Šta je novo?

Beton hala

Bulevarac":2h95u5hj je napisao(la):
Procitah malopre na nekom forumu da je domaci pobednik (vidim da se sve cesce samo on i oslavljava sa imenom pobednik), odnosno Branislav Redžić, arhitekta i vođa tima clan DS-a.
Da li je to istina ?
Kapiram da Japanac nije clan ds-a, ali ako neko ima informaciju da jeste, neka slobodno to i kaze.

Bilo je na SSC price o tome. Ne bi bilo nista cudno!
 
AlexLU":1my591j0 je napisao(la):
Svi projekti bez uspinjače su čist promašaj.

uspinjaca_140810_in.jpg

Можда не би било лоше, да рецимо нешто овако иде од иза бетон-хале право на горе где је највећа стрмина, кад се склони пруга. А и поглед при успону би се полако отварао. У сваком случају пуно боље од Делта-ситија 2 камуфлираног џиновском спиралом од стаза, а о авио-мосту да и не говорим.
 
AlexLU":1vm6pq3d je napisao(la):
Svi projekti bez uspinjače su čist promašaj.

Kada je otvoren konkurs sa jasnom namerom da se povezu kalis i reka, pretpostavio sam da ce vecina kandidata predloziti neku vrstu zicare, sto i jeste dobro resenje i cesto je primenjeno u gradovima koji imaju tvrdjavu ili staro urbano jezgro na brdu (Zagreb...)

Gledao sam sta bi drugo moglo da se uradi, ipak je to konkurs, treba ponudjeno resenje da odskace od drugih, onda sam mislio da napravim tunel u kalemegdanskom bedemu i lift koji bi izbijao na setaliste na kalisu tamo gde se prosiruje u polukrug sa pogledom (nesto slicno predolzio je Miljkovic u trecenagradjenom resenju). Ipak, plasio sam se da koliko god taj tunel bio visok i sirok ne dobijem klaustrofobican prostor na tom siroko otvorenom pejzazu.

Kada sam poceo da resavam tramvajski saobracaj, dosao sam do atraktivnog i jednostavnog resenja. Kao sto je to @JohnnyLee svojevremeno iskusno osmislio, produzio sam dvojku oko Kalemegdana kroz tunel paralelan sa sadasnjim zeleznickim i dalje preko donjeg grada do Beka, a od koloseka bivse dvojke na trasi Pristaniste-Knez-Zooloski Vrt produzenoj do 25. maja (podvoznjak, nadvoznjak...?) napravio liniju broj 1 Sava-Kalis-Dunav.

Time sa postojecim sinama dobijamo isti ucinak kao i sa zicarom, savladavanje visinske razlike izmedju keja i grebena, bez dodatnih investicija, i to sa pristupom do vrha grebena i Knez Mihajlove kako sa Savske tako i sa Dunavske strane.
Mogu tuda da voze katice a jos lepse bi bilo da se restaurira i postavi neki od starijih tramvaja koji trunu u depou.

Linija broj jedan + pesacki most, sto se mene tice to je dovoljno :D

inace mislim da je konkurs bio geografski previse ogranicen to jest da treba sagledati prostor Beton hale/pristanista/karadjordjeve kao jedinstvenu celinu a veze sa grebenom projektovati celom duzinom tog poteza, kako ka Kalisu tako i ka Kosancicevom Vencu.
 
Molimo vas obratite pažnju na ton diskusije, zadnjih nekoliko stranica obeležile su gluposti pojedinačnih forumaša koje nisu vredne ovog foruma. Sporni postovi koje veze nemaju sa diskusijom a itekako sa vređanjem obrisani su, svako ko se ogreši o bon tonu leti u Padinjak.

Mod. tim & Steva
 
Ono sto mi se takodje vise dopalo kod Japanskog resenja je sto nema stakla, stekao sam neki utisak da staklo samo kvari vidno polje. Mozda su bolji projekti bez stakla za to mesto ?
 
Јављам се после неког времена јер је постало бесмисленио расправљати се са одређеним људима.

Наиме, наравно, сасвим је друга прича бити на локацији и размишљати о њој уживо. Био сам јуче на Калишу и провео доста времена размишљајући и анализирајући целу локацију, узевши у обзир све изнете аргументе, и оне са којима се слажем, и оне са којима се не слажем. И то са више страна, да бих анализирао те чувене визуре и волумен, чије се нарушавање толико помиње.

Закључак је следећи: Овај конкурс је пун погодак! И јапанско решење је одлично замишљено, и лепо "леже" на локацију.

Пре анализе, нека свако поразмисли колико дуго се локација БХ налази у оваквом стању? Јако, јако дуго, мнооого дуже него животи већине форумаша.

Прво, волумен. Кородирали магацини наткривени лесонитом и лимом заузимају мање више, 10000 квадрата. Пумпа, којој ту није место, паркинг, окретница, шипраг....све у свему, огроман волумен који несумњиво потсећа на Раковицу за време бомбардовања. И све то поред Калиша. Али то очигледно не смета поред самог Калиша, а о визурама са Великог степеништа да и не говорим. :lol:
Чувени "шопинг мол". Пре свега, пре свега то није шопинг мол, већ сувенирнице и галерије.
Друго, и најважније. Садашња површина "парка" је у нивоу са котом крова БХ. Како је комерцијала замишљена иза БХ а њена кота крова на истој висини као и кров БХ, то значи да се комерцијала укопава испод површине "парка". Значи, није у питању издизање парка, како сам до сад мислио, већ укопавање објекта и задржавање парка у првобитној форми. Самим тим, апсолутно се НИШТА не мења. У ствари, мења се. Садашњих хиљаде квадрата магацина и паркинга лете одатле и уступају место тргу са којег пуца поглег на реку. Стварно, срамота за град, какав конкурс је расписао. :laugh:
Треће, 15000 квадрата уопште није толико велико. Кажете, пола Делта ситија? Па и Делта сити је за појам шоминг мола, тржи центрић. Садржај самог мола је намењен туристима а не нашим купохоличарима. Значи, сви српски сувенири на једном месту. Лепо замишљено, поготово што се туристи жале да тешко налазе наше сувенире, а морам признати да су у праву. И ја их једва налазим.
800 паркинг места, а непостојање инфраструктуре? Стваарно? Изградњом Кинеског моста, трамзит лети одатле, и инфраструктура остаје само градска. А заборавили сте садашњих 400 паркинг места?

Границе плаца и пруга. Потврдио сам моје тврдње да границе тог плаца су и крајеви БХ, па уклањањем пруге ништа значајно не добијамо. Поготово, што су људи познати по томе да желе најкраћи пут до локације, а ми Срби смо у томе мајстори. Сетите се толикох изгажених зелених површина, а ЏониБДобар би да их тера да обилазе онолику БХ. Најкраћи пут до реке са Калиша води директно преко половине БХ. Значи, потребна је та веза. Успињаче су нимало иновативно решење који се у овом случају ништа не постиже, јер....успињача ће спустити људе до подножја Калиша, и шта онда? Остају велике препреке, булевар и БХ. Значи, скупо а промашено решење.

Визуре. Данашње визуре нарушава огроман магацин, који је ту, откад знамо за Београд. Заклања и поглед на реку, и једноставно смета. Визуру можемо само да поправимо. Замислио сам те спирале на том месту и закључио да визуре неће бити ни мало угрожене, већ ће бити побољшане уклањањем магацина. Такође, уопште не би заузимале велики волумен.
Та локација је у тако јадном стању, да, шта год урадили, не можемо да је уништимо, већ је можемо само оплеменити.

Све у свему, морам признати да ми је ЏониБДобар пољуљао мишљење, јер је толико упоран у својим ставовима. Међутим, обиласком локације, остао сам уверен да је конкурс права ствар и изабрано најбоње могуће решење које ни мало не нарушава ту локацију.

Пре него што крене бујица вређања од стране неких чланова, ја их искрено позивам да прво обиђу локацију, па онда размисле да ли су у праву у вези ове приче. Као што сам то ја урадио.

Следећи корак је одлазак на Ушће и анализа локације и визура са те стране реке. Извештај следи. Поздрав :cool:
 
Ima u tome nešto.

I ja sam u nedelju razgledao Kališ, i sa NBG strane i popodne bio na tvrđavi.
Postojeći magacini na krovu BH su visine prizemlje + potrkovlje i ne zaklanjaju ama ništa.
Samo stoje tu i smrde kad ih gledaš.
U prevodu - zgrada od prizemlja i sprata na krovu BH se ne bi ni primetila.

Ne postoji stajna tačka sa koje bi nešto tih gabarita zaklonilo pogled ili bi štrčalo. Slično kao sa parkiranim automobilima na krovu BH.

Tako da sam se prilično pokolebao. Rekao bih da su svi renderi tako urađeni da privlače pažnju na same objekte (što je i logično) ali slabo prikazuju kako utiču na okolinu.

Sad, ostaje pitanje moguće zloupotrebe tih 15000 kvadrata u nekoj budućnosti....
 
relja":14hkbxw7 je napisao(la):
U prevodu - zgrada od prizemlja i sprata na krovu BH se ne bi ni primetila.
Pominjao sam to. BH je toliko dominantna da se bilo šta iza ili na njoj, sa reka neće ni primetiti.

relja":14hkbxw7 je napisao(la):
Ne postoji stajna tačka sa koje bi nešto tih gabarita zaklonilo pogled ili bi štrčalo.
Rekao bih da su svi renderi tako urađeni da privlače pažnju na same objekte (što je i logično) ali slabo prikazuju kako utiču na okolinu.

Upravo. Renderi se i rade da maksimalno naglase objekat. Zato se okolina objekta zamućuje, ili joj se povećava prozirnost, oduzimaju boje. Gotovo svaki render se tako radi. + Relja što si obratio pažnju na to.

Zašto nema nijednog rendera koji prikazuje objekat sa NBG-a, ili Kališa, ili Karađorđeve? Pa, jer se sa tih mesta ništa ne vidi, ili se vidi u maloj meri. . Primarni render je pogled iz aviona, a za tu svrhu je baš onakav, kakav treba da bude. originalan, i upečatljiv.

Jedini render sa strane koji imamo je pogled sa Donjogradskog bulevara. I na tom renderu vidimo da spirale ne zaklanjaju nikakavu vuzuru, a najmanje guše Sabornu crkvu. Deluju kao postolje na kojem grad stoji. Kao oblak na kome počiva Beograd. Vrlo fin trip.
 
stf + za trud i analizu. ne moram da se slozim ali umem da vidim da neko zna sta prica i zasto to prica. ja sam konacno saznao da vec postoji 10k kvadrata i da bi se u principu dodalo novih 5. ono sto mi nije jasno zasto se za simbolicn novac ne sredi postojecih 5-6 hiljada neiskoriscenih kvadrata (ono sto sada sluzi kao magacin i sl) i napravi prostor za galerije i suvenarnice a milioni za spiralu ne uloze u sredjivanje fasada po karadjordjevoj i okolini. prvo da se ozivi ceo kosancicev venac pa da onda glazura sa novim projektima koji ce zaokruziti celu tu pricu. niko ne moze da me ubedi da je bolje turiste na tom mestu primamiti japanskim projektom (koji je sam po sebi svakako zanimljiv) nego jednim kosancicevim vencom u punom sjaju. sticajem okolnosti taj delic grada je zaostao u vremenu i prostoru i umesto da to iskoristimo mi bi bas tu i nigde drugde moramo da pokazemo kako smo moderni. meni je to cudno
 
Збуњен сам.Где је у Фуђимотовом пројекту делта сити и масивни ,спирални,бетонски монструм димензија 100х50? :p

Озбиљно сад,мене овај пројекат одушевљава у сваком погледу! ФУЂИМОТО СРБИНЕ!!! :)
 
@stf
Dubuki pristup problematici zaslužuje mnogo više od običnog plusa al kako je to max evo +1 od mene
Bez obzira što i dalje ništa pozitivno ne vidim u tom projektu
svaka čast za istrajnost i pristup i logiku.
b r a v o da tako pristupaju problematici bar pola nadležnih gde bi nam bio kraj :)
naravno i za @Homer Jay kod koga nikad nema cile mile +1 :kk:
 
Japanac je rasturio!

Nek teraju ovaj avio most na aerodrom batajnicu,trebace im :lol:
 
meni smeta sto od beton hale do starog savskog mosta ima kola na setalistu............
 
savanbg":ijucgkx1 je napisao(la):
meni smeta sto od beton hale do starog savskog mosta ima kola na setalistu............
kola nisu dobrodosla ni na jednom setalistu, bas zato sto su setalista :rolleyes:
 
pa da naravno da mislim na to iskreno zao mi je sto je daj teo bas zapostavljen deo beton hale moze da se sredi i bez mnogo para a da bude cool, ali me nervira nova pojava to je bas pristuno na savi ali video sma i na adi da na setalistima voze motore
 
savanbg":1jmtvgey je napisao(la):
sredjena beton hala plus most na adi....... najzad cemo poceti da sliazimo na reku
'Оћемо, нарочито са задржавањем пруге у Савском амфитеатру и пругом око Калемегдана... :bash:
 
@ Razgradjevinar; Boca-ica
Iako ne podržavate ovaj projekat, poštujete suprotno mišljenje, što je u duhu ovog foruma. Neki članovi bi trebalo da se ugledaju na vas. + obojici.

@ Razgradjevinar
Potpuno si u pravu što se tiče zapuštenosti Karađorđeve i Kosančića i neophodnost ulaganja u njih. Ali, zar ne misliš da će ostvarivanje ovakvog projekta zapravo povući čitav kraju putem brzog progresa? Dovoljan je bio konkurs i već su sređene dve fasade. Izgradnjom nečeg spektakularnog privućiće odjednom veliki broj ljudi na to mesto, i automastski za par meseci razviti ceo taj zapušteni kraj.
Mislim da će se izgradnjom ovako nečega, ukoliko do nje dođe, ceo potez do Brankovog mosta razviti mnogo brže, nego što je to do sada bio slučaj.

@ Boca-ica
Plus je konačno uklanjanje Rakovice sa tako vredne lokacije, brže privlačenje velikog broja ljudi na reku, i ubrzani razvoj celog poteza do Brankovog mosta. Upravo ono, što sam napisao Razgrađevinaru.

@Gaga :kk:
@Homer Jay
Hvala na novim podacima i renderima. +
Renderi su potvrdili dosta mojih pretpostavki. Svakako dosta ozbiljniji pristup od Gospodina Redzića. Dobio je konkurs za zgradu Suda, a BH nek batali.
 
Voleo bih da uživo mogu da vidim maketu Kalemegdana, BH i Japanca...
 
@stf
Ako nije suviše zahtevno želeo bih da pročitam i tvoje mišljenje o velikim stepenicama koje vode od pristaništa ka Pariskoj i Kosančićevom vencu.
One su nerazdvojivi deo tog prostora



Uploaded with ImageShack.us

Najrađe bi ih video kao neki pandam velikim stepenica u Rimu



Naravmo poziv važi za sve kome se sviđa ideja da su iste nerazdvojive od Beton hale i da zaslužuju uređenje
 
E ljudi ja za to steeniste nisam ni znao ajde pokrecemo inicijativu za sredjivanje beton hale i tog dela save plus karadjordjeve
 
Beton hala sa kaficima (obezbeđen parking) u komb. sa takvim lepim stepenicama pružaju mnogo mogucnosti ...
Evo jedne :)
Svakog meseca od proleca do zime održavanje modnih revia niz stepenece...
lepe devojke ... publika u podnožiju uz Beton halu ... reflektori šaraju nebo.....muzikica... pićence u ruci...
Sava iza leđa donosi nocni vetric sa mirsom reke....
a ako se ožedni, ogladni i umori tu su vec kafici sa stolovima i stolica ... dešavanje.. provod..muzika hrana .... reka ...

Možda ovakave mogucnosti nisu moderne , zastarele su ... i nepotrebno Beogradu, Beograđanima, turistima .... :rolleyes:

Spoj arhitekture , urbanizma u kompletnom ljudskom doživljaju reke, obale, Beton hale i svog tog prostora i dešavanja.....
a po danu lepa vizura, sa uređenim stepenicama koje vode u srce grada... prosto mame da se bude tu na tom mestu...
 
Za stepeniste vazi isto sti i za Karadjordjevu i Kosancicev Venac, potreban je regulacioni plan sa jasnom vizijom razvoja podrucja i ogranicenjima inace cemo dobiti ono sto se desava sa bivsom kafanom "veliko stepeniste" danas fensi lokalom:
gazda je prvobitnu drvenu baraku, onomad kafanu, renovirao, dodao terasu, pa pokrio bastu, pa zatvorio bastu staklom i napravio novu pored, pa prosirio terasu, okacio frizidere za sladoled da vise iznad ulaza, zatim se prosirio na drugu stranu stepenica i od udzerice napravio piceriju...
a bila je jedna od retkih kafanica u centru grada koja je radila celu noc...
 
Vrh