I tu priču sa "u" su izmislili baš hrvatski mediji, kad je Siemens izgubio na konkursu za nove tramvaje u Zagrebu 2005. Siguran sam da Siemens stoji iza toga, jer je jošpočeo po medijima da blati Crotram. A kod nas se odmah primili. Ali neću više o tome, duboko idemo u OT.shabanajzer":2gck4jjv je napisao(la):cela prica oko toga da je beograd navodno odbio koncarove tramvaje jer im prednji modul lici na 'u' je notorna glupost koju je izmislio neko iz zute stampe, a javnost, kakva je vec javnost kod nas, se nevidjeno primila.
Taj podadak sam saznao ovde. Koliko sam saznao, prilikom stvaranja voza, "Končar" se koristio bogatim iskustvom u proizvodnji tramvaja i trebao bi biti tehnički bolji od Crotrama. Možda.shabanajzer":2gck4jjv je napisao(la):nemam znanja da sudim o tome kakvi su crotrami tehnicki, ali spolja mi se jako svidjaju. doduse, citao sam negde (mozda cak i na ovom forumu) da je jedini problem sa tom prednjom maskom losija vidljivost zbog sirine plastike, pa i da je cak par ljudi povredjeno jer su mislili da ih vozac vidi a on ih nije video. ali, ne znam, i to moze da bude neka novinarska izmisljotina.
Šta je tebi? Pa ni SIemens ne proizvodi u Srbiji, koja je to logika??dem":3axg8quc je napisao(la):Nećemo se spuštati ispod nivoa Simensa ,Beogradu ne treba krpež već ozbiljan proizvođač koji će bar deceniju obezbediti kvalitet primer Beloruske Trole kojima je posle tri godine eksploatacije naprsla šasija a garancija je bila 12.Zbog čega bi smo favorizovali Končar? Pa on ne proizvodi u Srbiji. A pare Beograđana se neće trošiti na krpež,bolje tri Tramvaja manje a da su Bombadier ili Siemens ili Citadis.I od moje plate i poreza se odvaja za to ,pa imam prava i da se pitam,Djilas reče, nećemo raditi ništa protiv volje Beograđana šta reći,tako i treba!
A iz kog razloga bi Vlada Spanije dala toliku donaciju Gradu Beograda ako bi se ista kasnije iskoristila za kupovinu nemackih ili kanadskih proizvoda?Siniša":2xzhh6fs je napisao(la):Saznao sam sledeće podatke. Navodno se radi o 37,5 mil evra, 22,5 ide za kupovinu novih vozila, dok 15 ide na remont postojećih emv-a. Za sledeću godinu je planirano kupovina 4 do 6 novih emv-a dok bi od 2010 ostatak bio kupljen. Razmišlja se o kupovini Siemensovih "Desiro" emv-a ili bombardierovih "Talenta", ali ne bi me čudilo da se odluče za neko lošije rešenje. I železnice planiraju da na stanicama Vukov spomenik i Zemun snize perona na 55 cm da bi odgovarali visin novih emv-a. Poznato je da se od naručivanja do isporuke prvih železničikih vozila čeka oko 2 godine, a i ona koštaju oko 3 mil. evra pa naviše, zavisi šta se hoće. Sve mi ovo deluje malo nerealno.
Videt ćemo...
iz neke trade publikacije iz februara 2002. ukratko, u beogradu bila probna voznja simensovog voza desiro koji je namenjen i za gradski i za regionalni/lokalni saobracaj. simensov predstavnik kaze da je ta firma vec 120 godina prisutna u srpskim zeleznicama preko svoje opreme za bezbednost i telekomunikacije. blabla. toliko je dobro propraceno i toliko uzbudjenja izazvalo da smo odmah kupili nekoliko garnitura...Desiro, ein deutscher Zug wurde in Belgrad vorgestellt
Mit einer Vorstellungsfahrt durch Belgrad hat "Siemens" den Zug DESIRO vorgestellt. Dieser Zug ist sowohl für den Stadtverkehr, wie auch für den lokalen und regionalen Verkehr geeignet. Seit mehr als 120 Jahren sei "Siemens" im serbischen Bahnwesen mit Sicherheits- und Telekommunikationsausrüstung vertreten, sagte ein Vertreter der "Siemens"-Jugoslavija.
Daj bože da bude takva klauzula. A za depoe neka pobogu naprave ograde, uvedu 2-3 čuvara, svaki da vodi sa sobom par srednjeazijskih ovčara i neće više biti grafitti "umetnika"c.s.i.":h7bslv4k je napisao(la):Nadajmo se da ce potpisati klauzuli o odrzavanju, ali trenutni depo Beovoza u Zemunu nema ni ogradu pa vozove urnise ko stigne. Nove vozove moraju zastititi.
Ovako, iznet ću laički neku svoju špekulaciju. Pretpostavljam da bi bile neke kraće, gradske linije koje će imati više polazka i prigradske pr. za Valjevo i Mladenovac sa manje. Možda će se vratiti one prvobitne gradske linije Batajnica-Pančevo, Pančevo-Resnik i Batajica-Resnik. Nešto se raumišlja i o uvođenju linije za Železnik i Ostružnicu koja bi išča ispod rakovičkog tunela, ali taj tunel je u jako lošem stanju i potrebna mu je ozbiljna obnova. Pruga BG-NS je takođe u dosta lošem stanju, naročito potez od Inđije prema Petrovaradinu, tamo se stalno nešto krpa. Veoma male šanse su da proradi interval na sat vremena, pa čak i na dva."dem"":h7bslv4k je napisao(la):Kada kaže Djilas da će krajem 2009 proraditi Gradska železnica,šta to znači ? Biće iste linije kao i pre ili biće posebne kratke linjIe na teritoriji grada? recimo P.Most- Rakovica,pa Rakovica-Nbg,pa Airport city -Vuk itd ili će ranije linje proraditi punim kapacitetom to mi nije jasno jer Beovoz ide i do Valjeva i Požarevca i Inđije. Da li bi i BG-NS mogla da proradi na pola sata ili sat? Može li neko da mi objasni? Hvala!
извор НовостиS. J., 26.01.2009 20:30:46
ZA godinu i po dana Beograd bi mogao da dobije uređenu gradsku železnicu. Grad planira da uloži nekoliko stotina miliona dinara za sređivanje ovog sistema. Pre toga sa "Železnicom", u čijoj je nadležnosti Beovoz, treba da se raščiste upravljački odnosi.
U ovogodišnjem budžetu za "Beovoz" planirano je 300 miliona dinara. Prema rečima Željka Đukanovića, direktora gradske Direkcije za javni prevoz, ova suma je za početak dovoljna da se rekonstruiše dobar deo pruga, gde se vozovi sporije kreću.
- Treba da se organizuje i brz sled vozova, bar u špicevima kada ljudi dolaza i odlaze sa posla. I autobusi moraju da dovoze putnike do tih stanica, a ne da ljudi pola sata pešače do njih - objašnjava Đukanović. - Postojeće garniture vozova su neupotrebljive za dalje korišćenje i potrebno je i njih obnoviti. Videćemo da li će se kupovati nove ili možda za početak samo iznajmiti, jer postoji i ta mogućnost. Za sve ovo trebaće od godinu i po do dve godine.
Nekada projektovane brzine vozova na beogradskim prugama iznosile su od 100 do 120 kilometara na čas. Međutim, zbog neodržavanja šina "Beovoz" se danas u proseku kreće od 20 do 40 kilometara na čas. Želja je da se posle remonta pruge njegova brzina poveća bar na 70 kilometara na sat.
Saobraćajni institut CIP uradio je prošle godine studiju o integrisanju "Beovoza" u sistem javnog prevoza putnika. Da bi on u potpunosti zaživeo planirano je njegovo uključenje u jedinstveni tarifni sistem. To znači da bi se ovim vozovima mogli prevoziti putnici sa mesečnim pretplatnim kartama bez dodatnih plaćanja.
Takođe, neophodno je pored Beovozovih stanica postaviti i autobuska stajališta i organizovati takav red vožnje da putnici polazak vozova i autobusa ne čekaju duže od pet minuta. Planira se i uređenje perona, čekaonica, javnih toaleta. Na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada stižu i polaze vozovi i iz kog pravca dolaze i gde su se uputili. Na nekima će biti samo tekstualne poruke, dok će na pojedinim peronima putnici dobijati i zvučna obaveštenja. Na prilazima stanicama postaviće se putokazi i ostala odgovarajuća signalizacija.
Stručnjaci iz CIP-a preporučuju i da se kupi 18 dvodelnih garnitura vozova, jer bi toliko bilo dovoljno da se odgovori broju putnika, koliko se procenjuje u narednim godinama.
ŠIRENjE MREŽE
UKOLIKO sistem gradske železnice zaživi, onda bi za koju godinu počelo i širenje ove mreže. Gradio bi se krak ka Borči i drugim naseljima kraj Zrenjaninskog puta. Prugom bi sa centrom grada bio spojen i aerodrom. Za sada se razmišlja o dve trase. Jedna bi od Novog Beograda išla sa leve strane autoputa, pored Kvantaške pijace, dok bi druga išla preko Bežanijske kose prema Surčinu, a zatim kraj puta ka aerodromu. Među idejama je i da se gradi južni krak Beovoza ka Obrenovcu.
pa pobogu, jel to autobusi sami nece da dovoze putnike pa oni moraju da se maltretiraju? ah, nevaljali autobusi!I autobusi moraju da dovoze putnike do tih stanica, a ne da ljudi pola sata pešače do njih - objašnjava Đukanović.