Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pogledajte kako se u Sidneju muče da bi krenuli u gradnju sistema koji mi već imamo u Beogradu tj.BGVoz,to samo govori da ne bi trebali da olako shvatamo ono što već imamo izgrađeno i da treba uložiti dodatna sredstva da se izgrade nove stanice i urede postojeće,kao i koloseci.U ovom slučaju bi nam drugi gardovi pozavideli ali čudili se da ne koristimo prednosti i mogućnosti postojećeg sistema,kao i njegovo proširenje.
http://www.youtube.com/watch?v=4ebC0O0k_dc&feature=player_embedded
 
@Bianconero

Produži će sigurno u biranom najpovoljnijem momentu,
kao još jedan koristan plus, za potrebe izborne kampanje :violina:

A kad vec pitaš
hajde , napiši po koje slovo o stanju stanice u Rakovici , da li je spremna da primi BGvoz
a možeš i koju fotku da okačiš :)
prošlo je dosta vremena od kada sam bio na njoj i jedino što pamtim je jako loše osvetlenje
 
Moguće je da će se uvesti linija Prokop - Rakovica. Ali to je malo verovatno da će biti ove ili naredne godine. Kada se bude rekonstruisala pruga do Resnika, onda će linija ka jugu biti smislenija.

Inače, ta linija bi mogla da pokriva i Rušanj kada bi se uvela autobuska linija Rušanj - Resnik, put vec postoji, ali ne znam koliko je pogodan za autobuse.
 
Na rakovičkoj stanici nisam bio sigurno godinu dana, pa nisam baš najbolji sagovornik. Ovih dana ću otići pa očekujte izveštaj i slike.

Živim u Kneževcu i mogu reći nešto o našoj stanici.
To je velika sramota za opštinu Rakovica. Prvo, u okolini nema nikakvih putokaza pa mnogi koji su doselili pre par godina i ne znaju da stanica postoji (kažem komšiji da je proradila trojka, al mora se preći preko pasarele kod stanice a njegova reakcija je otprilike: Kakva trojka, kakva stanica? A čovek 4 godine živi na 150 m od pruge).
Do stanice se dolazi preko pasarele. Ta pasarela je strašna. Em što nema osvetljenja, em što je nisu čistili bar godinu dana, verovatno i duže. Flaše od alkohola, otpaci, neverovatna količina prašine... Kad se siđe dole, do stanice treba proći kroz travu koja je počela da osvaja pešačku stazu. Ni na samoj stanici nema osvetljenja i može se reći da uveče sablasno izgleda. Slikaću i to.
Razumem da na toj stanici nema sad ne znam ti ni ja kakvog prometa, al bio bi red da se bar malo sredi.

Što kaže boca-ica, idu izbori, ko zna...
 
@Bianconero
+1 :)
Za vrlo živo opisano stanje u Kneževcu ,
možda još koja reč i sličica da se pokuša ikakvo pomeranje sa mrtve tačke :kk:
 
kakvo je stanje u knezevcu lepo se vidi i na google earthu. šteta, kraj koji je povezan sa centrom rakovičkim bulevarom, van svih brda, da tako izgleda. ta industrija se mora transformisati. mogli bi i neki tc da izgrade, pa da se svi sjure dole umesto da se klackaju do nbg-a
 
Pogledajte kako se u N.Y po ugledu na Beograd tek pripremaju da grade tunel, stanicu "Vukov spomenik" ispod Menhetna, ;) a također, i kako Siemens laserskim zracima osvaja N.Y. Metro :kafa:
http://youtu.be/DGq_YbCnt7Y
 
Železnica... Gužve na stanici u Novoj Pazovi
Ko uđe u voz stiže na posao!
Stanovnici Nove Pazove koji putuju za Beograd svakog jutra strepe da li će uspeti da uđu u voz. Na stanici je uvek gužva, a svega tri vagona saobraćaju do glavnog grada, a na stanicu stižu puni putnika iz Novog Sada ili Šida

http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2011/9/3/154233/1713.jpg

Čekaju satima... Svako jutro stiže samo po jedan vagon iz Novog Sada Situacija je ista i u poslepodnevnim satima, ali tada je gužva malo manja.

Snežana P. svakog dana putuje iz Nove Pazove do Beograda i svakog jutra situacija se ponavlja.

- Svakog dana putujem na posao u Beograd, čekam voz ili u 7.15 koji polazi iz Novog Sada, ili u 7.30 iz Šida. Iz Novog Sada stiže jedan vagon, a iz Šida dva. Sve češće se dešava da i voz koji ide iz Šida dođe sa jednim vagonom. Tokom leta nije bilo gužvi, a otkako je počela školska godina, to je haos. Strašno! Pre nekoliko dana voz je u stanici čekao pola sata zato što ljudi jednostavno nisu dozvoljavali da pođe, pokušavali su da uđu - priča nam ogorčena Snežana P.

Ona dodaje da većina stanovnika ovog mesta putuje u Beograd u školu ili na posao, ali dolazak do grada predstavlja im pravo mučenje.

- Od Batajnice smo udaljeni svega sedam kilometara, mislim da nije veliki problem produžiti „Bg voz" do nas. Doduše, postoji i autobus, ali svi znamo koliko je jeftinije putovati vozom, teško je vreme, svi mi gledamo gde ćemo kako potrošiti svaki dinar - dodaje iskreno Snežana.U „Železnicama Srbije" kažu da zbog nedostatka voznih sredstava i lošeg stanja pruga na čitavoj mreži svakodnevno se sreću sa problemom održavanja redovnog saobraćaja.

- Planom vožnje predviđeno je da putnički vozovi saobraćaju u sastavu od minimalno troje kola, ali kako se u postojećim uslovima odvijanja železničkog putničkog saobraćaja „Železnice Srbije" susreću s problemom obezbeđivanja potrebnog broja putničkih kola, taj broj je redukovan. Što se tiče mogućnosti uvođenja više polazaka na liniji Beograd - Nova Pazova - Beograd, prema trenutnom raspoloživom stanju voznih sredstava, ne planiraju se novi polasci na ovim relacijama - rekao je Nenad Stanisavljević iz Medija centra „Železnice Srbije".

On dodaje da vozovi iz sistema „Bg voz" saobraćaju na relaciji Batajnica - Pančevački most - Batajnica, i da se ne može očekivati produženje trase vozova iz gradske železnice do Nove Pazove.

www.Press Online.rs
 
Ovo je najbolji dokaz da u BGV treba da Železnice i Grad palniraju i ulažu ozbiljna sredstva u razvoj sistema :kafa:
 
овде би било најбоље да иде један РВР Нова Пазова-Батајница, и да се у Батајници упари са другим РВР-ом до Панчевачког моста, ако може да стане на сва стајалишта у тој дужини. или да се уведе целодневни такт БГВ-а од 15 минута с тим да сваки други иде до Нове Пазове
 
Tehnički ne znam šta je izvodljivo,ali da postoji jasan interes građana za stvaranje regionalnog ili prigradskog Metroa je veoma vidljivo.Koliko železnice su u stanju da prepozanju interes u gradnji ovakvog sitema nije jasno.U svakom slučaju to bi železnicama omogućilo da ostanu u igri barem na regionalnom nivou,višak radnika bi zaposlili u novom preduzeću "Regionalni Metro"usmerili deo sredstava iz kredita za tu namenu,za železnice samo korist :kafa:
 
Zastarele administrativne granice su nepremostiv faktor u planiranju gradskog prevoza u glavama nadleznih u Beogradu. To mu dodje kao da 50. vozi iz cetiri dela sa presedanjima jer prolazi kroz 4 opstine ili da trole ne mogu da voze preko granice Vracara i Vozdovca.

Posto administrativnu granicu Beograda i Panceva ili Beograda i Pazove tretiraju isto kao i demarkacionu liniju izmedju juzne i severne koreje a ne kao granicu Vracara i Savskog Venca treba se oprostiti od BG:voza dalje od Batajnice ili Ovce dok se ne promeni ovdasnje rukovodstvo ili Pancevo i Pazova ne plate reket za ucesce u zajednickom sinskom sistemu.

Sa druge strane, Zeleznice Srbije te opstinske granice ne prepoznaju te nemaju tu vrstu problema. Nazalost imaju mnoge druge ali mastajmo malo. ZS ima 3 EMV garniture za Beovoz a stizu novi ruski vozovi. Umesto lokalne linije Indjija-Batajnica koja ide kao antibiotik i hrani BG:voz, vreme je da ZS batali Beovoz (sto im je inace i namera) i posveti se regionalnim linijama.

Za pocetak taktna veza Novi Beograd-Novi Sad na svakih sat vremena.
Danas to putovanje putnickim vozom traje oko sat i po i ima 13 stanica, 4 garniture bi bile dovoljne da odrze ritam. Poslednja stanica NBGD umesto glavne zeleznicke kako bi se vremenski skratila trasa i izbeglo opterecenje uskog grla ka starom mostu.
Od te linije imala bi veliku korist sva naselja duz trase koja gravitiraju ka BGD i ka NS.

Zatim taktna veza Beograd-Dunav /Pancevo opet na sat vremena, a svaki drugi voz nastavlja za Zrenjanin odnosno Vrsac.

Sledeci kandidati su Pozarevac, Velika Plana, Valjevo i Sabac.

Kada se sistem bude uhodao, kao sto je slucaj sa BG:vozom znaci moguce je, linije ce se polako spojiti u prolazne NS-BGD-Pozarevac ili Valjevo-BGD-Vrsac

BG:voz sa druge strane odrzavace visokotaktnu vezu u krugu Batajnica-Zeleznik-Barajevo-Ripanj-Vrcin-Ovca
 
Aјде за почетак да им се да један вагон више да бар могу да се потрпају унутра
 
zidar":239bbqac je napisao(la):
Sa druge strane, Zeleznice Srbije te opstinske granice ne prepoznaju te nemaju tu vrstu problema. Nazalost imaju mnoge druge ali mastajmo malo. ZS ima 3 EMV garniture za Beovoz a stizu novi ruski vozovi. Umesto lokalne linije Indjija-Batajnica koja ide kao antibiotik i hrani BG:voz, vreme je da ZS batali Beovoz (sto im je inace i namera) i posveti se regionalnim linijama.

Za pocetak taktna veza Novi Beograd-Novi Sad na svakih sat vremena.
Danas to putovanje putnickim vozom traje oko sat i po i ima 13 stanica, 4 garniture bi bile dovoljne da odrze ritam. Poslednja stanica NBGD umesto glavne zeleznicke kako bi se vremenski skratila trasa i izbeglo opterecenje uskog grla ka starom mostu.
Od te linije imala bi veliku korist sva naselja duz trase koja gravitiraju ka BGD i ka NS.

Zatim taktna veza Beograd-Dunav /Pancevo opet na sat vremena, a svaki drugi voz nastavlja za Zrenjanin odnosno Vrsac.

Sledeci kandidati su Pozarevac, Velika Plana, Valjevo i Sabac.

Kada se sistem bude uhodao, kao sto je slucaj sa BG:vozom znaci moguce je, linije ce se polako spojiti u prolazne NS-BGD-Pozarevac ili Valjevo-BGD-Vrsac

BG:voz sa druge strane odrzavace visokotaktnu vezu u krugu Batajnica-Zeleznik-Barajevo-Ripanj-Vrcin-Ovca

Браво!!! Одличан концепт... Ако би добро функционисао (тј. довољно би било да функционише овако како описујеш), до даљњег би био сасвим употребљив и прихватљив и без пролазних линија типа НС - Пожаревац виа Бгд и сличних (преседања нису баук ако су физички релативно лако изводљива и ако се на њих не губи превише времена), за чије успостављање би, ипак, а то смо раније закључили, било неопходно да се повећа број колосека кроз Београд (тј. успостављање 4-колосечних, уместо садашњих 2-колосечних пруга), што је, за сада (и, вероватно, до даљњег :( ), на жалост, још увек исувише велики инвестициони залогај.

Са друге стране, за остварење ове замисли коју си изнео, довољно би било "само" набавити довољан број возних средстава (електромоторних гарнитура) и ремонтовати постојеће пруге, плус изградити други колосек на панчевачком правцу, и већ бисмо имали један сасвим пристојан и употребљив систем, који би успео да квалитетно опслужи и премрежи солидним путничким железничким саобраћајем барем петину до четвртину државне територије (а можда чак и више). Што би, с обзиром на свеукупно стање наших железница, али и економије уопште, могло да представља снажан замајац (свеукупног, а саобраћајног посебно!) даљег развоја... :)

Још једна битна ствар (иако дигресија) - с обзиром на величину државне територије, вероватно би требало тежити томе да се постепено сав унутрашњи путнички саобраћај преоријентише на (добро одржаване и поуздане) електромоторне/дизелмоторне гарнитуре. Класичне композиције са вагонима једва да су, с обзиром на удаљености, потребне и за међународни даљински саобраћај у његовом садашњем облику и обиму (а општа је тенденција, не само код нас, да те линије, у будућности, буду још краће), а камоли унутар земље...
 
Кирилл":1oova0sr je napisao(la):
Још једна битна ствар (иако дигресија) - с обзиром на величину државне територије, вероватно би требало тежити томе да се постепено сав унутрашњи путнички саобраћај преоријентише на (добро одржаване и поуздане) електромоторне/дизелмоторне гарнитуре. Класичне композиције са вагонима једва да су, с обзиром на удаљености, потребне и за међународни даљински саобраћај у његовом садашњем облику и обиму (а општа је тенденција, не само код нас, да те линије, у будућности, буду још краће), а камоли унутар земље...

ово би требало да буде апсолутни приоритет. једноставно, вагони у унутрашњем саобраћају више нису потребни. ионако један ЕМВ/ДМВ од четири јединице има већи капацитет од стандардне композиције исте дужине (локомотива + 3 вагона). а и једна јединица има већи капацитет од једног вагона. вагоне оставити само за међународне возове
 
Oni i hoće da uvedu samo EMV u unutrašnjem saobraćaju, ali trebalo bi jedino još i da ih nabave...

Inače, jedna EMV garnitura Batajnica-Indjija može da ostvari takt od sat vremena, a za sada ide samo 10 puta dnevno. Moja ideja je da se uvede linija Batajnica - Inđija - Petrovaradin i Batajnica - Ruma - Sremska Mitrovica.

Ali najizglednije rešenje je da neki privatnik uvede autobusku liniju od Pazove do železničke stanice u Batajnici i da se napuni para dok se Železnice ne sete da im je uloga da obavljaju i putnički, a ne samo teretni i BG-voz - saobraćaj
 
Матеја Бељан":tkd92seu je napisao(la):
Ali najizglednije rešenje je da neki privatnik uvede autobusku liniju od Pazove do železničke stanice u Batajnici i da se napuni para dok se Železnice ne sete da im je uloga da obavljaju i putnički, a ne samo teretni i BG-voz - saobraćaj
Ja bih rekao da ovo uopšte nije tako loše rešenje, bar za prvo vreme. Skuplje, da, ali ako će da pruži pouzdanost tj. da bude usklađen sa BG:vozom, onda super.
 
Да се надовежем мало на проблем људи који станију у околини Бг,разговарао сам неким људима коју су је користили, већини је довољно да им поуздане буду линије за одлазак на посао и нико се не жали на број линија него на немогућност одласка на посао возом. Мислим да би било корисно да возови иду ујутро и послеподне, средином дана вероватно и не би била велика попуњеност.
 
Tacno da su jutarni i popodnevni vozovi kojim ljudi idu na posao danas najbitniji.
Ipak poenta celodnevne taktne zeleznice jeste u tome da putnik moze da racuna na pouzdan prevoz tokom celog dana i da shodno tome planira putovanje. To omogucava ljudima da odu ranije ili kasnije na posao tako da se broj korisnika sistema rasporedi van spica na duzi vremenski period i na kraju gotovo ravnomerno na ceo dan.
Ne rade vise svi danas u fabrikama, razna zanimanjanja imaju razlicite ritmove rada i radno vreme. Javni prevoz mora tu raznovrsnost uzeti u obzir i pospesiti je u interesu kako korisnika tako i samog sistema.
 
Наравно ово сам навео као неки минимум, уосталом многи и не траже посао у БГ (или обрнуто нпр, грађани из Батајнице би могли комотно да раде у Инђији) јер немају одговарајући превоз, многи студенти траже станове иако би комотно могли путовати у БГ.
Линија БГ-НС на сваких сат времена је нешто од чега треба кренути, не због тога да се изађе у сусрет грађанима који је сада користе јер то користи само онај ко мора имајући у виду сва кашњења већ да се отворе нове могућности за сарадњу БГ и НС а тиме наравно прифитирају и сви између.
 
Imao sam prilike da pogledam poslednju promenu reda vožnje gradske železnice za sledeću godinu. U suštini nema nekih promena, u saobraćaju je i dalje 7 + 2 garniture a vreme vožnje između Batajnice i P. Mosta je 36 minuta. Špicevi saobraćaju kao i do sada. Od linije Bgd Centar - Resnik za sada nema ništa.
Pogledajte i vi a napominjem da je ovo radna verzija i da je podložna promenama jer do decembra ima još dosta vremena. Boja polja gde je broj voza, označava kojim danima taj voz saobraća, a boja onih polja, gde su vremena polaska voza, označava koja od 7 garnitura to radi.


Kod Beovoza i dalje ostaju linije Batajnica - Inđija i Pančevo - P Most kao i do sada, dok linije za Valjevo i Mladenovac , umesto iz Pančeva, sada polaze iz st Beograd Centar. Naravno i tu može doći do promena.
Treba reći i to da se trenutno na remontu nalazi 7 garnitura za potrebe ŽS i to 4 u Zrenjaninu i tru u Smederevu. Njihov povratak očekuje se do kraja godine za prvu grupu i do proleća za drugu. To će značajno popraviti prigradski saobraćaj na Beovozu ali i daljinski putnički saobraćaj.
 
Vrh