boca-ica":3vy0emph je napisao(la):
@stf
Ako nije suviše zahtevno želeo bih da pročitam i tvoje mišljenje o velikim stepenicama koje vode od pristaništa ka Pariskoj i Kosančićevom vencu.
One su nerazdvojivi deo tog prostora
Наравно да није захтевно. :kk: Извини што касним са одговором, али нисам имао при руци комп са програмом који ми је био потребан за скицирање.
Велике степенице представљају најкраћи могући пут од пристаништа до Кнез Михаилове улице, тј. центра града. Могуће је да си ме питао за њих управо из овог разлога, јер та чињеница канда поставља питање оправданости пројекта БХ зар не? Наравно, са разлогом.
Данашње Велике степенице имају више великих мана, које утичу на њихову искоришћеност. Када кренемо од пристаништа, прво морамо да сачувамо чланке прескачући пругу, па се чувамо шлепера и трамваја. Саме степенице, су генерално, велики проблем старим људима, мајкама са бебама и инвалидима. Па и зрави људи тотално остану без даха до горе. А горе нас чека ужасна раскрсница Кнеза Симе Марковића, Париске и Косанчичевог венца. А сама Париска има узане тротоаре, а саобраћај, као на аутопуту. Све у свему, најкраћи, али и наопаснији и најзахтевнији пут.
Велике степенице имају велики потенцијал, и могу се искористити на најбољи могући начин, уколико се затвори Париска за саобраћај, од поменуте раскрнице до Узун Миркове. Тиме се добија непрекинути пешачки правац, а аутомобилисти неће бити оштећени. Саобраћај се преусмерава око Калемегдана Доњоградским булеваром. Возила из Узун Миркове скрећу десно низ Тадеуша, па око Калемегдана до Карађорђеве. Из Карађорђеве се може десно у Симе Марковића па на Бранкову.
Овиме се кружни саобраћани токови не дирају, ниједна локација није недоступна а добија се пешачка падина која се може уредити са воденим каскадним фонтанама, које директно воде на Велике степенице, одакле пуца поглед на НБГ. Велике степенице, уколико су имале неку архитектонску вредност, обновити, уколико нису биле ништа посебно, уредити их у новом духу. Наравно, порушити оне бараке и само степениште проширити и уредити са такође воденим каскадама или терасастим вртовима и обавезним малим тргом-одмориштем, на половини.
Овиме се на фантастичан начин, и најкраћим путем повезује простаниште са центром града. Дефинитивно се за мање паре може средити неголи пројекат БХ. То је тачно. Да ли је у овом светлу, тај пројекат оправдан? Свакако. Јер, можемо уредити степенице, али и даље остају велика препрека старијим, лицима, мајкама, трудницама, инвалидима, срчаним болесницима, асматичарима итд. Пројекат БХ је тим категоријама далеко пријатнија опција. Осим тога, оне су веза Кнез Михаилове са реком, а БХ је веза Калемегдана са реком. Потребна су обе везе. Mожес се то решити успињачом, али то онда нису степенице, него успињача.
Међутим, буде ли се остварио онај сулуди план прављења тунела испод Париске, од овога нема ништа, уништићемо римска, и ко зна која још налазишта, и бацити огромна финансиска сретства.....неповратно и штетно.