Karlo del Ponte
Advanced
Град са преко милион ипо становника мора имати велике пројектеdrum1":38mkah8e je napisao(la):мени само није јасно где планирает да провучете тај фамозни источни крак уз аутопут? за то заиста нема места...експропријација би коштала доста доста.
Ти људи, што живе уз аутопут, живе у нељудским условима. Око 400 станова за расељавање тих људи, на пример, коштало би око 20 милиона евра. Сама изградња "Источног крака" би била пројекат реда цене 150 милиона евра (око 50 милиона за тунелске конструкције, око 20 милиона за Железничку станицу Београд исток, око 30 милиона за труп пруге, земљане радове колосеке и сигнализацију, око 10 милиона за стајалишта, пасареле, прилазе и остале путничке објекте, око 40 милиона за нова возна средства), тако да трошак експропријације није пресудан фактор у трошковима пројекта (за сада само предлога). Ако је инвестиција велика, не значи да је неисплатива. Цела источна страна Београда добија од оваквог пројекта. Сама општина Гроцка има око 90.000 становника, а иза ње је Смедерево са преко 100.000 становника. Осим аутопута, сва остала саобраћајна инфраструктура је заостала без много простора за побољшања, нарочито не јефтина. Долина некадашњег Мокролушког потока је у више планова из средине ХХ века била предвиђана као железнички коридор.
Да ли на овој, или неким другим темама, сам образлагао да овај коридор може бити најбржа и најбоља веза за возове великих брзина према југоистоку, те најподеснија веза за Банат и Смедерево, док би Врачарски тунел био коришћен искључиво за градско-приградске возове (За Падинску скелу и Панчево).