Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

LED sijalice su skupe !?
Систем никада није само једна компонента.
Каблови, носачи, заштита, уземљње, ормари за управљање, а за такве дужине (ја то напамент, не знам какав је стандард на железници) можда и високонапонски вод 1-6кВ са локланим транспформаторима или трансформаторима за одсеке дужине, на пример, 200м. Даље, телекоманда, ормани, просторрије где опрема треба да се смести.

Железница генерално не користи наше домаће већ индустријске аутомате, робусне, отпорне на разне утицаје. Цена свега тога је велика, фирме које умеју то да ураде питање је да ли постоје, као и пројектни бирои.

А реч је само о аваријском светлу.

Тако да све је скупио, тим пре ако су стандарди пројектовања били из 50их и 60их година
 
Систем никада није само једна компонента.
Каблови, носачи, заштита, уземљње, ормари за управљање, а за такве дужине (ја то напамент, не знам какав је стандард на железници) можда и високонапонски вод 1-6кВ са локланим транспформаторима или трансформаторима за одсеке дужине, на пример, 200м. Даље, телекоманда, ормани, просторрије где опрема треба да се смести.

Железница генерално не користи наше домаће већ индустријске аутомате, робусне, отпорне на разне утицаје. Цена свега тога је велика, фирме које умеју то да ураде питање је да ли постоје, као и пројектни бирои.

А реч је само о аваријском светлу.

Тако да све је скупио, тим пре ако су стандарди пројектовања били из 50их и 60их година
Gledajući jedan od Kresojevih snimaka iz tunela, primetio sam da rasveta u tunelu postoji. U pitanju su one stare lampe otporne na vlagu, kao što smo nekad imali u podrumima. Pitanje je da li je taj sistem u funkciji.


1716195051176.png
 
Да, друго је питање да ли раде.
Иначе проста замена инкадасцентниј сиалица на оне са светлећим диодама није могућа директно за крупне системе.
 
Tehnički je moguće, proceduralno verovatno nije. E sad sistem rasvete je nešto najprostije što postoji, bukvalno minimalna ulaganja da se osposobi, nebino koliko je star. Žarulje i dalje postoje u prodaji.
 
Navikli ste da postoje delovi sistema gde uopšte postoje vožnje od 30km/h jer ispred može da stoji voz, gde ne radi signalizacija, pa se oslanja na ljudski generisanu signalizaciju.
To je ok fallback koji će da potraje dan, dva, ali vama to pređe u hronično. I pitanje je trenutka katastrofe.

Ja nemam dodira sa železnicom osim kao putnik, ali u dosadašnjoj karijeri radim u IT industriji vezanoj za transport sektor. Godinu dana sam radio za jednu italijansku firmu koja je bila proizvođač signalnih uređaja i pružnih prelaza za njihovu železnicu. Zahtev pružnog prelaza i rampe je bio da je kontrolišu dva posebna hardverska uređaja koji u sebi imaju različite proizvođače procesora i komponenti, i za koje su softver pisala dva odvojena tima (ja bio u jednom timu). Dakle tek kad se oba sistema slože, rampa se podiže.

Mi smo se navikli na sistem gde spuštenu rampu vozači tumače kao neispravnu, pa je zaobilaze.
Toliko su vam pouzdani standardi i stroge procedure.
Dan, dva e to je naš problem ne treba ni dan dva nego odmah da se rešava kako bi sistem funkcionisao, a za to nije kriva samo železnica već svi koji prihvatamo da je to normalno.
 
E sad sistem rasvete je nešto najprostije što postoji,
То ти се само чини. Оно може бити тако ако имаш идену сијалицу и један прекидач. Велики системи, а поготову аваријско или евакуационо осветљење, то је све само није једноставно.

bukvalno minimalna ulaganja da se osposobi, nebino koliko je star.
Све има свој рок трајања, а то је максимално 30 година. После тога се мења. Небитно колико није радио.

Žarulje i dalje postoje u prodaji.
Једино тако. Али, то се зове текуће одржавање. Модернизација или ревитализација се неће сигурно ратии са њима.
 
Ne bih da banalizujem ali ako sistem postoji ne vidim razlog zašto isti ne bi radio. Ako su žarulje pregorele, zameniti ih. Ako je nešto u kvaru - popraviti. Kontaktor, prekidač, automatika... u odnosu na ogromni železnički sistem to su električarske stvari iz prošlog veka. Ja bih pre rekao da je sve to po sistemu "nije neophodno".
 
Dan, dva e to je naš problem ne treba ni dan dva nego odmah da se rešava kako bi sistem funkcionisao, a za to nije kriva samo železnica već svi koji prihvatamo da je to normalno.
Nije problem dan-dva, problem je sto (verovatno) ne postoji striktno regulisan rok popravke. Nemoguce je drzati ceo sistem 100% ispravnim 100% vremena, pravili bi se zastoji svaki dan, ali je moguce uspostaviti pravila odlaganja popravke. Kako to izgleda:

Napravi se knjiga sa svim mogucim uredjajima i svakom se dodeli kategorija na osnovnu proracunatog uticaja na bezbednost:
A = Nema odlaganja popravke,
B = maksimum 3 dana odlaganja popravke,
C = maksimum 7 dana -||-
....
F = maksimum 90 dana -||-

Svakom se dodeli uslovna procedura ako je neophodna da bezbednost ne bi degradirala.

Ako istekne rok, a kvar nije otklonjen, ceo sistem ili deo sistema se stavlja van upotrebe (kako je vec definisano ovakvim pravilnikom), do otklanjanja kvara.

Na primer:
-Neispravan APB: kategorija C uz uslov da se uspostavi medjustanicna zavisnost. Po isteku roka, gasi se ceo zahvacen kolosek do otklanjanja kvara.
-Neispravna 2000hz baliza: kategorija B uz uslov da se brzina ogranici na 30km/h do sledece ispravne 2000hz balize. Po isteku roka, gasi se ceo kolosek do otklanjanja kvara.
-Neispravno osvetljenje tunela: Kategorija D, uz uslov da svi ostali uredjaji moraju da budu ispravni i smanjena brzina u tunelu na 50km/h. Po isteku roka, ceo tunel se zatvara za saobracaj

Da bi se sprecio "Drzi vodu dok majstori odu" sistem, za svaki sledeci kvar istog uredjaja u 72h nakon popravke, rok odlaganja tece od zabelezenog vremena prvobitnog kvara.

Vrlo prost sitem i dokazano radi.
 
Poslednja izmena:

Uspostavljen redovan saobraćaј vozova na relaciјi Vukov spomenik-Pančevački most

14:15 ,,Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da јe dana 20.05.2024. godine od 14:11 časova, uspostavljen redovan saobraćaј vozova na relaciji Vukov spomenik-Pančevački most.
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
25 minuta kasnije

14:40 ,,Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da јe dana 20.05.2024.godine došlo do izmene saobraćaja voza iz sistema BG:VOZ.

Voz koji polazi iz Batajnice za Ovču u 14:59 časova, neće saobraćati iz tehničkih razloga.

Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Ja nisam imao problema oko slikanja EMG 412-005.
Žalosno izgleda, šteta je 100procentna, frem se iskrivio kod drugih vratiju od siline udara, iako postoji prostor od upravljačnice do putničkog prostora, to je takođe nestalo u hrpi gvožđa.
Realno, nema ni šta običan civil da traži tamo, trava je do struka, videh i zmiju iako sam bio tu fazon manje od 5 minuta.

20240520_133703.JPG

20240520_133733.JPG

20240520_133812.JPG

20240520_133820.JPG

20240520_133829.JPG



300 metara dalje, saobraćaj se odvijao otežano, puštali su po 2 voza u snopu iz po svakog pravca.
Južni BG:VOZ-ovi su imali dispoziciju u Rakovici, Severni na Novom Beogradu, a Istočni u Krnjači. Pa se čekalo solidno.

412 019/020.

20240520_134613.JPG


412 061/085
20240520_135753.JPG


412 105/040
20240520_140227.JPG

20240520_140230.JPG


Dva BG:VOZ-a u daljini, scena koja nas vraća u prošlost kada su se terminirali na Pančevačkom.
20240520_135846.JPG
 
Jelancha
+1 😃
Gledaj sa svetlije strane
Ona dr. polovina je cela.
Bice rezervnih delova da
ne moramo da ih naručujemo iz muzeja..Čini mi se da je god. proizvodnje 74..... 😂
 
Jel onda sad definitivno imaju manjak RVR-ova? Ili ih ima u dovoljnom broju za organizaciju saobraćaja?
 
С обзиром да нема радова на прилагођавању висине перона нископодним гарнитурама, боље да се иде на крпеж олупина. А и да нема тог проблема, сутра да наруче нове гарнитуре, прошло би 2 године до увођења нових у саобраћај.
 
Ja nisam imao problema oko slikanja EMG 412-005.
Žalosno izgleda, šteta je 100procentna, frem se iskrivio kod drugih vratiju od siline udara, iako postoji prostor od upravljačnice do putničkog prostora, to je takođe nestalo u hrpi gvožđa.
Realno, nema ni šta običan civil da traži tamo, trava je do struka, videh i zmiju iako sam bio tu fazon manje od 5 minuta.

Pogledajte prilog 198801



Pogledajte prilog 198805

....

Pogledajte prilog 198806

...
Pogledajte prilog 198810
moram da kazem, da je meni ustisak svih ovih slika - DŽUNGLA i sveopšta aljkavost i nebriga. Ne znam šta je problem da makar sve bude uredno i čisto
 
Niskopodna garnitura može da pokriva pravac Resnik-Zemun, ako ne grešim
 
Poslednja izmena:
Naravno da je potrebno nabaviti nove garniture, pogotovo što je većina 412 prešla eksplatacioni vek koji je predvideo proizvođač, ali je takođe potrebno pregurati period dok nove garniture ne stignu. Ako ih pustimo niz vodu, automatski idemo ka redukcijama polazaka, a vrlo verovatno i ukidanja nekih linija. Garnitura 093/094 poslednji put je remontovana pre 10 godina, predpostavljam da će vrlo brzo istrčati kilometražu i biti povučena iz saobraćaja. Neko ko ima uvid u njihove kilometraže može reći i kada će se to otprilike desiti. Dakle, tada ćemo imati 3 garniture manje u odnosu na period od pre mesec dana. Nadam se da će 080/106 uskoro doći iz Želvoza sa vandredne opravke, a uz krpljenje jedne od ove dve garniture došli bi opet na manjak od jedne garniture, što je daleko bolji zbir.
 
Poslednja izmena:
Vrh