boca-ica":330pws5w je napisao(la):
Ne vredi, Grci vec napravili ARCVS-ovo resenje
boca-ica":330pws5w je napisao(la):
А не, не, ЛРТ је на првом месту за хејт.vucko":2wthszc3 je napisao(la):Koliko vidim krece hejte ka ARCVS-u kao prema LRT-u
Izložba svih 135 arhitektonskih rešenja
Japansko-srpski miks za budući izgled Beton hale
G. Avalić | 21. 06. 2011. - 00:02h | Foto: M. Jošida | Komentara: 0
BEOGRAD - Kako povezati Beogradsku tvrđavu sa „Beton halom“ i Savskim pristaništem bila je glavna smernica oko koje je 135 timova iz celog sveta razvijalo svoja arhitektonska rešenja. Pregršt galerijskih i prostora, desetine aleja sa cvećem, a možda i neobična kružna rampa koja će voditi ka reci, ali i ka najpoznatijem parku i centru grada, samo su neki od predloga iz pobedničkih radova ovog međunarodnog konkursa koje Beograđani mogu da pogledaju do 10. jula na izložbi koja je juče otvorena na Savskom šetalištu na Kalemegdanu.
Radove prispele na konkurs možete pogledati na Kalemegdanu do 10. julaOvaj projekat, koji mnogi već nazivaju novim simbolom Beograda, zbog svoje lokacije predstavljao je veoma složen i komplikovan zadatak arhitektama širom sveta, čija je pažnja mesecima bila usmerena na Beograd. Iako su proglašena dva pobednička tima - iz Beograda i Japana, do kraja godine moguče su različite promene urbanističkih planova koje će uticati na konačnu odluku o izgledu celog projekta. Sama „Beton hala“ jedan je od retkih ostataka industrijske arhitekture Beograda i sastoji se od mnogobrojnih skladišta koja sputavaju savsku obalu prepunu zanimljivih mogućnosti. Za sada je sigurno da će se objekat prostirati na 11.000 kvadrata i da bi prvenstveno trebalo da bude namenjen različitim kulturnim sadržajima.
- Prvonagrađeni timovi pokušaće da dođu do nekog kompromisnog rešenja, koji bi, možda kombinovao delove oba rada. Ukoliko to ne bude moguće, timovi će i dalje razvijati svoja rešenja, pa ćemo nekako izabrati između njih - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.
Beogradsko rešenje
Okosnica oba prva rada je naglašena platforma, s tim što beogradski tim predlaže čak dve, a japanski jednu na kojoj se nalazi konstrukcija namenjena pešacima, koju su nazvali „oblak“. Rad domaćeg tima izdvojio se jednostavnošću kojom je uspeo vrlo elegantno podvući čuvenu siluetu Kalemegdana, dok japansko rešenje nudi sasvim drugačiji, poprilično hrabar pristup. Ono se ne bori s linijom Beogradske tvrđave nego joj dodaje jedan novi kvalitet i nudi javni prostor koji Beograd trenutno nema.
Oba predloga tretiraju i parking mesta, tramvajski prevoz, predlažu velike galerije, dosta prodavnica... Stručnjaci smtaraju da ovo mesto treba da bude bazirano na javnom prevozu, pošto je dobro povezano tramvajskim linijama, ali da je potrebno poraditi i na javnom transportu na vodi.
Japansko rešenje
- Do kraja godine biće poznato kako će ovaj prostor izgledati, a mogao bi da bude i kombinacija nagrađenih radova. Oni su različito tretirali saobraćaj, pa će on u velikoj meri i diktirati šta će tu moći da se radi. Bilo je zanimljivo videti kako velike svetske arhitekte gledaju na Beograd i na njegove potencijale i da vidimo gde se m nalazimo u svetskoj arhitekturi - kaže Vasović.
Da bi počela gradnja potrebne su procene isplativosti, uticaja na životnu sredinu, i građevinskih mogućnosti, a zatim i rešavanje imovinskih pitanja, pa tek onda sledi tender za gradnju. Iako se još uvek ne zna koliki bi bili troškovi gradnje, procene većine timova koji su poslali svoja rešenja kreću se od 30 do 40 miliona evra, a kako “Blic“ saznaje, japansko rešenje je, iako možda ne deluje tako, jeftinije od beogradskog.
vucko":dkc8bubn je napisao(la):Mozda je to ono sto pominju da je projekat japanaca jeftiniji,mada ne izgleda tako.
Kokos":2q6llrmh je napisao(la):Pogledao sam juče obe izložbe na ovom delu Kalemegdana, i samo da kažem da su pobednička rešenja daleko od najlepših. Meni se lično dopada rešenje sa pešačkim mostom, ali ne onda koju je radio Zidar, lepa je i to ideja, ali ima previše betona.
spatiotecte":19reu5o3 je napisao(la):Japansko resenje je po izvodljivosti na nivo-u Dalijevih slika: potpuni Nadrealizam.
To se naravno vidi na renderima gde se ljudi krecu po nebeskim trakama dugackih vise stotina metara, (trake koje lebde i to bez stubova i rukohvata!)
Nema sta, japanska tehnologija je cudo.
Delija":f2dros3y je napisao(la):Одличне слике Бетон хале и околине.
Могамбо - ССЦ
JohnyBgood":1iexwt1i je napisao(la):ПС Јао како би ту легао један леп тргић уместо Мазде, и да се уреде мале и велике степенице. Наш шпански трг са неком фонтаном... знам да сањам али свеједно
vucko":3qv9hk64 je napisao(la):O beton hali,ni ne pominju vise Japanca,samo da ne bude da su ga oterali
http://www.ekapija.com/website/sr/page/455674
Rešenje koje je podelilo prvu nagradu timom ARCVS je projekat japanskog arhitekte Soua Fudžimota. On je napravio koncept koji je nazvao "Oblak". Naime, prema njegovoj ideji, ljudi bi se kružnim šetalištem, nalik na tobogane, spuštali sa Kalemegdana do Beton hale.
- Japanski biro je imao istu namenu, a grafika je različita. Fudžimoto dolazi početkom avgusta u Beograd kada ćemo razgovarati i pokušati da zaključimo šta je najbolje za Beograd. Imamo podršku gradskog arhitekte Dejana Vasovića. Posle toga, kada nađemo zajedničku ideju, trebalo bi da se uradi Izmene plana detaljne regulacije Kosančićevog venca, i onda da se pristupi projektu.