Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Проблем са кашњењем БГ воза и његовом немогућношћу да иде чешће је у великој мери због неспособности конструктора реда вожње. Да би ред вожње био ефективан, са минимумом кашњења и са максималном искоришћењем пропусне моћи пруге он мора бити у огледалу, односно да у такту на сат исти возови у различитим смеровима се сусрећу у 00 и 30 минута, у такту на пола сата на 00, 15, 30 и 45 мин итд. Тако је свугде у Европи где је развијен путнички саобраћај, већ сам причао. Ова варијанта где ће возови из Београда за Суботицу кретати на округао сат, а такође и из Суботице за Београд никако не помаже, нарочито јер додатно на један сат иде Интерсити, а на други Интеррегио па се доласци у Београд разликују што додатно комликује ситуацију углављивања БГ возова. На делу пруге Београд Центар - Батајница саобраћај мора много боље да се организује и среди. Овако збрда здола како је предвиђено у РВ 2024/2025 уопште није добро.
 
Проблем са кашњењем БГ воза и његовом немогућношћу да иде чешће је у великој мери због неспособности конструктора реда вожње. Да би ред вожње био ефективан, са минимумом кашњења и са максималном искоришћењем пропусне моћи пруге он мора бити у огледалу, односно да у такту на сат исти возови у различитим смеровима се сусрећу у 00 и 30 минута, у такту на пола сата на 00, 15, 30 и 45 мин итд. Тако је свугде у Европи где је развијен путнички саобраћај, већ сам причао. Ова варијанта где ће возови из Београда за Суботицу кретати на округао сат, а такође и из Суботице за Београд никако не помаже, нарочито јер додатно на један сат иде Интерсити, а на други Интеррегио па се доласци у Београд разликују што додатно комликује ситуацију углављивања БГ возова. На делу пруге Београд Центар - Батајница саобраћај мора много боље да се организује и среди. Овако збрда здола како је предвиђено у РВ 2024/2025 уопште није добро.
Ubedljivo najveći problem je nedostatak voznih sredstava u količini i kvalitetu potrebnom. Možemo mi ucrtati trase kako god želimo, ali džaba kad nema šta na njima da vozi. Slažem se da bi reorganizacijom reda vožnje mogao da se napravi red, poveća efikasnost i poveća kapacitet pruga kroz čvor, ali nije tu problem.
 
Ubedljivo najveći problem je nedostatak voznih sredstava u količini i kvalitetu potrebnom. Možemo mi ucrtati trase kako god želimo, ali džaba kad nema šta na njima da vozi. Slažem se da bi reorganizacijom reda vožnje mogao da se napravi red, poveća efikasnost i poveća kapacitet pruga kroz čvor, ali nije tu problem.

Jaсно да је недостатак гарнитура за БГ воз највећи проблем. Али џабе ти и 100 гарнитура ако ти један сат долази Интерсити из Суботице, други Интеррегио 20 минута касније, па ту још регио возови и шидски, лознички, па сад ти углави да ти БГ воз иде на сваких пола сата у такту. Има та пруга пропусну моћ за све то, само се мора ред вожње организовати, а не овако збрда здола.

Имам утисак као да је неко наредио да из Суботице и Београда морају кретати возови искључиво у 00 минута, па се ви после снађите да одмрсите Гордијев (београдски) чвор...
 
Највећи проблем градске железнице је укидање старог железничког чвора, но то ће домаћи експерти скапирати за неких 50 година и бачених неких 5-10 милијарди, као што је било изгубљено времена и новца на мегаломански, никада завршени нови чвор.
 
Da li neko ima prikaz kako je trebao da izgleda novi železnički čvor u Beogradu ili bar da zna šta je trebalo sve da se još izgradi?
 
Никоме више није јасно шта су тачни планови. Поред пруге за Јаково (ЕХПО) која се гради, у плану су путничка стајалишта код Макиша где се предвиђа укрштање са будућом метро линијом 1, и довршетак крака пруге ка Карабурми/Ади Хуји са станицом(више њих?), за коју су тунели урађени 1975.
Фали наравно и обилазница преко Винче са новим мостом али туда неће ићи Бг воз.
 
Никоме више није јасно шта су тачни планови. Поред пруге за Јаково (ЕХПО) која се гради, у плану су путничка стајалишта код Макиша где се предвиђа укрштање са будућом метро линијом 1, и довршетак крака пруге ка Карабурми/Ади Хуји са станицом(више њих?), за коју су тунели урађени 1975.
Фали наравно и обилазница преко Винче са новим мостом али туда неће ићи Бг воз.
Znači ništa nije planirano na Zvezdari i oko nje?
 
Највећи проблем градске железнице је укидање старог железничког чвора, но то ће домаћи експерти скапирати за неких 50 година и бачених неких 5-10 милијарди, као што је било изгубљено времена и новца на мегаломански, никада завршени нови чвор.
Već su shvatili pošto je plan za metro od Sajma do Pančevačkog mosta zapravo stari čvor sa Aliekspresa. Počupali prugu jer investitor zahteva izmeštanje šinskih sistema sa poklonjenih mu hektara, a onda pet godina kasnije gradimo novi šinski sistem manjih mogućnosti NA ISTOJ TRASI i to za abnormalnu količinu para. Domaćinsko poslovanje, nema šta (y)

Koliko vozova je moglo da se kupi za te pare? Verovatno dovoljno da takt na pomenutoj trasi bude 7 sekundi.
 
Već su shvatili pošto je plan za metro od Sajma do Pančevačkog mosta zapravo stari čvor sa Aliekspresa. Počupali prugu jer investitor zahteva izmeštanje šinskih sistema sa poklonjenih mu hektara, a onda pet godina kasnije gradimo novi šinski sistem manjih mogućnosti NA ISTOJ TRASI i to za abnormalnu količinu para. Domaćinsko poslovanje, nema šta (y)

Koliko vozova je moglo da se kupi za te pare? Verovatno dovoljno da takt na pomenutoj trasi bude 7 sekundi.
Ako tamo prokopaju metro onda su opet postavili sinski sistem. Tako da su te konstantacije da investitor ne zeli sinski sistem suludi. Zeli ali onako kako je maltene svuda, ispod zemlje.
 
Slazem se . Najbolje resenje je bila pruga oko Kalemegdana i malo tunela u Savskom vencu. To je propustena sanca zeleznickog prstena oko centralnog dela Beograda.
 
У теорији пруга је могла да се укопа од Калемегдана до иза Сајма и да се на месту перона старе ЖС направи подземна станица али је проблем веза са НБГ јер ту колосек спуштајући се са старог железничког моста сече блок.
Такође, воз који би у теорији долазио из правца Земуна би за везу са старим железничким мостом морао да сече колосеке.
 
Poslednja izmena:
Веза са НБГ је могла преко Раковице и Прокопа, истина мало би кружило.
 
Такође, воз који би у теорији долазио из правца Земуна би за везу са старим железничким мостом морао да сече колосеке.
Mogla je petlja da se napravi na Novom Beogradu. To je ujedno bilo i najjednostavnije rešenje za kvadriplikaciju koloseka ka zapadu: čak i temelji paralelnog mosta Starom ž. su nam ostali iza Nemaca.

Ovako će morati da se gradi još jedan Novi železnički (ako mene pitaš - hoće malo sutra).
 
Могла је...али у том случају ништа ни од Карађорђевог парка ни Вука.
Задржавање и модификација старог чвора у овом сценарију подразумевала би подземне пероне на месту колосека старе ЖС, укопавање више километара колосека, тунел или укопавање другог колосека за везу са Банатом...
У таквом сценарију опет остаје проблем промене смера возова који са југа настављају ка северу и западу и обрнуто или терминирају у Земуну.
 
Poslednja izmena:
Vrh