Šta je novo?

Beton hala

stf":1xrl91gq je napisao(la):
@ spatiotecte

Још једно зарочарење у низу.....неприкладно поређење...

Нико овде не руши Калемегдан нити БХ, тако да је поређење са плановима Корбизијеа једноставно лоше.

Ја сам лепо указао на чињеницу да Калемегдан није нити ће икада бити нака целина, и да је овај пројекат само наставак стварања Калемегдана....

А вама, драги колега бих препоручио да се вратите озбиљној критици која вам и пристаје. (критика конструкције нпр...) Критиковање целог концепта са ваше стране је лицемерје, јер сте и сами учествовали на конкурсу, и презентовали пројекат који такође нарушава све што сада одједном браните...а особе које вам деле плусеве су очигледно на то заборавиле, или су толико очајни да их није брига....

....стварно жалосно. Имао сам велико мишљење о вама....

@STF
Zeleo bi da pojasnim neke stvari:
Dakle kao prvo, kad sam rekao da je mesto japancu u GSP-u da proverava odrzavanje autobusa iz donacije, to je naravno bila sala. Nemam nista protiv japanaca.

Ja ne kazem da je gnezdo Fujimoto-a projekat bez veze, projekat kao takav mi i ne smeta toliko koliko nije primeren Kalemegdanskoj sredini. Jednostavno smatram da previse odudara u odnosu na okruzenje. Da je Fujimoto predlozio ovako nesto negde na novom Beogradu na primer, rekao bi super, sto da ne!

Posto vec spominjemo Francusku i Pariz, postavicu sliku genijalnog projekta japanskog arhitekte Pei-a koji je osmislio piramidu Luvra u Parizu, eto projekta japanca koji mi se jako dopada, izveden 1989, i koji se savrseno uklapa u dvorski kompleks koji je star nekoliko vekova!
Minimalizam i jednostavna prozirna forma koja ne zaklanja stare fasade i uklapa se geometrijski u postojece tkivo.
Eto to je izuzetno uspesan primer uklapanja savremene arhitekture u veoma osetljivoj sredini.

1148981745.jpg


Projekat Fujimoto-a je veoma daleko od ovog primera iz Pariza po pitanju kvaliteta i sagledanja okruzenja.
 
stf":3gurnegv je napisao(la):
@ spatiotecte

А вама, драги колега бих препоручио да се вратите озбиљној критици која вам и пристаје. (критика конструкције нпр...) Критиковање целог концепта са ваше стране је лицемерје, јер сте и сами учествовали на конкурсу, и презентовали пројекат који такође нарушава све што сада одједном браните...а особе које вам деле плусеве су очигледно на то заборавиле, или су толико очајни да их није брига....

....стварно жалосно. Имао сам велико мишљење о вама....


A sto se tice tvoje izjave da sam licemeran jer moj projekat za konkurs beton hale narusava sve sto branim sada odgovoricu ti da sam isao ekonomskom logikom da ne ukopavam parking iz prostog razloga sto je to finansijski nerealno. Znas i sam kao student arhitekture, tj buduci kolega, cenu izgradnje jedne podzemne betonske kade koja bi morala da se izgradi za 800 parking mesta na vise nivo-a u neposrednoj blizini reke gde postoje podzemne vode.



2/3 konkursnog zadatka su cinile povrsine parking mesta, najlakse je bilo ukopati sve to, da sam bio licemeran, ukopao bi ceo parking kao Fujimoto i smanjio zapreminu svog projekta za 2/3. Sa 17 miliona evra koliko je za sada planirano za projekat Beton hale to je jednostavno nemoguce. Moj projekat sa neukopanom garazom je izracunat za 26 miliona evra, mogu da zamislim koliko li kosta ovaj Fujimotov!!!

Sta vise ja sam zamislio cak i evolutivnost mog projekta sa pasarelom koja se spustala od Kalisa do save i koja je mogla da se produzu pesackim mostom preko Save koji bi povezao Kalis i Usce, dakle razmisljanje o povezivanju i spajanju vise delova grada kao sto je i Zidar predlozio u svom resenju.

Izvodljivost i realnost jednog projekta se meri kad se podvuce crta na sve troskove izgradnje.

Naravno znamo svi da je konkurs bio namesten i da je Fujimoto imao podrsku Gospodina Radovica koji je bio clan u ziriju i koji je Fujimoto-ov prijatelj posto i on radi u Japanu. ARCVS je imao Djilasovu podrsku i pobedio po partijskoj liniji, to vec znamo odavno.

Treba biti mnogo naivan i misliti da su pobednicki projekti osvojili nagrade jer su bili najkvalitetniji a ne zato sto je konkurs bio namesten.

Zidar koji je takodje ucestvovao na konkursu mi je jednom prilikom rekao na Mikseru sledecu stvar i bio je potpuno u pravu:

"Puk'o sam 200 evra za ufor samo da bi video svoj projekat izlozen na Kalisu, znalo se unapred ko ce pobediti!"

Toliko o ozbiljnosti i licemerju cele ove price...
 
@ spatiotecte

- Што се тиче опаске о прању аутобуса, није имала ни грам призвука шале, јер иначе не бих оштро реаговао. Шала се не осећа ни у траговима.

- Што се тиче лицемерја, нажалост, има га. Видите, да сам био на вашем месту, дао бих све од себе у свом пројекту да анулирам планирани урбицид тиме што ћу што више анулирати постојање овог објекта, па шта кошта да кошта. Не би ми било најважније да идем комерцијалним путем и тиме добијем нешто што ја ту не желим.
Сам конкурс је изнедрио пар таквих пројеката, који планирају покривање читавог комплекса парковском површином и тиме потпуно сакрили целу причу.

Видите, да сте понудили такво решење, ваше критике се не би могле окарактерисати као лицемерје. Не улазим у промишљеност вашег конкретног пројекта, већ, чињенице, да, ако идемо логиком да Фуџимотовом гнезду ту није место, није ни једном које има објекте изнад данашње БХ.

Зар не?

- што се тиче намештања конкурса. Ниједном нисам противречио томе. Савршено је јасно.

На крају, ми се, у ствари не слажемо у приступу и третирању Калемегдана и ближе околине. Заступамо различите филозофије, а ниједна није погрешна. Фуџимотово гнездо сигурно није врхунско парче архитектуре јапанске филозофије, али је за нашу средину, итекако велики напредак...
 
stf":2opdy5ic je napisao(la):
@ spatiotecte
Не улазим у промишљеност вашег конкретног пројекта, већ, чињенице, да, ако идемо логиком да Фуџимотовом гнезду ту није место, није ни вашем. Заправо није ни једном које има објекте изнад данашње БХ.

Зар не?

Iskreno mislim da je program konkursa predimenzionisan za ovo podrucje i vec smo diskutovali o tome na forumu, 23 000 kvadrata je jednostavno bilo nemoguce upakovati a da nijedan objekat ne bude visi od Beton hale.

Slozicu se da ucesnici konkursa su bili primorani da zamisle nesto sto je kontradiktorno ili sa uklapanjem u sredinu, ili sa realnom cenom takvog poduhvata zbog lose postavljenog projektnog zadatka.

Problem je sto danas arhitekti zahvaljujuci kompjuterizaciji pristupaju vise konceptualno nego tehinicki i ekonomski jednoj zadatoj problematici.
I onda kad treba da se sprovede u delo izadju do izrazaja svi nedostaci koji su bili prikriveni u jednom lepom renderu u photoshopu koji zapravo ne oslikava realnu izvodljivost jednog projekta.
 
Dobro bas kad smo kod te piramide i Luvra (mada bi primer La Sagrada Fimilije bio bolji, jer zamislite nacrt tog projekta tamo neke 1882. i kako je to bilo ninasta nalik i kako je strcalo i po stilu, i po geometriji, i po visini u odnosu na okolinu - osim sto se prikladno zove crkva).

Lepo mozemo da vidimo da se u vreme sprovodjenja te piramide takodje odrzavala zestoka debada oko uklapanja tog stakelnika sa Luvrom:
"The construction of the pyramid triggered considerable controversy because many people felt that the futuristic edifice looked quite out of place in front of the Louvre Museum with its classical architecture."
http://www.absoluteastronomy.com/topics/Louvre_Pyramid
http://hommefrancais.hubpages.com/hub/Architecture-in-France-Under-Francois-Mitterrand

Kako bi ste se vi osecali u ono vreme kad su se ovakvi projekti predstavljali javnosti?

Ili vas brine pomisao da ispod oblaka ne moze da se igra sah, prodaju gobleni i heklani stoljnaci? Pa onda premestite Kalemegdan. I onako je uzeo najlepsi deo Beograda sa svih strana.
 
Meni se mnogo vise igra sah jer ne znam da heklam, mada ni sah nesto ne volim, i ta me pomisao zabrinjava. No svakako bih premestio Kalemegdan jer je uzeo najlepsi deo Beograda, mada ni to ne bi bilo ni priblizno hrabro kao Sagrada Familija. A Francuzi su uvek bili zakopani u proslost i predvidivi, cak i kada ih je javnosti predstavljala ova piramida ispred Luvra, koji se prikladno zove muzej.
 
spatiotecte":2kf0chwf je napisao(la):
Ja ne kazem da je gnezdo Fujimoto-a projekat bez veze, projekat kao takav mi i ne smeta toliko koliko nije primeren Kalemegdanskoj sredini. Jednostavno smatram da previse odudara u odnosu na okruzenje. Da je Fujimoto predlozio ovako nesto negde na novom Beogradu na primer, rekao bi super, sto da ne!

Не разумем. Шта би спајали крајеви Фуџимотовог "гнезда" у равници Новог Београда? Задње спратове стамбених зграда? Димњак топлане и пилон моста на Ади? Управо тамо би овакав пројекат био чист "лар-пур-лар", без икакве употребне вредности. Он је подобан месту за које је планиран, јер спаја различите висинске коте, а због своје прозрачности много боље комуницира са суседним Калемегданом него било који други предложени пројекат. Објективно, далеко је одскочио од конкуренције на овом конкурсу, али морам признати да нисам очекивао од градских власти да ће храбро стати иза њега.
 
Ni dan danas ta staklena piramida nije se uklopila izgledom ni u trg ni po svojoj funkciji, ona je obican
natkriveni ulaz nad stepenistem Luvra. Glupost i rugoba. Jedina veza te piramide i Luvra je ono odelenje
muzeja koje sadrzi otete prvoklasne Egipatske eksponate

Od svog brdovitog Bgda Oblak predlagai na ravan Nbgd je glupost kao sto je jos veca glupost sadasnji predlog.
To sto je gradska vlast sumljivim konkursom stala iza njega, je ravno stati, kao na koru banane

Od Beton hale do tvrdjave postoje prirodni ne uredjeni i zapusteni putevi ,
ali je lakse to samo prekriti oblakom . . . . zaokruzena dekadencija stanja i vremena
 
jlaki":242tiveu je napisao(la):
Trebalo bi dati javnosti da glasa za rešenje.

19_01.jpg


Ovo je toliko bolje.

Nisam siguran oko glasa javnosti, ljudi bi za svasta nesto dali svoj glas, ali ovako nesto se i meni cini kao bolje resenje.
Jednostavno uklopljeno, nenametljivo, funkcionise i onda kada nema zive duse da tuda prolazi. Voleo bih da vidim ovaj plan izbliza (?)

Privi utisak na "gnjezdo" mi je bio 'megalomanski' , pa da je neprecizan, onda da bi totalno proguitao kalemegdan, i na kraju da bi mi 'preselo' ako hocu da se brzo spustim sa tvrdjave do beton hale (usput bi mi se vise puta zavrtelo u glavi), tako da bi onda ipak odabrao da idem drugim putem - preko sina i kolovoza.

Mislim da resenje treba biti decentnije jer je tvrdjava tu ipak glavna zvezda.
Terasasti platoi i nadvozni prelazi (mostovi) od Kalemegdana ukopljeni sa stilom i estetikom tvrdjave.
Kamen, metal i event. staklo. Ovo su materijali koji starenjem izgledaju sve bolje. Kula Nebojsa nije tako los primer.

Plasticno-izgledajuce strukture ce vremenom poceti da lice na napusten tobogan zreo za rusenje..
 
Drakche":2l8ycz5g je napisao(la):
[' ako hocu da se brzo spustim sa tvrdjave do beton hale (usput bi mi se vise puta zavrtelo u glavi), tako da bi onda ipak odabrao da idem drugim putem - preko sina i kolovoza.
Стварно, да ли је ико пажљиво погледао техничке основе Облака?

Очигледно нико, јер кружења нема људи, смирите се....
 
Au i nama jednom da zapadne da se namestanje konkursa poklopi sa najbojim resenjem. Ne zivim u Beogradu i ne znam za to namestanje, a kad sam videla one predloge, zapalo mi za oko ovaj Japanski. Ne mislim ja da se oblak/gnezdo/spirala bukvalno slaze sa tvrdjavom ili da meni prija sarolikost, nego naprosto me dirnula ta odvaznost koju sam toliko puta pozelela za Beograd, a gotovo je nikad nismo dobili. Ovo je bila odlicna sansa da jedan, dva projekta u Bgd. postanu odraz naseg vremena.

Znate i u skoli sam onomad zapazila da se cesto desi da ljudi bukvalno tumace pravila i kriterijume zadatka, a nisu nista manje kreativni od onih odvaznijih koji imaju slobodu da predju preko limitacija i iznesu neka interesantnija resenja. Nekoga zagolica interpretacija projekta da poleti u oblake, umseto da se usresredi na parking kako je zahtevano. Mic po mic i granice ocekivanja se pomeraju.
 
jlaki":8dd2l5tx je napisao(la):
Trebalo bi dati javnosti da glasa za rešenje.

Ovo je toliko bolje.

Kako je ovo bledo i nemastovito.
Dobro je sto se ovde citav narod ne pita.

Lepo je Steve Jobs na ovako nesto odgovorio:
"You can't just ask customers what they want and then try to give that to them. By the time you get it built, they'll want something new."
 
sizif":3glivnwx je napisao(la):
spatiotecte":3glivnwx je napisao(la):
Ja ne kazem da je gnezdo Fujimoto-a projekat bez veze, projekat kao takav mi i ne smeta toliko koliko nije primeren Kalemegdanskoj sredini. Jednostavno smatram da previse odudara u odnosu na okruzenje. Da je Fujimoto predlozio ovako nesto negde na novom Beogradu na primer, rekao bi super, sto da ne!

Не разумем. Шта би спајали крајеви Фуџимотовог "гнезда" у равници Новог Београда? Задње спратове стамбених зграда? Димњак топлане и пилон моста на Ади? Управо тамо би овакав пројекат био чист "лар-пур-лар", без икакве употребне вредности. Он је подобан месту за које је планиран, јер спаја различите висинске коте, а због своје прозрачности много боље комуницира са суседним Калемегданом него било који други предложени пројекат. Објективно, далеко је одскочио од конкуренције на овом конкурсу, али морам признати да нисам очекивао од градских власти да ће храбро стати иза њега.

Pa i nisu stali iza njega, ima dva pobednicka rada. Ako su vrlo hrabri stali iza bilo cega - to ce biti neko Bog zna kakvo, uklapanje dva rada, ili drzanje svih opcija otvorenim da bi na kraju mogli da urade sta god hoce. Ako ovo ikad pocne da se radi ima da nagadjamo kao oko one replike Terazija, "a sta ce da bude ovde", "a zasto dovoze ovaj materijal", itd.
 
boca-ica":2kmk6ju2 je napisao(la):
Ni dan danas ta staklena piramida nije se uklopila izgledom ni u trg ni po svojoj funkciji, ona je obican
natkriveni ulaz nad stepenistem Luvra. Glupost i rugoba. Jedina veza te piramide i Luvra je ono odelenje
muzeja koje sadrzi otete prvoklasne Egipatske eksponate
Како коме. :)

Мени је баш та стаклена пирамида дала живост и енергију Лувру, који би без ње био савршено досадан.....

Иначе, да ли си знао да је и пре стаклене пирамиде Лувр дограђиван, буџен, надзиђиван, прошириван...мењана декорација, како изнутра, тако и споља...

...али то изгледа није битно док год је фасада накинђурена?

Лувр је грађен, деценијама и деценијама да би добио данашњи изглед......и тај изглед није коначан......исто тако, и Калемегдан је грађен вековима, и још није добио коначан изглед....никад неће....и не треба...

Мени лично је јако драго да Београд није претрпан тим накинђуреним мртвим фасадама. Баш тај мали број таквих фасада у БГ и даје велику вредност њима, и лепоту и живост....када имате 100 зграда једна до друге у фазону Југоекспорта у Коларчевој, једноставно вам је свеједно....тја...
 
dusanjf":10yx1no9 je napisao(la):
meni je ovaj projekat neprihvatljiv
i bas steta sto od cele japanske skole savrmene arhitekture se iznedrilo ovako nesto. sam projekat se jednostavno ne uklapa. treba nam racionalno a savremeno.

Drakche":10yx1no9 je napisao(la):
Mislim da resenje treba biti decentnije jer je tvrdjava tu ipak glavna zvezda.

Управо тако! +1 +1

А АРКУС је овде понудио баш такво решење. Једноставно, у природним материјалима (бетон спада у то), правац, улица(пасарела) са радњама кафеима музејем и сувенирницом, дакле концентровано што грантује посећеност а својом неенормношћу понуде не централизује градске активности.
Не треба нам симбол, већ повезивање и стварање живог, посећеног амбијента (без да пола Београда дође само ту).
 
stf
Da znam , verovatno refleksija Versaja, i nemam nista protiv da se tako radi i sa Beton halom ,
prirodnije je svo kretanje i menjanje .
Mogli bi porediti i staru centralu na Dorcolu sa Beton halom ali ona nema kafice. . . .
 
Staklena_Wool_nica":10peqowk je napisao(la):
....
Ne mislim ja da se oblak/gnezdo/spirala bukvalno slaze sa tvrdjavom ili da meni prija sarolikost, nego naprosto me dirnula ta odvaznost koju sam toliko puta pozelela za Beograd, a gotovo je nikad nismo dobili. Ovo je bila odlicna sansa da jedan, dva projekta u Bgd. postanu odraz naseg vremena.

.....
Nekoga zagolica interpretacija projekta da poleti u oblake, umseto da se usresredi na parking kako je zahtevano. Mic po mic i granice ocekivanja se pomeraju.
Staklena_Wool_nica":10peqowk je napisao(la):
jlaki":10peqowk je napisao(la):
Trebalo bi dati javnosti da glasa za rešenje.

Ovo je toliko bolje.

Kako je ovo bledo i nemastovito.

Ne znam koji arhitekta nije ponesen svojim projektom koji bi trebalo da se ostvari, pogotovu na jednoj ovakvoj lokaciji. Ako takvih ima treba im smesta oduzeti diplomu ili nesto jos gore uciniti.
jlaki-jev predlog nije dosadan, vec inteligentan, sa punim postovanjem prema tvrdjavi.

Svi mi mozemo zacas doci do nekih freakin' awesome uvrnutih ideja, nazalost ili na srecu, ima onih koji ce nam stati na put u realizaciji. Arhitektura jako lose trpi sebicnost.

Ima toliko drugih lokacija za epohalno-odvazne projekte. Gnjezdo, samo po sebi, zaista oduzima dah, unajmiti arhitekte s drugog kraja sveta (japance! ) je isto sjajna ideja, ali ne za ovu stranu obale, ne za Kalemegdan. Mesto je "sveto" (uslovno receno).

btw. japanci se bas i nisu nasetali tvrdjavama u svojoj zemlji.
 
@Drakche

- Zar nije bolje da se krane na pocetak i da se zapitamo sta je to "uklapanje".
Priznajem i svakome je jasno da se Japansko resenje ne uklapa sa tvrdjavom onako ocekivano. Verovatno bi neka druga uzdignuta livada tu bila skladnija sa svim tim zelenisom okolo, nego nekakva tvorevina koja prkosi samo zato sto hoce da prezentuje svoje vreme.

- Da li uopste treba da se uklapa? Zasto bas uvek mora da se uklapa?
Beton Hala je industrijski deo i ima prava na svoj karakter. Taj projekat se ne zove Kalemegdan. Meni licno, tematski parkovi zalepljeni jedni uz druge izgledaju kao Diznilend. Sve se uklapa i sve je prilagodjeno po potrebama, svima, po velicini, po istoriji, po materijalu, a vi samo hodate lagano, spokojno, sa hot dogom, secernom vunom ili kukuruzom u ruci iz jedne odaje u drugu. Homogenizacija industrijskog i istorijskog bez provokacije, pih.

- Sta je to postovanje? Pasti na kolena King Kongu i prineti mu zrtvu ili doprineti progresivnijoj reputaciji jednog veceg grada?


- Da li Japansko resenje sjedinjuje? Pa sjedinjuje tim puteljcima i nema nameru da izvrsi invaziju na utvrdjenje, jer ne raste.

- Je li mastovito i neocekivano? Zasigurno ostavlja efekat: "I see you shiver with anticipation."
 
Opsednutost reputacijom je sindrom ili Holivuda ili palanke.

Ovo prvo je povrsno i zalostan aspekt sveta i vremena u kome zivimo. Napravi sto vecu pizdariju i postani poznat, i (mislis) resio si sve probleme, bilo da si glumac, pevac, "javna licnost", anonimac u nekom "reality" sou, grad (ona solitercina u Dubaiju), ili arhitekta. Udri, nesto sto neobicnije i kontroverznije, a to se najlakse radi vrseci nasilje nad necim starim. Uporno ponavljam da se na muci poznaju junaci, napravi nesto hrabro i efektno, ali tako da privuces ljude na neki prazan ili devastiran prostor.

Ovo drugo je i kompleksaski i glupo. Velegrad se postaje vrhunskom infrastrukturom, kulturnim zivotom, ekonomskim razvojem itd. a ne gradjenjem jedne vavilonske kule ili sarene laze. Ako je Pariz nekima suvise veliki zalogaj ili vole da mrze Francuze (sto je isto kompleksaski), Kopenhagen je odlican primer. Ultramoderna opera koja je u konverzaciji sa starim ali ne natrdocena bas uz njega nego sagradjena preko puta morskog rukavca.

4546796978_483b44d36c.jpg


Sa strane starijeg dela grada ide niz trgova pa onda jedna fontana, pa morski rukavac, i polako se pomalja opera sa druge strane.
2921272-Frederiksgade_Opera_House_at_the_background_Copenhagen.jpg


A od strane opere se vidi jedna lepa crkva iza niza trgova, koja je zapravo dosta daleko sa druge strane
Copenhagen_amalienborg_seen_from_opera_house.jpg


Prema nasledju i onome sto je na neki prostor doslo prvo se jednostavno treba odnositi sa odredjenim postovanjem. A za novo uvek ima prostora, kao i za konverzaciju starog i novog. Novo samo ne treba da vrsi nasilje nad onim starim. Pogotovo u ovim suludim vremenima kad ljudskoj sujeti i pizdarizmu kao nacinu razmisljanja nema kraja, na gradu i gradjanima je da na kraju odluce i odlucno kazu "ovako nesto jednostavno ne moze ovde, mada bi za neko drugo mesto mozda bilo dobra ideja".
 
+1 JohnyBgood

Odlican primer savremene arhitekture koja se uklapa u istorijsko nasledje.
 
mislim da je neuporedivo kvalitetniji primer pozoriste u istom gradu. to je pravo uklapanje u nasledje, a ne ovaj zuti kamen, mat metal *a la alukobond boja*.

copenhagen playhouse je od opeke, ima bakarnu kulu (obelezja tog grada) i u celodnevnoj je komunikaciji sa prolaznicima i posetiocima plaze/setalista....dok je opera zatvorena za posetioce, i zapravo je oblik tajkunske arhitekture, gradio ju je "tajkun" koji je tako ubacivao neke po meni preterane elemente, a u suporotnosti sa zeljom arhitekte, npr zlato u sali, visak profila na fasadi (koje spracavaju sagledavanje te prelepe ose) itd. Pricam kakav sam utisak stekao i sta su nam pricali zvanicni vodici. Po meni jedino uklapanje sa nasledjem je sto je na parkingu ostavljen kran.

08.jpg


2772273146


IMG_3547.JPG
 
I ta gradjevina se kompoziciono lepo uklapa, napravljena je na samoj obali, velikim delom na stulama i nastravlja matricu blago haoticnog "kraja grada" gde se kuce mesaju sa skladistima. I ovaj glavni blok asocira na skladiste a ovaj horizontalni blok od stakla to lepo razbija. No svakako ne vristi, ni visinski nadnoseci se nad druge zgrade, ni velicinom. Nekako monumentalno i upecatljivo a opet ne vrsi nasilje.

royalDanish.JPG

1422.jpg


A sa vode upravo komunicira sa operom i pravi prelaz ka gradskom jezgru
1122537.jpg
 
ako cemo vec da nabrajamo objekte (interesantne) pored vode onda bih pomenuo i Nuvelov kongresni centar u Lucernu

ali mislim da se generalno suvishe zhestite na temi o objektu koji necemo videti u sledecih 5 godina, minimum
 
mradulovic":35lb10ag je napisao(la):
ako cemo vec da nabrajamo objekte (interesantne) pored vode onda bih pomenuo i Nuvelov kongresni centar u Lucernu

ali mislim da se generalno suvishe zhestite na temi o objektu koji necemo videti u sledecih 5 godina, minimum

Da Bog da ovakvo nasilje nad halom i Kalemegdanom nikada ne videli. I ako postoji i samo mala opasnost da se to desi ne za 5 nego 10-20-50 godina o tome vredi pisati i "zestiti se".

Sto se tice ovoga u Lucernu, ako vec insistiras na nabrajanju necega sto je pored vode ;) (ne vidim da je nekome do sada tema bila voda nego staro-novo, "uklapanje", i gde staviti nesto novo i hrabro), tek su Svajcarci majstori da sacuvaju staro a za moderno i hrabro nadju dobar kontekst, u ovom slucaju iza stanice, i tako valorizuju jedan deo grada cija su glavne prednosti dobar saobracajni pristup i izlazak na obalu, ma koliko lokacije pored same stanice uglavnom ne bile narocito prestizne ili pozeljne.
 
Vrh