Šta je novo?

Beton hala

Bogme ovde će skejteri i roleri da uživaju :lol:
Što se tiče prozirnih ograda i stubova, valjda vam je jasno da je to sasvim izvodljivo, ali i jako skupo za toliku dužinu. Čak postoji i prozirni beton, stim što se još uvek ne koristi za noseće elemente (a i što bi, niko ne želi da gleda armaturu). Postoje razni trikovi da se smanji upadljivost stubova (sistem ogledala i sl), pogotovo u ovakvim ambijentima to bi moglo biti i efektno.
Nego slabo ja vidim ovde prisutnost komercijalnih sadržaja koje bi pratile ovu vrtešku. Ljudi vole da šetaju i bez toga, ali to onda mora da bude prijatan prirodni ambijent gde mogu da se opuste, a ne sveopšti atak na mozak. Ovo nije prostor za opuštanje, dakle trebalo bi da bude komercijalan. Bar ja to tako shvatam....
 
Delija":afq1ncfi je napisao(la):
Едит: Свим противницима овог пројекта препоручујем да зауставе овај видео на 1:29

Довиђења пријатно. :)

To na 1:29 jeste ružno, ali ovo japansko rešenje po mom mišljenju nije odgovorajuće za ovaj deo grada.


Delija":afq1ncfi je napisao(la):
Мени делује баш како треба. :)

http://www.dodaj.rs/f/3Y/wM/1zawjTzv/beton7.png

Meni se lično ne sviđa ovakav pogled od prekoputa. Previše mi je ovakva građevina napadna za obalu reke. Tamo nam treba nešto mirno, što nemamo ni sad.

Nemojte samo da bude japanac ili ništa, onda je bolje ništa.
 
Ovi renderi su vec realniji treba priznati, ali ne mogu se osloboditi utiska da kroz ove slike nam ipak mazu oci na neki nacin.
Da bi sve to konstruktivno drzalo, bilo bi potrebno mnogo vise stubova nego sto je prikazano na slikama, bilo bi potrebno obloziti sav taj metal jer niko ne bi zeleo da vidi gole U, T, L, I, H metalne profile od kojih ce se sastajati ove silne pasarele. A oni su predstavili te rampe kao da su glatke, oblozene zato nam se i ucinilo da su betonske.

Ne svidjaju mi se sve te fore u photoshopu jer ispada da prikrivaju nedostatke.
 
Kokos":oar9ra4m je napisao(la):
Meni se lično ne sviđa ovakav pogled od prekoputa. Previše mi je ovakva građevina napadna za obalu reke. Tamo nam treba nešto mirno, što nemamo ni sad.

Nemojte samo da bude japanac ili ništa, onda je bolje ništa.

Dakle, pripadam grupi koja je u ankati glasala za rešenje - nijedno. U konkursu,
koliko se sećam, dao bih glas za dva-tri rešenja koja su, po meni, adekvatna ambijetalnom prostoru tvrđave i ušća. Jedno od njih je npr. ono koje je pre par
strana istakao i član @vranac (post 730).

Ostaje nada da će neka od viših sila (kojih je kod nas uvek dovoljno u akciji) da onemogući izvođenje ovog, mestu apsolutno neprimerenog objekta.
 
Trebalo bi dati javnosti da glasa za rešenje.

19_01.jpg


Ovo je toliko bolje.
 
Ти си баш слаб на ове бункере колико видим. :D
 
Ušće Shopping Centar iako je iznad zemlje unutra izgleda kao da je pod zemljom - kao bunker, baš kako ti kažeš, pa je ponovo vrlo posećen. Manje me interesuje šta će od komercijalnog prostora biti tu i od čega će se zarađivati nego kako će to da utiče na panoramu Beograda - stoga mi je ovo utopljeno rešenje mnogo logičnije
 
Ovo jeste malo ublazeno i time manje tragicno (manja pundja, nema staza-siski ispred lica beton hale), ali me i dalje izludjuju ovi manipulativni "salvadori" sa poluprovidnim stubovima, ljudima, i konjima koji se propinju. Cak je i pundja postala polu-providna da bi manje zaklanjala brdo na kome se uzdize tvrdjava. To je jednostavno neozbiljno, ja bi sve takve radove ili diskvalifikovao ili poslao na doradu REALISTICNOSTI. Uzgred, nije to neki veliki posao, lako se to resava kompjuterski, ali nece majstori iz marketinskih razloga.

Na kraju, cak i da nekim cudom naprave ovako prozracnu konstrukciju sa ovom svetlom bojom i teksturom (a svi znamo da nece, mozda je to i donekle izvodljivo ali je JAKO skupo), postavlja se pitanje smisla 10ak prstenova u tom gnezdu. Jasno mi je da ce mnogi setaci hteti ili na Kalemegdan ili sa njega. Jasno mi je da komercijalni sadrzaji privlace setace, ali da se neko seta po spirali obilazeci u krug 5 puta iz cista mira mi nije jasno. Uz to ove unutrasnje spirale nemaju nikakav pogled tako da je to cista besmislica, kostace puno a zvrjace prazno. A i to da se penjes na vrh gnezda je cista besmislica jer ne dobijas nikakav ekstra pogled u odnosu na onaj koji imas se jedne od staza koje se zaista penju prema tvrdjavi ili sa vrha beton hale.

AKO se vec insistira na ovom tipu resenja, ili necemu izvedenom iz njega, bilo bi najbolje da ostanu SAMO ove dve staze do Kalemegdana i da se SAMO ONE spiralno spuste na krov beton hale. Dakle elegancija i funkcionalnost uz dodatnu posledicu da spirala onda zaista postaje prozracna i njen svaki pedalj dobija smisao... Ali onda ce problem postati verovatno to da nece moci da se ugura bas onoliko komercijalnog prostora na koga su se mozda neki nameracili a on nikako da nam se pokaze na ovim renderima, pardon, salvadorima.

PS Ja bih jako voleo da vidim proziran beton sa armaturom, to mi uopste ne bi bilo ruzno, mada je sigurno u nasem slucaju cena toga nepremostiva prepreka.
 
Ne samo da je ogroman promasaj sa urbanisticke tacke gledista, vec je nemoguce za ekspoloataciju. Ovo ce postati haustor u roku od 6 meseci. Ne postoji logika pripadnosti prostora, logika kretanja, odbranjivi prostor itd itd. Vizelno nikako nece izgledati kao na slici, vec mnogo "teze" i mracnije. Posle par godina srpskog odrzavanja izgledace kao zelezara Niksic u stecaju. Funkcionalno je neupotrebljivo jer ne postoje sadrzaji na predugoj putanji. Zamislite nekog stranca koji hoce peske da sidje sa Kalisa do pristanista, posle 50 metara ce se vratiti nazad i uzeti taksi.
 
Pa ima prečice, niko ne mora da kruži okolo ako ne želi. Spirala, s druge strane, nije samo gomila gvožđa koje se vrti u krug već istovremeno šetalište iznad reke i produžetak Kalemegdanskog parka (vazdušni park :D ). Oni koji žure koristiće direktne staze i eskalatore da stignu do reke, a spirala je za one koji bi da uživaju, fotografišu se, šetaju, džogiraju, voze rolere, ljube se, drže se za ruke, gledaju zalazak sunca itd.
 
a spirala je za one koji bi da uživaju, fotografišu se, šetaju, džogiraju, voze rolere, ljube se, drže se za ruke, gledaju zalazak sunca itd.

Za to vec postoji Kalemegdan.

Vecina staza na spirali, gleda na druge staze, tako da nece biti bas impresivan pogled...
 
Zašto ste uvek tako isključivi (na Beobuildu sve funkcioniše po formuli: "Ako se gradi A, to znači da se sigurno neće graditi B").

Projekat povezivanja Beton hale sa Kalemegdanom ne isključuje rekonstrukciju i produženje savskog i dunavskog šetališta. Naprotiv, direktnom vezom najznačajnijeg i najprometnijeg gradskog parka i beogradskih reka će se javiti potreba za daljim širenjem sadržaja uz vodu, pa tako i pešačkih i biciklističkih staza, parkova, trgova i ostalih javnih površina.
 
Ovo sada moram da priznam izgleda dosta bolje, nego na onim prvim renderima...ustvari dobicemo jedan novi priobalni gradski trg, ali opet ima dosta rendera koji su nerealni (nema definisanih stubova i ograda).

I dalje sam pri stavu da bi ovo mnogo bolje cucnulo na Slaviji :) (naravno uz malo vise modifikacija :) ) dobili bi jedan originalan trg, koji bi se cak i koristio (bio posecen).
 
Homer Jay":jvoh5zn2 je napisao(la):
Zašto ste uvek tako isključivi (na Beobuildu sve funkcioniše po formuli: "Ako se gradi A, to znači da se sigurno neće graditi B").

Projekat povezivanja Beton hale sa Kalemegdanom ne isključuje rekonstrukciju i produženje savskog i dunavskog šetališta. Naprotiv, direktnom vezom najznačajnijeg i najprometnijeg gradskog parka i beogradskih reka će se javiti potreba za daljim širenjem sadržaja uz vodu, pa tako i pešačkih i biciklističkih staza, parkova, trgova i ostalih javnih površina.

Dve stvari.

Prva je zamena teza, ti nisi branio povezivanje reka i najprometnijeg gradskog parka nego gomilu spiralnih staza uvucenih jedne u druge (znaci bez ikakvog smislenog pogleda) koje ne vode nigde. NIKO ne kritikuje bolje povezivanje Kalemegdana sa rekama.

Drugo, DOK GOD JE GRADSKI BUDZET OGRANICEN (znaci od sada pa dok je Beograda) SVE sto se gradi od gradskih para se mora sagledavati u okviru pitanja "da li nam je bolje/presnije/potrebnije ovo ili ono". Uz puno postovanje cinjenice da neke investicije mozda ne izgledaju privlacno na kraci rok ali na duzi rok otvaraju perspektive. Recimo da dignes sine iz savskog amfiteatra, to bi na duzi rok transformisalo grad i taj povracaj na investiciju je tesko i zamisliti. Da pruzis biciklisticku stazu do Visnjicke Banje potencijalno aktiviras ekonomski, turisticki, i u svakom drugom pogledu jedan veliki deo grada. Dok je pundja staza koje gledaju na druge staze i ne vode nigde problematicna investicija cak i da zivimo u jednom Cirihu ili Becu.

PS Privatni investitori su naravno druga prica, dok god ne narusavaju urbanisticke planove i ne prave ocigledna sr*** koja stete gradu, kako ce da trose njihove pare je apsolutno njihova stvar.

PPS Uredjenje Slavije je bolna tema. Da ovde pravis jednu skupu konstrukciju koja je u najmanju ruku diskutabilna po pitanju i uklapanja u taj prostor, i osnovne potrebnosti, i smislenosti, dok ti Slavija zvrji takva kakva je decenijama kristalno jasno pokazuje koliko su ti prioriteti totalno otisli u onu stvar. Odnosno da li si ih ikada i imao? Da li smo mi uopste jedno ozbiljno/NORMALNO drustvo ili grad? Ako ce grad da ovo gradi iz budzeta ili od kredita, stvarno se postavlja pitanje da li smo mi normalni. Pitanje ili-ovo-ili-ono je uvek tu (cak i da gradis od kredita jer je i sposobnost zaduzivanja ogranicena, sto lepo ilustruje primer Grcke) samo je pitanje da li cemo mi to da priznamo ili cemo doveka da ga ignorisemo. A ignorisuci ga imamo ovo sto imamo.
 
Najbolji nacin za povezivanje Kalemegdana i obala, je da se izmesti teretna zeleznica i kamioni iz njegovog podnozja. Kada to uradis napravis jedan pesacki prelaz sa semaforem, i ne treba ti bolja veza sa beton halom.
 
vranac":23uvyoca je napisao(la):
Najbolji nacin za povezivanje Kalemegdana i obala, je da se izmesti teretna zeleznica i kamioni iz njegovog podnozja. Kada to uradis napravis jedan pesacki prelaz sa semaforem, i ne treba ti bolja veza sa beton halom.

Potpuno se slažem. Kome uopšte trebaju ta čuda, urediti i srediti, a ne megalomanski projekti. Ja bih pustio tramvaj umesto teretne železnice pa nek on polagano vozi oko Kalemegdana one kojima je teško da se penju pešice. Ništa ne bih dodavao na beton halu već samo renovirao, možda prilagodio krov hale da se postavi zelenilo na nju, dalje ništa. Sve ostalo je bacanje para!
 
JohnyBgood":12u4tyl6 je napisao(la):
PPS Uredjenje Slavije je bolna tema. Da ovde pravis jednu skupu konstrukciju koja je u najmanju ruku diskutabilna po pitanju i uklapanja u taj prostor, i osnovne potrebnosti, i smislenosti, dok ti Slavija zvrji takva kakva je decenijama kristalno jasno pokazuje koliko su ti prioriteti totalno otisli u onu stvar.
Није ти добар пример. Славија је далеко сређенија и функционалнија од данашње Бетон хале.
 
oss":2n8uar4o je napisao(la):
Potpuno se slažem. Kome uopšte trebaju ta čuda, urediti i srediti, a ne megalomanski projekti. Ja bih pustio tramvaj umesto teretne železnice pa nek on polagano vozi oko Kalemegdana one kojima je teško da se penju pešice.

Ok je to kad se završi most kod Vinče i železnička obilaznica. A do onda ima dosta.

Nego, pade mi jedna stvar na pamet oko tramvaja po toj pruzi. Kaže vojska pruga mora da ostane pruga iz vojnih razloga. Da li bi onda tramvajska mreža i infrastruktura smetale potencijalnom prolasku vozova?
 
medjutim":b4h5xrcu je napisao(la):
Ok je to kad se završi most kod Vinče i železnička obilaznica. A do onda ima dosta.

Do sada se govorilo da teretna obilaznica kosta 100 miliona evra. To ti je iznos kao da saberes japansku spiralu i centar za nauku na NBG.
 
vranac":1qxkjwgp je napisao(la):
medjutim":1qxkjwgp je napisao(la):
Ok je to kad se završi most kod Vinče i železnička obilaznica. A do onda ima dosta.

Do sada se govorilo da teretna obilaznica kosta 100 miliona evra. To ti je iznos kao da saberes japansku spiralu i centar za nauku na NBG.

Ili samo malo vise od glupog tunela od raskrpetlje do Autokomande.

Prioriteti, prioriteti, prioriteti... Kada cemo nauciti znacenje i znacaj PRIORITETA? Stalno se ponasamo kao klinac koji je zapeo za patike od 100 evra a nema ni za kartu za autobus pa mora da se svercuje.
 
Džoni, zar se gradi tunel kod Autokomande? Zar se trenutno išta gradi na Beton hali? Zar je počeo da se gradi Centar za promociju nauke?

Koliko ja znam, odgovor na sva tri pitanja je NE.

Pri tom se obilaznica oko Beograda uveliko gradi. Istina da tempo i ritam te izgradnje nisu zadovoljavajući, ali niko nikada nije rekao da ćemo odustati od obilaznice (što bi neko neupućen u trenutnu situaciju mogao da zaključi iz poslednja dva posta na ovoj temi).

Isto tako, ovde se milionima barata kao da su sitniš za džuboks. Konsultanti iz Japana su Fudžimotov projekat procenili na 25 miliona evra. Neki tvrde da je ta cena nerealno mala, što ćemo videti kada izgradnja dođe na red, ali ono što je verovatno jeste da se ako do izgradnje uopšte dođe, neće ceo projekat finansirati iz budžeta već će se ići na neku varijantu javno-privatnog partnerstva tako da će stavka "naši novci" u ovom projektu svakako biti dosta manja.

Tako da mi nije jasno kako smo došli do zaključka da CPN u Bloku 39 i spirala na Beton hali zajedno koštaju 100 miliona evra!? Ako uzmemo da Beton hala košta 25 miliona evra, onda bi Centar u Bloku 39 trebalo da košta čak 75 miliona evra!!! Toliko je otprilike koštala izgradnja BG Arene koja je znatno veći projekat. Ovde bi valjalo podsetiti da je Boža Đelić u oktobru prošle godine izjavio da će izgradnja Centra za promociju nauke koštati 34 miliona evra. Dakle, koliko se ja sećam matematike iz škole, 25 + 34 = 59. Razlika, gospodo, između 100 miliona evra i 60 miliona nije mala i trebalo bi da budete ozbiljniji kada baratate brojkama.

S tim u vezi, fascinira me i verovanje da cela teretna obilaznica u punom profilu sa sve petljama Batajnica, Dobanovci, Ostružnica, Orlovača, Avala, Bubanj potok iBoleč, svim tunelima i drumsko-železničkim mostom kod Vinče košta 100 miliona evra - što je naravno jeftinije od samo jednog UMP tunela ispod Senjaka!? Stručno, nema šta...
 
^^

Da se nadovezem na post cenjenog Homera,takodje bih voleo da cesci forumasi se koriste pravim ciframa a ne da ulaze u cuburac i :kum: price sa neosnovanim cinjenicama i ciframa koje se pominju cisto da bi ste stekao utisak kada se nesto pominje ili uporedjuje.
 
Vrh