Šta je novo?

Beton hala

Boco,dobra ideja!Ja bih likvidirao te montazne kuce i skladista i prosirio bih to stepenise da izgleda prelepo,vise bih voleo ovaj projekat da vidim na terazijskoj terasi ali ni ovo nije lose.

Inace,evo intervjua sa tim japancem od pre mesec-dva u gradologiji,intervju je sat i po,pa ko voli nek izvoli :)

http://www.youtube.com/watch?v=5Igyi65DRv8
 
boca-ica":2y3wc2fi je napisao(la):
@stf
Ako nije suviše zahtevno želeo bih da pročitam i tvoje mišljenje o velikim stepenicama koje vode od pristaništa ka Pariskoj i Kosančićevom vencu.
One su nerazdvojivi deo tog prostora



Uploaded with ImageShack.us

Najrađe bi ih video kao neki pandam velikim stepenica u Rimu





Naravmo poziv važi za sve kome se sviđa ideja da su iste nerazdvojive od Beton hale i da zaslužuju uređenje


Nisam STF i nisam prozvan :) ali mi je drago što si spomenuo Velike stepenice.

Ispostavilo se da nepostoji (ili još uvek nije objavljen) dovoljno veran crtež, slika ili fotografija Velikoh stepenica iz vremena kada je Savsko pristanište kod Đumrukane bilo glavna veza Srbije sa svetom, a stepenice bile veza grada sa pristaništem.
Kažu ljudi da poslednja rekonstrukcija nije verna "originalu" i da je odrađeno samo reda radi.
Neada su se duž stepenica nalazili dućani, ali su izgoreli u jedom od bombardovanja. Da li je Jeremija Stanojević to fotografisao, i da li su te forografije zauvek nestale kada je izgoreo veći deo njegove zbirke 1941 godine ne znam.

Stepenište će ponovo postati popularno kada se rekosntruiše Đumrukana, prosto zato što se prolazi pored lokacije na kojoj se nalazila.
Šašavo je, ali na njenom mestu se sve vreme nalaze najobičnije montažne barake.
 
boca-ica":2vb7ecdq je napisao(la):
@stf
Ako nije suviše zahtevno želeo bih da pročitam i tvoje mišljenje o velikim stepenicama koje vode od pristaništa ka Pariskoj i Kosančićevom vencu.
One su nerazdvojivi deo tog prostora
Наравно да није захтевно. :kk: Извини што касним са одговором, али нисам имао при руци комп са програмом који ми је био потребан за скицирање.

Велике степенице представљају најкраћи могући пут од пристаништа до Кнез Михаилове улице, тј. центра града. Могуће је да си ме питао за њих управо из овог разлога, јер та чињеница канда поставља питање оправданости пројекта БХ зар не? Наравно, са разлогом.

Данашње Велике степенице имају више великих мана, које утичу на њихову искоришћеност. Када кренемо од пристаништа, прво морамо да сачувамо чланке прескачући пругу, па се чувамо шлепера и трамваја. Саме степенице, су генерално, велики проблем старим људима, мајкама са бебама и инвалидима. Па и зрави људи тотално остану без даха до горе. А горе нас чека ужасна раскрсница Кнеза Симе Марковића, Париске и Косанчичевог венца. А сама Париска има узане тротоаре, а саобраћај, као на аутопуту. Све у свему, најкраћи, али и наопаснији и најзахтевнији пут.
Велике степенице имају велики потенцијал, и могу се искористити на најбољи могући начин, уколико се затвори Париска за саобраћај, од поменуте раскрнице до Узун Миркове. Тиме се добија непрекинути пешачки правац, а аутомобилисти неће бити оштећени. Саобраћај се преусмерава око Калемегдана Доњоградским булеваром. Возила из Узун Миркове скрећу десно низ Тадеуша, па око Калемегдана до Карађорђеве. Из Карађорђеве се може десно у Симе Марковића па на Бранкову.
2nk2hit.jpg

Овиме се кружни саобраћани токови не дирају, ниједна локација није недоступна а добија се пешачка падина која се може уредити са воденим каскадним фонтанама, које директно воде на Велике степенице, одакле пуца поглед на НБГ. Велике степенице, уколико су имале неку архитектонску вредност, обновити, уколико нису биле ништа посебно, уредити их у новом духу. Наравно, порушити оне бараке и само степениште проширити и уредити са такође воденим каскадама или терасастим вртовима и обавезним малим тргом-одмориштем, на половини.

Овиме се на фантастичан начин, и најкраћим путем повезује простаниште са центром града. Дефинитивно се за мање паре може средити неголи пројекат БХ. То је тачно. Да ли је у овом светлу, тај пројекат оправдан? Свакако. Јер, можемо уредити степенице, али и даље остају велика препрека старијим, лицима, мајкама, трудницама, инвалидима, срчаним болесницима, асматичарима итд. Пројекат БХ је тим категоријама далеко пријатнија опција. Осим тога, оне су веза Кнез Михаилове са реком, а БХ је веза Калемегдана са реком. Потребна су обе везе. Mожес се то решити успињачом, али то онда нису степенице, него успињача.

2n66pg5.jpg


Међутим, буде ли се остварио онај сулуди план прављења тунела испод Париске, од овога нема ништа, уништићемо римска, и ко зна која још налазишта, и бацити огромна финансиска сретства.....неповратно и штетно.
 
stf":3vy0emph je napisao(la):
boca-ica":3vy0emph je napisao(la):
@stf
Ako nije suviše zahtevno želeo bih da pročitam i tvoje mišljenje o velikim stepenicama koje vode od pristaništa ka Pariskoj i Kosančićevom vencu.
One su nerazdvojivi deo tog prostora
Наравно да није захтевно. :kk: Извини што касним са одговором, али нисам имао при руци комп са програмом који ми је био потребан за скицирање.

Велике степенице представљају најкраћи могући пут од пристаништа до Кнез Михаилове улице, тј. центра града. Могуће је да си ме питао за њих управо из овог разлога, јер та чињеница канда поставља питање оправданости пројекта БХ зар не? Наравно, са разлогом.

Данашње Велике степенице имају више великих мана, које утичу на њихову искоришћеност. Када кренемо од пристаништа, прво морамо да сачувамо чланке прескачући пругу, па се чувамо шлепера и трамваја. Саме степенице, су генерално, велики проблем старим људима, мајкама са бебама и инвалидима. Па и зрави људи тотално остану без даха до горе. А горе нас чека ужасна раскрсница Кнеза Симе Марковића, Париске и Косанчичевог венца. А сама Париска има узане тротоаре, а саобраћај, као на аутопуту. Све у свему, најкраћи, али и наопаснији и најзахтевнији пут.
Велике степенице имају велики потенцијал, и могу се искористити на најбољи могући начин, уколико се затвори Париска за саобраћај, од поменуте раскрнице до Узун Миркове. Тиме се добија непрекинути пешачки правац, а аутомобилисти неће бити оштећени. Саобраћај се преусмерава око Калемегдана Доњоградским булеваром. Возила из Узун Миркове скрећу десно низ Тадеуша, па око Калемегдана до Карађорђеве. Из Карађорђеве се може десно у Симе Марковића па на Бранкову.

Овиме се кружни саобраћани токови не дирају, ниједна локација није недоступна а добија се пешачка падина која се може уредити са воденим каскадним фонтанама, које директно воде на Велике степенице, одакле пуца поглед на НБГ. Велике степенице, уколико су имале неку архитектонску вредност, обновити, уколико нису биле ништа посебно, уредити их у новом духу. Наравно, порушити оне бараке и само степениште проширити и уредити са такође воденим каскадама или терасастим вртовима и обавезним малим тргом-одмориштем, на половини.

Овиме се на фантастичан начин, и најкраћим путем повезује простаниште са центром града. Дефинитивно се за мање паре може средити неголи пројекат БХ. То је тачно. Да ли је у овом светлу, тај пројекат оправдан? Свакако. Јер, можемо уредити степенице, али и даље остају велика препрека старијим, лицима, мајкама, трудницама, инвалидима, срчаним болесницима, асматичарима итд. Пројекат БХ је тим категоријама далеко пријатнија опција. Осим тога, оне су веза Кнез Михаилове са реком, а БХ је веза Калемегдана са реком. Потребна су обе везе. Mожес се то решити успињачом, али то онда нису степенице, него успињача.

Међутим, буде ли се остварио онај сулуди план прављења тунела испод Париске, од овога нема ништа, уништићемо римска, и ко зна која још налазишта, и бацити огромна финансиска сретства.....неповратно и штетно.
Стф, укњижен плусићћћ на баш детаљној анализи око "великих степеница".

Мислим да се тунел испод Париске улице неће никад радити, јер се од њега одустало још деведесетих година баш из разлога што би се на тај начин уништила римска налазишта. Имао сам тај текст из бивше Експрес Политике, али на жалост негде сам га загубио ! Јесте да се и мени та идеја свиђа, јер би се онда "отворио" непрекидни низ пешачке зоне са Калемегданом, али ипак је историја у питању, а њу треба поштовати.

Лично сам за ту идеју да се чак и трамвајска пруга измести из Париске улице и иста постави око Калемегдана. Онда би се од тог простора, где је сад трамвајска пруга, направио атрактивни отворени изложбени простор налазишта.
 


Sjajan pristup , al da dopunim
,,препрека старијим, лицима, мајкама, трудницама, инвалидима, срчаним болесницима, асматичарима итд.

Aktiviranjem neopravdano zapostavljenog Kosančićevog venca, omogucava ukoso lagani pristup upravo toj grupi a i svima nama na više tačaka samih stepenica i sredini i kod Karađorđeve
Nemam adekvatnu sliku pa sam iskoristio postavljenu. :(
Sam Kos. venac ima predivan pogled, sadržaj ambijent istoriju...
Stvaranjm veze sa takvim stepenicama udahnuo bi i Kos. vencu život kao što oživljavaju i Beton halu

Time bi efekat silaska na reku bio ko @Gagin ringišpil iz Hađića :laugh: (vidi smehoteku) Tj. efekat takvog projekta na okolne sadržaje - bi bio veoma veoma veliki . Nemogu ni da sagledam svu moć metarmofoze koju donosi
i hvala na sjajnom odgovoru :)
 
stf":2dmplgwt je napisao(la):
Велике степенице, уколико су имале неку архитектонску вредност, обновити, уколико нису биле ништа посебно, уредити их у новом духу.

Нпр, овако нешто:
001Escalator.jpeg

:D
 
Menjaju onaj trougao od stepenica ka pariskoj i karadjordjevoj,nek neko bude zlatan pa svrati i viti sta smeraju,sigurno ima veze sa Beton Halom.


ЈАВНИ УВИД
У НАЦРТ ИЗМЕНЕ И ДОПУНЕ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ПРОСТОРНЕ ЦЕЛИНЕ КОСАНЧИЋЕВ ВЕНАЦ, БЛОК ИЗМЕЂУ УЛИЦА: КАРАЂОРЂЕВЕ, ПАРИСКЕ И УЛИЦЕ ВЕЛИКЕ СТЕПЕНИЦЕ, ГРАДСКА ОПШТИНА СТАРИ ГРАД

1. ЈАВНИ УВИД обавиће се у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (сала 2 у сутерену) у периоду од 6. јуна до 6. јула 2011. године, сваког радног дана од 9 до 18 часова.
 
vucko":pra6rl79 je napisao(la):
Menjaju onaj trougao od stepenica ka pariskoj i karadjordjevoj,nek neko bude zlatan pa svrati i viti sta smeraju,sigurno ima veze sa Beton Halom.


ЈАВНИ УВИД
У НАЦРТ ИЗМЕНЕ И ДОПУНЕ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ПРОСТОРНЕ ЦЕЛИНЕ КОСАНЧИЋЕВ ВЕНАЦ, БЛОК ИЗМЕЂУ УЛИЦА: КАРАЂОРЂЕВЕ, ПАРИСКЕ И УЛИЦЕ ВЕЛИКЕ СТЕПЕНИЦЕ, ГРАДСКА ОПШТИНА СТАРИ ГРАД

1. ЈАВНИ УВИД обавиће се у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (сала 2 у сутерену) у периоду од 6. јуна до 6. јула 2011. године, сваког радног дана од 9 до 18 часова.
U tom trouglu je kao počeo da se gradi hotel, straćare su srušene, i onda je sve stalo...
 
Boga pitaj sta sada smeraju,garant je resenje u korelaciji sa ova 2 pobednicka resenja beton hale
 
mogli bi da im napravimo grupnu posetu sa beobild foruma.
 
:cool:
@Vrachar wrote 26.05.2007. u 11:42:23 post broj 113 tema BB Kosancicev venac :
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Slike sredjenih prostora pripadaju tzv. "Beton Hali" koja je otvorena pre otprilike godinu dana. Prema kritikama domacih a i stranih strucnjaka, u pitanju jen jedan od najboljih galerijskih prostora u Beogradu, a mozda i sire. Medjutim, postoji i druga strana medalje za koju ne znaju bas svi.
Naime, neki celnici gradske vlasti insistiraju na tome da se Beton Hala srusi! Razlog za to je navodan "nesklad sa okruzenjem".
Ja sam licno bio svedok kada je policija dolazila zajedno sa bagerima. Ovakvo ponasanje gradske vlasti je apsolutno nedopustivo iz nekoliko razloga:

1. Prostor na kome se nalazi staro pristaniste ne pripaga gradskom gradjevinskom zemljistu, vec kalemegdanskoj tvrdjavi koja je pod zastitom.

2. Jasno je da neko iz grada (cije ime sad necu pominjati) zeli po svaku cenu da uzme deo kolaca (a.k.a. uzme procenat) na veoma bahat nacin.

So far so good, Beton hala je uspela da se odbrani i nastavi sa radom, a nadam se da ce tako biti i na dalje
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:) BB istorija... 26.05.2007..... :)
 
Dakle projekat su radili nasi stari poznanici iz CEP-a

Hotel na Kosančićevom vencu?
B. SUBAŠIĆ | 07. jun 2011. 21:34 | Komentara: 0

Nove urbanističke promene u najstarijem delu prestonice stavljene na javni uvid i već izazvale polemike zbog mogućeg narušavanja ovog ambijenta
Kosančićev venac

Kosančićev venac
Srodne vesti

* Beograd: Kosančić još čami u podrumu
* Zapušten beogradski Monmartr
* Lobanja pored kante
* Plamen progutao kancelarije
* Žalbama brane Padinu

PLAN urbanističkog preuređenja dela Kosančićevog venca, između ulica Karađorđeve, Pariske i Velikih stepenica, od utorka je stavljen na javni uvid u zgradi Gradske uprave. Reč je samo o redizajnu radi boljeg iskorišćenja ovog atraktivnog prostora, kažu u Centru za planiranje urbanog razvoja, koji je napravio Nacrt izmena i dopuna plana detaljne regulacije prostorne celine Kosančićev venac.

Međutim, u Društvu za zaštitu kulturnog dobra Kosančićev venac smatraju da se detaljni urbanistički plana najstarijeg dela Beograda menja na zahtev investitora, zainteresovanih da grade hotel na prostoru između Velikih stepenica i Kalemegdana.

- Sam plan iz 2007. ima katastrofalne nedostake jer predviđa izgradnju višespratnica na lagumima i drastičnu promenu izgleda najstarijeg dela Beograda iako je on zaštićen kao kulturno dobro - kaže Jelica Ivanović, predsednik Društva. - Ko je još čuo da se izgled najstarijeg dela grada čuva gradnjom zgradurina od stakla?

U Centru za planiranje urbanog razvoja nisu potvrdili informaciju o izgradnji hotela na "špicu" Kosančićevog venca, ali je nisu ni popuno opovrgli.

- Izmene plana su u suštini tehničke, u domenu urbanog dizajna, da bi se racionalnije organizovala gradnja na ovom atrktivnom prostoru - kaže arhitekta Milan Popović. - Plan ne određuje striktno da se tu izgradi hotel, ali po generalnom planu to je moguće. Izmene plana predviđaju izgradnju još jednih stepenica paralelno sa Velikim, radi lakše komunikacije u bloku, a ovo "doterivanje" odvija se u sklopu rekonstrukcije cele Karađorđeve ulice, koja će posle izmeštanja tranzitnog saobraćaja postati atrakcija Beograda. Da bi grad na pravi način sišao na reku neophodno je napraviti sadržaje koji će na ovaj prostor dovesti ljude

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:333467-Hotel-na-Kosancicevom-vencu
 
Kako ce na finjaka nekom da zavuku hotel od jedno 20 000kvm strasno zasto ne obnove djumurkanu za pocetak :kafa:
 
Зато што се хотел гради из приватних, а Ђумрукана би требало да се обнови из буџетских средстава.

Идеја о хотелу на падини од Косанчића до Карађорђеве није нова. Када је Београд крајем осамдесетих добио организацију (никад одржаног) Светског првенства у кошарци 1994, поред изградње Арене била је планирана изградња три луксузна хотела. Један је требало да буде на месту некадашње тролејбуске окретнице код Калемегдана (која је зато и уклоњена), други је требало да се гради на месту кафане "Три листа дувана" (где је сада истоимени Матићев пословни објекат који никако не бива пуштен у рад), а трећи каскадно испод Косанчићевог венца (на месту где су сада монтажни објекти, шупе и шипражје).

Интересантно је како нам не сметају хотели на обали Дунава у центру Будимпеште, али се згражамо над идејом да и Београд добије један такав.
 
Kome smetaju hoteli, nova radna mesta, novi sadzaji nova smestajjni kapaciteti ....
ako se grade na građevinskom zemljištu ili restaurira postojeca ruinirana zgrada... mislim da to nikom ne smeta ....
vec ono sto je pod tackom 2, davno opisao @Vrachar prikazano u predhodnom postu
što više hotela, Beogradu je sve bolje i lepše
 
Koliko se ja sećam, na objavljenim renderima taj grčki hotel je delovao sasvim umereno.

Sa druge strane, tu se i nekada nalazio hotel "Nacional". Zgrada i dalje postoji ali je danas koristi neka državna institucija.

http://www.belgradeheritage.com/kulturna_dobra/stari_grad/hotel_nacional.html

Taj kraj se ne može revitalizovati ako se ne privuku ljudi sa strane. Oživljavanje se ne (edit) radi samo popravkom fasada i ponovnim podizanjem nekadašnjih građevina, već boravkom i delovanjem živih ljudi, zar ne?
 
Sad je Markovicevo ministarstvo :D i nalazi se u zgradi pored. Mozda misle na onaj ARCVS-ov projekat za Parisku?
 
Ajmo malo u svet mašte ...
Ono sto je Atini Akropolj Beogradu je Kalemegdan još više....

 
boca-ica":2v0pwdhb je napisao(la):
Ajmo malo u svet mašte ...
Ono sto je Atini Akropolj Beogradu je Kalemegdan još više....

Sa malom ali gotovo nebitnom činjenicom.....Atina nema Rakovicu pored Akropolja, koja je tu praktično oduvek..... :rolleyes:
 
Ja sam za onu trecu nagradu sa zelenilom i liftom kroz kalemegdan!Odusevljen sam!
 
znao sam da sam negde vec video japanca i sada se setih

11638-firaxis_developer%20log_super.jpg


uticaj CIV na zivotni put...
 
Vrh