Karlo del Ponte » Pon Jan 23, 2017 11:33 pm[/url]":2797cyxw]Ево на чему радим ових дана, нови дизајн реда вожње са обједињеним свим линијама градских и регионалних железница, и погодним информацијама о преседањима. Боје служе за оријентацију путника где и како да преседају са БГ:ВОЗ-а и на БГ:ВОЗ.
А везано за "обожавање" РВР-ова, важно је да знате да су чак и када су били набављени, ти возови били застарели, и да им је главни аргумент била изузетно ниска цена. Наравно, показали су се као издржљиви и поуздани, али су тешки, енергетски неефикасни, и прошли више од пола животног века. Набављен је у време када је опредељење било високоподна возила и високи перони, од чега се у новије време одустало. Да ли је то исправно опредељење или не, највећа грешка би била да сада од њега одустанемо, када број станица са високим перонима можемо набројати на прсте једне руке.
Потреба за набавком нових возила није због фенсераја, него из следећих разлога:
1) Проширење капацитета целог система, и могућност ширења мреже линија.
2) Смањење разлике у брзини возова између Батајнице и Новог Београда, како би се интервал 15 минута могао уопште икако и даље одржавати. Уместо математичко-техничких модела, замислите да возите порше по правом и јако добро одржаваном путу, али је све време пуна линија, а само једна трака по смеру. А испред вас трактор. Као малој деци да објашњавам.
3) Сам путнички простор РВР-ова је дизајниран пре свега за регионални саобраћај до 100 километара, а не градски, са прелазном зоном са приградским саобраћајем. Они би, да се мало среди путнички простор, служили Београд - Ваљево, Београд - Пожаревац и слично. Тамо је потребно обезбедити више седећих места и измена путника је мања, за раулику од потреба централних делова Београда.
4) Садашња средства су већ прешла половину животног века, и треба размишљати о сукцесивној набавци нових средстава.