stf":136dwira je napisao(la):
razgradjevinar":136dwira je napisao(la):
od onih koji misle drugacije sam ocekivao da me nekim argumentima koji nisu "wow, svrsio sam kako je ovo dobro" ubede da gresim i da ne razumem na pravi nacin realne potrebe, prioritete i mogucnosti koje ovaj grad ima. za sada niste uspeli, naprotiv
Па ми аргументовано и покушавамо, али не иде. Ја стварно не знам, који још аргумент да извадим.
Све аргументе Џонија сам оборио, али он тврдоглаво врти исте реченице са другачијим распоредом речи. Како да се на тај начин квалитетно расправљаш а да не спамујеш дискусију?
:o :lol:
Za ovo je najbolja engleska rec "pathetic".
OK, 'ajde jedna intelektualna vezba: Daj mi listu od 5 mojih argumenata, ne treba puno pisati, jedna recenica za svaki, i onda po jednu-dve recenice da vidimo kako si ti i sta "oborio".
stf":136dwira je napisao(la):
JohnyBgood":136dwira je napisao(la):
Zvucan argument koji je kad ga malo poranaliziras prica za malu decu
Члан Бг259 је архитекта, а ја студирам архитектуру такође и, веруј ми, то је сушта истина. Сваки битан објекат је пројектује искључиво за одређену локацију. Може да се пројектује објекат сличне форме на другом месту, али не исте, јер је то немогуће. И ја бих волео овако нешто да видим на Прокопу, али то тамо не би имало функцију. Форма и функција иду заједно, и "причају" причу заједно са локацијом.
Cestitam, u jednom kratkom pasusu si uspeo da odlicno primenis dva principa UBIJANJA ISTINSKOG DIJALOGA I DISKUSIJE! MashAllah!
Vec sam o tome pisao ali ti izgleda ili ne citas postove na koje odgovaras ili ti oni tesko dopiru do mozga, tako da evo opet ponovo pokusavam, po sistemu, Repetitio Est Mater Studiorum
Prvi princip ubijanja ozbiljne diskusije je ono sto se zove "proof by intimidation"
U fazonu, "ja sam arhitekta, ja znam, a vi drugi nemate pojma po definiciji". A otkud ti znas sta smo mi drugi na ovom forumu? Da li mozda, posto ti studiras arhitekturu, SVI arhitekti bi se sa tobom morali sloziti? Jel i to jedan od tih tvojih "argumenata" kojima si pobio sve moje
:lol:
?
Drugi princip: Imputiraj nekome nesto sto nije rekao pa se onda na to obrusi i deli besmislene lekcije. O HVALA TI VELIKI ARHITEKTO, pojasnio si nam da ne bi mogao ISTI projekt koji je predlozen za beton-halu da ide i na Prokop. WOW!
Kad neko kaze "nesto ovako" misli na koncept/ideju, a koncepti/ideje se daju primeniti na razlicitim mestima, naravno prilagodjene uslovima. Pogledaj malo fotografije muzeja u Bilbau i Dizni hol u Los Anjdelesu. Primena istog ili slicnog koncepta u dva razlicita grada/zemlje/podneblja, i to jedno za muzej a drugo za veliku dvoranu. ALO?!
A ni to da koncept nije primenljiv na Prokop je cista glupost. I tamo treba povezati gomile pravaca i to ne samo automobilskog nego i pesackog saobracaja, tako da probati nesto ovako obecava. To je sve sto je receno.
Na kraju, i poenta mojih komentara (a i od strane nekoliko drugih diskutanata) je upravo u tome kako ovaj objekat "komunicira" sa tvrdjavom, priobaljem, i Karadjordjevom. Objekat je prevelik, i dodatno odskaca upadljivom belom bojom, i ugurava nesto veliko u kontekst u kome mu nije mesto. Dakle po meni on "komunicira" sa okolinom kao sto kost u grlu komunicira sa plucima, zelucem, ustima, i mozgom.
stf":136dwira je napisao(la):
JohnyBgood":136dwira je napisao(la):
Na kraju da li neko ozbiljno misli da neko ovim Japancima kaze, svidja nam se vasa ideja ali bi hteli da je primenimo na Prokop, da bi oni odbili?
Рекли би: Ми можемо да вам пројектујемо нешто друго, сличне форме, али ово не. Ти изгледа не разумеш да велики пројекти улазе у портфолио тог бироа и постају његова реклама за даље послове. Па нико неће да се зајебава са својим угледом!!! Поготово не Јапанци. Они не морају да грабе било какав посао. Они бирају шта ће да раде.
O, veliki arhitekto, jos jedno veliko hvala da si nam i ovo pojasnio. Ne bi mogao kalemegdanski projekat na Prokop? Zaista?
I Japancima bi stvarno bio blam da rade glavnu zeleznicku stanicu (ili ucestvuju na konkursu za resenje). Izgleda su ucestvovali na konkursu za beton-halu samo zato sto ucestvuju na konkursima samo ako se nesto radi pored tvrdjava i zidina koji su najmanje 1000 stari hiljadu godina. WOW!
Da li na arhitekturi postoji obavezan predmet "Svrsavanje na Japance"?
stf":136dwira je napisao(la):
JohnyBgood":136dwira je napisao(la):
Izneo si netacnocu "objekat je prozracan tako da po definiciji ne moze nista da zaklanja ili narusava". Zvrljotina preko bilo koje umetnicke slike isto ne bi zaklonila puno ali bi (nadam se da se u ovome slazemo) unistila sliku tako da je to kontraprimer koji obara tvoju tvrdnju.
Прва огромна разлика између ова два примера је у томе што је један у простору (3д) а други слика (2д). Велика је разлика.
Ја сам рекао да је твој пример погрешан, јер се у случају Мона Лизе, ради о преради НА слици. У случају БХ се ради о преправци ПОРЕД Калемегдана.
Gluposti. Tvoj prvi argument da nesto samim tim sto je prozracno ne moze nista da zaklanja je pobijen i sad se ovde izvlacis, izvlaceci se na 2d vs. 3d. No i to se lako da pobiti. Idemo redom.
Ja kad fotografisem ili gledam Beograd sa reke, Brankovog mosta, itd, vidim jednu PERSPEKTIVU koja je uporediva sa slikom. I ti kao student arhitekture crtas i pravis puno vise perspektiva nego 3d modela. Da li ti TO nesto govori? Kako bi voleo da ti neko nazvrlja nesto na crtezima koje predas za ocenu. I moj problem sa ovim objektom je da ugurava jednu veliku, razigranu, i upadljivo belu/svetlu formu u perspektivu punu istorije Beograda. Jednu vizuru u kojoj mi kao generacija nemamo pravo na toliku povrsinu, jednostavno ne bi bilo fer prema generacijama i istoriji koja je tu sakupljena.
Drugo kao sto se slika moze unistiti zvljanjem po njoj, tako se i svaki 3d objekat koji je dakle postavljen U i komunicira SA prostorom oko sebe moze unistiti uguravanjem velikog i upadljivog objekta tik pored njega. Zamisli dzinovsku spiralu pored londonskog Towera, ili da neko postavi nekakvu resetkastu skalameriju tik uz samog "Pobednika" na Kalemegdanu.
Uzgred, nije meni samo problem da bi ovo bilo tik uz sam Kalemegdan, problem mi je umetanje ovakvog necega BILO GDE na potezu od Brankovog mosta do Pobednika. Taj prostor je jednostavno organski nastao kroz vekove, i ja verujem da mi imamo pravo na to da popunimo par rupa ali nekakve radikalne intervencije ovog tipa ne dolaze u obzir.
stf":136dwira je napisao(la):
JohnyBgood":136dwira je napisao(la):
Vise puta sam napisao da je taj prostor jednostavno predragocen i vizuelno nasilje nad njim jednostavno ne dolazi u obzir.
Једино ми није јасно о каквом визуелном насиљу ти причаш? Не постоји визуелно наслиље. Објекат делује да има велики волумен само из ваздуха, док из човечије перспективе нимало није упадљив. Па погледај рендере. Да додам, да из ваздуга, одакле и има највећи волумен, не заклања ни Калемегдан, ни Карађорђеву. Опет, погледај рендере.
COVECE?! OK, sigurno da postoji PONEKA vizura iz koje ja to ne vidim. Recimo stojim ispred beton-hale, naravno da to necu da vidim jer ga zaklanja beton-hala. Ali sa Brankovog mosta, sa keja, i da, sa Kalemegdana?! Ovo je OGROMNO i tu mu nije mesto.
stf":136dwira je napisao(la):
JohnyBgood":136dwira je napisao(la):
Ja na celoj ovoj diskusiji jos nisam video dobar argument za uguravanje 15000 kvadrata a jedini argument za japansko resenje je da je jako inovativna forma i nekima se svidja. OK, prihvatam da se to nekima svidja, mada sam ja sam izuzetno protiv bilo cega tako velikog, slobodnog, i razigranog na toj lokaciji. I tu se moze pricati o raznim argumentima za i protiv ali ja ni to nisam video u nekoj ozbiljnoj formi.
Јер очигледно не желиш да видиш. Дали смо ти прегршт аргумената за, а ја сам многе твоје оборио, али ти то не желиш да видиш, него само промениш распоред речи у реченици и ајд све у круг.
Понављам, ако се 15000 квадрата изгради испод парка, како је и замишљено на оба решења, у чему је проблем?
Pregrst argumenata? (A) To da ce time da se plati spirala?! (B) To da je neko provalio da "treba (bas 15000 km) suvenirnica i galerija"?
:laugh: :lool:
Kako izmisliti problem da bi ga resio?! Pa bez ogromnog objekta ti ne bi trebala ni spirala, a cak i ovaj siromasni grad bi mogao da pokosi travu i sredi par staza i prelaza preko pruge, i nema problema. Kultivisali smo prostor, beton-hala se razvija, Karadjordjeva je zivnula, tako da ovaj problem mozemo ponovo da posetimo jednog lepog dana kad se digne pruga. I kad nekakvo konacno uredjenje bude imalo smisla.
Sto se tice suvenirnica i galerija, sva prizemlja u Karadjordjevoj su Bogom dane suvenirnice, galerije, i restorani. Ni beton-hala nije mala i u njoj vec svasta ima, i sta je sad tu problem?
Na kraju, tebi je park na krovu nekakvog soping mola isto sto i park na zemlji, meni i mnogima drugima nije. Live with it.
:lool:
stf":136dwira je napisao(la):
JohnyBgood":136dwira je napisao(la):
Ali kad im kazes da tu spiralu niko nema nameru da sagradi u predlozenom obliku, jer TO NIJE JEDINI POBEDNIK nego deli prvo mesto sa jos jednim radom - na to se nema sta reci. Ostaje ti ostaje samo sprdanje, jer jednostavno nemas argumenata niti imas pojma kako ce reketasi koji ovde kontrolisu stvari na kraju pomiriti ova dva totalno nekompatibilna "resenja"..
Па нико ти не одговара, јер сматрамо да се подразумева да си сам сконтао. Али, ако треба да ти цртам, ајде.
Дакле, ако се буде градило јапанско решење, спирала ћа се сигурно изградити, јер постоји 15000 квадрата комерцијалног простора, који ће то исплатити. Све оне приче да БГ нема пара за то, не стоје, јер ће се те паре издавањем простора вратити.
Никаква симбиоза два пројекта неће ни постојати. Ако си гледао Градологију, и то би знао.
Жири је граду намерно дао два потпуно другачија решења, да би се град одлучио које ће. Нема ту симбиозе.
:lool: :laugh: :lol:
Izvini, ali ovo je ili najveca glupost ili najvece licemerje koje sam cuo kao "argument" na ovom forumu. Ziri je NAMERNO dao dva resenja da bi se grad odlucio koje ce. Ha, ha, ha, hi, hi, hi... Pa ako vec svrsavamo na spiralu, zasto ziri nije odabrao to kao JEDINO resenje?
I NE! NE POSTOJI 15000 km jer ce se tom nasilju nad ovim prostorom mnogi opirati, ukljucujuci i mene. Bez tih 15000 ne bi trebale ni spirale ni avio-stepenice da nesto sakrivaju. Neka urede plocnik i dve staze i gotova prica.
Ovo stvarno asocira na film i pesmu "Majstori, majstori". Prvo izmisli problem, naravno da bi udenuo ogroman poslovni prostor da bi se neko omastio, i onda ga "resavaj" nekakvim konkursima i skupim gradjevinama, koje se onda opravdavaju tim udenutim prostorom. Majstorski. A ovaj tvoj post mi govori da ti tu zapravo imas nekakav interes da branis neodbranljivo, ovako nesto reci je stvarno unikum.
Primedba moderatora, JohnyBgood koristi funkciju edit da ne redjas vise postova jedan ispod drugog, spojio sam zadnjih nekoliko postova od tebe u ovaj jedan. Tako da ubuduce ako niko nije u medjuvremenu odgovorio - edit!