Дакле....Бетон хала....
Пре свега, сами захтеви конкурса су били јако тешки, јер угурати све што је тражено а притом не заклонити Калемегдан је једноставно било велики изазов....
Хајде да сада видимо шта смо добили....Дакле Облак.
Ако пажљиво осмотримо цео Фуџимотов пројекат, закључујемо да је огромну тражену квадратуру, тј. 90% објекта угурао под земљу. Тиме је такође добио огроман плато на коти крова данашње Бетон хале. То даље наводи на закључак да је сам облак заправо представник Урбаног дизајна а не архитектуре. Дизајн трга.
Следећи захтев је пешачки повезати тај доњи плато са горњим. Висинска разлика је огромна људи. Равним рампама се ништа не добија, јер би биле неупотребљиве за инвалиде и стара лица. Зато су рампе закривљене у полукругове. Тим закривљењима су добијене дуже рампе и самим тим мањи процентуални пад од 2% који је неопходан за колица. Сам дизајн облака дакле, нема само естетску, већ и
технички оправдану примену. Таквих примера у свету има много. И то вам је одговор на оне глупе изјаве типа: "завртеће нам се у глави". Значи, ово је најједноставнији начин савладавања висинске разлике. Не зависите од технике. Од лифтбоја. Од крађе оптичких каблова. Од ажурности наших служби....а то су све мане разних лифтова, пењалица, и свега што је нереално овде предложено као фол ефикасно решење.
Дакле, да резимирам:
Фуџимотов пројекат је, не само испоштовао Калемегдан, већ га је и практично спасао тиме што је анулирао постојање објекта на овој локацији, гурнувши га под земљу, па шта кошта да кошта.
То је био принцип још неких приспелих радова за кјима се овде практично плаче само зато што су горњи плато засули земљом и посадили траву а основни начин савладавања разлика повереили елекртици, а то даље значи да би све то било ван употребе после престанка радног времена објекта. Па јбт. обиче покретне степенице на Теразијама се гасе после 22:00....
Насупрот томе, фуџимотово решење превиђа класичне пасареле, без икакве технологије, у употреби 00-24 и потпуно функционалне за све категорије посетилаца.
Дакле, сам дизајн Облака није дизајн ради дизајна како се овде стално намеће, већ дизајн са употребним вредношћу.
Имавши ово све у виду, долазимо до закључка да је овај пројекат максимално испоштовао локацију на којој се налази, да је сврсисходан и потпуно оправдан.
Али, шта да се ради, када је појам пасареле у овдашњим главама....Радиофар