Šta je novo?

Beton hala

boca-ica":330pws5w je napisao(la):
Ajmo malo u svet mašte ...
Ono sto je Atini Akropolj Beogradu je Kalemegdan još više....


Ne vredi, Grci vec napravili ARCVS-ovo resenje

_45953263_-34.jpg

A.jpg
 
:D Баш хтедох то да поставим али ми није пало на памет да упоредим са АРЦВС-ом. + :kk:
 
Pa pobogu, ima toliko svedenijih projekata koji ne bi pojeli tvrđavu, šta su zapeli za japance
 
Japansko resenje je po izvodljivosti na nivo-u Dalijevih slika: potpuni Nadrealizam.

To se naravno vidi na renderima gde se ljudi krecu po nebeskim trakama dugackih vise stotina metara, (trake koje lebde i to bez stubova i rukohvata!)

Nema sta, japanska tehnologija je cudo.
 
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/261214/Japanskosrpski-miks-za-buduci-izgled-Beton-hale
Izložba svih 135 arhitektonskih rešenja
Japansko-srpski miks za budući izgled Beton hale
G. Avalić | 21. 06. 2011. - 00:02h | Foto: M. Jošida | Komentara: 0

BEOGRAD - Kako povezati Beogradsku tvrđavu sa „Beton halom“ i Savskim pristaništem bila je glavna smernica oko koje je 135 timova iz celog sveta razvijalo svoja arhitektonska rešenja. Pregršt galerijskih i prostora, desetine aleja sa cvećem, a možda i neobična kružna rampa koja će voditi ka reci, ali i ka najpoznatijem parku i centru grada, samo su neki od predloga iz pobedničkih radova ovog međunarodnog konkursa koje Beograđani mogu da pogledaju do 10. jula na izložbi koja je juče otvorena na Savskom šetalištu na Kalemegdanu.


Radove prispele na konkurs možete pogledati na Kalemegdanu do 10. julaOvaj projekat, koji mnogi već nazivaju novim simbolom Beograda, zbog svoje lokacije predstavljao je veoma složen i komplikovan zadatak arhitektama širom sveta, čija je pažnja mesecima bila usmerena na Beograd. Iako su proglašena dva pobednička tima - iz Beograda i Japana, do kraja godine moguče su različite promene urbanističkih planova koje će uticati na konačnu odluku o izgledu celog projekta. Sama „Beton hala“ jedan je od retkih ostataka industrijske arhitekture Beograda i sastoji se od mnogobrojnih skladišta koja sputavaju savsku obalu prepunu zanimljivih mogućnosti. Za sada je sigurno da će se objekat prostirati na 11.000 kvadrata i da bi prvenstveno trebalo da bude namenjen različitim kulturnim sadržajima.


- Prvonagrađeni timovi pokušaće da dođu do nekog kompromisnog rešenja, koji bi, možda kombinovao delove oba rada. Ukoliko to ne bude moguće, timovi će i dalje razvijati svoja rešenja, pa ćemo nekako izabrati između njih - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.




Beogradsko rešenje
Okosnica oba prva rada je naglašena platforma, s tim što beogradski tim predlaže čak dve, a japanski jednu na kojoj se nalazi konstrukcija namenjena pešacima, koju su nazvali „oblak“. Rad domaćeg tima izdvojio se jednostavnošću kojom je uspeo vrlo elegantno podvući čuvenu siluetu Kalemegdana, dok japansko rešenje nudi sasvim drugačiji, poprilično hrabar pristup. Ono se ne bori s linijom Beogradske tvrđave nego joj dodaje jedan novi kvalitet i nudi javni prostor koji Beograd trenutno nema.


Oba predloga tretiraju i parking mesta, tramvajski prevoz, predlažu velike galerije, dosta prodavnica... Stručnjaci smtaraju da ovo mesto treba da bude bazirano na javnom prevozu, pošto je dobro povezano tramvajskim linijama, ali da je potrebno poraditi i na javnom transportu na vodi.


Japansko rešenje
- Do kraja godine biće poznato kako će ovaj prostor izgledati, a mogao bi da bude i kombinacija nagrađenih radova. Oni su različito tretirali saobraćaj, pa će on u velikoj meri i diktirati šta će tu moći da se radi. Bilo je zanimljivo videti kako velike svetske arhitekte gledaju na Beograd i na njegove potencijale i da vidimo gde se m nalazimo u svetskoj arhitekturi - kaže Vasović.


Da bi počela gradnja potrebne su procene isplativosti, uticaja na životnu sredinu, i građevinskih mogućnosti, a zatim i rešavanje imovinskih pitanja, pa tek onda sledi tender za gradnju. Iako se još uvek ne zna koliki bi bili troškovi gradnje, procene većine timova koji su poslali svoja rešenja kreću se od 30 do 40 miliona evra, a kako “Blic“ saznaje, japansko rešenje je, iako možda ne deluje tako, jeftinije od beogradskog.

Da mi je da vidim kako je moguće ukomponovati ova dva rešenja....
 
Pogledao sam juče obe izložbe na ovom delu Kalemegdana, i samo da kažem da su pobednička rešenja daleko od najlepših. Meni se lično dopada rešenje sa pešačkim mostom, ali ne onda koju je radio Zidar, lepa je i to ideja, ali ima previše betona.
 
Procitao sam clanak, kazu da je njihov projekat stedljiv ali tesko je poverovati kad se uzme u obzir da ukopavaju 23 000 kvadrata parking mesta.

To podrazumeva iskop plus izgradnju takozvane "betonske kade" sto kosta poprilicno skupo.
 
Mozda je to ono sto pominju da je projekat japanaca jeftiniji,mada ne izgleda tako.
 
Nadam se da ce, ako dobiju izvodjacki projekat, a to je verovatno znajuci kakvu korumpiranu gradsku vlast imamo, likovi iz ARCVS imati mudrosti da iskoriste spell check u wordu pre nego sto ispishu izlozba na engleskom, da nam se ne smeju stranci od momenta pristajanja broda
 
vucko":dkc8bubn je napisao(la):
Mozda je to ono sto pominju da je projekat japanaca jeftiniji,mada ne izgleda tako.

Pa i japanci imaju ceo parking ukopan tako da mu dodje isto, cak mislim da je japansko resenje skuplje jer ima ogroman broj kruznih rampi za koje se sad ne zna ni kako drze staticki posto za sada lebde.

Ja sam izbrojao preko 40 tih rampi/pasarela, zamislite koja je to kolicina betona da se izlije i koja bi to suma stubova bila!

Pri tom se postavlja pitanje da li potebno toliko pesackih tokova i njihova funkcija imavsi u obzir da sve kruzi, te ako neko zeli da ide od tacke A do tacke B, u svakom slucaju nece ici najbrzim pravim putem.
 
Kokos":2q6llrmh je napisao(la):
Pogledao sam juče obe izložbe na ovom delu Kalemegdana, i samo da kažem da su pobednička rešenja daleko od najlepših. Meni se lično dopada rešenje sa pešačkim mostom, ali ne onda koju je radio Zidar, lepa je i to ideja, ali ima previše betona.

de gustibus non est disputandum, bio sam raspolozen za zidanje tvrdjave :) (od kamena naravno, licemerno zahtevanu procenu cene nisam ni dao da ne bi napisao "puno miliona"), u sustini bitan je most.

ukupno imamo 3 resenja sa pesackim mostom i jedno sa zicarom preko Save.


koliko god mi cudni bili odnos rezultata i sastava zirija na poslednja dva konkursa, pohvalno je sto se organizuje javna izlozba gde gradjani mogu da vide sva resenja, a setaliste na kalisu je pravi izbor za to.
 
Вучко, та зграда није надзидана, таква је одувек, рекох то пре пар месеци.
 
Одличне слике Бетон хале и околине.

dscn5640g.jpg


dscn5554.jpg


dscn5554.jpg


dscn5557f.jpg


dscn5543n.jpg


dscn5610.jpg


dscn5605t.jpg


dscn5547.jpg


dscn5551c.jpg


Могамбо - ССЦ
 
spatiotecte":19reu5o3 je napisao(la):
Japansko resenje je po izvodljivosti na nivo-u Dalijevih slika: potpuni Nadrealizam.

To se naravno vidi na renderima gde se ljudi krecu po nebeskim trakama dugackih vise stotina metara, (trake koje lebde i to bez stubova i rukohvata!)

Nema sta, japanska tehnologija je cudo.

И мени се чини да пуно боље изгледа овако на цртежима него што би у било којој изведби у стварности. Мада мени и на сликама боде очи по разиграности и некако ми никако не лежи баш ту. Као ни друго решење, превише је наметљив и радикалан и тај авио-мост. Но о томе сам пуно писао раније тако да не бих више, некоме иде уметање спирале ту а мени не и тачка.

Био сам недавно у Београду и још једном сагледао ситуацију. Чини ми се да ако ће људи пешке да иду на тврђаву, практично ништа се не добија овим спиралним стазама или авио-мостом, осим ако ће у њему да буде неки покретни тротоар-степенице па да те успне горе без напора. У суштини је једини поштен приступ у том смислу или жичара или коси трамвај који је неко предложио напретходној страни. То ће једино да спаси старије посетиоце јер у свакој другој комбинацији им не гине напоран успон, а биле то спиралне стазе, а уредили неки бољи пешачки прелаз са добрим приступом, што ми се чини и да раде, треба им још 20ак метара да доврше једну стазу која силази од горе од Алеје великана.

Ту ми сада највише смета пумпа и некакав неугледни кућерак који да се склоне могло би се добити још паркинга. Који ми уопште толико не боде очи, тако да то нужно зло да тај део оживљава заправо и није толико зло као што сам се плашио.

Оно што ме највише забрињава је да је развој у хали заправо СТАО, нема нових локала иако има доста још увек неуређеног простора. Ја не знам чије је то власништво и ко је надлежан за издавање употребних дозвола али нешто ми је сад ту мутно, да ли ту неко намерно саботира или тражи превише за дозволе? Али онда се поставља и питање чему правити додатни пословни простор ако нико не отвара (или никоме не дају) да отвара те сувенирнице и галерије у постојећим просторима?

Ја бих искрено само гледао да ако неко кочи даља преуређења простора да се тај чеп уклони и да се то онда развија органски, као и Карађорђева. Којом су изгледа кренуле реновације фасада :kk:
 
ПС Јао како би ту легао један леп тргић уместо Мазде, и да се уреде мале и велике степенице. Наш шпански трг са неком фонтаном... знам да сањам али свеједно :(
 
JohnyBgood":1iexwt1i je napisao(la):
ПС Јао како би ту легао један леп тргић уместо Мазде, и да се уреде мале и велике степенице. Наш шпански трг са неком фонтаном... знам да сањам али свеједно :(


Mazdin salon i servis se nalaze na mestu dvorišta bivše Đumrukane, a ne do ulice.
Zbog ove reklame "MAZDA" do same ulice ljudi često brkaju ove montažne barake koje su podignute na mestu Đumrukane sa firmom Mazda Profil.

Interesantno je da se sam servis nalazi u onoj zgradi sa kosim krovom (ispod Univeziteta umetnosti), koja se tu nalazi pa bar 100 godina....

Velike stepenice se tu nalaze još od Obrenovića, ali danas izgledaju kao neka brza novogradnja...
 
bolje i da ne grade ono behaton reshenje. Mada su i ovako sanse mizerne da bilo sta sagrade. Mi smo glupi kao narod kada verujemo u ovakve priche uopste
 
vucko":3qv9hk64 je napisao(la):
O beton hali,ni ne pominju vise Japanca,samo da ne bude da su ga oterali

http://www.ekapija.com/website/sr/page/455674


Кад би се читали текстови који се постављају, не би се писале нетачности:

Rešenje koje je podelilo prvu nagradu timom ARCVS je projekat japanskog arhitekte Soua Fudžimota. On je napravio koncept koji je nazvao "Oblak". Naime, prema njegovoj ideji, ljudi bi se kružnim šetalištem, nalik na tobogane, spuštali sa Kalemegdana do Beton hale.

- Japanski biro je imao istu namenu, a grafika je različita. Fudžimoto dolazi početkom avgusta u Beograd kada ćemo razgovarati i pokušati da zaključimo šta je najbolje za Beograd. Imamo podršku gradskog arhitekte Dejana Vasovića. Posle toga, kada nađemo zajedničku ideju, trebalo bi da se uradi Izmene plana detaljne regulacije Kosančićevog venca, i onda da se pristupi projektu.
 
Vrh