Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Danas. Da li im je prošla nabavka za rekonstrukciju Vuka? Ako jeste da računamo da će radovi da krenu za koju godinu, da će trajati pola decenije, znači raspisaće javnu nabavku za nove vozove za jedno 20 godina i do tad ih ponovo nećemo imati, polako će se ugasiti kao što se Beovoz ugasio.
PXL_20250902_075446144.MP.jpg
 
U petak voz 7112 iz Lazarevca za Ovču izuzetno nije saobraćao, danas isti taj voz kasni 20 minuta. A ono što mene najviše nervira je što u stanici Rakovica gde čekam voz ne postoji nijedan displej sa obaveštenjima, nego se čeka obaveštenje sa razglasa, koje često ne objave na vreme u slučaju kašnjenja ili otkaza.
 
Све даље од Ресника је на срећу. Беше 3 воза за НБг ујутро из раковице, по 1 из Младеновца и Лазаревцам и један из Ресника, та прва 2 мрка капа, на срећу ако их ухватиш, тј ако иду, некада путнички из Ужица толико касни да је он тмн за НБг.

Систем обавештења им је толико лош да је то нереално. Јаве ми у 12 да касни воз у 11
 
Bolja je orijentacija na Regio vozove.
Nema ispravnih garnitura za Bg:Voz, stanje je obično oko 10 jedinica, dešava se nekada i samo 7 - 8 da radi.
Tu dok ne dođu novi vozovi neće biti pomaka.

Grad baca za raznorazne gluposti novac, a mogao bi preko partnerstva sa SV da uloži u nove EMG, praktično da budu u gradskom vlasništvu, a SV da bude korisnik. Nije najsrećnije rešenje, ali najbrže za otklanjanje ove užasno loše situacije, a postoje modeli takvog partnerstva u svetu, pa može lako da sr prepiše.
 
Bolja je orijentacija na Regio vozove.
Nema ispravnih garnitura za Bg:Voz, stanje je obično oko 10 jedinica, dešava se nekada i samo 7 - 8 da radi.
Tu dok ne dođu novi vozovi neće biti pomaka.

Grad baca za raznorazne gluposti novac, a mogao bi preko partnerstva sa SV da uloži u nove EMG, praktično da budu u gradskom vlasništvu, a SV da bude korisnik. Nije najsrećnije rešenje, ali najbrže za otklanjanje ove užasno loše situacije, a postoje modeli takvog partnerstva u svetu, pa može lako da sr prepiše.

Koliko su te garniture stare, jesu i rekonstrisane, kako-tako,...Dobro i služe.
 
Sitaucija je katastrofalna. Dosta je velika imobilizacija. Vlast odbija da nabavi nova vozila.

Naravno da je katastrofalna sutacija. Ljudi se u njima voze, a ne krompiri. A kada uđeš da se voziš, ako se i malo razumeš u mehaniku i elektriku, vidiš na kom nivou je ispravnost i koji je parametar za to.
 
Bolja je orijentacija na Regio vozove.
Nema ispravnih garnitura za Bg:Voz, stanje je obično oko 10 jedinica, dešava se nekada i samo 7 - 8 da radi.
Tu dok ne dođu novi vozovi neće biti pomaka.

Grad baca za raznorazne gluposti novac, a mogao bi preko partnerstva sa SV da uloži u nove EMG, praktično da budu u gradskom vlasništvu, a SV da bude korisnik. Nije najsrećnije rešenje, ali najbrže za otklanjanje ove užasno loše situacije, a postoje modeli takvog partnerstva u svetu, pa može lako da sr prepiše.
Postoji model gde i gradski autobus vozi iz Bazela za Nemačku i Francusku kao gradska linija xDDD Kod nas ne mogu Beograd i Pančevo da spoje a kamoli o ovom...
 
Vlast će da nabavi nova vozna sredstva, ali samo za megaperačinu para zvanu mali metro i gde će trasa biti od NBG do NBG. Mi koji koristimo postojeće linije i ako ne putujemo na trasi zemun polje nbg ćemo moći da se slikamo.
 
Povremeno se u komentarima ovde spominje da bi grad trebao da nabavi garniture, nije mi jasan taj deo. Ako je grad poručilac posla, a SV izvršioc, znači da se SV ugorom obavezala da će za potrebe grada obavljati prevoz putnika na tim i tim relacijama. Po nekoj logici SV treba da obezbedi garniture za svoje ugovorene potrebe.
 
Povremeno se u komentarima ovde spominje da bi grad trebao da nabavi garniture, nije mi jasan taj deo. Ako je grad poručilac posla, a SV izvršioc, znači da se SV ugorom obavezala da će za potrebe grada obavljati prevoz putnika na tim i tim relacijama. Po nekoj logici SV treba da obezbedi garniture za svoje ugovorene potrebe.
Postoji nekoliko modela, može i grad nabaviti garniture
Naravno sve se to obračuna u finalnoj ceni usluge.
 
Da li neko zna kakav je trenutno model ugovora između grada i SV?
Stanje je haotično, grad se ne oglašava na svakodnevna otkazivanja nekih polazaka, kao što se svojevremeno oglasio u slučaju Laste kada su im pretili raskidom ako se ne dovedu u red.
 
Da li neko zna kakav je trenutno model ugovora između grada i SV?
Stanje je haotično, grad se ne oglašava na svakodnevna otkazivanja nekih polazaka, kao što se svojevremeno oglasio u slučaju Laste kada su im pretili raskidom ako se ne dovedu u red.
Pa zato što nije kriv prevoznik nego država koja ne nabavlja vozove, a kako možeš da kritikuješ samog sebe (iz ugla SNSa). Kad smo već odlučili da će železnica biti socialna kategorija, ne možemo očekivati da će SV moći da iskeširaju stotine miliona evra za nove vozove. Nove vozove nabavlja kod nas ministarstvo kako oni žele.
SV je tražio 39 vozova za BGvoz, dobio je 9.
 
Verovatno jeste i verovatno si u pravu, nego sam ja zaboravio na to. Zato sam i pitao. Pa me podsetio Sole.
 
Od tih 9, postoji mogućnost da se par iskoristi za trenutne linije, posle izložbe, naravno, ali za organizaciju saobraćaja je još daleko pričati, i ako se ogrebe nešto biće za verovatno da se pokrije Batajnički, ništa više od toga. Imamo tu i nove momente, npr potencijalno takt 30 minuta Karaburma - Aerodrom koji bi kombinacijom trenutnog stanja u špicu mogao vratiti takt na 15 minuta Vukov - Zemun Polje, ali tu onda imamo problem perona na Vuku i gradnje nove infrastrukture na Karaburmi, rekao bih da je vreme da se to realizuje do Expa isteklo.

Grad plaća Srbijavozu realizaciju polaska, za otkazane polaske ne postoji sankcija, postoji za kašnjenja (tipa za 30 minuta se uzima određen procenat zarade, ali zab sam koliko, davno sam čitao te ugovore), kada se ta zarada po polasku razloži na kilometre, ispada smešna cifra, tipa plaćaju po kilometru koliko i za zglobni bus, iako je amortizacija troškova za voz veća, plus imamo konduktera i plaćanje trasu Infri, može se zaraditi sa RVR, jer je taj EMG otplaćen, ali ako se uzme nešto novo nema šanse.
Godišnji prihod od BG:VOZ-a je oko 10 miliona evra, izgleda mnogo, ali Strela za prevoz na potezu 100 + 700 za godinu dana dobije oko 50 miliona evra.
Ako bi SV želeo da uzme 20 šestodelnih vozova, to bi bilo oko 8 miliona evra po komadu, znači 160 miliona evra sveukupno bez rezervnih delova, mislim da je s obzirom na trenutne kreditne obaveze koje Srbijavoz ima gotovo nemoguće napraviti matematiku, odnosno finansijsku konstrukciju i kreditnu liniju koja bi neka banka dala s obzirom na trenutna tekuća zaduženja. Zato vlada, kao što je Boki napisao, uzima ove Sokolove na njen račun, u suprotnom bi se SV prezadužio i ugrozilo bi se poslovanje ili eventualno uopšte ne bi ni mogao da se upusti u takvu avanturu.
Zašto vlada ne želi da finansira još EMG za BG:VOZ, ne znamo, moguće i da je politički razlog, znamo da Gangula nije ni sa kim dobar na državnom nivou, oni su realno uzeli ovih 9 primarno za Expo, pa ako ostane nešto za posle, odlično. Sa druge strane, Vlada kao organ cele Republike mora da zastupa interes cele države, mislim da je uoga BG:VOZ-a u nacionalnom značaju pak nedovoljan.

Ima tu još caki, u unutrašnjem saobraćaju postoji OJP (Obaveza Javnog prevoza), država daje solidan novac u to Srbijavozu, praktično on pokriva dobar deo troškova, a preko prodanih karti SV gotovo čisto zarađuje i to mu dođe kao džeparac sa kojim drži likvidnost preduzeća.
Za BG:VOZ ne postoji OJP, Grad plaćanjem pokušava da odglumi svoj OJP, ali ta sredstva su u neku ruku mala, mnogo veći problem od tog subvencionisanja jeste nepostojanje eksternog profita ili u prevodu nema prodaje karata, kako nema prodaje ne postoji mogućnost da se sastavi neki dobar fond za ulaganje u poboljšanje sistema i to nas vraća na temu naplate prevoza. No, neću ulaziti u to.

Zato kombinacija sa Gradom deluje kao najrealnija opcija (mada zbilja koliko je Gangula upropastio Gradski budžet), jer Grad može da podnese finansijski trošak i ujednom dobije kreditnu liniju za nova sredstva, veoma skupa investicija za sam Grad i nas kao građane, ali ne vidim prostora za nešto bolje.
 
Vrh