Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

He He opet njihov U dizajn,pisalo se o tome dosta nikako da prestanu sa provokacijama prvo Tramvaj pa EMV . . .
 
cela prica oko toga da je beograd navodno odbio koncarove tramvaje jer im prednji modul lici na 'u' je notorna glupost koju je izmislio neko iz zute stampe, a javnost, kakva je vec javnost kod nas, se nevidjeno primila.

nemam znanja da sudim o tome kakvi su crotrami tehnicki, ali spolja mi se jako svidjaju. doduse, citao sam negde (mozda cak i na ovom forumu) da je jedini problem sa tom prednjom maskom losija vidljivost zbog sirine plastike, pa i da je cak par ljudi povredjeno jer su mislili da ih vozac vidi a on ih nije video. ali, ne znam, i to moze da bude neka novinarska izmisljotina.
 
shabanajzer":2gck4jjv je napisao(la):
cela prica oko toga da je beograd navodno odbio koncarove tramvaje jer im prednji modul lici na 'u' je notorna glupost koju je izmislio neko iz zute stampe, a javnost, kakva je vec javnost kod nas, se nevidjeno primila.
I tu priču sa "u" su izmislili baš hrvatski mediji, kad je Siemens izgubio na konkursu za nove tramvaje u Zagrebu 2005. Siguran sam da Siemens stoji iza toga, jer je jošpočeo po medijima da blati Crotram. A kod nas se odmah primili. Ali neću više o tome, duboko idemo u OT.
shabanajzer":2gck4jjv je napisao(la):
nemam znanja da sudim o tome kakvi su crotrami tehnicki, ali spolja mi se jako svidjaju. doduse, citao sam negde (mozda cak i na ovom forumu) da je jedini problem sa tom prednjom maskom losija vidljivost zbog sirine plastike, pa i da je cak par ljudi povredjeno jer su mislili da ih vozac vidi a on ih nije video. ali, ne znam, i to moze da bude neka novinarska izmisljotina.
Taj podadak sam saznao ovde. Koliko sam saznao, prilikom stvaranja voza, "Končar" se koristio bogatim iskustvom u proizvodnji tramvaja i trebao bi biti tehnički bolji od Crotrama. Možda.
 
Nećemo se spuštati ispod nivoa Simensa ,Beogradu ne treba krpež već ozbiljan proizvođač koji će bar deceniju obezbediti kvalitet primer Beloruske Trole kojima je posle tri godine eksploatacije naprsla šasija a garancija je bila 12.Zbog čega bi smo favorizovali Končar? Pa on ne proizvodi u Srbiji. A pare Beograđana se neće trošiti na krpež,bolje tri Tramvaja manje a da su Bombadier ili Siemens ili Citadis.I od moje plate i poreza se odvaja za to ,pa imam prava i da se pitam,Djilas reče, nećemo raditi ništa protiv volje Beograđana šta reći,tako i treba!
 
dem":3axg8quc je napisao(la):
Nećemo se spuštati ispod nivoa Simensa ,Beogradu ne treba krpež već ozbiljan proizvođač koji će bar deceniju obezbediti kvalitet primer Beloruske Trole kojima je posle tri godine eksploatacije naprsla šasija a garancija je bila 12.Zbog čega bi smo favorizovali Končar? Pa on ne proizvodi u Srbiji. A pare Beograđana se neće trošiti na krpež,bolje tri Tramvaja manje a da su Bombadier ili Siemens ili Citadis.I od moje plate i poreza se odvaja za to ,pa imam prava i da se pitam,Djilas reče, nećemo raditi ništa protiv volje Beograđana šta reći,tako i treba!
Šta je tebi? Pa ni SIemens ne proizvodi u Srbiji, koja je to logika??
 
Da samo nam je 95 železnice sa Nemačkom tehnologijom,a čime su nas to u Končaru zadužili? Pa mi stremimo standardima EU valjda, pa zar Helsinki nije dao nogu Končaru,neće krš na svojim ulicama a i oni su čuli za političke implikacije sa U pa se plaše kamenica ,valjda.. :shok:(
 
Siniša":2xzhh6fs je napisao(la):
Saznao sam sledeće podatke. Navodno se radi o 37,5 mil evra, 22,5 ide za kupovinu novih vozila, dok 15 ide na remont postojećih emv-a. Za sledeću godinu je planirano kupovina 4 do 6 novih emv-a dok bi od 2010 ostatak bio kupljen. Razmišlja se o kupovini Siemensovih "Desiro" emv-a ili bombardierovih "Talenta", ali ne bi me čudilo da se odluče za neko lošije rešenje. I železnice planiraju da na stanicama Vukov spomenik i Zemun snize perona na 55 cm da bi odgovarali visin novih emv-a. Poznato je da se od naručivanja do isporuke prvih železničikih vozila čeka oko 2 godine, a i ona koštaju oko 3 mil. evra pa naviše, zavisi šta se hoće. Sve mi ovo deluje malo nerealno.
Videt ćemo...
A iz kog razloga bi Vlada Spanije dala toliku donaciju Gradu Beograda ako bi se ista kasnije iskoristila za kupovinu nemackih ili kanadskih proizvoda?
Mislim, nije kao da Spanija nema svoju zeleznicku industriju.
 
^^ japanska vlada je, ako se secate, dala donaciju za autobuse iz koje su kupljena man-ova vozila koja se proizvode u turskoj.

licno ne mislim da ce spanci uslovljavati kupovinu spanskih vozova. ne bih doduse imao nista protiv da se nabave i neki talgo vozovi (naravno ne oni superbrzi, pravi talgo i prigradske vozove), ali, ponavljam, ne verujem da ce to biti uslov.
 
Pa to je ono kao pomoć za Beovoz a za uzvrat da ih uključimo u gradnju Metroa,ali mislim da će Bg uzeti Desiro ,razlozi: Nemci ulažu 4,5 milijardi eura u Srpsku železnicu,oprema na istoj železnici je Nemačka,Desiro je isprobavan pre godinu-dve na trasi Beovoza ,i EBRD će dati novac za još opreme opet sede Nemci,da ne pomisliš da navijam za njih ali ove stvari govor Eda će biti Desiro ali,kod nas se ipak nikad ne zna do kraja,A NI Španci ne rade loše ne bi bilo loše da nam doniraju njihove :kk:
 
zeleznice ce preko ebrd-a dobiti/kupiti Bombardier RegioSwinger, odnosno deutsche bahn baureihe 612, tj. kako ga hrvati zovu, intercity nagibni. i te garniture ce da teraju u medjugradskom saobracaju. sto se tice beovoza, tu bi zaista mogao da se kupi i desiro (odnosno BR 642 itd).

mada cu poverovati kad ih budem video. i ne bi bilo lose da i oni, kao i japanski autobusi, ugrade u ugovor klauzulu o obaveznom odrzavanju, jer bi stvarno bilo greota da tako lepi vozovi propadnu.

EDIT: dem, odakle ti informacija da je desiro isprobavan na beovozu? to prvi put cujem.

EDIT 2: evo da odgovorim sebi (i jos nekom ako treba) na pitanje:

Desiro, ein deutscher Zug wurde in Belgrad vorgestellt
Mit einer Vorstellungsfahrt durch Belgrad hat "Siemens" den Zug DESIRO vorgestellt. Dieser Zug ist sowohl für den Stadtverkehr, wie auch für den lokalen und regionalen Verkehr geeignet. Seit mehr als 120 Jahren sei "Siemens" im serbischen Bahnwesen mit Sicherheits- und Telekommunikationsausrüstung vertreten, sagte ein Vertreter der "Siemens"-Jugoslavija.
iz neke trade publikacije iz februara 2002. ukratko, u beogradu bila probna voznja simensovog voza desiro koji je namenjen i za gradski i za regionalni/lokalni saobracaj. simensov predstavnik kaze da je ta firma vec 120 godina prisutna u srpskim zeleznicama preko svoje opreme za bezbednost i telekomunikacije. blabla. toliko je dobro propraceno i toliko uzbudjenja izazvalo da smo odmah kupili nekoliko garnitura...
 
Pa to djubre od RegioSwingera se vise ni ne proizvodi.
Hrvati su pre par godina kupili osam garnitura - i do danas su im ostale 3-4 u voznom stanju.
 
sto djubre? ok, imali su problema sa zamorom materijala na osovinama, ali sad koliko znam rade besprekorno.

uostalom, ne znam ni gde bi zeleznice uopste nameravale da ga koriste kao intercity emv... morali bi dosta i da porade na privlacenju putnika na brze linije, pod uslovom da ikad prorade. koja je uopste max brzina na, recimo, pruzi beograd-nis?
 
RegioSwingeri su OK vozovi, ali nikako kao IC, možda kao Beovoz. Sedišta su im takva da je svakakvo putovanje preko 40min-sat čisto mučenje.
 
Nadajmo se da ce potpisati klauzuli o odrzavanju, ali trenutni depo Beovoza u Zemunu nema ni ogradu pa vozove urnise ko stigne. Nove vozove moraju zastititi.
 
@ shabanajzer
ovo za Desiro bilo je pre godinu dana ponovo proba i gledao sam na Beogradskoj hronici
@csi
slažem se moraju da misle na sve pa i na švrljanje u depou!

Kada kaže Djilas da će krajem 2009 proraditi Gradska železnica,šta to znači ? Biće iste linije kao i pre ili biće posebne kratke linjIe na teritoriji grada? recimo P.Most- Rakovica,pa Rakovica-Nbg,pa Airport city -Vuk itd ili će ranije linje proraditi punim kapacitetom to mi nije jasno jer Beovoz ide i do Valjeva i Požarevca i Inđije. Da li bi i BG-NS mogla da proradi na pola sata ili sat? Može li neko da mi objasni? Hvala!
 
c.s.i.":h7bslv4k je napisao(la):
Nadajmo se da ce potpisati klauzuli o odrzavanju, ali trenutni depo Beovoza u Zemunu nema ni ogradu pa vozove urnise ko stigne. Nove vozove moraju zastititi.
Daj bože da bude takva klauzula. A za depoe neka pobogu naprave ograde, uvedu 2-3 čuvara, svaki da vodi sa sobom par srednjeazijskih ovčara i neće više biti grafitti "umetnika"
evil9.gif

"dem"":h7bslv4k je napisao(la):
Kada kaže Djilas da će krajem 2009 proraditi Gradska železnica,šta to znači ? Biće iste linije kao i pre ili biće posebne kratke linjIe na teritoriji grada? recimo P.Most- Rakovica,pa Rakovica-Nbg,pa Airport city -Vuk itd ili će ranije linje proraditi punim kapacitetom to mi nije jasno jer Beovoz ide i do Valjeva i Požarevca i Inđije. Da li bi i BG-NS mogla da proradi na pola sata ili sat? Može li neko da mi objasni? Hvala!
Ovako, iznet ću laički neku svoju špekulaciju. Pretpostavljam da bi bile neke kraće, gradske linije koje će imati više polazka i prigradske pr. za Valjevo i Mladenovac sa manje. Možda će se vratiti one prvobitne gradske linije Batajnica-Pančevo, Pančevo-Resnik i Batajica-Resnik. Nešto se raumišlja i o uvođenju linije za Železnik i Ostružnicu koja bi išča ispod rakovičkog tunela, ali taj tunel je u jako lošem stanju i potrebna mu je ozbiljna obnova. Pruga BG-NS je takođe u dosta lošem stanju, naročito potez od Inđije prema Petrovaradinu, tamo se stalno nešto krpa. Veoma male šanse su da proradi interval na sat vremena, pa čak i na dva.
I ja kažem dok ne vidim ne verujem!
 
@ sinisa
Thanks! :kk:
@matija b.
na starim vozovima i jesu ali ako nisu na staklu onda ne vidim ništa,a na novim to nikako bilo bi ruglo na novom Desiru,al eto desiće se pre il kasnije možda da postave providnu foliju koja se skida pa nek švrljaju,sve jo ok ako liči na umetnost a ako se švrlja radi ruženja onda je to obest :D
 
Beovoz na remontu
S. J., 26.01.2009 20:30:46

ZA godinu i po dana Beograd bi mogao da dobije uređenu gradsku železnicu. Grad planira da uloži nekoliko stotina miliona dinara za sređivanje ovog sistema. Pre toga sa "Železnicom", u čijoj je nadležnosti Beovoz, treba da se raščiste upravljački odnosi.

U ovogodišnjem budžetu za "Beovoz" planirano je 300 miliona dinara. Prema rečima Željka Đukanovića, direktora gradske Direkcije za javni prevoz, ova suma je za početak dovoljna da se rekonstruiše dobar deo pruga, gde se vozovi sporije kreću.
- Treba da se organizuje i brz sled vozova, bar u špicevima kada ljudi dolaza i odlaze sa posla. I autobusi moraju da dovoze putnike do tih stanica, a ne da ljudi pola sata pešače do njih - objašnjava Đukanović. - Postojeće garniture vozova su neupotrebljive za dalje korišćenje i potrebno je i njih obnoviti. Videćemo da li će se kupovati nove ili možda za početak samo iznajmiti, jer postoji i ta mogućnost. Za sve ovo trebaće od godinu i po do dve godine.

Nekada projektovane brzine vozova na beogradskim prugama iznosile su od 100 do 120 kilometara na čas. Međutim, zbog neodržavanja šina "Beovoz" se danas u proseku kreće od 20 do 40 kilometara na čas. Želja je da se posle remonta pruge njegova brzina poveća bar na 70 kilometara na sat.

Saobraćajni institut CIP uradio je prošle godine studiju o integrisanju "Beovoza" u sistem javnog prevoza putnika. Da bi on u potpunosti zaživeo planirano je njegovo uključenje u jedinstveni tarifni sistem. To znači da bi se ovim vozovima mogli prevoziti putnici sa mesečnim pretplatnim kartama bez dodatnih plaćanja.

Takođe, neophodno je pored Beovozovih stanica postaviti i autobuska stajališta i organizovati takav red vožnje da putnici polazak vozova i autobusa ne čekaju duže od pet minuta. Planira se i uređenje perona, čekaonica, javnih toaleta. Na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada stižu i polaze vozovi i iz kog pravca dolaze i gde su se uputili. Na nekima će biti samo tekstualne poruke, dok će na pojedinim peronima putnici dobijati i zvučna obaveštenja. Na prilazima stanicama postaviće se putokazi i ostala odgovarajuća signalizacija.
Stručnjaci iz CIP-a preporučuju i da se kupi 18 dvodelnih garnitura vozova, jer bi toliko bilo dovoljno da se odgovori broju putnika, koliko se procenjuje u narednim godinama.

ŠIRENjE MREŽE

UKOLIKO sistem gradske železnice zaživi, onda bi za koju godinu počelo i širenje ove mreže. Gradio bi se krak ka Borči i drugim naseljima kraj Zrenjaninskog puta. Prugom bi sa centrom grada bio spojen i aerodrom. Za sada se razmišlja o dve trase. Jedna bi od Novog Beograda išla sa leve strane autoputa, pored Kvantaške pijace, dok bi druga išla preko Bežanijske kose prema Surčinu, a zatim kraj puta ka aerodromu. Među idejama je i da se gradi južni krak Beovoza ka Obrenovcu.
извор Новости
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=136624
 
Svaka dva meseca izadje neki tekst ove sadrzine u novinama i posle toga nista. Mene zanima iskljucivo jedna stvar - sta trenutno sprecava grad i zeleznice da odmah sednu za sto i da se dogovore o Beovozu i integraciji u jedinstveni tarifni sistem? Imaju vec studiju uradjenu prosle godine od strane CIP-a. Sigurno bi i pored svih teskoca koje sada postoje kod koriscenja Beovoza dosta ljudi pocelo da ga koristi samo da ne mora da placa karte pored svoje mesecne markice.
 
^^ pa da, a pocetak u kome se kaze: za godinu i po dana Beograd BI mogao... potencijal govori o sigurnosti naslova!
 
I autobusi moraju da dovoze putnike do tih stanica, a ne da ljudi pola sata pešače do njih - objašnjava Đukanović.
pa pobogu, jel to autobusi sami nece da dovoze putnike pa oni moraju da se maltretiraju? ah, nevaljali autobusi!

ovaj covek je ocigledno nesposoban. jel on sef direkcije za prevoz? jeste? onda molim lepo, 'izmenicemo linije da busevi voze do stanica beovoza', 'naredicemo busevima da idu tamo', 'vezacemo vozace za volan dok ne odu do stanice beovoza' itd. a ne 'autobusi moraju da dovoze...' kakav retard...
 
Kada bi se postojeci vozovi modernizovali i doveli u red, kada bi se odredjene linije GSP-a sinhronizovale sa Beovozom, kada bi se kvalitetno remontovale pruge, Beovoz bi mogao da funkcionise savrseno... Ali, nacekacemo se do tada... :bash:
 
Vrh