Gledajući jedan od Kresojevih snimaka iz tunela, primetio sam da rasveta u tunelu postoji. U pitanju su one stare lampe otporne na vlagu, kao što smo nekad imali u podrumima. Pitanje je da li je taj sistem u funkciji.
Pogledajte prilog 198774
Rasveta postoji, ali ne služi za evakuaciju putnika i ne napaja se iz objekata Infre već iz objekata Javnog preduzeća za skloništa.
Naime, Vračarski i Dedinjski tunel su zamišljeni kao nuklearna skloništa. U slučaju opasnosti od nuklearnog rata, predviđeno je da se u njih nabiju stotine spavaćih kola i zapečate teška čelična vrata na ulazima.
Oba tunela su opremljena sa nekoliko bunkera koji imaju rezervno napajanje, centar veze, operacione sale, bazene sa vodom, pogone za filtraciju vazduha itd.
E iz tih bunkera se napaja ova rasveta, i industrijske utičnice koje su namenjene da se na njih zakače kola kako bi u njima bilo svetla i grejanja.
Mislim da je ukupan kapacitet zamišljen za 10 hiljada ljudi.
U tunelima nije predviđeno osvetljenje za evakuaciju jer nije predviđena evakuacija. Projektantni su zamislili da se voz koji gori zaustavi na Vukovom spomeniku ili da napusti tunel.
Kruže glasine da je u okviru projekta rekonstrukcije tunela predviđeno da se uradi i evakuaciono osvetljenje, ali je to između Infre i CIP-a.
Tramvaj do Rakovice nećemo videti još ko zna koliko godina, naprdnjački retardi Bulevar Patrijarha Pavla i dalje ne pipaju. Tramvajske šine dovežene na gradilište pre 2 godine i od onda skupljaju prašinu i navlače korov.
Pre možda mesec dana su opet raspisali tender i dobili su dve ponude koje su obe bile procenat ili dva iznad procenjene vrednosti. Ali pazi, to je tek druga faza od kilometar i po, do okretnice u Kneževcu ima još 3 kilometra... A i uži je prostor.
Nažalost, neće to skoro biti gotovo.