su to, cini mi se, bolje shvatile.

Fujimoto kao da (iz nekog svog cudnog razloga) uporno ignorise tvrdjavu pravdajuci se konceptom kontrasta. Njegova ideja je divlja i uzbudljiva po nekoj random taktici, ali sa nedovoljno odnosa, tj. znanja ili interesovanja za Kalemegdan ili Beograd generalno, sto je ipak vrlo bitna stvar i pored zelje da ne budemo konzervativni.
 
stf":18ebmc9q je napisao(la):
@ Razgradjevinaр

Промашио си поенту и поново агресивно реаговао. Чему толике фрустрације?

druze, posle ove recenice necu dalje ni da citam tvoj post i bas mi je zao jer si verovatno i nesto pametno napisao (ovo bez cinizma).

ja sam agresivan i frustriran i batali me
 
JohnyBgood":2lxuu70i je napisao(la):
Ispada da kako god da okrenem - zao mi je sto je srusen Aleksandrov most. Nekako i zaklanja a i ne zaklanja grad i Kalemegdan a opet mu nekako i komplementira. I Brankova bi sada bila puno lepsa a nas siroki posleratni most bi bio u osi Nemanjine, sto bi bilo puno bolje...

Свима нама је наравно жао тог моста, свима нам је драг, али треба бити и реалан. Управбо ова дискусија и на крају ова твоја реченица су ме навели на закључак да је локација овог моста од почетка била велика грешка.

Зашто је тада грађен мост баш на том месту и рушен добар део зграда, јер Бранкова (некадашња Господска) улица се није ни протезала до Карађорђеве? Зашто је мост набијан у већ оформљено градско ткиво?
Деценије касније, можемо само закључити колико је урбано назадна та идеја. Да мост ту није саграђен, већ у оси Немањине, данас нам не би интерни транзитни саобраћај ишао преко сувог центра града. Не би комунистима падало на памет да даље руше град и проширују мост и тиме упропасте цео крај, Бранкову улицу, Зелени венац...
Тиме се не би ни нашим савременим урбанистима дало за могућност да наставе са глупостима опет проширујући мост зарад лошег метроа....

На крају ћемо добити мост код Остружнице тик уз Косанчићем венац и на пишомет од Калемегдана....

Видите, то је заиста прави проблем, и далеко далеко озбиљнији од Облака.

А визуре на Калемегдан да и не говорим. Најлепши поглед на град би био негде у оси Железничке станице са НБГ кеја, али због Бранковог моста тај поглед не постоји. Мост у оси Немањине би био на граници тог погледа, јер после те тачке ни поглед на град није квалитетан. Притом уопште није проблем у конструкцији моста. Бранков је дебљи испод коловоза а Краљев је заклањао поглед иза. Једнако су штетни.

Drakche":2lxuu70i je napisao(la):
Fujimoto kao da (iz nekog svog cudnog razloga) uporno ignorise tvrdjavu pravdajuci se konceptom kontrasta. Njegova ideja je divlja i uzbudljiva po nekoj random taktici, ali sa nedovoljno odnosa, tj. znanja ili interesovanja za Kalemegdan ili Beograd generalno, sto je ipak vrlo bitna stvar i pored zelje da ne budemo konzervativni.
У Архитектури и дизајну постоје два концепта пројектовања:
1. Хармонија по сличности,
2. Хармонија по контрасту.

Фуџимотова филозофија је ова друга. Питање је само, која нама, као индивидуалним личностима више прија. Ниједна није пограшна. :)

Елем, поента је да нису тачне оне опаске о незаинтересованости или непоштовању Калемегдана, о себичности итд, итд. То сам у својим постовима и покушавао да кажем. Фуџимото заиста поштује Калемегдан. Ништа мање, а ни више од нас.

@ Razgradjevinar

Жао мми је ако сам те увредио. Ево, обрисаћу спорну реченицу.
 
relja":2vn1zs4j je napisao(la):
zexland":2vn1zs4j je napisao(la):
94 :)


@ MilisaV - To je ubedljivo najruzniji most u centralnoj zoni jednog glavnog grada koji sam ja ikada video, tuzno je sto kraljev most nije originalno obnovljen :/ sada bi imali cemu da se divimo. A to da zaklanja pogled to nije uopste tacno.


Verovatno stvar ukusa... ovaj viseći na fotografijama u krupnom planu elegantno, a na fotografijama napravljenim na samom mostu se vidi sva komplikovanost konstrukcije, veliki broj manjih čeličnih delova, zakivci i lisnate opruge kao iz ere kraljice Viktorije...zamisli tek održavanje.
Između današnjeg Brankovog i Mosta kralja Aleksandra se desio tehnološki kvantni skok tokom Drugog svetskog rata: posle brojnih izuma koji su obogućili konstruisanje i izgradnju onolikih bojnih brodova, tenkova, aviona, razvijene metode proizvodnje, dobijanja materijala...nekako nije bilo logično vraćati se na tehnologiju 1920-tih. Plus - otvorila se mogućnost proširenja mosta.

Projektanti Brankovog (danasnji smer ka gradu) su bili (Zapadni) Nemci - epitet "komunistički" mu nikako ne stoji :) Možda na soc-realističku arhitekturu podsećaju jednostavne ograde mosta i stubovi za osvetljenje, kao i izbor boja. Bilo bi zanimljivo da se neko pozabavi time...

Meni je sam izbor konstrukcije Brankovog mnogo srećnije rešenje za spajanje modernog NBG i "starog" Beograda, koliko god mi je lep Most kralja Aleksandra, danas bi mi delovao - arhaično.

To za (ne)vracanje na tehnologiju iz 20tih ima smisla, ali ako vec nisu hteli/zeleli da ga obnove po originalnom projektu mogli su da naprave slican, veci i siri viseci most po najnovijoj tehnologiji konstruisanja i projektovanja iz 50tih (posto znamo da je most izgradjen 1956.).

Osnova svakog mosta jeste funkcija prvenstveno, ali i faktor esetike je itekako bitan. Graditi "obicne cuprije" u centralnoj gradskoj zoni bez ikakve estetske vrednosti je potpuni promasaj. Grad dobija na neatraktivnosti.
Jednostavne, monumentalne i estetski atraktivne gradjevine uvek ce privlaciti ljudima paznju, a pogotovo stranim turistim koji zele NESTO da vide u nekom gradu. Sa ovakvim resenjem Brankovog mosta to jednostavno nije slucaj. Nazalost tesko da ce se ovde ista ispraviti, ali projekat rekonstrukcije mosta bi mogao da se napravi, tj. da se kao krajnji rezultat dobije neka vrsta iole primamljive gradjevine, vredne ako nista drugo onda dobre panormaske turisticke fotografije.

Ali posto je ovo tema i Photoshop Beton hali, necu da idem dalje u off :)
 
Most u osi Nemanjine ulice po meni dobija smisao samo sa kruznim tokom oko zgrade stanice. U kontekstu sina i sadasnje upotrebe stanice ja ne znam kako bi to izgledalo. Aleksandrov most je povezivao Zemun sa GRADOM tako da bi navodjenje tadasnjeg saobracaja na neku tacku par kilometara uzvodno, gotovo na ivici grada, bilo besmisleno.

I da je ostao ne bi bilo ni govora o prosirivanju i Brankova bi bila puno manje devastirana. U principu bi idealno resenje bilo da je Aleksandrov most ostao a da uz njega bude jos jedan siroki u osi Nemanjine. Beogradu treba vise mostova, kao sto uostalom ima i Budimpesta, i neki, i to bas lancani idu dosta blizu tvrdjave/dvorca na Budimu. Vrlo slicno starom Aleksandrovom mostu. Ne vidim kako se to uopste moze porediti sa ovom obesnom idiotarijom od spirale bez neke jasne namene ili opravdanja pa jos uz samu tvrdjavu.
 
Пруга не би била никакав проблем, као што није ни за Стари Савски мост који је подигнут практично на месту тог хипотетичког моста па нормално функционише чак и без кружног тока толике године.
Такође, то није пар километара, једва да има 1 км, и тешко да је то била ивица града. Ивица града је била одприлике дуж трасе данашњег аутопута, а Немањина је са овом ширином једноставно била одувек предодређена као важна саобраћајница што Бранкова никада није била.

Било како било, подизање Александровог моста на том месту би се пре могло назвати "обесним" чином него план за Облак. Једноставно, рушити градски блок и касапити већ оформљено градско ткиво и уз то подизати велелепан мост тако близу Калемегдана је било помало бахато. Када на то додамо да је мост у правцу Немањине био у оси будућег велелепног градског трга (Славија), и да је био одмах испод владиних институција а да притом није требало ништа да се руши а урбано ткибво је природно било спремно за мост.....
Позадинска прича је вероватно слична са Мостом на Ади. Важније је да се мост види са Калемегдана него да буде функционалан. Мост Краља Александра је изграђен на тој позицији због гледања.

Хтели ми то да признамо или не, тај мост је потпуно бацио Калемегдан у други план.

И не видим зашто се не би поредио са Облаком? По питању визуелног утицаја на Калемегдан изузетно су упоредиви пројекти. Да буде ситуација најзанимљивија, Александров мост је био далеко далеко већа конкуренција тврђави него што то може бити облак, који је, понављам, из перспективе пешака готово маргиналан у панорами града. То се никако није могло рећи за Александров мост.

И не бих Будимпешту поредио са Београдом, будући да се конфигурације терена, као и положај реке исувише разликују.
 
Izvini stf ali ja ipak ne mogu da zamislim moderan Beograd bez trenutnog pravca Brankov most, Brankova, tunel... Jednostavno u tom delu grada ne postoji alternativa, a Nemanjina je ipak predaleko za danasnji intezitet saobracaja...
 
JT kako su gradski planeri sirom Evrope bili "obesni" pa sagradili mostove blizu starih centara i tvrdjava, umesto da prave spiralne nebuloze tik uz zidine a mostove par kilometara dalje gde ne bi smetali ili nesto zaklonili. :D

Bratislava
bratislava-castle-night2.jpg


Budimpesta:
budapest.jpg


Keln:
1277992.jpg


Hamburg:
img_07_hamburg_01.jpg


Vroclav:
4610794-Grunwaldzki_Bridge_Wroclaw.jpg


Ovo je stvarno strasno. Kraj diskusije.
 
jedan pogled iz vazduha na kome se lepo vidi koliko ovaj most "smeta" tvrdjavi..covece, ne vidi se od njega uopste



jedan pogled sa mesta sa koga se pruzao najlepsi pogled na kalemegdan, a ja bih rekao i na petrovaradinsku tvrdjavu

28tb7g6.jpg


i jedan pogled sa mesta sa kojega nema sta da se vidi nego fali jedna velika bela fleka

3-04-Kalemegdan---obnova-01-1946.jpg


slike sam nasao na googlu, zahvaljujem autorima
 
@ Feanor

На то и указујем све време. То што ми од рођења памтимо једну слику и само зато је прихватамо као нормалну, то не значи да је тако добро.
Рецимо сви знамо за Бранков мост на том месту и то нам је нормално. Да ли је? Као што сви доживљавамо Калемегдан као компактну целину. Да ли је? Па није. :)

@ JohnyBgood

Те слике ти ништа не значе. Урбанизам нису слике. И не би требало да поредиш градове уколико добро не познајеш ситуацију, урбанизам, историју, микролокацију. А ти о томе не знаш ништа. Не знам ни ја, зато се и не петљам у поређења.

Ја сам отворио питање оправданости моста Краља Александра на том месту. И изнео неке чињенице. Оне теби ништа не значе, већ се хваташ за неке слике из Европе без да знаш ишта о дотичним мостовима, микролокацији на којима су и историјску причу тих локација.

@ Razgradjevinar

1. фотка:
Ко то из овог угла види Београд? Ја причам о утицају на визуре из угла пешака, одакнде одакле се Калемегдан највише гледа и фотографише. Добро ниси поставио сателитски снимак....Колико мали проценат људи гледа Београд из ове перспективе?
И опет, јасно се види колико је мост поцепао најлеши кварт на две целине: Косанчић и Савамалу који су некада били једно.

2. фотка:
Мост квари поглед на београдски гребен, а кадар је усмерен ка самом граду, јер је КАлемегдан потпуно заклоњен мостом па нема сврхе уопште фоткати тај кадар.

3.фотка:
И ово је погрешна фотографија. Облак се на овој фотки уопште не би ни видео, и његова форма би почињала неких 2 цм десно од кадра у овој размери.
Што је најбоље, овом фотком си потврдио моју тврдњу (од пре пар месеци) да Облак не би имао никакав утицај на зидине Калемегдана са позиција одакле је Калемегдан и најлепши.

Хвала ти. :)
 
Vrh