Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Verovatno jeste i verovatno si u pravu, nego sam ja zaboravio na to. Zato sam i pitao. Pa me podsetio Sole.
 
Od tih 9, postoji mogućnost da se par iskoristi za trenutne linije, posle izložbe, naravno, ali za organizaciju saobraćaja je još daleko pričati, i ako se ogrebe nešto biće za verovatno da se pokrije Batajnički, ništa više od toga. Imamo tu i nove momente, npr potencijalno takt 30 minuta Karaburma - Aerodrom koji bi kombinacijom trenutnog stanja u špicu mogao vratiti takt na 15 minuta Vukov - Zemun Polje, ali tu onda imamo problem perona na Vuku i gradnje nove infrastrukture na Karaburmi, rekao bih da je vreme da se to realizuje do Expa isteklo.

Grad plaća Srbijavozu realizaciju polaska, za otkazane polaske ne postoji sankcija, postoji za kašnjenja (tipa za 30 minuta se uzima određen procenat zarade, ali zab sam koliko, davno sam čitao te ugovore), kada se ta zarada po polasku razloži na kilometre, ispada smešna cifra, tipa plaćaju po kilometru koliko i za zglobni bus, iako je amortizacija troškova za voz veća, plus imamo konduktera i plaćanje trasu Infri, može se zaraditi sa RVR, jer je taj EMG otplaćen, ali ako se uzme nešto novo nema šanse.
Godišnji prihod od BG:VOZ-a je oko 10 miliona evra, izgleda mnogo, ali Strela za prevoz na potezu 100 + 700 za godinu dana dobije oko 50 miliona evra.
Ako bi SV želeo da uzme 20 šestodelnih vozova, to bi bilo oko 8 miliona evra po komadu, znači 160 miliona evra sveukupno bez rezervnih delova, mislim da je s obzirom na trenutne kreditne obaveze koje Srbijavoz ima gotovo nemoguće napraviti matematiku, odnosno finansijsku konstrukciju i kreditnu liniju koja bi neka banka dala s obzirom na trenutna tekuća zaduženja. Zato vlada, kao što je Boki napisao, uzima ove Sokolove na njen račun, u suprotnom bi se SV prezadužio i ugrozilo bi se poslovanje ili eventualno uopšte ne bi ni mogao da se upusti u takvu avanturu.
Zašto vlada ne želi da finansira još EMG za BG:VOZ, ne znamo, moguće i da je politički razlog, znamo da Gangula nije ni sa kim dobar na državnom nivou, oni su realno uzeli ovih 9 primarno za Expo, pa ako ostane nešto za posle, odlično. Sa druge strane, Vlada kao organ cele Republike mora da zastupa interes cele države, mislim da je uoga BG:VOZ-a u nacionalnom značaju pak nedovoljan.

Ima tu još caki, u unutrašnjem saobraćaju postoji OJP (Obaveza Javnog prevoza), država daje solidan novac u to Srbijavozu, praktično on pokriva dobar deo troškova, a preko prodanih karti SV gotovo čisto zarađuje i to mu dođe kao džeparac sa kojim drži likvidnost preduzeća.
Za BG:VOZ ne postoji OJP, Grad plaćanjem pokušava da odglumi svoj OJP, ali ta sredstva su u neku ruku mala, mnogo veći problem od tog subvencionisanja jeste nepostojanje eksternog profita ili u prevodu nema prodaje karata, kako nema prodaje ne postoji mogućnost da se sastavi neki dobar fond za ulaganje u poboljšanje sistema i to nas vraća na temu naplate prevoza. No, neću ulaziti u to.

Zato kombinacija sa Gradom deluje kao najrealnija opcija (mada zbilja koliko je Gangula upropastio Gradski budžet), jer Grad može da podnese finansijski trošak i ujednom dobije kreditnu liniju za nova sredstva, veoma skupa investicija za sam Grad i nas kao građane, ali ne vidim prostora za nešto bolje.
 
мишљења сам да на територији Београда регио возови треба да буду бесплатни, а да град повећа издавања Србијавозу за 10-20%
 
мишљења сам да на територији Београда регио возови треба да буду бесплатни, а да град повећа издавања Србијавозу за 10-20%

To bi onda bila rupa u sistemu, jer bi putnici onda mogli da uzimaju kartu recimo iz Lazarevca za Valjevo, umesto iz Beograda za Valjevo. U drugim zemljama gde karta za gradski prevoz važi u regio vozovima na teritoriji grada postoji jedinstvena cena karte za voz sa svih stanica na teritoriji grada do drugih mesta. Ali ti gradovi imaju smislenu teritoriju, a ne kao Beograd koji se prostire do Lazarevca i Mladenovca.
 
па и Београд има смислену територију, не разумем.

To bi onda bila rupa u sistemu,

па баш због те (потенцијалне) рупе у систему би Београд давао СВ-у до 20% више него сада. ионако се СВ, као и остатак путничких система у Европи, субвенционише. и као што сам рекао, то би важило само за регио возове, не интер-сити и регио-експрес
 
па и Београд има смислену територију, не разумем.

Imao je od 1929. do 1941. Ovo sad je potpuno besmisleno.


па баш због те (потенцијалне) рупе у систему би Београд давао СВ-у до 20% више него сада. ионако се СВ, као и остатак путничких система у Европи, субвенционише. и као што сам рекао, то би важило само за регио возове, не интер-сити и регио-експрес

Jeste, grad Beograd će da daje subvencije Valjevcima da umesto 569 dinara kartu do Beograda (Lazarevca) plaćaju 202 dinara. Gde je tu logika?
 
Vidite, šta god vi/mi da predložite/predložimo ovde, svakako će biti smislenije nego bilo šta što Šupić i njegovi Ćaci "stručnjaci" predlože. Tako da što se mene tiče, samo napred. 😁
 
To bi onda bila rupa u sistemu, jer bi putnici onda mogli da uzimaju kartu recimo iz Lazarevca za Valjevo, umesto iz Beograda za Valjevo. U drugim zemljama gde karta za gradski prevoz važi u regio vozovima na teritoriji grada postoji jedinstvena cena karte za voz sa svih stanica na teritoriji grada do drugih mesta. Ali ti gradovi imaju smislenu teritoriju, a ne kao Beograd koji se prostire do Lazarevca i Mladenovca.
Pa i sad mogu to da rade, pošto BG Voz ide do Lazarevca. Evo baš gledam red vožnje, dolazak jednog BG voza u Lazarevac je u 13:13, a za dalje prema Valjevu ide već u 13:31, što će reći da nije ni strašno za presedanje.
 
Pa i sad mogu to da rade, pošto BG Voz ide do Lazarevca. Evo baš gledam red vožnje, dolazak jednog BG voza u Lazarevac je u 13:13, a za dalje prema Valjevu ide već u 13:31, što će reći da nije ni strašno za presedanje.

Nije strašno, ali koliko je pouzdano? Koliko ima takvih veza dnevno? BG voz se često otkazuje, kasni itd. Čovek koji često putuje na toj relaciji (radi, studira u BG) gledaće što pre da stigne kući u VA, direktnim vozom.
 
Imate bolji primer u Batajnici, gotovo svaki Bg iz Ovče se nadovezuje na Novosadski REX i RE, obično 10tak minuta se čeka presedanje.

Par puta sam koristio takav način, ne iz finansijskih već praktičnih razloga kada sam išao sa Vuka i Pančevca.
Ali ne može se računati na sedeće mesto u većini slučajeva, pa je možda bolje sići na Prokopu.
 
I ja mislim da već postoje neke manje rupe u sistemu jer znam, iz ličnog iskustva, da u nekim Regio vozovima kondukteri ne prilaze i ne naplaćuju kartu sve do Lazarevca.

Ne znam da li je uvek tako, ali je bilo par puta svakako.

Mislim da to rade jer su i sami svesni da BG voz često ima kikseve i lakše im da progledaju kroz prste ljudima koji hoće da dođu npr do prigradskih naselja nego da se raspravljaju.
 
Po čemu je Batajnica prirodno kada je pridodata Beogradu u isto vreme kada i Mladenovac i Lazarevac, početkom 70. - tih godina?​
 
Vrh