Šta je novo?

Beton hala

Nije se govorilo o drumskoj obilaznici, nego zeleznickoj i na stranici bg cvora pise da ona kosta 100 miliona evra... Nazalost gradnja te obilaznice ne stoji cak ni u urbanistickom planu za 2021. godinu
 
Plan te obilaznice stoji,ali kao i drumska,nju treba da finansira drzava a ne grad.A beton hala je u nadlenozsti grada,stoga ne shvatam kakvu paralelu imaju ta dva projekta jer su u razlicitm ingerencijama?
 
Вучкова примедба је потпуно на месту. У често врло темпераментним разменама мишљења и ставова поводом разних питања велики број форумаша брка надлежности града и републике. Дакле: Прокоп, обилазница, аутопут, аеродром, Јат, технолошки парк на Звездари... у надлежности су Србије. УМП, Мост на Ади, Бус Плус, Бетон хала... у надлежности су Београда.
 
sizif":3dcs5oln je napisao(la):
Вучкова примедба је потпуно на месту. У често врло темпераментним разменама мишљења и ставова поводом разних питања велики број форумаша брка надлежности града и републике. Дакле: Прокоп, обилазница, аутопут, аеродром, Јат, технолошки парк на Звездари... у надлежности су Србије. УМП, Мост на Ади, Бус Плус, Бетон хала... у надлежности су Београда.

Tako je nominalno i tako bi fakticki trebalo da bude. Ali po mom skromnom misljenju SVE to je u nadleznosti koalicije na vlasti predvodjene DS-om. A oni su neke delove toga dali kao zabran "ekspertima", "Mira-jugendu", i drugim da bi ostatak mogli da dele izmedju unutrasnjih klanova.

Na jednom nivou to JESU projekti koji sluze nekim realnim svrhama (recimo aerodrom) i o tome se ovde uglavnom diskutuje, ali sto se NJIH tice to su ISKLJUCIVO KRAVE-MUZARE. I njima prvima se savrseno radi ona stvar kad su u pitanju te nekakve formalne linije sta je gradsko a sta je drzavno, ta partijska hobotnica jednostavno stavlja sapu na i guta SVE sto vidi i u sta god moze da se ugradi.

Da li neko ZAISTA veruje da grad i drzava nece biti spojeni sudovi dok god je na oba nivoa DS na vlasti? Da li neko zaista veruje da se opstine i gradovi gde ova koalicija nije na vlasti ne kaznjavaju budzetski od strane republike? Po meni dok god su ti sudovi spojeni, kritika NJIH i toga koje prioritete biraju u celom tom opstinsko-gradsko-republickom loncu JESTE legitimna.
 
Homer Jay":2jxv5cqk je napisao(la):
Džoni, zar se gradi tunel kod Autokomande? Zar se trenutno išta gradi na Beton hali? Zar je počeo da se gradi Centar za promociju nauke?

Koliko ja znam, odgovor na sva tri pitanja je NE.

Pri tom se obilaznica oko Beograda uveliko gradi. Istina da tempo i ritam te izgradnje nisu zadovoljavajući, ali niko nikada nije rekao da ćemo odustati od obilaznice (što bi neko neupućen u trenutnu situaciju mogao da zaključi iz poslednja dva posta na ovoj temi).

Isto tako, ovde se milionima barata kao da su sitniš za džuboks. Konsultanti iz Japana su Fudžimotov projekat procenili na 25 miliona evra. Neki tvrde da je ta cena nerealno mala, što ćemo videti kada izgradnja dođe na red, ali ono što je verovatno jeste da se ako do izgradnje uopšte dođe, neće ceo projekat finansirati iz budžeta već će se ići na neku varijantu javno-privatnog partnerstva tako da će stavka "naši novci" u ovom projektu svakako biti dosta manja.

Tako da mi nije jasno kako smo došli do zaključka da CPN u Bloku 39 i spirala na Beton hali zajedno koštaju 100 miliona evra!? Ako uzmemo da Beton hala košta 25 miliona evra, onda bi Centar u Bloku 39 trebalo da košta čak 75 miliona evra!!! Toliko je otprilike koštala izgradnja BG Arene koja je znatno veći projekat. Ovde bi valjalo podsetiti da je Boža Đelić u oktobru prošle godine izjavio da će izgradnja Centra za promociju nauke koštati 34 miliona evra. Dakle, koliko se ja sećam matematike iz škole, 25 + 34 = 59. Razlika, gospodo, između 100 miliona evra i 60 miliona nije mala i trebalo bi da budete ozbiljniji kada baratate brojkama.

S tim u vezi, fascinira me i verovanje da cela teretna obilaznica u punom profilu sa sve petljama Batajnica, Dobanovci, Ostružnica, Orlovača, Avala, Bubanj potok iBoleč, svim tunelima i drumsko-železničkim mostom kod Vinče košta 100 miliona evra - što je naravno jeftinije od samo jednog UMP tunela ispod Senjaka!? Stručno, nema šta...

Sto se mene tice i BOLJE je da se tunel i druge gluposti ne grade, zato ovako ostro i reagujem. Pa nije valjda protest legitiman tek kad nesto krene da se gradi?!

Sto se tice obilaznice, hvala im na tome sto se ona UVELIKO gradi, meni to ipak lici na zidanje Skadra. I nervira me sto zure da je na mnogim kartama vec ucrtavaju kao auto-put sto ona NIJE.

A sto se tice cena, SVAKA procena sa citiranim izvorom je vise nego dobrodosla! Navodjenje tih izvora i pretresanje tih podataka je svakako nesto cime mozemo da se bavimo a sto potencijalno ima i siri drustveni znacaj. Na kraju, da nam na sajtovima tih projekata/agencija/ministarstava DAJU sve te informacije u lako dostupnom formatu, manje bi bilo trvenja i kontroverzi. Tako da ipak vise krivim NJIH koji te brojke kriju k'o zmija noge nego ljude koji onda o tome nagadjaju. U stvari i TREBA da se dize prasina i da ljudi udaraju razne cifre po proceni dok god ONI ne ucine sve to transparentnim.
 
Бетон хала, мар12
_DSC9272.jpg
 
Vesti :: Beograd
Beograd silazi na reke »
31. Mart. 2012 | 19:04, Izvor : Studio B, Komentari: 0 :: video prilog
Izgradnja tzv. Oblaka koji će povezati centar grada i Beogradsku tvrđavu sa savskim priobaljem počeće, kaže gradski arhitekta Dejan Vasović, sledeće godine.



Do kraja ove godine biće urađen plan detaljne regulacije Kosančićevog venca u koji će biti ugrađeno novo idejno rešenje za Beton halu. Prostor od pristaništa do Kalemgdana u perspektivi će biti pešačka zona.

Izgradnja tzv. Oblaka koji će povezati centar grada i Beogradsku tvrđavu sa savskim priobaljem počeće, kaže gradski arhitekta Dejan Vasović, sledeće godine.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=a3WN...DvjVQa1PpcFMQQ0MkzyUC_jG0A9doDKMZNWhgiCLnyQw=[/video]
 
Mora da se blize izbori. Voleo bih kad bi jednom oni koji imaju vlast vrsili kampanju na bazi onoga sto su URADILI u prethodnom mandatu a ne na bazi nekakvih planova. U Srbiji kako god da okrenes neke "brze pruge"...

Mada ovde mozda i nije lose sto ce "oblak" da ostane u domenu fantazije.
 
@mradulovic
eh. . . iz tvojih usta u Božije uši ,
da vetar odnese i taj oblak i tog tipa, pa da nam se razvedri nad Beogradom :D
 
Наизглед невезано за тему, а заправо и јесте....

Isamu Noguchi Nine floating Fountains
303l6rp.jpg


http://cubeme.com/blog/2007/10/31/nine-floating-fountains-by-isamu-noguchi/

Апропо оних прича о фиктивним рендерима, фотошоповима, далијевском цртежима и свему сличном....данас се у архитектури све може. А Јапанци су у томе отишли најдаље.
 
Jel ono u pozadini, obilaznica još uvek u izgradnji ? :lool:
 
хахахах, џони и боца +1 :laugh:

стф. ипак је овде очигледније како то функционише , конструктивно. и даље мислим да су шпагете "царево ново одело"...на више начина.
 
Tekst je najviše o "Beton hali", pa ću ga postaviti ovde:

Prestonica iz drugog vremena

M. T. KOVAČEVIĆ | 08. april 2012. 21:33 | Komentara: 4
-------------------------------------------------------------------------
Sledeće godine počinje izgradnja tri izuzetno ambiciozna futuristička mega/projekta. Kalemegdan će "oblakom" biti povezan sa Savskim pristaništem, a tunelom sa Knez Mihailovom

bgd-slavija.jpg

Budući izgled Slavije

SLEDEĆE godine, tri lokacije u centru Beograda pretvoriće se u veliko gradilište, posle čega bi srpska prestonica mogla da dobije pravi futuristički izgled.

Na potezu između Beton hale i Savskog pristaništa na jednoj i Kalemegdana na drugoj strani, trebalo bi da se gradi spiralni "oblak od čelika", koji bi povezao grad i reku. Nedaleko od ovog projekta, na potezu duž Pariske i Ulice Tadeuša Košćuška, zidaće se plato za pešake, ispod kojeg bi se nalazio tunel za drumski saobraćaj. I, konačno, moderan izgled i novo lice trebao bi da dobije i Trg Slavija.

Prema rečima gradskog arhitekte Dejana Vasovića, sa izgradnjom ovih projekata počeće se najranije 2013.

- Ovo je izborna godina, pa moramo da sačekamo da se konstituiše gradska Skupština, a potom formira Komisija za planove da bi započeli realizaciju - priča Vasović.

Do kraja 2012, do detalja, znaće se kako će izgledati budući simboli prestonice. U sklopu izmene plana detaljne regulacije dela Kosančićevog venca za uređenje "Beton hale" i povezivanja priobalja sa Kalemegdanskim parkom, saobraćajne analize radi Urbanistički zavod. Rezultati će biti uvršteni u plan, koji bi trebao do kraja godine da bude završen.

- Tek krajem godine znaćemo tačan termin početka radova, cenu i vreme koliko je potrebno da se projekti završe - jasan je Vasović.

Prema idejnom rešenju projekta "Centar na vodi", donji deo kalemegdanske tvrđave, prema nacrtima japanskih stručnjaka, bio bi povezan spiralnim oblakom od čelika sa Beton halom, koja bi dobila futuristički izgled. Postojeća tramvajska trasa i okretnice ostaju na sadašnjoj lokaciji, a u istoj ravni planiran je centralni trg. Posetiocima će na raspolaganju biti mnoštvo prodavnica, galerija, restorana, zelenih površina i parking.

bgd-beton-hala-MALAA.jpg


Idejni projekat japanskog arhitekte Soua Fudžimota, koji je podelio prvu nagradu sa kolegom Branislavom Redžićem, poslužiće kao prva faza uređenja tog dela savskog priobalja. Izgradnja oko 20.000 kvadrata komercijalnog i 26.000 kvadrata sa parkovima i parkinzima, po računici autora projekta, trebalo bi potraje između 18 i 24 meseca.

Na ovo se nadovezala ideja da se od Pariske ulice napravi plato koji će spojiti Knez Mihailovu i okolne ulice sa Kalemegdanom, a da saobraćaj bude sproveden ispod zemlje, na zadovoljstvo šetača.

Spiralno povezivanje Beton hale s Kalemegdanom i tunel između Knez Mihailove i Kalemegdana najverovatnije će se raditi istovremeno, jer zahtevaju skraćenje i preusmeravanje tramvajskog i automobilskog saobraćaja, kao i uštedu novca.

NA SLAVIJI NOVA MUZIČKA FONTANA

RENOVIRANJE Slavije trebalo bi da počne iduće godine. Središte kružnog toka krasiće velika svetlosna i muzička fontana. Kao jedno od rešenja, moguće je izdvajanje tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja po obodu i izgradnja četiri podzemna pešačka prolaza. Ovim projektom bi se povećao protok vozila i izbeglo ukrštanje pešačkog i drumskog saobraćaja.

ŠTRAFTA OD "ALBANIJE" DO PRISTANIŠTA

bgd-kalemegdan-MALAA.jpg


POVOD da se povežu Knez Mihajlova ulica i Kalamegdan, je logičan nastavak na projekat uređenja Beton hale. Izgradnjom saobraćajnog tunela dužine 200 metara, od Gračaničke do spomenika Rigi od Fere, i nad njim pešačkog platoa sa fontanom, zaokružiće se pešačka celina od Palate "Albanija" do Savskog pristaništa.

Izvor: Večernje novosti

Kad profiltriramo tekst i izbacimo izlive predizbornog oduševljenja, jasno je da je jako teško da će sređivanje Beton hale početi naredne godine. Dve glavne prepreke su: planska dokumentacija (prilagođavanje PDR-a pobedničkom rešenju sa konkursa) i finansiranje (koje će verovatno da ide kroz javno-privatno partnerstvo, pošto teško da grad može da obezbedi toliki novac). Ostaje i pitanje tunela u Pariskoj ulici, pošto gradska vlast izražava želju da ovaj projekat realizuje paralelno sa Beton halom, što zahteva dodatne troškove - naročito ako želimo kvalitetno rešenje ovog prostora.

Slavija je nešto izvesnija i moguće je da zaista počnu da je sređuju naredne godine - novac je praktično obezbeđen iz kredita EBRD-a, ostaje još samo da se sprovede konkurs i da se pobedničko rešenej implementira u plan. Procedura će verovatno biti ubrzana tako što ćće saobraćajno rešenje biti nametnuto na konkursu, a od učesnika će se tražiti samo dizajnerska rešenja kružnog toka, platoa ispred NBS i mobilijara na trgu. Dodatni motiv za sređivanje brže sređivanje Slavije može biti želja da španski tramvaj što pre krene ka Banjici.
 
Držim palčeve da se "oblak" nikad ne realizuje (a i onaj tunel u Pariskoj, ako misle da ga grade pomoću "cut & cover" metode, čime bi uništili ostatke antičkih građevina Singidunuma na toj lokaciji).
 
bgd-kalemegdan-MALAA.jpg


Koji biseri, tramvaj u tunelu! Pa zar nije poenta tog tramvaja da stvori preko potrebnu vezu izmedju obale i vrha grebena to jest Beton Hale/Karadjordjeve sa jedne strane, Knez Mihajlove/Kalemegdana, i Dorcola sa druge strane?

Ili mozda ide u tunel da bi ga nazvali metro?

Kopamo tunel, ubacujemo tramvaj u njega, a zatim pravimo pokretne stepenice/zicare da ga zamene.

Na svu srecu cim prodju izbori pare koje nemamo trosice se za penzije i socijalni mir a ne za ove sara-laza projekte. :kafa:
 
Sreca pa japanski staticari nisu in blizu rijesenaj kako da taj oblak stoji tako da ce to pricekati :)
 
direktor":3ka03xxq je napisao(la):
Sreca pa japanski staticari nisu in blizu rijesenaj kako da taj oblak stoji tako da ce to pricekati :)

A ja mislio da kad Japanci nesto sracunaju onda ne vaze zakoni gravitacije?
 
Морам те исправити. Није облак као архитектонска идеја урбицид, већ почетна идеја о намени те локације...
 
Dakle stvarno je neverovatno koliko sveta u Srbiji ima, a da se boji novih, drugacijih stvari. Ponovicu opet, ova ideja Beton Hale mi se super svidja i to bas na tom mestu. Dao bog da je sto pre naprave. Svidja mi se i razrada da te staze po oblaku usmere na druge puteve, tj. da se projekat prosiri i sjedinjuje druge projekte.

Zasto da ne prkosi i vremenu i prostoru? Zasto uvek u Srbiji nesto svakidasnje, ocekivano? B92 onomad promenio logo i svi u ocaj. Tri dana kasnije svi zaboravili kako je prethodni izgledao. Isto i sa Mostom na Adi. Kuka, vika i panika. Sada je najlepsi, najprakticniji, najromanticniji… Cega se bojite? Bojite se da vam masta ne unakazi proslost? Prodje vam bre mladost dok pokusavate da uklapate, simetrisete, racunate. Mislite li da cete izgubiti diplome, personalni integritet i autoritet ako ne budete radili onako kako su vas ucili? Naravno da mogu principi da se menjaju i onda samo imate drugacije principe. Relax.
 
Страх од новог је карактеристика ове средине.
 
Staklena_wool_nice, ako "menjamo jedne principe drugima" onda u biti prestajemo da imamo principe.

A "modernost i hrabrost uvek i svugde" je samo nesto manje besmisleno od stava "konzervativnost i ziherastvo uvek i svugde". Na mislecim ljudima je da se osvrnu oko sebe i razmotre kontekst, pa negde modernost, negde konzervativnost. Ne vidim zasto bi na isti nacin pristupali logu jedne radio stanice (ja iskreno nisam ni cuo da je tu bilo nekih kontroverzi) i intervenciji na jednom zasticenom objektu koji se jos nalazi uz jednu visemilenijsku tvrdjavu...
 
Vrh