Šta je novo?

Beton hala

JohnyBgood":120v3mbs je napisao(la):
mradulovic":120v3mbs je napisao(la):
ako cemo vec da nabrajamo objekte (interesantne) pored vode onda bih pomenuo i Nuvelov kongresni centar u Lucernu

ali mislim da se generalno suvishe zhestite na temi o objektu koji necemo videti u sledecih 5 godina, minimum

Da Bog da ovakvo nasilje nad halom i Kalemegdanom nikada ne videli. I ako postoji i samo mala opasnost da se to desi ne za 5 nego 10-20-50 godina o tome vredi pisati i "zestiti se".

Cisto da bude jasno, meni je oblak SUPER reshenje. Cak i da nije, estetika je subjektivna stvar. Ja sam samo ubedjen da grad (ili drzava, svejedno, u istim smo go*****) za ovo nece imati para u sledecih, barem, 5 godina, pored otplate dugova za most, "metro", blok 39, muzej...
 
Pocetak izgradnje iskljucivo zavisi kolika je provizija tj. koliko ce biti ,, dobri,, . . .
a to moze vec sutra, pred uslovi su obezbedjen, (gornja anketa :lool: ) . . . . . :lool: :kum: :lool:
 
Kad smo vec kod primera, evo jednog koji narusava vas pojam uklapanja, ali i opet se radi o Spaniji koja prihvata rizik i usudjuje da ozivljava mastu. Ova struktura se jos nametljivije nego Beton Hala uzdize iznad jezgra starog grada i nad iskopinama nekog drugog vremena, Rimskog.


Metropol-Parasol_1.jpg


Metropol-Parasol_2.jpg


Ostale slike ovog projekta:
http://www.jmayerh.de/19-0-Metropol-Parasol.html

Objektiv:
“Metropol Parasol”, the Redevelopment of the Plaza de la Encarnacíon in Seville, designed by J. MAYER H. architects, becomes the new icon for Seville, – a place of identification and to articulate Seville’s role as one of the world’s most fascinating cultural destinations. “Metropol Parasol” explores the potential of the Plaza de la Encarnacion to become the new contemporary urban centre. Its role as a unique urban space within the dense fabric of the medieval inner city of Seville allows for a great variety of activities such as memory, leisure and commerce. A highly developed infrastructure helps to activate the square, making it an attractive destination for tourists and locals alike. The “Metropol Parasol” scheme with its impressive timber structures offers an archaeological museum, a farmers market, an elevated plaza, multiple bars and restaurants underneath and inside the parasols, as well as a panorama terrace on the very top of the parasols. Realized as one of the largest and most innovative bonded timber-constructions with a polyurethane coating, the parasols grow out of the archaeological excavation site into a contemporary landmark, defining a unique relationship between the historical and the contemporary city. “Metropol Parasols” mix-used character initiates a dynamic development for culture and commerce in the heart of Seville and beyond.
 
staklena, ovo je odlicno kao usporedba sa projektom hotela i mola u rajicevoj. evo par nasumicno izabranih lokacija u sevilje gde ni spanci nisu lodovali nego cuvaju ono sto imaju i na sta mogu da budu ponosni

sevilla.jpg


Cathedral_and_Archivo_de_Indias_-_Seville.jpg


panorama sevilje iz 16. veka i panorama danas. glupi spanci vekovima ne znaju da nabudze japanski oblak ili te njihove pecurke u prvi plan nego su im nasli mesto i uklopili da oplemene a ne napadnu

La_sevilla_del_sigloXVI.jpg



1_i4seville_dreamstime_12496.jpeg
 
@razgradjevinar +++ :kk:

Sto se tice Metropol Parasola, evo jednog dobrog kritickog pogleda (a takvi sagledaju i pluseve i minuse):

http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2011/mar/27/metropol-parasol-seville-mayer-review

Ono sto je ovde bitno je da:

(1) Se ova struktura samo blago i mestimicno izdize iznad krovova okolnih blokova, znaci daleko od toga da dominira bilo kojim a kamoli nekim od najvaznijih pogleda na grad.

(2) Kao sto ovaj clanak lepo kaze:

"The Metropol Parasol actually is a device for revitalising the Plaza de la Encarnación, for years used as a parking lot and seen as a dead spot between more popular tourist destinations in the city. "

To je TO, ovakve moderne/hrabre/"vristece" strukture se i u Lucernu i u Sevilji i u Kopenhagenu i u Parizu (puno smo primera prezvakali gore) umecu u delove grada koji mogu da ih podnesu, na neki nacin su zapusteni, devastirani, ili su bar na rubu grada, itd. I onda je umetanje necega stimulativnog i interesantnog cesto pokusaj da se neki prostor ozivi. Ali svi ti gradovi se cuvaju toga da nekakve zestoke egzibicije uguraju uz glavnu katedralu, tvrdjavu, itd. Tu ide eventualno neki prepoznatljivo moderan ali manji dodatak koji ce to stare da oplemeni ali ne i da njime dominira.

Ceznja da "eto i mi dobijemo nesto neobicno i hrabro" pa makar time usrali i Kalemegdani i glavnu panoramu na istorijsko jezgro grada je provincijalna i primitivna. Kontekst, kontekst, kontekst. I na muci se poznaju junaci. Lako je napraviti nesto kontroverzno uz neku veliku istorijsku ili drugu atrakciju. Ali ajde ti ozivi prostor oko zeleznicke stanice, dunavsku padinu, itd.

Beton hala je sasvim lepo krenula, samo je treba istinski zastititi od samovoljnih prepravki eksterijera i popuniti postojece lokale. Srusiti one barakice prema Kalemegdanu, tu srediti sto vise parking mesta, i kultivisati par prilaza sa tvrdjave, i to je to. I problem ocigledno nije privuci investicije, one ocigledno dolaze, kako su ljudi namirisali izmestanje saobracaja preko mostova na dunavu, samo treba malo zauzdati apetite da se u Karadjordjevu umecu predimenzionisane reketasko-tajkunske kocke i druge rugobe...
 
Cim ste vi tako bucno odreagovali, mora da ste osetili da su vam stavovi ugrozeni, jer ste uvideli usporedbu. Naravno da ne moze ni jedna usporedba da bude ko jaje jajetu, ali objektiv projekta se lepo nadovezuje na nasu Beton Halu uz mnoge slicne propratne elemente. A pola bi vam se dodalo da ste sami izneli ovaj Seviljin primer sa tim kritickim pogledima, nego vam je odgovaralo da o njemu mudro cutite dok nije izaslo na videlo.

Ovo u Sevilji se mnogo vise izdize nego nas oblak. Vidite li vi poglede sa tog objekta? Ne dominira ni nas oblak, tako da bi morali neko drugo ime da mu damo, jer se mozda i previse spustio na zemlju.

Pa niko nije ni rekao da se oblaci i suncobrani trebaju graditi svuda po Sevilji. Dovoljno je jedno mesto za toliki grad. Tim zadnjim dodatnim slikama ste umanjili efekat odbrane vaseg stava, jer sva ta druga mesta u Sevilji su ocito zauzeta i tu nema mesta da se ista gradi. Sta se dobili prikazujuci te slike? Nego davljenik se za slamku 'vata.


Evo razumnog ostvrta na projekat koji od milja zovu Big Mushrooms:
http://www.theglassmagazine.com/forum/article.asp?tid=2759#title

Ne znam kako bolje moze da se izvuce paralela izmedju Oblaka i Mushrooms nego ovim recima:
"There is an argument against ‘icons’ of this type -  buildings which stand as self-referential objects or sculptures as opposed to functional, contextual pieces of cityscape. And indeed, locals had their reservations about this architect-slash-artist designed scheme through planning stages, concerned with its modern intrusion in an historic context."

Da bi text na kraju zakljucio (samo da ne uplasi ovu nasu vlast):
"This worthy sentiment has already been embraced by young Sevillians who have chosen the Parasol as a meeting point from which to embark on anti-government protests against budget-cuts and high unemployment.  As with all icons then, perhaps the measure of this building’s success will be as a social instrument - in its ability to facilitate a change in the way in which people live in a city and use its public space."

Jos cu se rasplakati pri pomisli da umesto i njihovih i nasih parking mesta, ovako nesto lepo moze i nama da se desi…. OK necu pustiti suzu, strpicu se, bicu hrabra, a pogotovu zato sto ovih sadasnjih 51.26% glasova pretenduje da poraste u nadmoc.
 
Staklena_Wool_nica":qwbym7f1 je napisao(la):
Cim ste vi tako bucno odreagovali, mora da ste osetili da su vam stavovi ugrozeni, jer ste uvideli usporedbu. Naravno da ne moze ni jedna usporedba da bude ko jaje jajetu, ali objektiv projekta se lepo nadovezuje na nasu Beton Halu uz mnoge slicne propratne elemente. A pola bi vam se dodalo da ste sami izneli ovaj Seviljin primer sa tim kritickim pogledima, nego vam je odgovaralo da o njemu mudro cutite dok nije izaslo na videlo.

O, Isuse! Trebali smo popisati SVE ultra-moderne/cudne gradjevine u Evropi a mozda i svetu i za svaku tacno objasniti kako se uklapa u stav o beton hali?! No kad je ovaj primer dat kao nekakav "kontra-argument" mi smo ga bar stavili u kontekst i pokazali da on nije nikakav kontraprimer nego se upravo uklapa u argumente (da u svakom gradu postoje primerena mesta za eksperimente i hrabrost kao sto postoje mesta za konzervativizam), bez trivijalizacije ili nebuloze tipa "ja ne cenim Francuze, oni su zarobljeni u proslosti".

Staklena_Wool_nica":qwbym7f1 je napisao(la):
Ovo u Sevilji se mnogo vise izdize nego nas oblak. Vidite li vi poglede sa tog objekta? Ne dominira ni nas oblak, tako da bi morali neko drugo ime da mu damo, jer se mozda i previse spustio na zemlju.

Ako se ovo vise uzdize nego oblak, onda sam ja avion-dvokrialac. Oblak je predvidjen da se pravi NA krovu beton-hale i uzdize prema kalemegdanu, dakle po definiciji i konstituciji je pravljen da se izdize. Ova struktura u Sevilji pocinje na zemlji i tek se blago uzdize iznad okolnih zgrada, i to tek u nekim svojim delovima. Nebo i zemlja.

Staklena_Wool_nica":qwbym7f1 je napisao(la):
Pa niko nije ni rekao da se oblaci i suncobrani trebaju graditi svuda po Sevilji. Dovoljno je jedno mesto za toliki grad. Tim zadnjim dodatnim slikama ste umanjili efekat odbrane vaseg stava, jer sva ta druga mesta u Sevilji su ocito zauzeta i tu nema mesta da se ista gradi. Sta se dobili prikazujuci te slike? Nego davljenik se za slamku 'vata.

Niko i ne diskutuje sa stavaom da se "oblaci i suncobrani trebaju graditi svuda po Sevilji", nego samo pokazuje da i Sevilja oblak radi na jednom tipu lokacije a da druge lokacije ljubomorno cuva, to je sve. Niti iko (barem ja nisam video) govori o tome koliki je BROJ hrabrih resenja "dozvoljen" ili optimalan gradu odredjene velicine. Imputirate bez veze pa se onda na to obrusavate, sto je nazalost previse rasprostranjena praksa na ovom sajtu. Poenta je da ni ovaj oblak nije natrdocen na nekakve krovove uz glavnu atrakciju u gradu nego je iskoriscen da se ozivi jedan marginalizovan i relativno zapusten deo grada, pri tom blago izvirujuci iznad okolnih krovova. Kao sto Sevilja ovo nije pravila iznad zgrada koje okruzuju centralni trg i katedralu, nego udenula u jedan gradski blok koji je trebalo da ozivi, tako moze da postupi i Beograd.

Staklena_Wool_nica":qwbym7f1 je napisao(la):
Evo razumnog ostvrta na projekat koji od milja zovu Big Mushrooms:
http://www.theglassmagazine.com/forum/article.asp?tid=2759#title

Ne znam kako bolje moze da se izvuce paralela izmedju Oblaka i Mushrooms nego ovim recima:
"There is an argument against ‘icons’ of this type -  buildings which stand as self-referential objects or sculptures as opposed to functional, contextual pieces of cityscape. And indeed, locals had their reservations about this architect-slash-artist designed scheme through planning stages, concerned with its modern intrusion in an historic context."

Da bi text na kraju zakljucio (samo da ne uplasi ovu nasu vlast):
"This worthy sentiment has already been embraced by young Sevillians who have chosen the Parasol as a meeting point from which to embark on anti-government protests against budget-cuts and high unemployment.  As with all icons then, perhaps the measure of this building’s success will be as a social instrument - in its ability to facilitate a change in the way in which people live in a city and use its public space."

Jos cu se rasplakati pri pomisli da umesto i njihovih i nasih parking mesta, ovako nesto lepo moze i nama da se desi…. OK necu pustiti suzu, strpicu se, bicu hrabra, a pogotovu zato sto ovih sadasnjih 51.26% glasova pretenduje da poraste u nadmoc.

Upravo je poenta celog konkursa pa time implicitno i japanskog oblaka da se sakrije ogroman dodatni poslovni i parking prostor koji su reketasi na vlasti tu naumili da uguraju. Sto se tice drustvenog eksperimenta i uspeha oblaka, moja reakcija je, super, mozemo i mi nesto tako da sagradimo kod zeleznicke stanice, na dunavskoj padini, Novom Beogradu ili na nekoj drugoj lokaciji koja vapi za valorizacijom.

No u svakom slucaju vam moram odati priznanje da nekoliko poslednjih postova bar razumem, mada se ocigledno ne slazem.
 
Može ili ne može, smeta ili ne smeta, ruglo ili lep dodatak - dodajte oblak ovoj panorami, pa procenite sami (ja mislim da će baš fino da se smesti :) ).

cbre1.jpg


*Slika je iz biltena CBRE-a
 
Katastrofa! Vizuelna konkurencija tvrdjavi a na ovoj slici bi i totalno marginalizovao i siljak Saborne crkve. Ovo je valjda slikano sa vrha "Usca" a sa obale kod MSU, Brankovog mosta, ili broda na reci bi gutanje preterano velikog dela panorame bilo jos tragicnije... Jos da to gnezdo osvetle pobesneli diodasi pa da vidis na sta bi ova panorama licila.
 
Staklena_Wool_nica":lnzco2gp je napisao(la):
OK necu pustiti suzu, strpicu se, bicu hrabra, a pogotovu zato sto ovih sadasnjih 51.26% glasova pretenduje da poraste u nadmoc.

ne bih da te smorim ali taj proceat na beoubuild anketi jedino sto pretenduje je da padne i ispod 50%, sa pocetnih sedamdesetak..
 
Dobar je predlog JohnyBgood :kk:
Dunavska strana ka Karaburmi taj deo ,,animirati,,
nije loše ni Adu Huju u velikom stilu podci Oblakom ka V.Banji
ada C. ima most a ada H. oblak . . . :)

Totalno je #&$/""! sve strpati na područije Beton hale , tu se nalaze nekoliko drugih dragulja
koje treba samo ,,uglancati,,. Prosto u toj gomili sve bi ugušilo jedno drugo
nadam se da se to bar na nekom semestru pomenulo za svaki slučaj ako neko nije imao babu ili strinu . . . :lool:
 
JohnyBgood":1grxxhqe je napisao(la):
Ako se ovo vise uzdize nego oblak, onda sam ja avion-dvokrialac. Oblak je predvidjen da se pravi NA krovu beton-hale i uzdize prema kalemegdanu, dakle po definiciji i konstituciji je pravljen da se izdize. Ova struktura u Sevilji pocinje na zemlji i tek se blago uzdize iznad okolnih zgrada, i to tek u nekim svojim delovima. Nebo i zemlja.

Najbolje jos da se Oblaku pridoda nadmorska visina Fuji planine, pa da zakljucimo da se Japanac uzdigao iznad horizonta Avale.
Pecurka u Sevilji je takodje postavljena NA krov galerije gde su izlozene iskopine, a nekim stubovima (bez obzira koliko blago) se uzdize sa vrha stepenista i iznad krovova. (Nas Oblak barem ima razmknute pipkove pa se pozadina mnogo bolje razaznaje.)

Evo preseka:
http://faunam.files.wordpress.com/2011/05/metropol-parasol-77.jpg?w=809

http://spfaust.files.wordpress.com/2011/06/metropol-parasol-1-6.jpg
http://spfaust.files.wordpress.com/2011/06/metropol-parasol-1-15.jpg
http://spfaust.wordpress.com/2011/0...ville-spain-world’s-largest-wooden-structure/

I taj parking iznad Beton Hale je sada iskoriscen? Bas vala, toliko se turista tu trenutno nacickalo, laktaju se, ne mogu da se mimoidju.
Ovaj prostor u Sevilji je makar bio bolje iskoriscen, jer je bio gradska trznica pre toga:
http://www.galeon.com/juliodominguez/2010b/pomona2.jpg
sada:
http://put.edidomus.it/domus/binaries/imagedata/big_350066_1893_Fernando-Alda_Riots_17_UPD1.jpg
 
Ako vec hocemo da eksperimentisemo nesto moderno u nekom starom delu grada, mislim da, s'obzirom da nemamo mnogo iskustva sto se toga tice, trebali bi mozda da pocnemo to da radimo na nekom drugom mestu u slucaju da pokusaj ne bude uspesan.
 
Spacio,ti stvarno mislis da mozemo biti neuspesni?Gde ti je taj optimisticni duh?Naravno da smo nepogresivi i da sta god uradimo bice savrseno i unikatno.Zato je gradska vlast i izabrala beton halu kao reper koji ce to pokazati. :pob:
 
vucko":3sj8emxw je napisao(la):
Spacio,ti stvarno mislis da mozemo biti neuspesni?Gde ti je taj optimisticni duh?Naravno da smo nepogresivi i da sta god uradimo bice savrseno i unikatno.Zato je gradska vlast i izabrala beton halu kao reper koji ce to pokazati. :pob:

Kako bi voleo da ove tvoje reci postanu stvarnost :)
 
Vučko je vrlo očigledno sarkastičan :D Ja sam, nažalost, vrlo skeptičan kada je u pitanju realizacija ovog projekta i verujem da će, kao i mnogi konkursi do sada, ostati da čami u nekoj fioci i s vremena na vreme biće rektiviran u forumaškim diskusijama na temu "Neostvareni Beograd".

Da je projekat kontroverzan vrlo je jasno i slične oštre diskusije bi se javile i u drugim gradovima, ali ono po čemu se Beograd izdvaja jeste to što će nerealizacija ovog projekta da stvori jedan osećaj trijumfa kod javnosti. Eto, zeznuli smo Đilasa da ne napravi sebi simbol i unakazi nam Kališ, bolje da to "sačeka neka bolja vremena".

Naravno, ta "bolja vremena" nikada ni ne stižu i Beograd se već 200 godina drogira frazom "grad budućnost" bez indicija da će ikada postati "grad sadašnjosti".
 
Pa zar nije Djilasov simbol most na Adi i pilon od 200m? Kud ces nesto monumentalnije i upecatljivije?

Sto se tice ovog projekta, on nece biti samo neostvaren nego mi necemo ni znati kako je trebalo da izgleda. Na konkursu su pobedila dva rada i ja ne znam da je iko ikada objasnio sta bi se tu gradilo da se gradilo. Nego su nam po obicaju bacili kosku, kao i oko replike Terazija, pa ti narode nagadjaj sta tu treba na kraju da bude.

Sto se tice nekakvih halucinacija o gradu buducnosti, nekakav skok tog tipa se ne postize nekim glupim gnezdom natrdocenim tamo gde mu mesto nije. Treba zasukati rukave i urediti infrastrukturu, podici privredu, i srediti te je*******ene imovinsko-pravne odnose da najzad mogu da krenu investicije. Kakve su nam zeleznicka i autobuska stanica? Gde nam je metro? Koliko je u ovom gradu lako otvoriti preduzece i ziveti od svog rada? (Cik da te vidim, odmah krecu naknade za "isticanje firme" i drugi oblici reketa) Kako izgleda vadjenje svih dozvola za gradnju?

Eto tako se postaje "grad buducnosti", a ne kombinacijom nekakvog gnezda sa avio-mostom koje treba da sakrije soping mol tamo gde mu mesto nije, a o bilbordima na svakom cosku da i ne govorimo. Nema nista na muvanje i na brzaka. A najmanje to da postanes "grad buducnosti".

Kao sto se zemlja razvija istim principima (kakve su ti zeleznice, putna mreza, skolstvo, zdravstvo, koliko je lako otvoriti preduzece i ziveti od svog rada a da te niko ne zaje*******ava?) a ne nekakvim glupim centrom gde ce neki DSovi je*******ivetri da ti "popularisu nauku"...
 
Staklena_Wool_nica":1u1bxrbr je napisao(la):
JohnyBgood":1u1bxrbr je napisao(la):
Ako se ovo vise uzdize nego oblak, onda sam ja avion-dvokrialac. Oblak je predvidjen da se pravi NA krovu beton-hale i uzdize prema kalemegdanu, dakle po definiciji i konstituciji je pravljen da se izdize. Ova struktura u Sevilji pocinje na zemlji i tek se blago uzdize iznad okolnih zgrada, i to tek u nekim svojim delovima. Nebo i zemlja.

Najbolje jos da se Oblaku pridoda nadmorska visina Fuji planine, pa da zakljucimo da se Japanac uzdigao iznad horizonta Avale.
Pecurka u Sevilji je takodje postavljena NA krov galerije gde su izlozene iskopine, a nekim stubovima (bez obzira koliko blago) se uzdize sa vrha stepenista i iznad krovova. (Nas Oblak barem ima razmknute pipkove pa se pozadina mnogo bolje razaznaje.)

Evo preseka:
http://faunam.files.wordpress.com/2011/05/metropol-parasol-77.jpg?w=809

http://spfaust.files.wordpress.com/2011/06/metropol-parasol-1-6.jpg
http://spfaust.files.wordpress.com/2011/06/metropol-parasol-1-15.jpg
http://spfaust.wordpress.com/2011/0...ville-spain-world’s-largest-wooden-structure/

I taj parking iznad Beton Hale je sada iskoriscen? Bas vala, toliko se turista tu trenutno nacickalo, laktaju se, ne mogu da se mimoidju.
Ovaj prostor u Sevilji je makar bio bolje iskoriscen, jer je bio gradska trznica pre toga:
http://www.galeon.com/juliodominguez/2010b/pomona2.jpg
sada:
http://put.edidomus.it/domus/binaries/imagedata/big_350066_1893_Fernando-Alda_Riots_17_UPD1.jpg

:D :D :D Ne treba dodavati nakakvu Fudzi planinu, ova spirala je planirana da se doda NA KROV jedne postojece, pa jos "zasticene" gradjevine (tako to izgleda kad ova nasa drzava nesto stiti) a ovo u Spaniji nije natrdoceno na krovove postojecih kuca, nego sagradjeno na trgu izmedju. I ne izdize se iznad njih ni blizu kao spirala, to su cinjenice, koje se lepo vide i sa ovih preseka koje ste dali.

O turistima koji se laktaju nemam nameru da raspravljam, vi kad vam se pobiju argumenti volite da dodajete price o heklanju, turistima koji se laktaju, i druge duhovite i "far out" opaske koje u kontekstu ove diskusije nemaju nekog smisla.
 
Most na Adi, str.2., Januar 12. 2007, doticni "Intermediate" kaze: "Izgleda da nama ovde samo ostaje da se nadamo posto nikada nista nije sigurno da ce se zavrsiti."

Tramvaji, Januar 6, 2007, str.1 "Vrachar: "Ahahaha... ovo mozemo samo da sanjamo, nazalost."

Kako li su se samo naopako poklopile planete tog Januara 2007...hm. I ne samo strah od drugacijeg, vec i uporna sumnja u sve sto vlada predlozi u smislu izvodljivosti i neprestana neverica unapred. To vec spada pod depresiju. Zamislite da vam citav zivot prodje sa takvim negativnim stavom. Zar vas zivot nije naucio da nada, znaci biti objektivan?. Ja licno verujem da ce ova "Beton Hala" ubrzo preci iz "Opste diskusije" pod "Projekte u izgradnji".

Ii ju, sta bi, malocas semafor promenio cifre, sa 51.26% na 51.67%??? A da se vi ostali malo klonirate (gmail i sl.) pa da malo ispravite situaciju na terenu?
 
Staklena_Wool_nica":1nxps6os je napisao(la):
JohnyBgood":1nxps6os je napisao(la):

Upravo tako isto su i oni u Seviji i po selima oko Sevilje govorili o njihovom projektu, a na kraju....
Preslikana njihova i vasa reakcija, evo na video klipu lepo mozete naci srodne duse:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NXIZG_8m1_s#!

Ja ne znam da li vi uopste razumete ono sto vam se kaze. Pa ja upravo i kazem da je ovaj projekt u Sevilji OK, jer je smesten u kontekst koji je pravi za takve stvari. NISU ga stavili uz samu katedralu da se takmici sa njom, nego su ga iskoristili da revitalizuju jedan zapostavljeni/zapusteni deo grada. Tako i mi interesantne/hrabre projekte treba da iskoristimo da revitalizujemo Dunavsku padinu ili, recimo, prostor oko zeleznicke stanice, ali ne treba da stavljamo uz sam Kalemegdan stvari koje ce se sa njim da se takmice.

Vrlo konsistentno sa celom pricom i u Sevilji, i u Lucernu (nesto manje hrabra ali ipak ultramoderna gradjevina), i u Kopenhagenu, i u mom ljubljenom a vama dosadnom Parizu :rolleyes:

Ponavljam jos jednom, za slucaj da i dalje niste shvatili:
(1) NIKO ovde nije protiv hrabrih projekata kao takvih, pa da su cak i uz sam Kalemegdan, samo da svojom velicinom, ultra-vristecim oblikom, ili necim drugim ne vrse vizuelno ili neko drugo nasilje nad njime.
(2) Poenta je da za hrabre projekte preko odredjene velicine i upadljivosti oblika postoje dobri i losi konteksti u okviru jednog grada, a glavna atrakcija i njena neposredna blizina jednostavno nisu za umetanje necega velikog i vristeceg koje bi se sa tom glavnom atrakcijom takmicilo.

Tako da ne vidim sta ovaj vas video treba da mi dokaze, kad ja nemam nista protiv ovoga sto su uradili u Sevilji, jer su ljudi nasli pravi kontekst za ovakvo nesto.
 
Staklena_Wool_nica":tv776ug5 je napisao(la):
Most na Adi, str.2., Januar 12. 2007, doticni "Intermediate" kaze: "Izgleda da nama ovde samo ostaje da se nadamo posto nikada nista nije sigurno da ce se zavrsiti."

Tramvaji, Januar 6, 2007, str.1 "Vrachar: "Ahahaha... ovo mozemo samo da sanjamo, nazalost."

Kako li su se samo naopako poklopile planete tog Januara 2007...hm. I ne samo strah od drugacijeg, vec i uporna sumnja u sve sto vlada predlozi u smislu izvodljivosti i neprestana neverica unapred. To vec spada pod depresiju. Zamislite da vam citav zivot prodje sa takvim negativnim stavom. Zar vas zivot nije naucio da nada, znaci biti objektivan?. Ja licno verujem da ce ova "Beton Hala" ubrzo preci iz "Opste diskusije" pod "Projekte u izgradnji".

Ii ju, sta bi, malocas semafor promenio cifre, sa 51.26% na 51.67%??? A da se vi ostali malo klonirate (gmail i sl.) pa da malo ispravite situaciju na terenu?

Opet ste upali u zamku pisanja necega sto se ne da desifrovati :(

PS Kada covek u nekoga upre prstom onda obicno TRI manja prsta pokazuju nazad na njega :) Mozda se neko vec klonirao (gmail i slicno) pa sada to "preporucuje" drugima :D :D :D
 
O, toliko se slazem sa Johnnijem.

Staklena_Wool_nica":3um6tjns je napisao(la):
@Drakche

- Da li uopste treba da se uklapa? Zasto bas uvek mora da se uklapa?
Beton Hala je industrijski deo i ima prava na svoj karakter. Taj projekat se ne zove Kalemegdan.

Pa upravo. Ovim, projektom ispada da je gnjezdo (il'kako ga vec zovu) vise resenje za Kalemegdan nego za samu beton halu - koju ce takodje 'progutati' svojom velicinom i oblikom (sto je jos i najmanja steta, beton hala samo po sebi nije nista posebno, moze se cak reci da ne bi bio veliki nedostatak da je nikad nisu ni sagradili, no vremenom je ipak dobila na nekom znacaju za jedan deo gradjana i tako verovatno treba da ostane).

Znaci, ONO japansko bi se parazitiralo na ovoj izuzetnoj lokaciji samo za sebe, bezobrazno bi kralo paznju (ako govorimo o obalskoj panorami), a kako bi sve to izgledalo kada bi se nasli u neporednoj blizini ili NA njemu je opet prica za sebe.
Ima onoliko drugih mogucnosti koje su bolje od ove. Samo to kazem.


JohnyBgood":3um6tjns je napisao(la):
A sa vode upravo komunicira sa operom i pravi prelaz ka gradskom jezgru
1122537.jpg

:kk:

Ovo mi vec izgleda mnogo bolje sto se same beton hale tice. Ova 'ekspozitura na vodi' bi hali stvorila njen licni, nezavisni ambijent - i kao takav bi bio u dobrim odnosima sa Kalemegdanom.


Ako vec zelimo nesto epohalno na ovoj lokaciji onda bi projekat trebao da se fokusira na ono 'ispred' beton hale - preko vode - do usamljenog i polu-dostupnog muzeja savremene umetnosti odmah tu prekoputa. :kafa:
Pesacki most od/sa beton hale prema parku na uscu, a tamo moderan, ma hiper -ultra moderan muzejski kvart, i gnjezda i pecurke, kakav god da pozelite, jer to Beogradu vise fali.
:pob:

Ako su vec spremni i odlucni da sagrade sve te visoke, kruzne, nadvozne prelaze onda bi bilo bolje da isprave kurvu u pravu liniju da bi se preko vode preslo do muzeja.
 
Johny izgleda da si iz tog video klipa uzeo delove koji samo tebi odgovaraju. Ja sam ovo nasla da bi ilustrovala vasu identicnu reakciju.
Devojka na klipu kaze: "The reaction of Seville's residents was horrific at the start. Then, people did not understand that such modern architecture could exist in harmony with the city centre, which has a very traditional structure."
Druga zena: "The first time I saw the design of the project and the scale model I thought: These people are out of their minds. This won't work here. I don't like it!… We weren't used to having such a modern structure in the centre of Seville."
Neki covek:"… and we still think, that something this size would not look right here on this square. But then we realized this would be something for the future."
Na kraju price, sada ljudi Sevilje vise ne mogu sebe da zamisle bez toga.

Ja nisam rekla da vasi primeri i ostala resenja nisu inteligentna, elegantna, ali su postala dosadna. Vidis jednu takvu gradjevinu, kao da si video milion drugih takvih. Svi ti cetvorougaoni objekti ne deluju vise impozantno. Takav pravougaoni objekat nece dodatno oziveti Beton Halu. Nama treba nesto sto razbija monotoniju. Jedino takva gradjevina poput Oblaka i Pecurke zainteresuje turiste, okupi ljude iz grada, prikazuje iskorak drustva u vremenu, a ako cemo bas, komunicira sa okolinom jer deluje kao razvodnik puteljcima i do obale i do ceste i do Kalemegdana. Covek mora da se menja i prilagodjava promenama, a opet niko ne ostecuje istoriju Kalemegdana, ili nedaj boze namerava da porusi stare zidove da bi napravio novi parking.

Ja sam spominjala heklanje i kukuruze da bi vam omogucila familijarnost desavanjima, jer se vi izgleda jedino tako snalazite u predvidljivosti.

I ne budimo naivni oko kloniranja. Vucko verovatno i sam zna da onaj dodatni glas nije dosao sa moje IP adrese.
 
Staklena_Wool_nica":n7tul0iy je napisao(la):
Johny izgleda da si iz tog video klipa uzeo delove koji samo tebi odgovaraju. Ja sam ovo nasla da bi ilustrovala vasu identicnu reakciju.
Devojka na klipu kaze: "The reaction of Seville's residents was horrific at the start. Then, people did not understand that such modern architecture could exist in harmony with the city centre, which has a very traditional structure."
Druga zena: "The first time I saw the design of the project and the scale model I thought: These people are out of their minds. This won't work here. I don't like it!… We weren't used to having such a modern structure in the centre of Seville."
Neki covek:"… and we still think, that something this size would not look right here on this square. But then we realized this would be something for the future."
Na kraju price, sada ljudi Sevilje vise ne mogu sebe da zamisle bez toga.

Aman! O CEMU vi pricate?! Da ljudi imaju tendenciju da mnoge inovacije primaju sa otporom je SVIMA jasno, to ne morate nikome da dokazujete. Ali to ne znaci da ce SVAKA HRABRA IDEJA da se na kraju pokaze super. Malo logike, molim vas. Po toj logici treba prigrliti bas svaku veliku pizdariju koju neko predlozi jer ce na kraju da bude "happy ending" kao na nekom videu iz Sevilje.

A to sto se ovde nekolicina upinje da objasni da su SVA ta srecna resenja koja se ovde pominjana izvedena na marginalizovanim lokacijama koje je trebalo ozivete/valorizovati a NE uz centralnu atrakciju/motiv u gradu to nema veze.

Staklena_Wool_nica":n7tul0iy je napisao(la):
Ja nisam rekla da vasi primeri i ostala resenja nisu inteligentna, elegantna, ali su postala dosadna. Vidis jednu takvu gradjevinu, kao da si video milion drugih takvih. Svi ti cetvorougaoni objekti ne deluju vise impozantno. Takav pravougaoni objekat nece dodatno oziveti Beton Halu. Nama treba nesto sto razbija monotoniju. Jedino takva gradjevina poput Oblaka i Pecurke zainteresuje turiste, okupi ljude iz grada, prikazuje iskorak drustva u vremenu, a ako cemo bas, komunicira sa okolinom jer deluje kao razvodnik puteljcima i do obale i do ceste i do Kalemegdana. Covek mora da se menja i prilagodjava promenama, a opet niko ne ostecuje istoriju Kalemegdana, ili nedaj boze namerava da porusi stare zidove da bi napravio novi parking.

Vi ocigledno neke stvari i kategorije niste u stanju da razlucite. Ja nisam dao nijedan primer kao necega sto vama ne bi bilo dosadno, nego kao primere da se SVUGE nesto impozantno a moderno/jako razlicito od starog UMECE NA ODREDJENI TIP LOKACIJE a NE UZ GLAVNU ATRAKCIJU ILI MOTIV GRADA. Ne pada mi na pamet da ugadjam vasem ukusu za dosadno/zanimljivo samo kazem da se "hrabre" ili stvari koje se "ne uklapaju" na tradicionalan nacin grade na odredjenim tipovima lokacije ali nikako ne na lokacijama koje bi bile ekvivalentne lokaciji "uz Kalemegdan". I, gle cuda, taj ISTI princip vazi i za primer u Sevilji koji ste dali VI a ne ja. Pametnom dosta.

Staklena_Wool_nica":n7tul0iy je napisao(la):
Ja sam spominjala heklanje i kukuruze da bi vam omogucila familijarnost desavanjima, jer se vi izgleda jedino tako snalazite u predvidljivosti.

I ne budimo naivni oko kloniranja. Vucko verovatno i sam zna da onaj dodatni glas nije dosao sa moje IP adrese.

Sto se mene tice, heklanje i kukuruze bolje da i ne pominjete nego pokusate da se drzite teme i argumenata, sto preciznije to bolje. I ideju kloniranja ste prvi pomenuli upravo vi i nju, kao i heklanje i kukuruze, najbolje da svi sto pre zaboravimo.

PS I totalno me ne zanima neka infantilna istraga. No sto se naivnosti tice pa imate valjda pristup nekolicini racunara, a i moze se logovati i sa laptopa iz raznik hafica :rolleyes:
 
Vrh