Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

boca-ica":23y7p07m je napisao(la):
pa da opet Pančevo bude malo dalji deo Beograda. :)

Ne treba pančevo da bude predgrađe beograda nego da nastane konurbacija gradova beograd - pančevo što je mnogo bolje za oba grada.
 
MilisaV":32lbnjlb je napisao(la):
boca-ica":32lbnjlb je napisao(la):
pa da opet Pančevo bude malo dalji deo Beograda. :)

Ne treba pančevo da bude predgrađe beograda nego da nastane konkubacija gradova beograd - pančevo što je mnogo bolje za oba grada.

Kad se u zme u obzir da je Pancevo blize od Sremcice recimo jasno je da je on predgradje Beograda.

A onda druga stvar kad se racuna populacija beograda, to je uvek bez Panceva, ali on se nalazi u metropolitan area beograda, te bi trebalo uvek dodati 100 000 stanovnika kad se racuna celokupan broj stanovnika urbanog tkiva beograda.
 
MilisaV":1e5858ma je napisao(la):
boca-ica":1e5858ma je napisao(la):
pa da opet Pančevo bude malo dalji deo Beograda. :)

Ne treba pančevo da bude predgrađe beograda nego da nastane konkubacija gradova beograd - pančevo što je mnogo bolje za oba grada.

Шта тачно значи конкубација и које су њене предности? :)
 
To je spajanje gradova širenjem tih istih gradova. Sad mi kroz glavu prolazi da je izraz možda konurbacija http://sr.wikipedia.org/sr/Konurbacija Ja, lično ne vidim baš neke pozitivne stvari toga. Isto ko i globalizacije.

Edit: Malo sam guglao i prisećao se osnovne škole. BosWash je najpoznatija konurbacija na svetu. I čini je urbani deo duž istočne obale sad-a, između Bostona i Vašingtona,
evo kako to izgleda noću iz svemira

boswashlt9.jpg
 
Somi303":2rk4itdi je napisao(la):
MilisaV":2rk4itdi je napisao(la):
boca-ica":2rk4itdi je napisao(la):
pa da opet Pančevo bude malo dalji deo Beograda. :)

Ne treba pančevo da bude predgrađe beograda nego da nastane konkubacija gradova beograd - pančevo što je mnogo bolje za oba grada.

Шта тачно значи конкубација и које су њене предности? :)

Kaze se konurbacija a ne konkubacija. :kk:

Kratko receno, to je spajanje urbanih tkiva razlicitih gradova.
 
spatiotecte":6wc8pigg je napisao(la):
Kad se u zme u obzir da je Pancevo blize od Sremcice recimo jasno je da je on predgradje Beograda.


ne slažem se. i mislim da nije dobro porediti pančevo sa sremčicom. niti nazivati sremčicom predgrađem beograda.

sremčica je selo nadomak beograda. do skoro je imalo 2000 stanovnika a expanziju je doživelo zbog ljudi koji nisu imali para za grad beograd pa su se snalazili kako su znali tj. kupovinom placa u sremčici i gradnjom kuća. takvih naselja u okolini beograda imaš mnogo (zuce, pinosava, ripanj......)


sa druge strane pančevo je grad koji ima mnogo značajniju istoriju. privredu, stanovništvo....
ima svoju glavnu ulicu, sudove, gradsku kuću......

i imao je značaj pre ekspanzije beograda. pre 100 godina je imao više stanovnika nego sremčica danas.


i zato smatram da je loše da beograd "proguta" pančevo. ne želimo da imamo iste probleme kao sa sopotom, mladenovcem, obrenovcem...

odnosno da ljudi iz tih mesta sede u klupama gradskih odbornika i odlučuju šta će se raditi u beogradu, niti je dobro da ljudi iz beograda se pitaju za ta mesta. niti je dobro da imamo zajedničku kasu. šta mislite kako se oseća žitelj opštine sopot u kojoj je prosečna plata 22.000 din kad vidi da mi ovde gradimo most od pola milijarde.

beograd - pančevo - moja vizija dva grada sa nezavisnim institucijama spojena saobraćajno auto putem beogradskom obilaznicom preko vinče i batajnice i brzim prugama i spojenih urbanih tkiva.
 
Dobro receno.Izgradnjom mosta kod vince i kod Ada Huje ce pancevo biti prakticno najbolje povezano sa Beogradom.

Koliko inace trepa beovozom od pancevackog mosta do Panceva?
 
мост за Марс, ако мене питаш :)

MilisaV":212hwng7 je napisao(la):
Ne treba pančevo da bude predgrađe beograda nego da nastane konurbacija gradova beograd - pančevo što je mnogo bolje za oba grada.

у ту конурбацију треба да додаш и Пазове и Инђију. па би онда добио ИБП, са преко 2 милиона људи
 
JohnnyLee":2p22f7bl je napisao(la):
мост за Марс, ако мене питаш :)

MilisaV":2p22f7bl je napisao(la):
Ne treba pančevo da bude predgrađe beograda nego da nastane konurbacija gradova beograd - pančevo što je mnogo bolje za oba grada.

у ту конурбацију треба да додаш и Пазове и Инђију. па би онда добио ИБП, са преко 2 милиона људи


i ne samo to.

mislim da će u budućnosti to ići sve do novog sada na jednu stranu, smedereva na drugu, lajkovca na treću......
 
јесте, заборавио сам и Смедерево већ сада. а у будућности ће то бити Нови Сад, Лајковац, Ваљево
 
Ma ljudi gde ste poleteli... Kakvo crno spajanje Pančeva i BG-a, kao što Milisav reče, saobraćajno svakako da, ali organizaciono-administrativno nikako ne.

Pominjete SD i NS, a evo Grocka nadomak BGa i pripada mu administrativno pa nema ni ljudski izlaz na autoput, smederevac - šta reći u kom je stanju, voz tek da ne pominjem, i brdo komunalnih problema. Polako, ajmo korak po korak...
 
Сећате ли се ових гарнитура, друге боје, са дисплејима и дугмићима за отварање врата

dscf5370e.jpg
 
MilisaV wrote :
,,.mislim da će u budućnosti to ići sve do novog sada na jednu stranu, smedereva na drugu, lajkovca na treću. . . ,,

Joj sto je to lepo . . . ma lasno je betonom i ciglom to spoiti samo ne znam gde ljude da navatamo
jbg. . . nije to šargarepa pa kad se poseje odma rodi i uzbereš, ima da se čeka jedno 20 god. . . .
jbg . . . kažu nema ko da seje. . . .

Zato je važno kako si napisao brzim prugama i spojiti urbanih tkiva, kao što je spajanje Beovozom i BGvozom
to što nas ima (a smanjujemo se ) da se bar ko normalni ljudi prevozimo :)
 
Konurbacija ne znači i ne bi trebalo da znači spajanje administrativnih celina. Nema razloga da za ono za šta se stvarno pita velegrad se i pita - gradski prevoz, veće saobraćajne arterije, itd...

Nama treba veća autonomija i već postojećih opština, a ne manja. Strukture vlasti nisu efikasne kad su vertikalne već horizontalne. Kad ljudi počnu da se pitaju za "svoja" dvorišta počeće i da ih čuvaju. Do tada, puj pike ne važi...

Elem, Pančevo - hteli, ne hteli, je deo većeg rejona Beograda, kao što su to i Pazove, kao što će postati i Inđija. To ne znači da Pančevo nema svoju istoriju, svoju vlast i svoju priču - jedino što znači je da su stanovništva većeg i manjeg grada vezana na neraskidivo kompleksan način.
 
To farbanje je bilo uvedeno kako bi beovoz razlokovao od ostalih i bio popularizovan i vizuelno razlicit od ostalih .ALI tenkretisti u zeljeznici kad posalju voz na remont uopste ne kazu koju ce boju voz da se farba pa remonter farba po inerciji :kafa:
 
Матеја Бељан":2vn0vepo je napisao(la):
Ja mislim da su ponovo remontovane i dobile staro ruho
Na onoj slici je konkretno garnitura 035-077 i što se tiče bojanja ona je bila unikatna. Pored nje, različito bojanje od ostalih garnitura su imale i 023-024 i 073-074. Zajedničko za sve tri garniture je bio elektronski displej koji se nalazio sa strane i pokazivao relaciju voza kao i sa čela onaj broj koji je trebalo da označava liniju Beovoza. Zajednički je bio i problem sa tim displejima jer su, uglavnom, stalno bili u kvaru. Sve tri garniture remontovane su tada u Želvoz-u u Smederevu. Na BG:VOZ-u sada se nalaze 035-077 i 073-074 sa starim izgledom a 023-024 u Novom Sadu čeka vrlo skori odlazak na remont.
035-077-u-smederevu.jpg


073-074.jpg


kanali.jpg
 
MilisaV":1jibturc je napisao(la):
beograd - pančevo - moja vizija dva grada sa nezavisnim institucijama spojena saobraćajno auto putem beogradskom obilaznicom preko vinče i batajnice i brzim prugama i spojenih urbanih tkiva.


Beograd je obilaznicom "progutao" Pancevo
Za mene sve sto se nalazi unutar beogradske obilaznice spada pod beogradskim regionom i cini njegovu metropolitan area.

Istorijski jesu 2 razlicita grada kao sto si napomenuo MilisaV ali danas je Pancevo jedan satelit koji gravitira oko Beograda kao sto je recimo Batajnica, samim tim urbanisticki gledano predstavlja predgradje beograda.
 
Evo ga (još) jedan Pančevac na forumu. :) Veliki pozdrav svima.

Čitam vas već dosta dugo, mnogo toga sam naučio, oduševljava me entuzijazam ekipe ovde. Ponekad sam lenj da pišem, ali se nadam da ću doprineti makar malo ovom forumu. Nemam veze sa arhitekturom, građevinom ili saobraćajem u stručnom smislu, ali imam iskustvo u vožnji javnim sistemima u preko 20 svetskih gradova i to me je uvek zanimalo. Kao što rekoh, Pančevac sam, ali sam celog života na ovaj ili onaj način vezan za BG, u kome sam skoro svakodnevno i prilično ga poznajem (i Bg voz koristim od drugog dana :cool: ). Kad već ne pišem prvi post na temi koja se tiče mog grada, da se zapljunem ovde. :)

Nahvalio sam vas i predstavio se, pa i da napišem nešto konkretno. :D

Pančevo je gradska celina i bilo bi nerazumno da se to izgubi i da se pretvori u prigradsko naselje ili velegradsku opštinu. Kako zezam moje kolege sa B. Brda i sa Ceraka: ''Tamo gde vi živite, pre sto godina su bile livada i šuma, a tamo gde ja živim, i pre petsto godina je bio grad.'' :) Međutim, Pančevo je neraskidivo vezano za BG, svakog dana više hiljada ljudi (da, da) prelazi Tamiš i Dunav, zbog posla, škole, kupovine ili zabave. Užasavajuće mi je da vlasti sa obe strane ne mogu da se dogovore već godinama oko olakšanja života putnicima, regulisanjem javnog prevoza. Naravno da svako od njih gleda samo svoju avliju, kao što je to uobičajeno u našim krajevima, ali šizim stalno zbog toga. Elem, imam iskustvo iz Strazbura, koji ima jednu gradsku autobusku liniju koja ide do Kela, grada u Nemačkoj, sa druge stane Rajne. Stalno proširuju tramvajsku mrežu, tako da ona za par godina treba takođe da pređe Rajnu. Dakle, dva grada iz dve države su se dogovorila da pojednostave život građanima (bez obzira na sve povezanosti zemalja EU), a kod nas.. Da ne pričam da sam putovao po jugoistočnoj Francuskoj vozom, gde u jednom delu, italijanski voz prelazi na francusku teritoriju, staje na stanicama, prodaju karte, nakon toga se vraćaju u Italiju. Tako da sam putovao između dva francuska mesta italijanskom železnicom. A ovde ne može godinama da se povežu dva grada, jer svi razmišljaju autistično. Tako da je i Beovoz žrtva toga. A time i stanovnici svih rubnih naselja Pančeva.

Inače, beovozom je nekad trebalo do 20 minuta od pančevačkog mosta do prve stanice u Pančevu, sada verovatno malo više. Pa posle još 15-tak minuta do poslednje stanice. Ne znam koliko znate, ali on u stvari kruži oko centra Pančeva, tako da je idealna veza za sve koji žive u pančevačkim naseljima koja su ''preko pruge'', dok ljudima u centru ipak više odgovara bus (naravno, ako izuzmemo razlike u ceni i brzini prevoza). Sada, sa ovim redom vožnje, nikome ni ne odgovara. Da je sreće, išao bi na pola sata i trebalo bi mu 15 minuta do PA mosta. Garantujem da bi bio pun.

Ala udavih... :laugh:


Ima još :)
@boca-ica

Karta ATP-om je 100 dinara, idu na pola sata, u toku špica i na 15 minuta. U kombiju je 90-100 kako kod koga :D Siđi kod hotela Tamiš, čim uđe bus u grad, pređeš ulicu i imaš gradske buseve 3 i 9, ka buvljaku. Ali se raspitaj gde da siđeš jer 9 ne skreće ka buvljaku. Pogledaj red vožnje, mislim da idu na pola sata - sat, tako da možeš i da prošetaš, trebaće ti 20 minuta. Karta je 50 dinara.

Možeš u toku vožnje da pitaš majstora da ti stane na uglu Svetog Save i Moše Pijade (kakvo ludo ukrštanje - Srbija, rođaci :) ) odatle ti je par minuta bliže, ako ti je do šetnje. Ali ga pitaj pre nego što uđeš u PA, da ne bi otišao do glavne autobuske.
 
Vrh