Од два милиона путника, колико свакога дана користи јавни градски превоз, један одсто Београђана иде возом. Професор Саобраћајног факултета Бранислав Бошковић каже за РТС да су у употреби старе гарнитуре возова, уз свакодневно отказивање полазака. Да би се боље искористио БГ воз, мора много да...
www.rts.rs
...nego da se vratimo temi
Kiss je preskup i apsolutno ga ne treba razmatrati.
BG voz ide preko 100 km/h na deonici od NBG do Batajnice, a i pruga za aerodrom se gradi za 120 km/h, tako da trebalo bi 120 km/h.
Od vučno brzinskih karaketeristika za gradski voz Vmax je manje bitna karakteristika. Bitnije je ubrzanje.
Ali za smanjenje vremena vožnje su daleko bitnije druge konstrukcione osobine.
Širina i broj vrata na vozilu.
Vreme otvaranja vrata.
Visina praga u odnosu na peron.
Preciznost zaustavljanja vozila u odnosu na obeleženo mesto.
Sve ovo smanjuje bavljenje voza na stajalištu.
To da li će da vozi 100km/h ili 120km/h je totalno nebitno u celoj priči, jer retko gde on uopšte i ima razmak između stanica toliki da razvije tu brzinu.
...jedino, ako je zbog opterećenja motora optinalnije da ne vozi maksimalnom brzinom.
Edit: ovo je fizika iz osnovne, a podaci o ubrzanju su dostupni.
U praksi, voz pređe oko 500m pruge do 100km/h, a skoro 750m do 120km/h
Za usporenje mu treba i više.
Tako da, ako su stanice na manje od 2km nema ni smisla ubrzavati na 120, ako je razmak manji od 4km dobijena razlika je tanemarljiva.
Optimizacija se radi na skraćenju bavljenja na stanicama.