Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Meni se vise dopadaju RVovi kakvi jesu
a moze vise komada da se kupi za manje para nego Štedlera .
bar cemo imati jedank ,,vozni park,,
da ne pominjem rezervne delove, majstore i alate

plus sto su trajniji - pa niko ne bi izdržao toliko
a robusnost - najmanji problem- lako je za ,,ukrašavanje,,
:sesir:
 
Ne vidim šta suštinski fali RV-ovima. Njima, zapravo, nedostaje samo taj estetski momenat, što će reći, treba ih redovnije čistiti i postaviti antigrafitnu zaštitu (ključni problem u tom smislu mora da reši policija, koja naravno to ne čini).
Naravno, "civilizacijski" iskorak bi bilo postavljanje sistema za najavu stanica, možda i nekih displeja, CCTV kamera i (ono što je pomenuto na drugoj temi) možda ponuditi da služe kao reklamni prostor.
Nešto slično se može uraditi i na stanicama: recimo, da se postave displeji sa reklamama (kao što postoje u drugim gradovima), pored reklama da emituju i neke kratke vesti i vremensku prognozu - što je glavno, to nije mnogo skupa investicija, a i već je bila isprobana u trolama. Taman bi se od toga zaradio neki dinar.

Što se tiče pitanja perona na "Vuku", to svakako jeste nešto što mora da se sredi, ali ne zbog gradskih "Štedlera", već da bi eventualno međugradski vozovi mogli tu da prolaze i staju.

Ali, pitanje za onog ko bi se latio tog posla je - kako i kada? Stanica ima sasvim dobru frekvenciju, čak i sa jednom linijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429497#p429497:1g5cg3su je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Jan 23, 2017 4:58 pm[/url]":1g5cg3su]Опет ја, и оно моје чувено бројање путника. Отишао тако ја у 14:31 са Вука за Овчу. Дакле, почетак поподневног шпица. Док смо прелазили Панчевачки мост, прођем целу гарнитуру уздуж, и избројим 16 путника. Већина је изашла на Крњача мост, док је у Овчи изашло 6. У повратку у 14:51, био сам једини путник до Крњача моста, где је ушло 8 особа. На три централне станице се воз стандардно пунио, премда је остало места за седење, и сиђох у Прокопу. Тамо ме чекао поподневни шпиц, када одатле полазе возови ка другом и трећем највећем граду у Србији. Изашло је око 15 људи и још око 20 ушло. У то време нема возова за Прокоп сем БГ:ВОЗ-а два сата, тако да је 20 путника оно што је ушло како би користило баш БГ:ВОЗ.
Ja sam (posle dužeg vremena) išao sa Vuka u smeru prema Karađorđevom parku (jedna stanica, tako me je naneo put). Nisam ni morao da idem vozom, ali namerno sam hteo da se uverim kakva je situacija posle uvođenja rampi.
Prvo, rampe dobro funkcionišu, dakle, niko ne prolazi bez karte :D
Što se tiče putnika, bila je reč o popodnevnom špicu (oko 16h) i nisam baš brojao ljude, ali odokativna procena govori da nas je na stanici ušlo oko 20 (ako se ne varam, malo ko je izašao). Na Karađorđevom parku smo izašli samo još jedan čovek i ja.
Pretpostavljam da BG:voz obavlja baš onu svrhu koju i treba, on ima ulogu gradske i prigradske železnice (S-Bahn), tako da je pogodan za ljude iz "bočnih" krajeva grada. Ovu mrežu treba razvijati ne samo drugom linijom, već i trećom, četvrtom,...
Bilo kakvo davanje uloge metroa (recimo, razumeti da je metro, zato što može tom jednom linijom da se stigne od Pančevačkog mosta do Novog Beograda) bi bilo veoma pogrešno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429525#p429525:3kqv97s3 je napisao(la):
boca-ica » Пон Јан 23, 2017 7:53 pm[/url]":3kqv97s3]Meni se vise dopadaju RVovi kakvi jesu
a moze vise komada da se kupi za manje para nego Štedlera .
bar cemo imati jedank ,,vozni park,,
da ne pominjem rezervne delove, majstore i alate

plus sto su trajniji - pa niko ne bi izdržao toliko
a robusnost - najmanji problem- lako je za ,,ukrašavanje,,
:sesir:

Meни су РВР јако драги, али мислим да нам за градско-приградску железницу треба неки прилагођенији воз, попут овог Штадлера који је Пантограф спомињао. Пре свега из разлога што је нископодно возило, те је приступачније свим категоријама путника (особе са инвалидитетом, родитељи са бебама, старији и болесни људи, људи са пијачним колицима, бициклисти, с тим што би им требало прилагодити и саме станице што је посебна прича али јако битна и уско повезана), затим воз опремљен клима уређајем и са много боље искоришћеним простором (РВР ипак има гомилу врата међу салонима што успорава путнике, као и ормариће са трансформаторима и осталом опремом у путничком простору што делује мало рогобатно).

Моје неко мишљење је да би заједно Србијавоз и град Београд требали да набаве 15-20 гарнитура градских ФЛИРТова (пре свега због одржавања и искуства у експлоатацији), а старе РВРове да ремонтују, модернизују и прераде у гарнитуре за дуже међуградске линије, са седиштима попут оригиналних, што бих ја рекао фотељама :D
 
Ево на чему радим ових дана, нови дизајн реда вожње са обједињеним свим линијама градских и регионалних железница, и погодним информацијама о преседањима. Боје служе за оријентацију путника где и како да преседају са БГ:ВОЗ-а и на БГ:ВОЗ.
20hrceq.png

А везано за "обожавање" РВР-ова, важно је да знате да су чак и када су били набављени, ти возови били застарели, и да им је главни аргумент била изузетно ниска цена. Наравно, показали су се као издржљиви и поуздани, али су тешки, енергетски неефикасни, и прошли више од пола животног века. Набављен је у време када је опредељење било високоподна возила и високи перони, од чега се у новије време одустало. Да ли је то исправно опредељење или не, највећа грешка би била да сада од њега одустанемо, када број станица са високим перонима можемо набројати на прсте једне руке.

Потреба за набавком нових возила није због фенсераја, него из следећих разлога:
1) Проширење капацитета целог система, и могућност ширења мреже линија.
2) Смањење разлике у брзини возова између Батајнице и Новог Београда, како би се интервал 15 минута могао уопште икако и даље одржавати. Уместо математичко-техничких модела, замислите да возите порше по правом и јако добро одржаваном путу, али је све време пуна линија, а само једна трака по смеру. А испред вас трактор. Као малој деци да објашњавам.
3) Сам путнички простор РВР-ова је дизајниран пре свега за регионални саобраћај до 100 километара, а не градски, са прелазном зоном са приградским саобраћајем. Они би, да се мало среди путнички простор, служили Београд - Ваљево, Београд - Пожаревац и слично. Тамо је потребно обезбедити више седећих места и измена путника је мања, за раулику од потреба централних делова Београда.
4) Садашња средства су већ прешла половину животног века, и треба размишљати о сукцесивној набавци нових средстава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429504#p429504:1tfrorst je napisao(la):
Igor » 23 Јан 2017, 17:49[/url]":1tfrorst]Pitao sam ja ima bar godinu dana sta bi nam bilo dobro uzeti od garnitura za gradsko-prigradsku zeleznicu?

овако нешто. шестоделни Флирт, укупне дужне 106 метара, капацитета 600 путника (седећих и стајаћих)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429582#p429582:2797cyxw je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Jan 23, 2017 11:33 pm[/url]":2797cyxw]Ево на чему радим ових дана, нови дизајн реда вожње са обједињеним свим линијама градских и регионалних железница, и погодним информацијама о преседањима. Боје служе за оријентацију путника где и како да преседају са БГ:ВОЗ-а и на БГ:ВОЗ.
20hrceq.png

А везано за "обожавање" РВР-ова, важно је да знате да су чак и када су били набављени, ти возови били застарели, и да им је главни аргумент била изузетно ниска цена. Наравно, показали су се као издржљиви и поуздани, али су тешки, енергетски неефикасни, и прошли више од пола животног века. Набављен је у време када је опредељење било високоподна возила и високи перони, од чега се у новије време одустало. Да ли је то исправно опредељење или не, највећа грешка би била да сада од њега одустанемо, када број станица са високим перонима можемо набројати на прсте једне руке.

Потреба за набавком нових возила није због фенсераја, него из следећих разлога:
1) Проширење капацитета целог система, и могућност ширења мреже линија.
2) Смањење разлике у брзини возова између Батајнице и Новог Београда, како би се интервал 15 минута могао уопште икако и даље одржавати. Уместо математичко-техничких модела, замислите да возите порше по правом и јако добро одржаваном путу, али је све време пуна линија, а само једна трака по смеру. А испред вас трактор. Као малој деци да објашњавам.
3) Сам путнички простор РВР-ова је дизајниран пре свега за регионални саобраћај до 100 километара, а не градски, са прелазном зоном са приградским саобраћајем. Они би, да се мало среди путнички простор, служили Београд - Ваљево, Београд - Пожаревац и слично. Тамо је потребно обезбедити више седећих места и измена путника је мања, за раулику од потреба централних делова Београда.
4) Садашња средства су већ прешла половину животног века, и треба размишљати о сукцесивној набавци нових средстава.
Karlo, ovo je odlično!
Moja preporuka je da probate da stupite u kontakt sa nekim programerom, jer bi aplikacija ili vebsajt učinili ovo daleko dostupnijim!
 
Batalite Flirt.Za Beovoz su potrebne garniture prilagođene urbanoj eksploataciji, dakle sa mnogo više vrata i mesta za stajanje, nešto što ne mora da razvija više od 100 kmh ali da ima dobra ubrzanja i kraći zaustavni put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429584#p429584:h7gjycq8 je napisao(la):
DzonTravolta » January 24th, 2017, 12:44 am[/url]":h7gjycq8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429582#p429582:h7gjycq8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Jan 23, 2017 11:33 pm[/url]":h7gjycq8]Ево на чему радим ових дана, нови дизајн реда вожње са обједињеним свим линијама градских и регионалних железница, и погодним информацијама о преседањима. Боје служе за оријентацију путника где и како да преседају са БГ:ВОЗ-а и на БГ:ВОЗ.
20hrceq.png
Karlo, ovo je odlično!
Moja preporuka je da probate da stupite u kontakt sa nekim programerom, jer bi aplikacija ili vebsajt učinili ovo daleko dostupnijim!
Sajt već imamo: http://www.imamoplan.com/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429585#p429585:2y136rep je napisao(la):
tragac » Пон Јан 23, 2017 11:48 pm[/url]":2y136rep]Batalite Flirt.Za Beovoz su potrebne garniture prilagođene urbanoj eksploataciji, dakle sa mnogo više vrata i mesta za stajanje, nešto što ne mora da razvija više od 100 kmh ali da ima dobra ubrzanja i kraći zaustavni put.

Па Пантограф рече да постоји ФЛИРТ са више врата, а сигуран сам да се распоред седишта и места за стајање могу лако прилагодити, Штадлер је доста изашао у сусред неким од захтева наших железница попут врата на управљачници, која већина гарнитура наручених за друге железнице нису имала. Иначе ево ФЛИРта са дуплим бројем врата. Aко упоредимо са РВР, овде на ФЛИРТу имамо по двоје двокрилних нископодних врата на сваком сегменту-укупно 8 двокрилних са сваке стране, док на РВР имамо једна двокрилна на средини, и двоје једнокрилна врата на крајевима моторних кола и једна једнокрилна на крајевима кола са управљачницом, укупно 4 двокрилних и 6 једнокрилних врата са сваке стране и то са степеништем.

maxresdefault.jpg
 
Па међу Флиртовима можеш наручити такве! На исту основну конструкцију и погонске уређаје, можеш имати 0, 1 или 2 клозета, 4-8 широких врата, седишта распоређена по вољи изузев баш изнад Јакобс постоља, тип седишта по вољи, одељак ресторан или не, редукторе брзине за 120, 140 и 160км/с (има верзија и за 200), итд. Стедлер није једини, постоје и Кончар, Шкода, Pesa (Poland), Bombardier Talent, Bombardier Spacium, Desiro, Alstom Coradia...
 
Слажем се да постоје и други квалитетни произвођачи, али мислим да треба да тежимо како-таквој унификацији возног парка зарад смањења трошкова одржавања и обуке особља.
 
Au... koliko postova i svi ko eseji. :oops:
A ja Em corav. Em citam sa telefona....
I djaba ne vidim red dva i ic vise

Akd pisite krace pa da i. Ja mogu da citam :)
 
Pa ne mogu se kupovati metro vozovi koji se napajaju trecom sinom da se koriste na prugama gradske zelenice, jedino ako mislis na metro vozove koji se napajaju putem pantografa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429618#p429618:y0ay9dbj je napisao(la):
tragac » 24 Јан 2017, 09:04[/url]":y0ay9dbj]Da li metro vozovi dolaze u obzir?

ако се напајају преко пантографа са 25кВ, и испуњавају техничке услове (дужина, висина, ширина, кочиони систем, итд.), да. у Делхију се метро напаја преко 25 кВ, тако да би могао такав воз, нпр.
 
Ovo sa kašnjenjima posle produžetka do Ovče je stvarno katastrofa, svaki dan idem vuk - nbg buvljak, evo sad je 8086 umesto u 16:11 stigao u 16:20...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429582#p429582:pmbfqxcp je napisao(la):
Karlo del Ponte » 23 Jan 2017 11:33 pm[/url]":pmbfqxcp]А везано за "обожавање" РВР-ова, важно је да знате да су чак и када су били набављени, ти возови били застарели, и да им је главни аргумент била изузетно ниска цена. Наравно, показали су се као издржљиви и поуздани, али су тешки, енергетски неефикасни, и прошли више од пола животног века.

RVR kakav je došao i kakav je sad se dosta razlikuju, ovaj sadašnji je dosta unapređen, a opet je zastareo..

http://www.412emvbeovoz.com/modifikacije.htm
 
Бабин брат који је јако дуго радио у ЈЖ а после у ТЕНТ као машиновођа је возио и Гошину гарнитуру и РВР на пробним вожњама и причао ми је да је 410 био неупоредиво бољи по многим карактеристикама од 412, али је после политика пресудила да се на основу дуга набави РВР.

Што се тиче изгледа, мени је РВР некако визуелно баш симпатичан поготову због управљачнице, али то је све питање укуса :D
 
Scan128-kopija.jpg


a danas negde truni na nekoj livadi ako nije otisao pod brener vec...

Resizeof410_a.jpg


Taj domaci EMV Gosa 410 je inace imao nadimak "leteci sumadinac" i proizveden je 1969.
 
Modernizacija železnice i proširenje i održivost BGvoza - ne moraju da se poklapaju-
BGvoz je problematika za sebe tj. isključivo javnog prevoza Bgda

Sobzirom da ce vrlo brzo biti obnovljeni Y kraci nekadašnjeg Beovoza za potrebe Bgvoza
neki su vec i produženi (Krnjača ,Ovca )

a stanje u ,,kasi,, je takvo kakvo je , a taktove treba održati

Hajde sad ......šta je bolje.... ? :roll: :shock: :roll:

da to pokrijemo sa još 10-20 polovnih RV koj ce raditi još 20 god.
(imamo rez. delove, alate i majstore)
ili
to da pokrijemo sa 5-6 novih štedlera
(bez rez. delova, bez alata i bez osposobljenih majstora)

:kafa:
 
Питање је можемо ли издвојити 10-20 половних РВР и колико би то било исплативо. И хоће ли уопште постојати домаћи ремонтери за неколико година? А за Штедлере имамо ваљда обучене мајсторе и алат пошто их имамо у експлоатацији (а имали смо већ неколико гарнитура које су оштећене у сударима па поправљене). И наравно за БГ воз са 2-3 линије би требало набавити минимум 15 гарнитура.
 
Boco gde kupiti polovne RVR-ove?
A sto se tice novih Stadlera kako nemamo rez. delova,alata i osposobljenih majstora za njih? Svaka porudzbina novog voza automatski donosi i obavezne rezervne delove za njih (dok su u garanciji o trosku proizvodjaca).
Sto se tice majstora za njih, Iako su nasi stadleri u garanciji i odrzavaju ih majstori inzenjeri tog proizvodjaca,mnogo radnika u TPS-Zemun je obuceno za odrzavanje tih vozova. Tako da ne moras brinuti o kvalitetu i dinamici odrzavanja Stadlera ako bi bili kupljeni za potrebe BG:VOZ-a.
Iako je meni RVR prirastao srcu,ipak sam za to da se pre kupi novo nego da se mucimo sa polovnim vozovima kojima je vek trajanja pri kraju.
 
Vrh