milanche":1v6fm4ji je napisao(la):
Glupo je bilo za ocekivati od naroda da podrzi ovakvo resenje. Ovo drustvo je prilicno konzervativno a i dvolicno i to je ta razlika izmedju Srbije i recimo Holandije. Tamo se ceni inovativnost ovde se ismeva. Al' dobro. Donekle mi se cini da je nas mentalitet slican francuskom. Pogledajte koje je negativne reakcije izazvao projekat Ajfelove kule za svetsku izlozbu 1889, koliko osporavanja, kritike, cak i pomisli na destrukciju i rusenje...a sada......sada se vidi koliko je to napredna ideja, projekat, konstrukcija, iskorak .... danas je ta kula koju su oznacili kao 'jeres' postala prepoznatljiv simbol Pariza svuda u svetu.
Milanče - pre svega - respect za učešće na drugim temama na forumu.
Ali, ja ponekad stvarno ne mogu da razumem da neko može da poredi dva projekta i izvlači pozitivan zaključak o jednom, samo na osnovu te jedine zajedničke stvari: osporavanja. Pa svaki projekat je bio osporavan, bio uspešan ili ne.
Iza Ajfelovog tornja stoje vrlo jasne ideje: centralno mesto Međurarodne izložbe, obeležavanje 100 godina od Francuske revolucije, dokazivanje novih ideja, materijala i tehnologija
Iza ovog gnezda ne stoji nikakva ideja, osim - "novi simbol Beograda". Koji po redu?
Ajfelov toranj je bio udaljen od svih tada postojećih istorijsih spomenika Pariza.
Gnezdo se nalazi tik uz Kalemegdan, bespotrebno odvlači pažnju.
Ajfelov toranj je prvo bio začet prvo kao promišljena statička konstrukcija, a sadržaji i platforme su dodati tek kasnije.
Štaviše, Ajfel nije autor tornja, on ga je prihvatio tek kada su dodate platforme sa idejom o sadržajima - tj kada je od čeličnog pilona sa četiri noge postao - praktičan.
Ovde se arhitekta uopšte nije bavio konstrukcijom, šta će nositi taj "oblak", samo izgledom. Uz dužno poštovanje, i Japancu i celoj vašoj struci, ali tako svako može da bude arhitekta.
Veoma ključna stvar - Ajfel je toliko verovao u projekat, da je veći deo novca uložio - on sam, uz jasnu viziju da će njegova kompanija nekoliko decenija ubirati zaradu ostvarenu na tornju.
Japanac bi ga gradio za naše pare, niko nema ideju - šta će tamo da uopšte postoji i da radi, kako će se ostvarivati zarada, ko će to da radi.
Ajfelov toranj je postao to šro jeste i preživeo 100+godina zato što iza njega stoji neka logika. Iza "oblaka" pored Kalemegdana stoje samo argumenti "samo palanka ovo ne može da prihvati" i "isto su govorili za Ajfelov toranj".
Po meni to je to isto kao kada neko misli da je "urban" zato što se tetovirao ili stavio pirsing.
U stvari je to samo sklonost ka samopovređivanju. Beograd je doživeo dovoljno samopovređivanja.
A sama građevina, posmatrana izdvojeno od ambijenta, mi je vrlo zanimljiva. Uz opasnost da mi neko zalepi "palanački mentalitet" voleo bih da je vidim na NBG, sa nekom drugom namenom. Npr., na mestu naselja Staro sajmište, kao koncertnu dvoranu ili galeriju.
BTW - znate šta se radi u srpskim palankama? Grade neverovatno skupe kuće koje imaju samo jednu naemnu - "za pokazivanje". Meni upravo na to liči ovo "gnezdo", koje se rodilo iz ideje da putnici sa kruzera, uglavnom stariji ljudi, mogu lako da priđu Kalemegdanu, glavnoj atrakciji beograda. I za to nam treba japanski ahritekta sa "mega" projektom