Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Matija, potpunost si u pravu
povecavanje stepena bezbednosti je proces koj zahteva vreme i veliki novac

Konkretno ovde sam izneo predlog koj ne zahteva veliki novac ni posebno vreme
Bukvalno ako mi neko obezbedi upozoavajuce nalepnice dobrovoljno bih sam izlepio za jedno vece bez pompe i dr pomoci

Edit
Rile hvala za potvrdu :kada je voz bez napona da se vrata lako otvaraju :)
 
Minimum za bezbednost putnika bi bilo da takva ista lampica sa zvučnim signalom funkcioniše na svim vratima kompozicije,da je toga bilo + barem neki navedeni tehnički sistemi iz predhodnog posta, ovaj čovek bi možda danas bio živ.
Meni se desilo na stanici K,Park koja inače ima razmak platforme i ulazka u u voza na prosto neverovatnoj visinskoj razlici(a što ne omogućava starijim osobama ili invalidu sa manjim procentom onesposobljenosti da uđe u voz) da dok sam ulazio u voz mašinovođa je počeo da zatvara vrata,i samo moja fizička spremnost je pomogla da rukama zadržim vrata i za dlaku se provučem.Takvih slučajeva ima mnogo a ovaj poslednji nažalost "nije uspeo".
Dakle krajnje vreme je da grad i železnice angažuju firme da porade na sistemima bezbednosti i informisanja na platformama BGVoza ujednačavanju platformi i konačno kupovini novih garniutura,ako se zna da dnevno sistem BGVoza koristi 30-50.000 putnika dnevno ,dok je u špici gužva na stanicama i u vozovima kao nekim od evropskih metroa,onda se pitanje bezbednosti konačno mora pokrenuti.
S obzirom da je Beobuild uvek prvi dizao alarm,a da znamo da nas prate iz direkcije za saobraćaj i železnica ,možemo da apelujemo da se od velikih kredita za železnicu jedan manji deo ali značajan za bezbednost putnika izdvoji za linju BGVoza.
Veoma mi je drago kada čujem da se novi ruski vozovi sa njamodernijom opremom i bezbednsnim sistemom,automatskim vratima +video nadzorom kao u Švajcarskoj saobraćaju na nekim lokalnim, malo opterećenim brojem putnika linjama,a dok javni masovni prevoz kao što je sistem Bgvoza gde je dnevna frekvencija putnika velika, je na nivou od pre 30 g.Ko određuje prioritete neznam ,ali je po meni ovo odličan primer ne baš dobrog planiranja..a o zanemarivanju da ne govorimo..
Prvedno bi bilo da se od novih 25 Stadler Flirt ganitura EMV,koje očekujemo za ŽS pola odvoji za BGVoz,jer ako kriterijum nije broj putnika koje koriste linju BGVoza dnevno sa očekivanim novim brojem putnika,onda ne znam šta je..
44155.jpg

The 19-year-old was saying goodbye to friends at a suburban train station on Tuesday evening when he tried to jump onto the train at the last minute. But he only managed to get his arm in – and it was trapped by the closing doors.

The train set off, dragging him along the platform until he hit a barrier and was thrown onto the tracks. Witnesses stayed with him until the emergency services arrived the Tagesspiegel newspaper reported on Friday.

He was taken to hospital with severe injuries to his head, legs and arms. Doctors took him to the intensive care until where he was put in an artificial coma. It was confirmed on Friday that surgeons had amputated the lower part of one of his legs.

The doors on an S-Bahn are not supposed to shut if there is an obstruction, and the train should not move if the doors are open. But although this was plainly not the case here, the S-Bahn operators said on Friday there was no technical defect, and that the train was being used again, the paper said. Burkhard Ahlert, spokesman at Deutsche Bahn – the company which operates the S-Bahn network – said that there were a number of different procedures for controlling the doors, depending on the size of a station.

For un-staffed stations like the one where the accident happened, there is supposedly a mechanism which stops an obstructed door from closing, he said.

There are also, according to the Berliner Zeitung no video cameras at the station which could make it more difficult to find out what happened.
 
дефинитивно град и железнице морају да крену у процес реконструкције стајалишта и подизања платформи на јединствени ниво (550 или 760 мм) и набавку барем 15 нових гарнитура
 
Kada smo kod visine stajalista, kakva je situacija kada su postojeca vozna sredstva u pitanju. Rusku novi DMV, stari plavi bg voz, buduci Flirt. Koje su njihove visine pristupa i kako sve to ukomponovati da li prema vrsti saobracaja i samim tim voznog sredstva ili za sva stajalista podjednako.
 
boca-ica":1hxnx1nr je napisao(la):
Matija, potpunost si u pravu
povecavanje stepena bezbednosti je proces koj zahteva vreme i veliki novac

Konkretno ovde sam izneo predlog koj ne zahteva veliki novac ni posebno vreme
Bukvalno ako mi neko obezbedi upozoavajuce nalepnice dobrovoljno bih sam izlepio za jedno vece bez pompe i dr pomoci

А шта да пише на налепници, конкретно за овај случај?

„Приликом на пуштања воза код Тошиног бунара потребно је брзо напустити воз, како се врата не би прерано затворила. С обзиром на положај перона, најбоље би било да искочите."
 
Neka ugrade redno kolo u sva vrata, ako vec nije ugradjeno, pa kad je prekinuto jer je u vratima prepreka, neka voz bude blokiran i ne moze da krene, a mogu da ugrade i zvucno-svetlosni signal oko vrata, da radi lepo na dugme, rucno. Kondukter drzi "zujalicu" u ruci i kad dune u pistaljku da obavesti masinovodju da zatvori vrata i krene, pritisne dugme i drzi lepo dok voz ne krene. Naravno, uz ceo mehanizam, pratece upozorenje unutar voza - ne pokusavajte da napustite voz kad se oglasi zvucno-svetlosni signal, a spolja - ne pokusavajte da udjete u voz kad se oglasi zvucno-svetlosni signal.

Nije idealno, ali je jednostavno za izvedbu i najmanje bi bolelo. Mada vec boli sada mnogo, kad je covek izgubio glavu...
 
Човек је, по свему судећи, изгубио главу својом непажњом и непажњом особља. Као што је Риле рекао, постоји сигнално упозорење машиновођи када су врата отворена, постоји кондуктер који последњи улази у воз на оваквим стајалиштима, ретровизор и сл.

На те аларме и црвена светла нико се не обазире. Дневно се БГ-возом превезе и до 25 хиљада људи, и тако је већ скоро две године. Ово је први тежак несрећни случај, који не говори о томе да су возови небезбедни, него да је потребно да путници и особље буду још одговорнији и пажљивији.
 
Problem je sto se sve desilo u par sekundi najverovatnije nakon sto je kondukter usao u voz, nadajuci se da niko nece bas pokusati da iskoci nakon njegovog zvizduka, a retrovizor je, kao sto znas, tu malo problematican zbog zakrivljenja stajalista. Signal da vrata nisu zatvorena je kljucni u celoj prici, za koji Rile kaze da postoji. Gledao sam sinoc taj voz kako je polazio sa stanice Tosin bunar i onog momenta kad se voz nasao na pravcu, posto je presao nadvoznjak, kondukter je (posto je tada mogao da vidi voz u retrovizoru) poceo iz sve snage da zvizdi i nije prestajao dok voz nije stao. Pisao sam na Blicu komentar o tome. Stvarno ne znam gde je zakazalo sinoc, ali ovakvo ponasanje putnika mora da bude predvidjeno i da se ne ostavlja osoblju da na takvo ponasanje misli. Ne mogu pokojnog coveka da osudjujem i pored toga sto se pominje i alkohol, jer se meni, a verujem i svima nama ostalima desavalo da i u potpuno treznom stanju menjamo misljenje, pa hocemo, pa necemo, pa iskocis iz busa kad krene da zatvara vrata i tome slicno, jer si se setio da bi mogao nesto da obavis kad si se vec dovezao na tu i tu stanicu... Znaci, ne samo sijalica u kabini masinovodje, nego i blokada pogona voza.
 
Мада, поставља се питање, шта ради вишак запослених у Железницама? Зашто не направе неку кућицу и да радник дежура, да има пиштаљку и у случају да примети да нешто није у реду одмах заустави воз.
 
Igor":zv345lhj je napisao(la):
Kada smo kod visine stajalista, kakva je situacija kada su postojeca vozna sredstva u pitanju. Rusku novi DMV, stari plavi bg voz, buduci Flirt. Koje su njihove visine pristupa i kako sve to ukomponovati da li prema vrsti saobracaja i samim tim voznog sredstva ili za sva stajalista podjednako.
To i mene zanima. Koliko znam Flirt ima visinu poda od 600 ili 800mm. Cinimi se da na stajalistu Vukov spomenik je visina 1100mm a danasnji RVR ima visinu 1350mm. Ako gresim, ispravite me. Zanima me da li postoji neki standard koji je usvojen od strane EU/Nemacke/ili neke druge zemlje, koji kasnije mozemo i mi da koristimo?

Sto se zatvaranja vrata tice, relativno je jeftino, prilikom sledeceg remonta, ugraditi opticke senzore, kao sto postoje u liftovima, koji sprecavaju zatvaranje vrata ako se presece linija koju senzor emituje (jedna od varijanti). To je slicno senzoru za automatsko otvaranje vrata, ili onom koji sprevaca prerano spustanje automatske rampe.
Naravno super bi bilo da ima zvucni i svetlosni signal nekoliko sekundi pre zatvaranja vrata.
 
Kada na stajalištu Tošin Bunar kondukter mahne mašinovođi za polazak, jednostano mora da uđe u voz pre nego se zatvore vrata. Postoje određeno kodeci ponašanja za sve: putnici moraju da vode računa o ličnoj bezbednosti a radnici železnice da rade po propisima koje je propisao Zakon o bezbednosti železničkog saobraćaja. Bilo ko da ispadne iz ovog sistema tada može doći do ovakvih stvari. Ne treba baš prihvatati informacije iz medija zdravo za gotovo a šta se tačno dogodilo na terenu utvrdiće istraga. Ako postoji i jedna jedina greška mašinovođe ili konduktera, biće krivično gonjeni i u to nema sumnje. U trnutku kad je voz polazio i vrata se zatvarala, kondukter je već morao da bude u vozu i nije mogao da vidi nesrećnog mladića, koji opet u tom trenutku nije smeo da izlazi iz voza.
kabina-15-40.jpg
 
Posto sam nasao na netu koje su visine perona u vecini zemlja Evrope za brze vozove, postavicu ovde
680px-Map_Europe_railway_platform_height.svg.png

Zeleno=550mm
Ljubicasto=760mm
Zuto=550 i 760mm
Tamno sivo=druge visine

Prigradska zeleznica S-Bahn ima platformu visine 960mm, u Stoholmu za prigradsku zel. variraju visine od 730 do 1150mm i td.
 
Neverovatno da tako nesto nije standardizovano na evropskom i lokalnom nivou.

Ja sam pre mislio na nasu standardizaciju u odnosu na ono sto imamo od voznih sredstava, sta nam je ciniti
 
Kolio sam ja shvatio iz teksta u pitanju nije bio bgboz vec neki voz koji je isao na beograd glavnu a imao stajanje na tosinom bunaru e sad da li je bio rvr ili su bile klase ,neznam nemoze se zakljuciti iz teksta.A na slici se vidi voz na stanici novi beograd pritom se kaze da su bili pod dejstvom alkohola.
 
Igor":1miorvfi je napisao(la):
Neverovatno da tako nesto nije standardizovano na evropskom i lokalnom nivou.

Ja sam pre mislio na nasu standardizaciju u odnosu na ono sto imamo od voznih sredstava, sta nam je ciniti
ja bih pratio zemlje iz okruzenja,prema tome ovo zeleno gde su Austrija i Svajcarska,to nam je ciniti :kafa: A gledajuci i da je i Rusija zeleno,eto imamo Ruske DMV i verovatno Svajcarske EMV.. :wink:
 
@2012, pazi ovo su visine perona za brze vozove. A Rusi su kupili od Nemaca. Ne znam tacno koje su visine za regionalne i ostale vozove. Koliko sam gledao na sajtu Stadlera, Flirt su napravili i sa visinom poda od 600mm - sto odgovara platformi od 550, i sa podom od 800mm sto odgovara platformi od 760mm. Ove od 800 su za Norvesku i Poljsku na primer.
Bilo bi sjajno kad bi sve visine i za brze i regionalne vozove bila ujednacena i na osnovu preovladjujuce visine poda u savremenim vozilima. Strucniji od mene za tu temu neka kazu sta bi bilo najbolje, vezano i za Bg:voz.

p.s evo linka gde sam skinuo tu kartu
http://en.wikipedia.org/wiki/Railway_platform_height
 
I ja se sludih sada,bolje da nam kažu stručni forumaši šta nam je činiti i za šta se oni odlučuju :dil:
Solecar,Ja uzimam na šalteru za prodaju karata na Vukovom spomeniku.
 
milanche":2mbf641j je napisao(la):
Cinimi se da na stajalistu Vukov spomenik je visina 1100mm a danasnji RVR ima visinu 1350mm. Ako gresim, ispravite me.

мислим да је Вук 760/840, док је П. мост 1100

milanche":2mbf641j je napisao(la):
Zanima me da li postoji neki standard koji je usvojen od strane EU/Nemacke/ili neke druge zemlje, koji kasnije mozemo i mi da koristimo?

регулатива ЕУ је да се иде ка 550 мм и 760 мм. неке земље раде на томе да се пребаце на 550 мм (Шпанија нпр.), док Холандија иде ка томе да своје платформе спусте на 760 мм (са садашњих 840 мм). иначе, мислим да треба код нас уједначити све платформе на 550 мм. једино, можда, БГВ стајалишта ставити на 760 или чак 1100
 
milanche":1x1rdj2t je napisao(la):
Posto sam nasao na netu koje su visine perona u vecini zemlja Evrope za brze vozove, postavicu ovde
680px-Map_Europe_railway_platform_height.svg.png

Zeleno=550mm
Ljubicasto=760mm
Zuto=550 i 760mm
Tamno sivo=druge visine

Prigradska zeleznica S-Bahn ima platformu visine 960mm, u Stoholmu za prigradsku zel. variraju visine od 730 do 1150mm i td.
Подаци у великој мери нису тачни. Велики градови Русије и Украјине углавном имају висину перона 1350мм у граду и приграду. На западу Немачке, конкретно у Келну су перони висине 1100 милиметара и сви возови су вископодни. У Берлину су перони 760, са тим да за возове висине пода 550мм силазиш, а за "Интерсити" возове се пењеш. Код нас више од пола станица у Војводини ни нема праве пероне, али ни у великом делу Мађарске.

Ја сам ипак за концепт високог пода и високог перона, нарочито за градске железнице.
 
Tako je.

Visokopodni voz je jeftije i prostije konstrukcije od niskopodnog.

Mnogo je jeftinije graditi vise perone.

U Vojvodini mnoge nemaju perone, a po uzoj Srbiji su na stajalistima peroni kraci od 50m, negde samo 10m, sto ne smeta kada se penjes, ali ako majstor stane van perona kad silazis :)

Sva "sreca" da voze vozovi sa jednim ili dva vagona.
 
Dačić "uzima" kredit za Prokop
Izvor: Tanjug

Beograd -- Predsednik vlade Srbije Ivica Dačić sastaće se sutra u Beogradu sa generalnim direktorom Fonda za arapski ekonomski razvoj (KFAED) Abdulvahabom al Banderom.
Foto: Tanjug
Foto: Tanjug

Sastanku će prisustvovati i ministri u Vladi Srbije Milutin Mrkonjić i Mlađan Dinkić, kao i direktor Operacija KFAED Favzi Jusef al Hunaif, regionalni menadžer za centralnu Aziju i Evropu KFAED Jusef Gazi al Bader i ambasador Kuvajta u Beogradu Favzi Abdulaziz Ahmad al Jasem.

Nakon sastanka će premijer Dačić i generalni direktor KFAED Al Bader potpisati Ugovor o garanciji između RS i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj za Projekat železničke stanice Beograd (Centar - faza 1)

Direktor Železnica Srbije Milovan Marković i generalni direktor Al Bader potpisaće, takođe, Ugovor o zajmu između Železnica Srbije i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj za Projekat železničke stanice Beograd (Centar - faza 1).

Srbija je, odlukom Upravnog odbora da joj odobri kredit od 25 miliona evra, uz Ukrajinu jedina evropska država kojoj je KFAED u 2012. odlučila da dodeli finansijska sredstva.

Prema ranijim izveštajima, kredit će biti odobren pod veoma povoljnim uslovima, sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je nedavno rekao da će ugovorom između Srbije i Kuvajta "biti omogućena gradnju veoma važnog dela dela železničke stanice Prokop, i završen segment za putnički saobraćaj".

Izgradnja "Prokopa" će posle dužeg zastoja biti nastavljena na proleće 2013, rekao je ministar Mrkonjić. Stanica Prokop će, prema Mrkonjiću, po završetku tog dela stanice početi da radi punim kapacitetom.

Kroz Beogradski železnicki čvor, čiji je deo Prokop, prolaze međunarodne magistralne pruge koje preko Beograda povezuju Pariz sa Istanbulom, Budimpeštu sa Atinom i Bukurešt sa Barom.

Izvor: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=667377
 
@Karlo, ovo na mapi su prikazani peroni za brze vozove. Rusija je kupila od Nemacke brze vozove za deonicu od Moskve do St.Petrburga, tako da je zbog toga obojena u zeleno.

Kad bi se radio neki pravilnik o visini perona, bilo bi neophodno uzeti u obzir tendenciju proizvodjaca vozila, koja ocito ide ka spustanju poda, sto utice i na visinu perona. Kao sto JohnnyLee kaze, evropsko zakonodavstvo je usvojilo standrad visine perona za brze vozove od 550 i 760 i tezi se ka tome.
Moja laicka pretpostavka je da ce proizvodjaci i ostale tipove vozila prilagoditi tim visinama, kao sto vec radi Sdatler.
Zanimljivo mi je resenje perona iz kataloga Flirta za Norvesku
 
Pametni i ekonomicni ljudi, stepenasto a i ne moraju razbijati stajaliste kako bi ga eventualno celo spustili na manju visinu. Kako cemo mi sa nasim stajalistima to cemo tek videti ali dobar deo njih ce morati biti spustan tj razbijan.
 
Vrh