Šta je novo?

Beton hala

Pogresan je naziv koji se odnosi na Beton halu, a u stvari odnosi se na povezivanje Kalemegdanskog vrta na grebenu i obale.
Zato sto je za konkurs i raspravu upotrebljavan takav naziv, nije me mnogo ni zanimalo, jer sam mislio da se radi o uredjivanju jos neuredjenih prostora hale.

U stvari radi se o izuzetnoj stvari jer je i mesto vise nego izuzetno i moglo bi da bude reseno isto tako - izuzetno.Ali ponudjena resenja nisu ni blizu toga,

Prirodna celina koju cine padine grebena na Kalimegdanu i Kosancicevom vencu i obala, ali i ostrvo i druga obala, treba sagledati kao zajednicku vrednost, samim tim i novi sadrzaji treba da budu uskladjeni i medjusobno i sa predelom. Ali toga nema.

A svaki novi sadrzaj utice na izgled celine, to nisu neke odvojene sobe, nego jedno mesto, koje ne moze da se poredi ni sa galerijama niti muzejima, jer je to mesto najlepsi deo nase zivotne sredine i samim tim i naseg svakodnevnog zivota.
 
Homer Jay":1skl7djh je napisao(la):
JohnyBgood":1skl7djh je napisao(la):
Hvala, hvala! Evo i tebi plus za podrsku necemu sto ne smatram toliko da su neki moji stavovi nego brate zdrav razum. :) Ja te pluseve vidim u donjem desnom uglu postova, pa koji mi se svidi cesto plusiram.
Postujem tvoje misljenje, iako se sa istim ne slazem. I mislim, cisto zdravlja diskusije radi, da ovde jeste rec bas o tome, i sustinski o tome - tvom misljenju. Jer upravo iznosenjem citiranih stavova - da ono sto ti pises zapravo nije tvoje misljenje vec zdrav razum, etiketiras sve nas koji se sa tobom ne slazemo, sve ljude koji su organizovali konkurs, i sve ljude koji su na tom konkursu ucestvovali - kao osobe koje nemaju zdrav razum. Izvini, ali takav stav smatram uvredljivim.
Izvini ali je meni to malo trazenje razloga da se bude uvredjen. Iz vise razloga.

Vise puta sam pisao da ovo volsebno uguravanje 15000 ima veoma jak ukus reketarenja i kradje. Po meni je zdrav razum tome se opirati i ja pri toj etiketi i dalje stojim. A oni koji su za taj projekat, mogu imati taj stav iz VISE RAZLOGA, samo jedan od kojih je taj koji ti navodis a koji je meni bio zadnji na pameti. Neki su mozda poneseni time da im se ta spirala toliko svidja su u svom elanu mozda prenabregnuli tih 15000 kvadrata. Ili im se potkralo da to prihvate kao "deo konkursa" i da to mnogo ne preispituju. Ili misle da to "tako kod nas mora", tako da ono sto je za mene zdrav razum za njih jednostavno nije.

Isto tako je za mene negradnja nicega agresivnog, velikog, itd uz sam Kalemegdan jednostavno ZDRAVO-RAZUMSKI, i zasto bi se ja ustezao to da kazem? Kad sam manje u nesto ubejden recicu "ja mislim", "verujem", "cini mi se"...

Nije mi jasno sta ima uvredljivo u raspravi izmedju osobe A i osobe B u kojoj jedna kaze "pa ovo pod A je zdrav razum" (prevod: ovo je za mene ocigledna istina) a druga "ne, nikako, ovo pod B je zdravo razumski". I onda neke od ovih osoba gore koje su nesto prenabregnule mozda kazu, "da A je ipak zdrav razum." A osobe koje imaju fundamentalno neslaganje mogu dalje da nastave diskusiju sta je zdrav razum i zasto.

Ja imam utisak da diskutujem pre svega o konkretnim problemima (a ne o tome ko nema zdrav razum, tako da mi to jednostavno nije na radarskom ekranu) i sa (u vecini relativno, nadam se) zrelim osobama. A svaka normalna osoba je u zivotu cesto nesto mislila ili cak uradila pa se posle pitala "Boze kako to i to nisam video", "Boze sta mi bi?", "kako je to moglo ranije da mi se svidja". I sta je sad tu "big deal" i da li ce nekome kruna sa glave da padne ako i sam prizna da nekada nesto nije video a bilo je zdravorazumski? A ako se i dalje ne slaze da kaze, izvini za mene je zdrav razum upravo suprotno? WTF is the problem?

Ja nisam ovde niti da bih nekoga vredjao, niti da bi se sa nekim druzio nego da bi diskutovao (nekada ostro) o projektima i stvarima vezanim za Beograd. Ako se neko nasao pogodjenim, izvinjavam se, i molim sve takve da ubuduce jednostavno ne citaju moje postove.
 
Homer Jay":20ojtyr0 je napisao(la):
Hehe, interesantna metafora ;) Iskreno, gore sam vec rekao da ne verujem da ce od Beton hale biti ista u dogledno vreme, tako da postujuci postavljenu analogiju - vise bi to licilo kao da ortacima u kafani svako vece pricam o novoj japanskoj ultra mega giga zubarskoj stolici, donosim kataloge, raspitujem se o kreditu kod banaka, ali nikada je ne kupim....

U sustini Johny ima dobru poentu o izvesnoj sizofrenosti razvoja grada - s jedne strane raspada se Karadjordjeva (koja je savrsena ilustracija Beograda - najruznija i najlepsa u isto vreme, a najruznija je upravo zato sto je najlepsa, i u njoj se sve radi naopako), a s druge strane prica se o investiranju 30-40 miliona evra u "pasarelu"...

Ali ono najbitnije u celoj prici je - zasto odjednom interesovanje za Beton halu!? Pa, ljudi su sisli dole. Krenuli su nekakvi brodovi da stizu u BG, pa se neko setio da otvori kafic u Beton hali, pa je neko video da tom nekom dobro ide, pa je otvorio pored restoran itd. Ljudi silaze na reke!!! Vec sam pisao o ozivljavanju nocnog zivota u Sava mali (KC Grad, Apartman, Corba kafe, Zica, Biberce...), pravi se hotel ispod Brankovog mosta.... I Dunavska strana ne spava - tu je i fantasticna Kula Nebojsa, sportski centar MGM na Dorcolu, pretvaranje fabrike Beko u savremen gradski stambeno-hotelski kompleks, i predstojeci Mikser festival koji bar na kratko svake godine dovuce narod na Dunav itd.

I mislim da je jasno postalo da je uzalud cekati da grad sredi priobalje, pa da se mi spustimo dole. Ovako ce ljudi i sama potreba ljudi da koriste obalu povuci grad da se zainteresuje za nju. Tako da ce ovaj skromni silazak na reke nuzno pratiti i investicije u infrastrukturu - poput rekonstrukcije Karadjordjeve, Terazijske terase, Kosancicevog venca, pa i Beton hale.

A sve ce to, kada krene, da se desava manje-vise sinhronizovano. Jer Beton hala ne podrazumeva smrt Kalemegdana ili Karadjordjeve - upravo suprotno - ona treba da predstavlja servis te dve lokacije, mesto odakle ce ljudi dalje ici ka njima, ili mesto na koje ce ljudi upravo dolaziti sa Tvrdjava ili iz Karadjordjeve. Jedni bez drugih oni ne mogu i to je jasno.
Najvise se plasim megalomanije i toga da neka veca zverka vidi taj proces koji je poceo i onda joj se otvori apetit. Najleplse gradove je izgradilo VREME tako da sam apsolutno za decentralizovan pristup Savamali. Nek niko ne iskoci iz nekih gabarita i okvirnih regulacionih linija, ali lepa rekonstrukcija ovde, lep nov objekat onde, i tako korak po korak. Ja bih od "vecih" intervencija voleo da vidim samo nekakav trgic u dnu Velikih stepenica (znaci i ta "velika" intervencija bi u stvari bila prilicno mala), a sve ostalo prepustiti privatnoj inicijativi. Od manjih intervencija, ponesto poplocati, napraviti osveljenje itd. Pa kad se skloni pruga, onda videti sta jos treba, ali ce do onda da se stvori kontekst i profil tog dela grada tako da sumnjam da ce i onda biti mesta za neku megalomaniju.
 
stf":x42zqrbr je napisao(la):
JohnyBgood":x42zqrbr je napisao(la):
Malo, malo, pa pokusavas da nam uguras 15000 km :rolleyes: ... kao sto bi neki da nam uguraju onaj... toranj..
Ne, ja samo analiziram pobednicki projekat i svakom sledecom analizom demantujem tvoje iznete pretpostavke i strahove.
Vec sam rekao, da se ni ja sam, ne slazem sa 15000 kvadrata.
Znaci, cista analiza projekta uporedjenog sa tvojim navodima.

JohnyBgood":x42zqrbr je napisao(la):
A sto se tice zaklanjanja, odgovaras na post u kome je upravo receno da ZAKLANJANJE KAO TAKVO NIJE PROBLEM. Da li si to primetio, ili ti napisano nije jasno? Ili ga namerno ignorises? Problem je u agresivnosti i velicini forme, pa makar ona bila i prozracna. .
Sama forma, ako je prozracna, automatski je i manje agresivna od punog volumena. Ako se npr. odluce da grade japanski projekat, ali na krovu komercijalnog dela odluce da zasade vrt,tj. park, sama forma ce biti daleko laksa. Eto, pohvalio si React-ov projekat, koji takodje ima 15000 kvadrata, ali ima i zeleni krov, i samim tim je mnogima prihvatljiv.
Japansko resenje ima jaci volumen, jer ima i vise pasarela, tj. mozes sa svake pozicije da dodjes do svake pozicije. Ti si predlozio limenu pasarelu. OK. Ali, ona resava problem prelaska ulice. Znaci, treba i neka pasarela koja ce popeti ljude na BH, pa jedna limena koja ce ljude spustiti sa BH na pristaniste, pa neka limena sa pristanista do vode.....i eto jaceg volumena zardjalih sipki i plehova. Evo, danas imamo dve odvratne limene stepenisne skalamerije koje povezuju setaliste sa parkingom. Da li su one lepse, ili japansko resenje? Mora imati vise pasarela. A zasto to ne uraditi na efektan nacin. Zasto penjanje sa reke na Kalis ne bi bilo spektakularno?

JohnyBgood":x42zqrbr je napisao(la):
nadam se da te nece uvrediti sledeci primer: Zamisli sliku Mona Lize na kojoj je neko nesto nazvrljao, recimo ne preko lica ali odma' pored, a i zvrljotina je bliska po velicini njenom licu. OK, nista znacajno nije zaklonjeno i zvrljotina je "prozracna" (dakle nisu nista popunjavali samo nesto nazvrljali) ali je to opet nasilje nad celom slikom i kompozicijom.
Nije me uvredilo. Zapravo, poredjenje ti nije bas idealno, jer prostor BH nije deo Kalemegdana, vec je pored. Znaci zamislimo sliku avangarde 20 veka u istoj prostoriji sa Mona Lizom. Ni ide, zar ne? Ali zamislimo tu sliku u prostoriji pored. To je vec u redu, zar ne?

JohnyBgood":x42zqrbr je napisao(la):
forma sama po sebi OK i da savrseno prihvatam da bi mogla negde drugo da funkcionise, i to lepo. Kao sto bi data zvrljotina mogla da bude sasvim legitiman i efektan deo neke druge slike, recimo neke apstrakcije.
Sem sto ta formaq na drugom mestu ne bi bila efektna, jer je prilagodjena bas ovom mestu. Izgubila bi i na filozofiji, na prici, na lepoti, znacaju.... Veliki arhitekti, kao i velika arhitektonska dela se projektuju specijalno za odredjenu lokaciju, nikako univerzalno.
Ja dizem ruke! Ja ne znam gde sam (1) hvalio domace resenje, (2) gde sam rekao da sam za limeni most (osim ako ti mislis da je generalna konstatacija da razliciti konteksti traze razlicita resenja, tako da je u nekim kontekstima dobra megalomanija a u drugim nesto minimalno pa to cak moze da bude jedan limeni most, zalaganje za limeni most u ovom slucaju), i (3) gde sam rekao da je bitno da li je nesto DEO KALEMEGDANA.

Nemam vise zivaca, tako da recimo samo po pitanj ovog (3): Ako ista, rekao sam da je u pitanju CEO POTEZ Brankov most - Kula Nebojsa. I objasnio da je taj prostor vredan i predstavlja kolaz nase istorije. Kao takvog sam ga uporedio sa slikom Mona Lize na kome bi ova spirala bila jedna velika zvrljotina.

Na kraju, ne pada mi na pamet da ocenjujem ove projekte sa stanovista akademske rasprave o arhitekturi u fazonu koji bolje odgovara na uslove konkursa. To me savrseno ne zanima (kurat konkurs, sa kuratim uslovima, besmislen pre nego sto se skloni pruga, ZASTO bi ja uopste trosio energiju na to?) ali me jako zanima Beograd i sta ce da se gradi na ovom dragocenom prostoru koji je moje omiljeno mesto u gradu. Vise puta sam gore objasnio zasto mislim da niko nema pravo da zauzima ovoliki deo vizure i pri tome stojim. A u tom kontekstu je i 15000 km previse a i agresivna, velika, spiralna forma jednostavno previse za ovaj dragoceni deo grada. Da imamo 5 Kelemegdana i Karadjordjevih mozda ne bi bilo lose i nesto ovako probati ali nemamo, tako da sad mozes da se uhvatis za to, ali te pozivam da ponovo procitas moje prethodne postove, ali da dalje raspravljam stvarno nemam nameru.
 
Жаклина за дивно чудо право збори и очигледно нагиње ка јапанском решењу..
 
@ Glas prirode i JohnyBgood

Превише једнострано гледате на целу ситуацију. Калемегдан, Косанчић, Карађорђева и БХ су један потез, састављен из различитих сегмената. Градити нешто НА Калемегдану и ПОРЕД није исто. Нпр. ја сам жесток противник оних модерних клупа НА Калемегдану, некаквих лубеница и глупости, јер су уметнуте као тумор УСРЕД једног историјског сегмента.

Насупрот томе, БХ је сама дело, далеко модерније структуре од Калемегдана, али је засебни сегмент и зеједно чине целину. Значи, БХ као један модеран објекат и пасареле, као један модеран објекат моги да иду заједно.

И заиста не разумем зашто тих 15000 квадрата ТУ толико сметају? Ви бисте на том месту направили парк-трг. Па на оба победничка решења он је и ПРЕДВИЂЕН, само је издигнут за 4.5 метара, а испод њега је 15000 квадрата комерцијале, која треба пре свега да ИСПЛАТИ само улагање, а са друге стране потребан је простор за галерије, ресторане и сувенирнице.

Значи, круцијално питање опстанка зелене површине, тј. трга није доведено у питање, то је чак и био један од услова конкурса. Ако тај парк свакако остаје, зашто смета тих 15000 квадрата?

И на крају, пасареле......потребно је спустити људе:
1. са Калемегдана на БХ,
2. са Калемегдана на шеталиште,
3. са Калемегдана на воду,
4. са БХ на шеталиште
5. премостити улицу
6. премостити пругу. Када се једног дана протерају одатле возови, на шински коридор треба пребацити трамвај, који ће ићи око Калиша, а садашње баштице претворити у пешачке површине. Значи, шински коридор остаје па остаје. Само мења намену, ја се надам, што пре.

Значи, за оволики број денивелација, потребна је мало јача пасарела/е од једног лименог пешачког моста. Да би све денивелације постојале, потребан им је и одређени волумен. А зашто тај волумен не би сам по себи био атракција и тиме повећао лепоту тог простора, зар не?
 
Nije sporno da se nesto izgradi u jednom nivou nad halom i do padine , pod plocom, vec je sporno to sto se izdize ka vrhu padine i susrece sa vrtom na vrhu padine. Nije sporno niti to da se tu i izgradi nesto, ali mislim da bi se to nasta mislim bas tebi STF izuzetno svidelo, ali nije za javnost, a nisam na vreme saznao za konkurs, mada i onako se trazi neko trece resenje. Simbioza ova dva izabrana bi tek bila promasaj, jer ne treba mesati nikad dva umetnicka dela iza koje stoje dve licnosti, dva karaktera.

Pruga moze da se koristi za turisticke vozove, i danas lokomotiva parnjaca vozi ponekad do Vrsca turisticke vozove, jednom sam putovao i prolazak tim delom je vise nego izuzetan, a tramvaj bi mogao i ne bi, ukoliko se metro probije do Dorcolske obale, mozda bi moglo i bez njega, mada je prilika za spustanje tramvaja oko Kalemegdana ispustena 2009. kada su vratili sine u Parisku i unistili velicanstvenu mogucnost prikazivanja ulica, kupatila, gradjevina, kanala i natpisa u opeci starih skoro dva milenijuma !

Za nekoliko godina ce kamioni biti proterani, kada se zavrsi most za Borcu, a pristup automobilima moze da se zabrani, vozovi i danas idu tunelom ispod beton hale i nema ni potrebe za premoscavanjem, ali postoji potreba da se npr. napravi lift kojim bi se odozdo doslo do Savkog setalista gore na Kalimegdanu. A ko vise voli pesice treba mu izgraditi lepe stepenice koje bi povezivala setalista na padini, zar takvo resenje nije likovni i graditeljski izazov, a kostalo bi mnogo, mnogo manje od megalomanskih skalamerija,ljudi bi tako bili blizi prirodi nego da se spustaju nekim hodnikom poput koridora koji se srecu na aerodromima ili da lutaju nekim lebdecim vijugama od betona udaljeni od tla i rastinja.
 
stf":2tfv1fmv je napisao(la):
Када се једног дана протерају одатле возови, на шински коридор треба пребацити трамвај, који ће ићи око Калиша, а садашње баштице претворити у пешачке површине. Значи, шински коридор остаје па остаје. Само мења намену, ја се надам, што пре.
Тај један дан неће скоро доћи. Тек кад се изгради мост код Винче, можемо се надати склањању железничких шина око Калемегдана. Онда можемо причати о томе да ли да се трамвај измести на трасу око или да остане испред Калемегдана.
 
Glas prirode":2qb1y8gp je napisao(la):
Nije sporno da se nesto izgradi u jednom nivou nad halom i do padine , pod plocom, vec je sporno to sto se izdize ka vrhu padine i susrece sa vrtom na vrhu padine. Nije sporno niti to da se tu i izgradi nesto, ali mislim da bi se to nasta mislim bas tebi STF izuzetno svidelo, ali nije za javnost, a nisam na vreme saznao za konkurs, mada i onako se trazi neko trece resenje. Simbioza ova dva izabrana bi tek bila promasaj, jer ne treba mesati nikad dva umetnicka dela iza koje stoje dve licnosti, dva karaktera.

Pruga moze da se koristi za turisticke vozove, i danas lokomotiva parnjaca vozi ponekad do Vrsca turisticke vozove, jednom sam putovao i prolazak tim delom je vise nego izuzetan, a tramvaj bi mogao i ne bi, ukoliko se metro probije do Dorcolske obale, mozda bi moglo i bez njega, mada je prilika za spustanje tramvaja oko Kalemegdana ispustena 2009. kada su vratili sine u Parisku i unistili velicanstvenu mogucnost prikazivanja ulica, kupatila, gradjevina, kanala i natpisa u opeci starih skoro dva milenijuma !

Za nekoliko godina ce kamioni biti proterani, kada se zavrsi most za Borcu, a pristup automobilima moze da se zabrani, vozovi i danas idu tunelom ispod beton hale i nema ni potrebe za premoscavanjem, ali postoji potreba da se npr. napravi lift kojim bi se odozdo doslo do Savkog setalista gore na Kalimegdanu. A ko vise voli pesice treba mu izgraditi lepe stepenice koje bi povezivala setalista na padini, zar takvo resenje nije likovni i graditeljski izazov, a kostalo bi mnogo, mnogo manje od megalomanskih skalamerija,ljudi bi tako bili blizi prirodi nego da se spustaju nekim hodnikom poput koridora koji se srecu na aerodromima ili da lutaju nekim lebdecim vijugama od betona udaljeni od tla i rastinja.
Kako nije sporno ako je hala zasticeni spomenik industrijske arhitekture?

Po meni je centralno pitanje da li zelimo da je sacuvamo, u kom slucaju ne dolazi u obzir neka veca nadgradnja i parking sa nje onda mora da se sutne. I neko resenje koje je (beton-halu) uber-postuje treba da se nadje, mozda nesto privremeno dok tu stoji pruga, a onda nesto trajno kad se ulkoni pruga.

A ako NECEMO halu da tretiramo kao vazan objekat, treba je lepo ukloniti kad se ukloni i pruga i posteno resiti ceo taj trougao. A ne preko ovakvih preuranjenih "konkursa" sa kuratim uslovima.
 
Kako je uopste moguce da srpska ekipa i japanska ekipa dele pobednicko prvo mesto a da su na konkursu za blok 39 gde je bilo predato cak 232 rada, te dve iste ekipe isto osvoje nagrade??????????????

Pri tom oba konkursa su (kao) anonimna...

Toliko o kvalitetu pobednickih resenja...

Ali dobro, napomenuli su u Gradologiji da je ovo bio samo idejni konkurs, ko zna sta ce na kraju da se izgradi.
 
stf":3dyxzfez je napisao(la):
@ Glas prirode i JohnyBgood

Превише једнострано гледате на целу ситуацију. Калемегдан, Косанчић, Карађорђева и БХ су један потез, састављен из различитих сегмената. Градити нешто НА Калемегдану и ПОРЕД није исто. Нпр. ја сам жесток противник оних модерних клупа НА Калемегдану, некаквих лубеница и глупости, јер су уметнуте као тумор УСРЕД једног историјског сегмента.

Насупрот томе, БХ је сама дело, далеко модерније структуре од Калемегдана, али је засебни сегмент и зеједно чине целину. Значи, БХ као један модеран објекат и пасареле, као један модеран објекат моги да иду заједно.

И заиста не разумем зашто тих 15000 квадрата ТУ толико сметају? Ви бисте на том месту направили парк-трг. Па на оба победничка решења он је и ПРЕДВИЂЕН, само је издигнут за 4.5 метара, а испод њега је 15000 квадрата комерцијале, која треба пре свега да ИСПЛАТИ само улагање, а са друге стране потребан је простор за галерије, ресторане и сувенирнице.

Значи, круцијално питање опстанка зелене површине, тј. трга није доведено у питање, то је чак и био један од услова конкурса. Ако тај парк свакако остаје, зашто смета тих 15000 квадрата?

И на крају, пасареле......потребно је спустити људе:
1. са Калемегдана на БХ,
2. са Калемегдана на шеталиште,
3. са Калемегдана на воду,
4. са БХ на шеталиште
5. премостити улицу
6. премостити пругу. Када се једног дана протерају одатле возови, на шински коридор треба пребацити трамвај, који ће ићи око Калиша, а садашње баштице претворити у пешачке површине. Значи, шински коридор остаје па остаје. Само мења намену, ја се надам, што пре.

Значи, за оволики број денивелација, потребна је мало јача пасарела/е од једног лименог пешачког моста. Да би све денивелације постојале, потребан им је и одређени волумен. А зашто тај волумен не би сам по себи био атракција и тиме повећао лепоту тог простора, зар не?
Upravo i ja kazem da je taj potez kolaz razlicitih objekata, stilova i epoha, i nigde nisam ustvrdio da je gradnja na i i pored Kalemegdana jedno isto, ali sam svejedno protiv izgradnje objekata velikih gabarita i agresivnih formi i na Kalemegdanu i tik pored Kalemegdana. I bas zato sto je ceo taj potez kolaz - mislim da nasa generacija ima pravo da doda svoje delove kolaza razumne velicine, ali da tu udene jedan toliki objekat i toliku formu jednostavno nemamo pravo ni kao generacija, ni kao tim arhitekata, pa makar oni bili neki jako talentovani Japanci.

Ja inace TU ne bi gradio park-trg, to nisam nigde rekao. (mali trgic mi se cini da bi lepo legao na dnu Velikih stepenica, mislim da je tamo sada Mazdina prodavnica i servis (!) automobila, ali to ovde i tako nije tema). Ali TU sam upravo PROTIV da se bilo sta vece/trajnije gradi dok se ne digne pruga. A kad se to jednog lepog dana uradi, onda prvo lepo reci (1) da li cemo da cuvamo beton-halu kao spomenik indusrijske arhitekture, pa kad imamo taj odgovor onda (2) raspisujemo posten konkurs za konacno resenje tog prostora. Ako beton-hala ostaje onda mora prema njoj da se odnosi sa puno vise postovanja nego bilo koji od ovih projekata koje tu vidim, a ako moze da ide onda je to neki sasvim drugaciji konkurs. Ja licno sam protiv soping mola od 15000 kvadrata na toj lokaciji u svakoj kombinaciji ali ako narod kaze hocemo, ali pod transparentnim uslovima ko ce i kako to da dobije preko jednog otvorenog tendera od koga ce pare da se sliju u gradsku kasu, onda cu to da prihvatim.

Na kraju ideja "izdizanja trga za 4.5 m" neodoljivo podseca na ideju "izdizanja terena na Vozdovcu", i gle cuda, OPET NA KOMERCIJALNI PROSTOR U PRIVATNIM RUKAMA ispod toga. Neko se namerio da se tu omasti pretvaranjem javnog vlasnistva u privatno i to mi jednostavno smrdi. A interesantno je da na Vozdovcu zapravo i ne mislim da je projekat nepozeljan, samo je to da se jedan direktorcic jednog trecerazrednog kluba (valjda u saradnji sa par pdmazanih faca iz opstine) tu pojavljuje kao investitor, namerio se badza da postane milioner, naravno u evrima. Izvini, ali mutnoca ovog konkursa i volsebno pojavljivanje tih 15000 km su prepoznatljiv rukopis istog drustvenog fenomena. I jos je, za razliku od onog na Vozdovcu, ovaj projekat iracionalan sa stanovista grada ("resavanje" necega pre nego sto se ukloni pruga, uguravanje velikog poslovnog prostora na mesto gde se nismo demokratski dogovorili, ogroman soping mol tik uz Kalemegdan), neko se zuri da sagradi multimilionski objekat na javnom zemljistu i to je to. Kao sto sam rekao, odvratno mi je i sa moralne strane a i estetski narusava jedan dragoceni istorijski kolaza ovoga grada.

A to sa pasarelama, zvuci kao da planiras metro pa bi da povezes sve delove grada brzim prugama. Zadade nam relacije i destinacije i kao sad to sve mora da se poveze direktnim avionskim linijama. Zasto? I zasto je to tako hitno? Pa i u Nju Orleansu imas gomile prelaza preko pruge za pesake da bi stigao do recnog keja jer pruga ide citavom obalom jer opsluzuje luku. I vozovi su puno cesci pa opet nema problema. Otkud to da nam sad iznenada treba direktna "avionska" veza ili "tobogan" Kalemegdan-pristaniste? Na kraju, sa Kalemegdana se moze spustiti i postepeno, malo ulicom, pa preko pruge itd. Znaci samo uredi ljudima pristojne plocnike i 2-3 staze i to je to. Pa necemo se vljda svi spustati trkackim biciklima sa po 80 km/h pa da moramo da imamo neku spiralnu petjlu?

Po meni je beton-hala sasvim lepo krenula da se razvija i citav taj deo zivnuo tako da je taj proces najbolje jednostavno PUSTITI DA TRAJE neko vreme. Neka ljudi popunjavaju rupe u Karadjordjevoj, svako na svom placu, dogradite ljudi GRAD onako kako je on zamisljen, pa kad se kontekst Karadjordjeve i beton-hale kompletira tako, organski, i kad sklonite tu prugu onda lepo stavite prst na celo i recite, OK imamo ovaj trouglasti plac, sklonjena je pruga sta sa beton-halom i sta (i da li ista) iza i iznad nje?
 
Jедноставно не вреди...... :rolleyes:
 
spatiotecte":2rkuxigi je napisao(la):
Kako je uopste moguce da srpska ekipa i japanska ekipa dele pobednicko prvo mesto a da su na konkursu za blok 39 gde je bilo predato cak 232 rada, te dve iste ekipe isto osvoje nagrade??????????????

Pri tom oba konkursa su (kao) anonimna...

Toliko o kvalitetu pobednickih resenja...

Ali dobro, napomenuli su u Gradologiji da je ovo bio samo idejni konkurs, ko zna sta ce na kraju da se izgradi.
Mozda se jedna ekipa prosvercovala na neki nacin, ili si siguran da su su obe ekipe prosvercovale ?
Da li je moguce da je neki studio dovoljno kreativan , iskusan. kvalitetan pa moze da bude medju pobednicima na oba konkursa, ili mislis da je to nemoguce ? Vidim Nole dobio 38 mec vezano, a tenisera ima vise od 250. Znam da nije isto, ali pitam tebe koji si mnogo blizi svemu tome nego ja, kakva je konkurencija ?
Sta ti mislis o ponudjena dva rada srpskom i japanskom ? Koji bi odabrao da moras da se odlucis ?
 
Na beton hali i ne treba graditi nista, sem jedne vrtne terase na njenom krovu, ali iza nje , nad tunelom bi mogao da se izgradi jedan nivo,cija krovna ploca bi mogla da premosti ulicu i dodje do grebena, ta ploca bi takodje bila vrtno uredjena i osim pogleda na jedan terasasti vrt odozgo sa Savskog setalista, nista dugo se ne bi ni videlo, sa druge obale i sa mostova takodje nista ne bi poremetilo pogled na predeo Kalemegdanskog grebena i tvrdjave.
 
Bulevarac":3g0ksk9m je napisao(la):
spatiotecte":3g0ksk9m je napisao(la):
Kako je uopste moguce da srpska ekipa i japanska ekipa dele pobednicko prvo mesto a da su na konkursu za blok 39 gde je bilo predato cak 232 rada, te dve iste ekipe isto osvoje nagrade??????????????

Pri tom oba konkursa su (kao) anonimna...

Toliko o kvalitetu pobednickih resenja...

Ali dobro, napomenuli su u Gradologiji da je ovo bio samo idejni konkurs, ko zna sta ce na kraju da se izgradi.
Mozda se jedna ekipa prosvercovala na neki nacin, ili si siguran da su su obe ekipe prosvercovale ?
Da li je moguce da je neki studio dovoljno kreativan , iskusan. kvalitetan pa moze da bude medju pobednicima na oba konkursa, ili mislis da je to nemoguce ? Vidim Nole dobio 38 mec vezano, a tenisera ima vise od 250. Znam da nije isto, ali pitam tebe koji si mnogo blizi svemu tome nego ja, kakva je konkurencija ?
Sta ti mislis o ponudjena dva rada srpskom i japanskom ? Koji bi odabrao da moras da se odlucis ?
@Bulevarac,
Mislim da je konkurencija na ova 2 konkursa bila na dosta visokom nivou kad se uzme u obzir da se radi o internacionalnom takmicenju gde su radovi dolazili bukvalno iz celog sveta.

Moje misljenje u vezi paralele sa Djokovicom koji jeste igrac svetskog kalibra:
Da su ucestvovali Norman Foster, Calatrava, Zaha Hadid, Gherry, tako reci "megazvezde" sveta arhitekture i da se nadje da je jedan od njih pobedio na oba konkursa, rekao bi da je to vec moguce, i ako bi to bila vec velika slucajnost, medjutim ove dve ekipe koje su pobedile uopste ne mogu da se uporede sa ovim gore navedenim, pobednici su veliki projektantski biro-i na lokalnom nivou i to je sve.
Pri tom da dodam da je srpska ekipa dobila i treci konkurs za Kalemegdansku terasu, to je vec malo cudno...

Kad bi morao da izaberem izmedju 2 pobednicka resenja, izabrao bi srpsko jer je manje "ludo" od ovog japanskog za koje mislim da nema svoje mesto pored kalemegdana.
 
Bulevarac":slzv87z0 je napisao(la):
Sta ti mislis o ponudjena dva rada srpskom i japanskom ? Koji bi odabrao da moras da se odlucis ?
ja se dosad nisam izjasnjavao o radovima vec o konkursu. ako bi bas morao da izaberem jedan onda srpski kao manje zlo na tom mestu. cak ne mislim ni da je zlo, i nesto takvo, samo mnogo skromnije i bez megalomanskih free shop-ova za fantomske turiste i domace dzogere, ocekujem i nadam se da ce i napraviti jednog dana negde na tom prostoru. japanski rad je jako interesantan i mnoooogo bih voleo da ga vidim iznad prokopa, sve sa spiralama za automobilski saobracaj po rubu vrtloga te prilagodjenim sadrzajem, brojem i rasporedom ostalih spirala. svakako nesto sto bi mnog licilo na resenje za beton halu, samo uklopljeno na lokaciju prokopa i prilagodjeno potrebama prokopa. mislim da bi to bilo ali bas savreseno mesto za ovakav projekat i cak me cudi da id*** razmisljaju o beton hali a tamo im rupetina koja moze da ima desetine hiljada posetilaca dnevno propada godinama. o potencijalu koji se tako otvara na obali da ne pricamo
 
razgradjevinar jedno arhitektonsko delo se ne moze mrdati sa jedne lokacije na drugu, kao zanimljivo ti je resenje japansko ali ne kod kalemegdana nego na prokopu?!?! lepo reci ne svidja mi se i tacka, kakve logike ima posmatranje jednog objekta kao da polovi u etar, i kao da lokacija nije nezamenljiv deo dizajna......
 
Свакако. Свако велико архитектонско дело је прилагођено својој локацији. Пребацивање вртлога на Прокоп лишава пројекат сваког смисла и функције и постаје грандиозни контејнер баченог новца.
 
stf":2cfxk0kh je napisao(la):
Свакако. Свако велико архитектонско дело је прилагођено својој локацији. Пребацивање вртлога на Прокоп лишава пројекат сваког смисла и функције и постаје грандиозни контејнер баченог новца.
prvo, ono ne vidim kao veliko i ne znam kakvo grandiozno arhitektonsko delo nego kao zanimljiv predlog da se podnozije i vrh jenog brda povezu u jednu celinu, da se krov iskoristi za saobracaj (pesacki, mozda vise) a dole ispod smesti nekakav komercijalni prostor. prokop pred buduce projektante postavlja slican ako ne isti zadatak, uz okruzenje koje meni licno mnogo vise prilici ovakvoj formi i imam pravo da mislim da bi se nesto tako uklopilo u taj ambijent i sluzilo svima nama, kako estetski tako i funkcionalno mnogo vise i mnogo pre nego na mestu o kome se ovde prica. isto, mislim da bi beton hala bila grandiozni kontejner bacenog novca a da je zavrsetak glavne zel stanice i njeno stavljanje u funkciju sve samo ne to.. ako vi mislite drugacije to je ok kao sto je ok i da mislite da je ovo japansko nesto monumentalno, nesto sto ce uci u uzbenike i biti ne znam kakava svetska senzacija..

ja sam samo iskreno odgovorio bulevarcu na pitanje, sta ja mislim
 
bg259":3s7735mf je napisao(la):
razgradjevinar jedno arhitektonsko delo se ne moze mrdati sa jedne lokacije na drugu, kao zanimljivo ti je resenje japansko ali ne kod kalemegdana nego na prokopu?!?! lepo reci ne svidja mi se i tacka, kakve logike ima posmatranje jednog objekta kao da polovi u etar, i kao da lokacija nije nezamenljiv deo dizajna......
imao si gore primer slike mona lize i grafita na njoj. aj da kazemo da japanski predlog nije grafit, nego dijamantska mindjusa. da li mona lizinu sliku treba dodatno ukrasiti? da je napravimo jos lepsom pa da joj stavimo i ogrlicu i diademu? imamo to brdo kao nezaobilazan kadar beograda, kao lepotu samu za sebe.. ajde da tu dijamantsku mindjusu stavimo na oronulu procvalu tetku sa topcidera i tako dobijemo jos jednu lepoticu a ne da kitimo mladu ko cigani
 
razgradjevinar bacam peskir i predajem se .......
 
Tа метафора са Мона Лизом је јако лоша, на шта сам и скренуо пажњу.....

И ја сам одустао пре пар постова, не знам који сам се мој опет укључио......
 
bg259":339jtqc6 je napisao(la):
razgradjevinar bacam peskir i predajem se .......
ok, sprdaj se. izneo sam svoje milsljenje i pokusao da ga obrazlozim, nista drugo. od onih koji misle drugacije sam ocekivao da me nekim argumentima koji nisu "wow, svrsio sam kako je ovo dobro" ubede da gresim i da ne razumem na pravi nacin realne potrebe, prioritete i mogucnosti koje ovaj grad ima. za sada niste uspeli, naprotiv, kad vidim kako vi ovde razmisljate a drzim vas za nekog ko svojim intelektualnim kapacitetima mnogo odskace od proseka savrseno mi je jasno zasto konstantno imam osecaj da zivim u nekoj losoj epizodi skrivene kamere
 
bg259":a17dnzrc je napisao(la):
razgradjevinar jedno arhitektonsko delo se ne moze mrdati sa jedne lokacije na drugu, kao zanimljivo ti je resenje japansko ali ne kod kalemegdana nego na prokopu?!?! lepo reci ne svidja mi se i tacka, kakve logike ima posmatranje jednog objekta kao da polovi u etar, i kao da lokacija nije nezamenljiv deo dizajna......
O, Isuse!

Zvucan argument koji je kad ga malo poranaliziras prica za malu decu. Zasto jedan KONCEPT/IDEJA (zaboga, ovo je IDEJNO resenje) ne bi mogao da se primeni na (jos) nekom mestu? Da li ste vi videli slicne zgrade na razlicitim mestima? Da li sam ja lud i vidim primenu slicnih koncepata sve vreme, na raznim krajevima sveta? Meni su recimo Gugenhajm muzej u Bilbau i Dizni Hol u Los Andjelesu VEOME SLICNE GRADJEVINE i primena gotovo IDENTICNOG KONCEPTA.

Sta se bre ljudi folirate?! Po tom rezonu da se "umetnicko delo" nikako ne sme izmestiti iz konteksta u kome je zamisljeno je trebalo unistiti Mestrovicevog "Pobednika" jer je on trebalo da stoji na Terazijama ali nisu mogli tu da ga stave jer se valjda neko "devojacko drustvo" pobunilo zbog nagog muskarca. I onda ga izmestise na Kalemegdan. I on je sada jedan od prepoznatljivih simbola Beograda.

Na kraju da li neko ozbiljno misli da neko ovim Japancima kaze, svidja nam se vasa ideja ali bi hteli da je primenimo na Prokop, da bi oni odbili?
 
Vrh