Šta je novo?

Beton hala

Po jednom od prvobitnih planova beton hala je trebala biti srusena kad se ukloni pruga .Pruga stoji kako bi vojska u slucaju rata mogla prevoziti vangabaritne terete .Onda je beton hala u jednom trenutku zasticena kao industrijsko nasledje .Pa je u jedno fino rijesenje iz 1985 na konkursu fino uklopljena.A posto je ista volsebno presla iz vlasnistva republike u gradske ruke.Poceli su da se useljavaju kafici da to postaje in mjesto.E onda je nekim ljudima zinulo pa umjesto 7000 kvadatata bice nadogradjeno mnogo vise.To i jos mnogo toga je receno na radionici ko gradi grad :|
 
све више мислим да би ARCVS-ово решење било много примереније. Облак се визуално такмичи са тврђавом, што мислим да је недопустиво. Треба Београду најбоље, али већ имамо предивно ушће и баш велику и лепу тврђаву која има простора за многе садржаје (а и презентацију ископина). Поред тога, АРКУС нуди директан приступ (мада је то све идејно решење).
 
JohnyBgood":34mkp9qi je napisao(la):
Staklena_wool_nice, ako "menjamo jedne principe drugima" onda u biti prestajemo da imamo principe.

A "modernost i hrabrost uvek i svugde" je samo nesto manje besmisleno od stava "konzervativnost i ziherastvo uvek i svugde". Na mislecim ljudima je da se osvrnu oko sebe i razmotre kontekst, pa negde modernost, negde konzervativnost. Ne vidim zasto bi na isti nacin pristupali logu jedne radio stanice (ja iskreno nisam ni cuo da je tu bilo nekih kontroverzi) i intervenciji na jednom zasticenom objektu koji se jos nalazi uz jednu visemilenijsku tvrdjavu...

Postoje neki pojmovi cija su znacenja neprilagodjena stvarnosti, poput demokratije, principa, normalno, lepo… Zivot trazi mnoga odricanja, odrastanja, premisljanja, popustanja, nove emocije… Neko se moze posvetiti jednom principu, ali ne moze doveka da prati jednu iscrtanu liniju (osim ako ne zivis u 2D kao Mr. Linea). Principijalnost moze da ti oduzme slobodu. Sve dok covek nema losih motiva, menjanje principa moze biti opravdano.

"modernost i hrabrost uvek i svuda" pod= "konzervativnost i ziherastvo uvek i svuda"?
Kako na primeru Beograda to moze da se izjednacava kad u Begradu postoji samo ovo drugo, a nikud "modernost i hrabrost"? To je mozda tako u Chicagu, ali u Beogradu nikako. Zato nam to prvo i treba.
 
Staklena_Wool_nica":1evwuum8 je napisao(la):
JohnyBgood":1evwuum8 je napisao(la):
Staklena_wool_nice, ako "menjamo jedne principe drugima" onda u biti prestajemo da imamo principe.

A "modernost i hrabrost uvek i svugde" je samo nesto manje besmisleno od stava "konzervativnost i ziherastvo uvek i svugde". Na mislecim ljudima je da se osvrnu oko sebe i razmotre kontekst, pa negde modernost, negde konzervativnost. Ne vidim zasto bi na isti nacin pristupali logu jedne radio stanice (ja iskreno nisam ni cuo da je tu bilo nekih kontroverzi) i intervenciji na jednom zasticenom objektu koji se jos nalazi uz jednu visemilenijsku tvrdjavu...

Postoje neki pojmovi cija su znacenja neprilagodjena stvarnosti, poput demokratije, principa, normalno, lepo… Zivot trazi mnoga odricanja, odrastanja, premisljanja, popustanja, nove emocije… Neko se moze posvetiti jednom principu, ali ne moze doveka da prati jednu iscrtanu liniju (osim ako ne zivis u 2D kao Mr. Linea). Principijalnost moze da ti oduzme slobodu. Sve dok covek nema losih motiva, menjanje principa moze biti opravdano.

"modernost i hrabrost uvek i svuda" pod= "konzervativnost i ziherastvo uvek i svuda"?
Kako na primeru Beograda to moze da se izjednacava kad u Begradu postoji samo ovo drugo, a nikud "modernost i hrabrost"? To je mozda tako u Chicagu, ali u Beogradu nikako. Zato nam to prvo i treba.

(1) A ko govori o pracenju jedne iscrtane linije? Princip je princip, kao recimo "nikada ne raditi nesto iz losih motiva". Nesto slicno kao "hajde da postujemo nasledje". Ne u "jednoj liniji" i uvek, svugde, i po svaku cenu, ali koliko mozemo. A na beton hali mozemo, niko nas ne bije po usima, niti imamo nekog ogromnog estetskog ili ekonomskog interesa da na nju dodamo jednu dzinovsku spiralu od staza cija vecina ne vodi nigde. Niti pruza neki dobar pogled.

(2) Pa zar nije most dosta hrabar i doseze neke nove tehnoloske limite? Kao sto je u svoje vreme bila i hala na sajmu? U Beogradu je itekako bilo hrabrosti, i sa time treba nastaviti, ali za to postoje dobre i lose lokacije. Uz samu tvrdjavu je losa lokacija za neke monumentalne a radikalne zahvate tipa ove spirale, i tu se, hvala Bogu, dosta ljudi ovde slaze. Ali to ne znaci da se Karadjordjeva i Kosancicev Venac ne mogu popunjavati vrlo hrabrim fasadama, samo ne treba izlaziti iz nekih gabarita koje je istorija zadala.
 
Ovde nije pitanje straha prema savremenim resenjima, vec pitanje urbanog uklapanja.

Koliko je bilo potrebno vekova i civilizacija da se stvori jedna skladna ambijentalna celina kao sto je Kalemegdan?

I sada treba da nam dodje neki japanac i postavi tu svoj oblak kako bi mi postali svetska metropola sa svetskim cudom "Made in Japan"?

Neka hvala, zna se gde je mesto japancu...
... u GSP-u da proverava da se autobusi iz donacije peru i odrzavaju.
 
spatiotecte":3y6bjph7 je napisao(la):
Ovde nije pitanje straha prema savremenim resenjima, vec pitanje urbanog uklapanja.

Koliko je bilo potrebno vekova i civilizacija da se stvori jedna skladna ambijentalna celina kao sto je Kalemegdan?

I sada treba da nam dodje neki japanac i postavi tu svoj oblak kako bi mi postali svetska metropola sa svetskim cudom "Made in Japan"?

Neka hvala, zna se gde je mesto japancu...
... u GSP-u da proverava da se autobusi iz donacije peru i odrzavaju.
Врло разочаравајуће од једног архитекте.....

Калемегдан складана целина? Место коме је свака империја додавала нешто своје? Место где постоје грађевине из свих епоха? А велике степенице се уклапају? Место где је на крају краје подигнута и Цвијета Зузорић? А она се "уклапа"? На крају крајева, Бетон хала се уклапа? Беко? 25. Мај?

Свака генерација је додавала нешто своје. Овај пројекат је једноставни наставак вишевековне неписане традиције у стварању овог јединственог простора. Овај пројекат ништа мање не поштује Калемегдан од свих њему предходних....

На крају крајева, сам Облак, као решење представља једну филозофију поштовања културног наслеђа. То је филозофија по коме једино оригиналним и авангардним решењем одајемо пуно поштовање локацији. Свака просечност на том месту је увреда.

Ако се ти не слажеш са таквом филозофијом то је твоје право, али немаш никакво право напасти тако ниско, у стилу: "Идите перите аутобусе"....ако си изгубио на конкурсу, имаш право да се љутиш, али је ово већ превршило сваку меру.
 
(1) Da, da, princip je princip, demokratija je demokratija, a lepo je lepo. Tek je to spirala pojmova u lutanju i nalazenju. Ti neces bolje upoznati samog sebe i okolinu ako se vodis po istoj osnovi iz dana u dan. Ne da treba ziveti u haosu i neprestanom lutanju, ali malo fleksibilnosti nije na odmet.

(2) Pa tako su nekako na pocetku govorili i o Mostu na Adi, da ne prilici ni uslovima, ni potrebama. Sad vise niko ne prica o megalomaniji.

Sva ona druga "prikladna" resenja Beton Hale su po meni mediokritet. Nije ni cudno sto se uklapaju kad nista ni ne nude. Boring. Japanski duh je i te kako potreban nasem gradu. Ucite od njih kako tradicionalno drustvo funkcionise uporedo sa futurizmom.
 
Po meni beton hali ni ne treba neko "resenje", samo je treba lepo srediti da ne propada, a i definisati neke jasne parametre preko kojih lokaldzije ne bi smele da intervenisu, pogotovo na eksterijeru. Eventualno napraviti dodatni parking iza hale, naravno koji gabaritima ne bi prevazilazio samu halu. Plus obavezno dve-tri dobre staze za pristup sa tvrdjave i to je to.

Mogao bih da prihvatim i neku superminimalisticku verziju spirala koje ukljucuje samo dve-tri staze koje su zaista u funkciji. Funkcija ovog gnezda je da sakriva masivnu dodatnu gradnju, a ona je po meni totalno bespotrebna a i reketaska, a pri tom se dodaje dosta staza koje su nefunkcionalne, niti nekud vode niti nude dobar pogled.

Sto se super-hrabrih projekata tice, u Beogradu mesta za njih ima na pretek. Lako je pokazati se hrabar kod tvrdjave ili u staroj gradskoj cetvrti, napravi samo nesto sto odskace i eto ti, privukao si paznju. I ljudi ce da dolaze silom prilika, a poneko iz radoznalosti. E, ali da vidim majstora koji ce da u nekom devastiranom ili praznom predelu u kome nema NISTA da napravi nesto hrabro, a sto ce da privuce i paznju a i LJUDE. Na muci se poznaju junaci. Majstori, majstori.
 
Kao i svako dr. arh.delo
Oblak po svojoj funkciji, velicini i svim ostalim,
nosi izetnu vristecu poruku
dekadencija. . . .
a i jeste...
 
Kao i svako dr. arh.delo
Oblak po svojoj funkciji, velicini i svim ostalim,
nosi izetnu vristecu poruku
dekadencija. . . .
a i jeste...

Edit
Posts: 2,359 i Posts: 2,359 (a ne 2,360)
pa to sam sajt prikazuje duplo :lool:
 
stf":22a890aw je napisao(la):
spatiotecte":22a890aw je napisao(la):
Ovde nije pitanje straha prema savremenim resenjima, vec pitanje urbanog uklapanja.

Koliko je bilo potrebno vekova i civilizacija da se stvori jedna skladna ambijentalna celina kao sto je Kalemegdan?

I sada treba da nam dodje neki japanac i postavi tu svoj oblak kako bi mi postali svetska metropola sa svetskim cudom "Made in Japan"?

Neka hvala, zna se gde je mesto japancu...
... u GSP-u da proverava da se autobusi iz donacije peru i odrzavaju.
Врло разочаравајуће од једног архитекте.....

Калемегдан складана целина? Место коме је свака империја додавала нешто своје? Место где постоје грађевине из свих епоха? А велике степенице се уклапају? Место где је на крају краје подигнута и Цвијета Зузорић? А она се "уклапа"? На крају крајева, Бетон хала се уклапа? Беко? 25. Мај?

Свака генерација је додавала нешто своје. Овај пројекат је једноставни наставак вишевековне неписане традиције у стварању овог јединственог простора. Овај пројекат ништа мање не поштује Калемегдан од свих њему предходних....

На крају крајева, сам Облак, као решење представља једну филозофију поштовања културног наслеђа. То је филозофија по коме једино оригиналним и авангардним решењем одајемо пуно поштовање локацији. Свака просечност на том месту је увреда.

Ако се ти не слажеш са таквом филозофијом то је твоје право, али немаш никакво право напасти тако ниско, у стилу: "Идите перите аутобусе"....ако си изгубио на конкурсу, имаш право да се љутиш, али је ово већ превршило сваку меру.

Kad pricam o Kalemegdanu mislim na tvrdjavu, kao sto znas preklapaju se vise utvrdjenja, austrugarski bedemi od opeke, srpski deo utvrdjenja od kamena, turske kapije, Nebojsina kula i sahat kula, vojni muzej, sve to cini skladnu celinu kroz vekove i ako su sve to izgradili razlicite civilizacije u razna doba.

Naravno da 25ti maj nema veze sa tim, ja ga ni ne ubrajam u to. Velike stepenice i te kako imaju veze sa celim kompleksom, uradjene su izmedju 2 rata sa parterima cveca i travnjacima i lepo se uklapaju u bedeme i ako su uradjene u drugacijem stilu.

Ne vidim sta je razocaravajuce u mom stavu ako ne podrzavam resenje koje po svojoj fizionomiji previse privlaci paznju negiranjem okoline gde bi trebao da se nalazi.

A van njegove diskutabilne estetike, vec smo pricali o njegovoj nefunkcionalnosti sa svim tim kruznim stazama gde treba da se vrtis 10 puta u krug da bi savladao visinsku razliku od 20 metara.

Mislim da treba da se odvojimo nasih kompleksa da dobijemo nesto "unikatno" ili "svetsko", to sto je oblak nesto jedinstveno ili jos nevidjeno ne pravi od njega kvalitnetno resenje za nas.
 
spatiotecte":16utxyzq je napisao(la):
Kad pricam o Kalemegdanu mislim na tvrdjavu, kao sto znas preklapaju se vise utvrdjenja, austrugarski bedemi od opeke, srpski deo utvrdjenja od kamena, turske kapije, Nebojsina kula i sahat kula, vojni muzej, sve to cini skladnu celinu kroz vekove i ako su sve to izgradili razlicite civilizacije u razna doba.

Naravno da 25ti maj nema veze sa tim, ja ga ni ne ubrajam u to. Velike stepenice i te kako imaju veze sa celim kompleksom, uradjene su izmedju 2 rata sa parterima cveca i travnjacima i lepo se uklapaju u bedeme i ako su uradjene u drugacijem stilu.
Одлично. Наводио сам те према овоме. Значи, Калемегдан је складна целина само зато што га од рођења знаш оваквог какав је. И то је целокупна филозофија.

spatiotecte":16utxyzq je napisao(la):
Ne vidim sta je razocaravajuce u mom stavu ako ne podrzavam resenje koje po svojoj fizionomiji previse privlaci paznju negiranjem okoline gde bi trebao da se nalazi.
Зарочаравајући је став типа: "Идите перите аутобусе".
А то што се филозофија Фуџимота (коју сам објаснио) разликује од твоје, то не значи да је његова погрешна а твоја тачна.

spatiotecte":16utxyzq je napisao(la):
A van njegove diskutabilne estetike, vec smo pricali o njegovoj nefunkcionalnosti sa svim tim kruznim stazama gde treba da se vrtis 10 puta u krug da bi savladao visinsku razliku od 20 metara.
И ово је разочаравајуће од архитекте, због две ствари:
1. Естетика је релевантна
2. Без улажења у детаље, довољно је погледати рендер и основу и видети да су све путање полумесеци, а не бескрајни кругови.

spatiotecte":16utxyzq je napisao(la):
Mislim da treba da se odvojimo nasih kompleksa da dobijemo nesto "unikatno" ili "svetsko", to sto je oblak nesto jedinstveno ili jos nevidjeno ne pravi od njega kvalitnetno resenje za nas.

Тачно. Треба да се одвојимо од нашег Комплекса старог града.
 
Da se site ne bi pokazivao duplo, samo cu podrzati stf's stavove.

I sta, najbolje bi bilo da posaljete Japanca u Resnik? Upravo u tome nije poenta. Meni licno znaci da se Beograd u sred srede predstavi i da kaze da se ne boji buducnosti, da je odvazan. Ne shvatam ja ovaj dizajn kao cirkus koji se kao ringispil okrece na sred Londona, vec kao modernu arhitekturu, za setnju, za druzenje, za malo avanture, za malo drugaciji izbor.

Da je razuma ljudi bi uvideli i dobru stranu vrtenja u krug i savladjivanje visinskih razlika. Barem bi se smanjio broj ugradjenih bypassova i rasteretio zdravstveni budzet. Nego Srbi navikli na veliko parce mesa, zaprndacie cigaru, pa sedni na picence ispred Beton Hale sledeca 3 sata i da im sve bude ravno do mora. Samo da ne strci, da me ne bi zezala deca u skoli.
 
I Le Corbusier je bio vizionar i avangardista u svoje vreme po pitanju urbanizma, evo sta je predlozio za centar Pariza (slike postavio clan Zidar) pa mu na svu srecu ipak nisu dozvolili da realizuje svoju ideju, koliko god ona bila moderna za svoje doba.

1148903000.jpg
1148903555.jpg


Postoji nesto sto se zove istoricno nasledje i sto se mora postovati bar donekle. Totalne suprotnosti u vidu ignorisanja postojeceg urbanog tkiva ili s obrazlozenjem da su istorijske zaostavstine ce uvek nailaziti na ostre kritike.

Nije se Pariz gradio 1000 godina da bi ga jedan Le Corbusier unistio za 2 godine koliko bi trajala gradnja njegovog savremenog projekta.

Isto tako nije se Kalemegdansko okruzenje stvaralo 500 godina da bi nam jedan japanac sleteo sa svojim oblakom i ukazivao nam kako mi treba da se ponasamo sa nasim nasledjem.
 
spatiotecte":1bdlxnyv je napisao(la):
I Le Corbusier je bio vizionar i avangardista u svoje vreme po pitanju urbanizma, evo sta je predlozio za centar Pariza (slike postavio clan Zidar) pa mu na svu srecu ipak nisu dozvolili da realizuje svoju ideju, koliko god ona bila moderna za svoje doba.

1148903000.jpg
1148903555.jpg


Postoji nesto sto se zove istoricno nasledje i sto se mora postovati bar donekle. Totalne suprotnosti u vidu ignorisanja postojeceg urbanog tkiva ili s obrazlozenjem da su istorijske zaostavstine ce uvek nailaziti na ostre kritike.

Nije se Pariz gradio 1000 godina da bi ga jedan Le Corbusier unistio za 2 godine koliko bi trajala gradnja njegovog savremenog projekta.

Isto tako nije se Kalemegdansko okruzenje stvaralo 500 godina da bi nam jedan japanac sleteo sa svojim oblakom i ukazivao nam kako mi treba da se ponasamo sa nasim nasledjem.

Nazalost, sa genijalnoscu cesto ide i arogancija, narcisizam, a i neki blazi oblik ludila. Hvala Bogu da Pariz nije rusen radi ovoga. Ono sto mene intrigira je da je ON SAM imao drskosti da kaze upravo TO, "rusi sve sto je stvarano vekovima, sad cu JA svima vama da pokazem kako treba da izgleda grad".

I postavlja se pitanje, da li mu je Francuska a i sam Pariz i zemlja oko nje bila mala da on ostvari svoje vizije i dokaze svoju genijalnost?! Ne, neki bas vole da se guraju u sam centar u koji su drugi dosli pre njih i nesto izgradili. Kao sto sam rekao, junaci, pokazite se na muci, svoju genijalnost dokazite tako sto cete oziveti neki devastirani ili bar prazan prostor. Ali tamo gde su drugi dosli pre vas i nesto ostavili i nama i onima sto dolaze iza nas, MALO POSTOVANJA I OBZIRA! To je nakakav osnovni red.

Isti primitivan stav "ma svi do sada su bili budale, sad cemo MI da im pokazemo" se moze naci i u slikanju "boljih" feski preko onih starih za koje mi sada mislimo da su puno bolje. Komunisticke revolucije i gradjenje novog drustva se pokazalo kao katastrofa, itd. Istorija ima svoj tok i razloge, i ono sto su ljudi pre nas radili nije slucajno. Zato to treba postovati, jer ko visoko leti i umisli da sve pocinje od njega - nisko pada.

Zato je na drustvu da se pobuni kad se neki "genijalci" otmu kontroli. To je sve vise potrebno i u skulpturi i likovnoj umetnosti, a kamoli u arhitekturi koja je PRIMENJENA umetnost, dakle prva misija joj je da SLUZi a ne da caruje. Interesantan mi je primer Roberta Smitsona koji je ostavio nekoliko epohalnih dela tipa ove spirale:

Spiral-jetty-from-rozel-point.png


kc_femart_smithson_77.jpg



Ali se javnost srecom pobunila kada je jedno ostrvo hteo da prekrije sa 100 tona razbijenog stakla, iz slicnih estetsko-vizuelnih pobuda :D Interes drustva i umetnika se cesto ne podudara, on bi da ostvari neku svoju viziju i ostavi neki svoj trag, dok drustvo mora da uzme u obzir i stiti pravo DRUGIH koji su takodje ostavljali neke svoje tragove, a i da zastiti neke prostore za buduce generacije.
 
Upravo zato ni ne volim Pariz i Francisku. Mnogo je to fru, fru za mene. Oni su ljudi olicenje zivota iz proslosti i ne mogu da shvate da drugi sada prave bolja vina i namestaj od njih.

Nego znate li vi onu zagonetku, da sa 4 cetri prave linije, bez podizanja olovke, da konektujete svih 9 tacaka?

O O O

O O O

O O O

Probajte ovde pa nam javite kako ste dosli do rezultata. Onda ce vam rezultat reci nesto o vasem odnosu na svet.
http://www.permadi.com/fpcgi/9dots/index.php?sa=mkpage&ga=new
 
Bio sam na nekoj svadbi na splavu prekoputa beton hale u skorije vreme.

Posto sam puno vremena proveo van svadbe na terasi splava u miru i tisini zagledan u beton halu,Kalemegdan i pobednika zakljucih sledece.

1.Pesacki most od parka Usce do Beton hala bi bio prvi prioritet.

2.Beton hali nista ne fali,osim da se sruse objeti na onom nivou gde je parking.

3.Srediti objekte u beton hali,ali da ne budu samo fensi kafici u kojima bleje Vlado Georgijev,Sergej Trifunovic i ostala "kul ekipa".

4.Napraviti prolaz od Beton hale ispod pruge i ulice do ulaza u donji deo kalisa gde se trebaju rekonstruisati one velike stepenice.Sigurno nije zanimljivo ni turistima da su na srednjovekovnoj tvrdjavi i onda silaze pokretnim stepenicama ili celnicim pasarelama do beton hale da bi kupili neke suvenire i slicno.Ne govorim da na Kalemegdanu treba sve biti zaglavljeno u srednjem veku,ali koncept beton hale je pomalo avangardan,ali u negativnom smislu.Mozda bih jedino odobrio neke pesacke liftove koji bi bili u grebenu tvrdjave i ne bi narusavali pogled na nju,zbog starijih turista i naravno,nasih penzionera.
 
Staklena_Wool_nica":36brygvj je napisao(la):
Upravo zato ni ne volim Pariz i Francisku. Mnogo je to fru, fru za mene. Oni su ljudi olicenje zivota iz proslosti i ne mogu da shvate da drugi sada prave bolja vina i namestaj od njih.

Nego znate li vi onu zagonetku, da sa 4 cetri prave linije, bez podizanja olovke, da konektujete svih 9 tacaka?

O O O

O O O

O O O

Probajte ovde pa nam javite kako ste dosli do rezultata. Onda ce vam rezultat reci nesto o vasem odnosu na svet.
http://www.permadi.com/fpcgi/9dots/index.php?sa=mkpage&ga=new

:shok: ?!

Pariz - Lion (samo jedna od linija koje imaju), 425 km za samo 2 sata i 10 minuta, od centra jednog grada do drugog.
tgv3.jpg


Najveci putnicki avion na svetu:
i4JEeHMmC6.jpg


I ono sto je najrelevantnije za ovu diskusiju, ovo je bilo suludo hrabro za svoje vreme, radjeno kao deo svetske izlozbe:
eiffel.air-nuit.jpg


ALI, ne pored Notr-Dama i tadasnjeg uzeg centra nego na periferiji. Kao sto su u XX veku gradili ultramoderni Defans (soliteri koji se vide u daljini) opet ne oko Trijumfalne kapije nego opet na ivici grada koja se u medjuvremenu pomerila dalje. Nisam ni ja lud za Francuzima, ali narod koji postuje svoju tradiciju, a opet nadje mesta za nesto hrabro. Da i mi imamo kilometre i kilometre ocuvanog gradskog jezgra, mogli bi sebi da dopustimo nesto ovako:
Centre-Pompidou-Paris-Outside.jpg


Ali imamo jako malo toga, i samo jedan Kalemegdan, tako da bi mogli malo da ga sacuvamo od preambicioznih arhitekata, bili oni nasi, Japanci, ili marsovci. A koliko tek treba da ga sacuvamo od nekih koji bi kombinovali dva "pobednicka" resenja, i-hi-hi... tek oni ninasta dobro ne slute.
 
@ spatiotecte

Још једно зарочарење у низу.....неприкладно поређење...

Нико овде не руши Калемегдан нити БХ, тако да је поређење са плановима Корбизијеа једноставно лоше.

Ја сам лепо указао на чињеницу да Калемегдан није нити ће икада бити нака целина, и да је овај пројекат само наставак стварања Калемегдана....

А вама, драги колега бих препоручио да се вратите озбиљној критици која вам и пристаје. (критика конструкције нпр...) Критиковање целог концепта са ваше стране је лицемерје, јер сте и сами учествовали на конкурсу, и презентовали пројекат који такође нарушава све што сада одједном браните...а особе које вам деле плусеве су очигледно на то заборавиле, или су толико очајни да их није брига....

....стварно жалосно. Имао сам велико мишљење о вама....
 
A sta je tu Johny pa novo? Toliki grad, a tako malo progresivnog. Svaka mi je zgrada tu ista, svaki park je isti, svaki bistro isti. Meni to nije romanticno. Zato je i Roland Garros outdated do zla boga.

Nego, jesi li resio puzzle sa 9 tacaka?
 
Staklena_Wool_nica":gnftr4km je napisao(la):
A sta je tu Johny pa novo? Toliki grad, a tako malo progresivnog. Svaka mi je zgrada tu ista, svaki park je isti, svaki bistro isti. Meni to nije romanticno. Zato je i Roland Garros outdated do zla boga.

Nego, jesi li resio puzzle sa 9 tacaka?


Ovo sto sam napisao je odgovor na vasu generalnu ultra-pausalnu opasku o Francuzima koja jednostavno ne stoji.

Pariz je pak druga tema. I Ajfelova kula, i Bobur, i piramida kod Luvra (a opet lepo i sa postovanjem uklopljena) su bili jako progresivni, svako u svom vremenu. O Roland Garosu nemam nameru da komentarisem, samo kazem da vasa opaska o tome da su zaglavljeni u proslosti nije tacna.

Ako vam se Pariz i Francuska jednostavno ne svidjaju, to je naravno OK, svako ima pravo na svoj ukus. Ali ja ovaj forum ipak shvatam kao diskusiju o necem opipljivijem od licnih ukusa.
 
spatiotecte":2fv5oxix je napisao(la):
Ovde nije pitanje straha prema savremenim resenjima, vec pitanje urbanog uklapanja.

Koliko je bilo potrebno vekova i civilizacija da se stvori jedna skladna ambijentalna celina kao sto je Kalemegdan?

I sada treba da nam dodje neki japanac i postavi tu svoj oblak kako bi mi postali svetska metropola sa svetskim cudom "Made in Japan"?

Neka hvala, zna se gde je mesto japancu...
... u GSP-u da proverava da se autobusi iz donacije peru i odrzavaju.


Najlepse celine su nastale nelinearno, tako sto su generacije uporno dodavale, svaka po nesto svoje. Kalemegdan je tu kao mali Rim. Niko to u startu nije isplanirao tako kako je na kraju ispalo nego je dodavano i dodavano, i danas imamo jedan bajkovit grad-pricu. Ono sto ja zelim Kalemegdanu i jezgru Beograda je da i ovo nase vreme doda nesto svoje ali da ne prigrabimo sebi previse povrsine ili preveliki deo vizure i vrsimo vizuelno nasilje nad onim starim. To sto smo mi danas u stanju da dodamo jednu dzinovsku spiralu (jer je tehnologija gradnje uznapredovala) ne znaci da to i treba da uradimo. Za egzibicije sta se sve moze su pogodniji neki drugi, prazniji, prostori.

I apsolutno se slazem sa ovim sto Vucko kaze, nazalost nekakav most je na dugackom stapu, ali ovo je bitno i za sada i za buducnost:

vucko":2fv5oxix je napisao(la):
...
2.Beton hali nista ne fali,osim da se sruse objeti na onom nivou gde je parking.
...

PS Kad je u pitanju stari deo i jezgro grada, negde od Terazija do Kalemegdana, od Save do Cara Dusana, prostor za najinteresantniju konverzaciju starog i novog je po meni Trg republike. I Terazijska padina, koja je vec rub te zone. Ma koliko mislio koliko god Trgu republike trebao neki moderni zavrsetak, ni tu sigurno nije mesto za nasilje, recimo visoki toranj preko puta pozorista. Dalje, vec na Slaviji, oko zeleznicke stanice, po Ruzveltovoj i oko Bogoslovije, i naravno na Novom Beogradu - puno prostora za ultra-kreativnost. Ali na beton hali, ne, ne, i ne.
 
JohnyBgood":21cko5wu je napisao(la):
Ovo sto sam napisao je odgovor na vasu generalnu ultra-pausalnu opasku o Francuzima koja jednostavno ne stoji.

Pariz je pak druga tema. I Ajfelova kula, i Bobur, i piramida kod Luvra (a opet lepo i sa postovanjem uklopljena) su bili jako progresivni, svako u svom vremenu. O Roland Garosu nemam nameru da komentarisem, samo kazem da vasa opaska o tome da su zaglavljeni u proslosti nije tacna.

Ako vam se Pariz i Francuska jednostavno ne svidjaju, to je naravno OK, svako ima pravo na svoj ukus. Ali ja ovaj forum ipak shvatam kao diskusiju o necem opipljivijem od licnih ukusa.

(Posto si ocigledno mladji, pa cu nastaviti na ti.)

Ali sve sto si izneo u vezi Pariza/Francuske je nekako predvidljivo. Uspeti tehnologijom da ubrzas voz mi nekako normalna progresija, a ne buntovnicko. Takodje se sve to odnosi i na Ajfela, Bobur, piramida kod Luvra. Woopty doo. Ajde da si spomenuo Gaudia, to bi bilo nesto primerenije. Ali covek bio Spanac Katalonac. Nije bio tu da bi se dodvorio, nego je ispresavijao sve perspektive i poglede kakvi do tada nisu vladali. Verovatno neki tada nisu mislili da ce se sve to uklopiti sa zaostavstinom Barcelone. Ali hvala bogu pa je bilo hrabrih i ispred svoga vremena koji su odoleli mediokritetu. Mi se nalazimo u slicnoj situaciji sa projektom Beton Hale. Mozete li da prepoznate potrebu za necim drugacijim?

Nego sam pokusala da te izvucem izvan boxa sa onom zagonetkom, ali ti se zabarikadirao zidinama.
 
Sad ste me podsetili na sjajnu rečenicu iz Bertolučijevog filma "Sanjari":

"As we walked, we talked and talked and talked about politics, about movies, and about why the French could never come close to producing a good rock band."
 
arhitetkura je vec uveliko postala moda. meni je ovaj projekat neprihvatljiv
i bas steta sto od cele japanske skole savrmene arhitekture se iznedrilo ovako nesto. sam projekat se jednostavno ne uklapa. treba nam racionalno a savremeno.
 
Vrh