Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Sad će otkazivanja verovatno biti učestalija, jer nemaju garnitura. Izgubili su dve za mesec dana.
Učestala su već odavno, ovakvo st(r)anje BG Voza je redovno još otkako su izmestili sav teretni saobraćaj iz starog u novi čvor. Kašnjenja i otkazivanja se dešavaju (skoro) svaki dan od neke 2018. do danas, iako se vozovi i ne sudaraju baš toliko često.
 
. Garnitura 093/094 poslednji put je remontovana pre 10 godina, predpostavljam da će vrlo brzo istrčati kilometražu i biti povučena iz saobraćaja.

Već je istrčala, polako je čerupaju, u ovoj situaciji morali bi već da joj pišu tender.
Ne znam kako stoje EMV tačno sa kilometražom, ali imaju sada knap dovoljno za BG:VOZ, za PAN:VOZ i neki rani Valjevački više nemaju RVR kao rezervu tako da će to biti problem.
Ako se zadesi još neki vanredni događaj više neće imati ni za BG:VOZ.

Trenutno stanje 093/094 koja više nije u saobraćaju:

20240513_112924.JPG

20240513_112831.JPG

20240513_112742.JPG

20240513_112800.JPG

20240513_112805.JPG

20240513_112739.JPG
 
Kako stojimo sa vagonima?

Nikako. Pritom loše je stanje i sa lokomotivama.
Mada Flirt bi slabo pomogao za BG:VOZ, jer 95% turnusa prolazi kroz Vukov/Pančevčaki.
Npr Lazarevački podnevni turnus polazi iz Ovče, a vraća se za Zemun i tako je sa većinom linijama.

Najbolje i nejbezbolnije rešenje jeste ukidanje konačno Mladenovačkog kraka.
Otplenilo bi jednog Gorbačova.
 
Moje (da naglasim potpuno nestručno) mišljenje je da se ukinu Lazarevački i Mladenovački BG:Voz i da imamo tri pouzdane i linije 1. Batajnica - Ovča, 2. Resnik - Ovča i 3. Batajnica - Resnik (Flirtom pošto može i taman da se oslobodi koji RVR za linije 1 i 2). Ovo naravno uz takt minimalno 15 min u špicu i 30 min van špica ako je ikako moguće za linije 1 i 2 (linija 3 može ređe ali i ona je korisna pogotovo za ljude koji rade na NBG). Ovako imamo na papiru Lazarevac i Mladenovac, a u praksi oni su najnepouzdaniji :D
 
Gradi se i planira ogroman broj brzih saobracajnica sirom zemlje sa upitnom opravdanoscu, a u glavnom gradu sa 20 procenata stanovnistva drzave uslovi javnog saobracaja su katastrofalni...

Em nema dovoljno mostova, tramvaji i trolejbusi se raspadaju, bg voz na izdisaju... Stasno je na sta lici ovaj tunel i kako se vrsi evakuacija iz istog...stanica Pancevacki most izgleda porazavajuce.

Verujem da bi troskovi rekonstrukcije bg voz infrastrukture kao i nabavka novih kompozicija, zajedno sa kupovinom trola i tramvaja izasli kao nekoliko pomenutih deonica brzih saobracajnica, a nemerjivo vecem broju ljudi bi se kvalitet zivota znacajno poboljsao.
 
Moje (da naglasim potpuno nestručno) mišljenje je da se ukinu Lazarevački i Mladenovački BG:Voz i da imamo tri pouzdane i linije 1. Batajnica - Ovča, 2. Resnik - Ovča i 3. Batajnica - Resnik (Flirtom pošto može i taman da se oslobodi koji RVR za linije 1 i 2). Ovo naravno uz takt minimalno 15 min u špicu i 30 min van špica ako je ikako moguće za linije 1 i 2 (linija 3 može ređe ali i ona je korisna pogotovo za ljude koji rade na NBG). Ovako imamo na papiru Lazarevac i Mladenovac, a u praksi oni su najnepouzdaniji :D



Dobri predlozi, no ne bih ja ukidao Lazarevački, vozim se često, ljudima iz Barajeva i okolnih mesta dosta znači, i u onim selima često vidim nekoliko parkiranih automobila.
Mogao bi da se ubaci 1 EMV koji bi čisto vrtio Resnik - Zemun.

Opet, ne zaboravite da relacije Požega - Kraljevo, Požarevac - Smederevo vozi DMV, tako da stavljati Flirta na BG:VOZ-u, dok ovi ljudi malo trpe ne bi bilo koretno.
A ne trpe samo oni, već i one nelektrificirane realcije gde bi taj DMV trebao da radi, tako da je sve to uzročno posledično.
Smederevo - Lapovo, Užice - Kraljevo je ukinuto najviše zbog nedostatka garnitura.
Kada rasporedimo nove Flirtove na hrpu relacija koje trebaju da se uvedu, teško da bi ostalo nešto.
A jbg, preduzeće se zove SrbijaVoz, a ne BeogradVoz, treba misliti na unutrašnjost.

Ne treba lupati previše glavu za Gradsku železnicu, trenutno prioritet treba da bude da se uključe što više 412 u saobraćaj, spoji jedan slobodnih garinuta. Potrebna je šok terapija da bi se stanje primirilo.
Već ove godine treba početi sa procedurom novih EMV ako se želi da se izbegne problem u narednim godinama!
 
O kakvom se to penzionisanju RVR ovde priča kad alternativa nije ni na vidiku? 9 kineskih vozova se nabavlja za novu liniju ka aerodromu/ekspu. Ako mislite da penzionišete RVR, tim činom ukidate BG voz. Uostalom, kao što vidite, remonti RVR se još uvek rade, tako da neće oni barem još par godina nigde.
 
Za pravac Rakovica - NBG je bolji tramvaj. Ne treba trošiti resurse koje nemamo. Ne znam kakva je popunjenost ka Mladenovacu, ali mislm da tu liniju mogu privremeno da ugase dok se ne nabave novi vozovi.
 
Мој став је исти као и за стари савски мост:
Прво алтернатива, па тек онда уклањање. Тако и РВР, прво набавити нове гарнитуре у довољној количини па тек онда повлачење РВР из саобраћаја.
А до тада, ремон, спајање са преживелим деловима и поново у саобраћај.
 
Nagovoriti cg i mk da kupe nove svaka uprava po 10 novih vozova cg kaf mk kineze
Mi da uzmemo na kilo njihove rvr da se prikupimo dok ne dodje nesto novo
Posle jedan rvr za muzej ostalo kao bude istrcavalo u furdu
 
Za pravac Rakovica - NBG je bolji tramvaj.
Tramvaj do Rakovice nećemo videti još ko zna koliko godina, naprdnjački retardi Bulevar Patrijarha Pavla i dalje ne pipaju. Tramvajske šine dovežene na gradilište pre 2 godine i od onda skupljaju prašinu i navlače korov. Bolje privremeno ukinuti lazarevački i mladenovački BG Voz, i sa oslobođenim garniturama vratiti ove 3 uže gradske linije Batajnica-Ovča, Ovča-Resnik i Resnik-Zemun na neki normalniji takt.

Lazarevac, Mladenovac, pa i Umčari u budućnosti svakako trebaju dobiti BG Voz na svakih sat ili sat i po vremena, kada se nabavi dovoljan broj voznih sredstava. Do tada, privremeno rešenje za njih bi moglo biti uvođenje GSP markice da ponovo važi za unutargradska/prigradska putovanja u svim putničkim Re i B vozovima.
 
Da, ali završetak tramvajske pruge košta manje od jedne garniture za BGvoz.
 
Nagovoriti cg i mk da kupe nove svaka uprava po 10 novih vozova cg kaf mk kineze
Mi da uzmemo na kilo njihove rvr da se prikupimo dok ne dodje nesto novo
Posle jedan rvr za muzej ostalo kao bude istrcavalo u furdu

"Fun fact", trenutno je u Crnoj Gori tender za elektromotorne vozove.

Ima JP Beogradski metro i voz. Gde je njihov budžet za nove garniture 😂

Otišao budžet na pljeskavice i šljivu. 😂😂😂
mislili-ste-da-jkp-beogradski-metro-i-voz-ne-služi-ničemu-v0-5o1ubw133v9c1.jpeg
 
Систем никада није само једна компонента.
Каблови, носачи, заштита, уземљње, ормари за управљање, а за такве дужине (ја то напамент, не знам какав је стандард на железници) можда и високонапонски вод 1-6кВ са локланим транспформаторима или трансформаторима за одсеке дужине, на пример, 200м. Даље, телекоманда, ормани, просторрије где опрема треба да се смести.

Железница генерално не користи наше домаће већ индустријске аутомате, робусне, отпорне на разне утицаје. Цена свега тога је велика, фирме које умеју то да ураде питање је да ли постоје, као и пројектни бирои.

А реч је само о аваријском светлу.

Тако да све је скупио, тим пре ако су стандарди пројектовања били из 50их и 60их година

Naravno da železnica koristi posebne standarde, ali ovo što je gore opisano nije opravdanje. Koliko tunela u svetu postoji? Osvetljenje železničkog tunela je standardni proizvod koji se decenijama radi u čitavom svetu u dovoljno velikim serijama, pa to nije problem kupiti, a sada, sa modernom elektronikom i novim led svetlima, više nije ni skupo. Zatim je sistem u velikoj meri nezavisan od ostalih upravljačkih sistema železnice, pa ni integracija nije problem. Kod sigurnosnih svetala je čak i čitava poenta da budu što je moguće nezavisniji od bilo čega drugog, pošto je poželjno da rade sami, šta god da se desilo sa ostatkom instalacija i sistemom upravljanja. Niše za opremu i konzole za kablove u tunelima već postoje. Dakle ostaje samo projektovanje. Tako da ni cena ni integracija nisu problem.

Zatim, u hijerahiji prioriteta bezbednost je uvek na prvom mestu. Ide čak i pre obezbeđivanja kapaciteta za prevoz. Kad je pitanju masovni gradski prevoz visoke frekvencije, gde su hiljade života na kocki, minimalni i MODERNI standardi bezbednosti MORAJU da postoje inače taj sistem uopšte i ne sme da se pusti u rad, ma koliko bilo ko mislio da je neophodan. A meni izgleda prilično očigledno da u slučaju nesreće u tunelu jednostavno MORA da postoji osvetljenje. To je i dovoljno jeftino i dovoljno neophodno u odnosu na rizik ako ono ne postoji, pa opravdanjima nema mesta.

Jer, uzmite sasvim jednostavan i očekivani događaj, da posle incidenta u tunelu (recimo zbog velike oslobođene energije u sudaru, ili zbog običnog kvara opreme), nešto počne da gori. Počinju da se razvijaju dim i gasovi tempom koji je veći od onoga kojim prirodna ventilacija može da ih izvuče. Što znači da SVI ljudi, makar i svi bili nepovređeni, imaju samo recimo 10 minuta da pobegnu odatle. Kako da to izvedu u mrklom mraku, u tunelu prepunom nevidljivih prepreka? To je nemoguće. Postojanje svetla koje radi i posle nesreće je bukvalno razlika između života i smrti za sve njih. Ako i sve obične zgrade moraju da imaju takvo osvetljnje, kako to da masovni prevoz ne mora? Pa onda, recimo, spasioci moraju da reguju brzo ako je neko zaglavljen u olupinama. Nema vremena da se tada zamajavaju instaliranjem pomoćnog osvetljnja. Lampe na šlemovima su od ograničene pomoći ako prvo treba shvatiti opštu situaciju, šta se gde od udara zakačilo i uglavilo, i kako iseći metal kome je teško i prići, a kamoli iseći ga tamo gde je najlakše i najbrže. To je takmičenje sa vremenom jer možda gomila zaglavljenih ljudi krvari pored vas. Apsurdno je da neko TADA mora da razmišlja o sistemu osvetljenja. Ovo je elementarno. Ne može se reći "takvi su stari standardi". Ono što ne valja, pa makar bilo i po starim standardima, mora se unaprediti. Pogotovo ako to nije ni skupo ni teško, a ne vidim kako standardizovani sistem sigurnosnog železničkog ovetljenja može biti previše skup u doba elektronike 21. veka, uzevši u obzir koliko može biti koristan.

Da recimo ventilacija tunela jeste problem (što zahteva brzo reagovanje, pa postojanje uvek ispravnog havarijskog osvetljnja čini apsolutno nužnim), evo dva citata iz izveštaja o vrlo sličnom sudaru u Bežanijskom tunelu 1992.

"Kako se nesreća dogodila u sredini tunela, uslovi za rad spasilačkih ekipa bili su izuzetno teški. Uz pomoć reflektora i u dimu koji je pekao oči i pluća varioci su sekli izukrštane kompozicije vozova. Ali i posle nekoliko časova rada spasilačkih ekipa u gotovo smrskanim vagonima je bilo još povređenih putnika. Dr Borko Josipovski, koji je u tunelu ukazivao pomoć povređenima, rekao nam je da su ljudima priklještene noge dok je vojniku Vladici Anđelkoviću priklješteno celo telo. Negde oko 13 časova poslednji putnicu su na nosilima izneseni iz tunela (nesreća je bila u 8:30, dakle 4,5 sata rada)"

"Tunel je i 1992. i 2013. imao isti problem – nije imao svetla i bio je nepristupačan. Za razliku od 2013. kada su se putnici izvlačili uz pomoć drugog voza, a nije bilo potrebe ni za kakvim sečenjem, 1992. godine u njega su ušle i “manevarke” koje nisu električne i njihovi izduvni gasovi su bili veliki problem za spasioce."

Itd. Sve ovo pišem zato što su nesreće izuzetna prilika da se proveri sve, da se vidi šta sve ne valja i šta se sve zbog toga moglo desiti da su početna greška, ili sticaj okolnosti, bili samo malo drugačiji. Nemojte smatrati da je sada jedni zadatak naći konkretnog krivca, ili koji tačno propis nije poštovan, nebitno zbog čega. To je manje važno prosto zato što su pokretači nesreća SLUČJNI DOGAĐJI koji su vrlo lako mogli biti sasvim različiti. Koji će sledeći put sigurno biti drugačiji. A onda bi se nesreća desila zbog nečeg drugog što u sistemu ne valja. Pa ako se sve to ne proveri SADA, kada će?
 
Poslednja izmena:
Jujuju našta liči celo to okruženjem pruga, objekti i ti vozovi, čist Černobil, ali danas, a ne dok je bio živo i aktivno okruženje.
 
To je više sektor za projektovanje a ne železnički operater. Barem je tako u ovom trenutku.
 
BMV nije registrovani putnički železnički operater. I da se registruje, nema infrastrukturu za garažiranje, održavanje vozova, kao ni zaposleno osoblje neophodno za vršenje saobraćaja.
Da bi neko postao železnički ooerater ne mora da ima u vlasništvu apsolutno ništa od navedenog. Sve može da iznajmi.

Nisam pratio da li još uvek postoje pravna ograničenja za operatere železničkog putničkog saobraćaja u Srbiji.

Po meni bi bilo logično da BMV bude operater BGvoza, koliko god nema ni sredstva ni osoblje.
Onda bi možda uleteo i neki privatnik da preuzme neke polaske.
Mada je sve to veliko možda
 
Vrh