У полемици око старог и новог чвора често се превиђају три ствари.
- Локација и тип старе ЖС су много више изнуђено него изабрано решење.
- Срем је у време када стара ЖС и стари чвор настају иностранство.
- Железничка веза са Панчевом и Банатом не постоји.
За технологију грађена пруга крајем 19. века једино разумно решење било је да пруга у град уђе и из града изађе долином Топчидерске реке, како је и урађено.
Дакле, једина могућа и смислена локација главне ЖС крајем 19. века је локација на којој се и налази а једини могући тип станице чеона станица.
Или то или да се на воз иде у Топчидер.
Колосек који ће тек касније постати веза са Банатом није ни замишљен да буде веза са Банатом и Румунијом већ веза теретног дела чеоне станице са пристаништем и индустријом која се развила на обалама.
- Локација и тип старе ЖС су много више изнуђено него изабрано решење.
- Срем је у време када стара ЖС и стари чвор настају иностранство.
- Железничка веза са Панчевом и Банатом не постоји.
За технологију грађена пруга крајем 19. века једино разумно решење било је да пруга у град уђе и из града изађе долином Топчидерске реке, како је и урађено.
Дакле, једина могућа и смислена локација главне ЖС крајем 19. века је локација на којој се и налази а једини могући тип станице чеона станица.
Или то или да се на воз иде у Топчидер.
Колосек који ће тек касније постати веза са Банатом није ни замишљен да буде веза са Банатом и Румунијом већ веза теретног дела чеоне станице са пристаништем и индустријом која се развила на обалама.
Poslednja izmena: