Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa ti ostani kući kada se odlučuje jer "svi su isti".
Vučko, ne bih da prigovaram konstataciji da su svi isti, jer nisu, i nikada neću ostati pasivan u pokušajima da se smeni ovo zlo; ali koliko za vikend, ispred ZLF-a se na N1 pojavio tip koji je možda dan ranije guglao šta je BG voz i kada su kupljene garniture, a pozvan je kao "stručnjak" da komentariše ovaj vid saobraćaja.
 
Ајмо да видимо на примеру бг воза ко је шта урадио.

Шта је већа деградација? Са Беовоза као кичме јавног транспорта 90их до онаквог бг:воза или бг:воз са проређеним тактом, више искакања али и са две нове полулиније?

Одговор је очигледан и јасан - По питању тог система нису исти, претходни су били чак и гори.
 
Ајмо да видимо на примеру бг воза ко је шта урадио.

Шта је већа деградација? Са Беовоза као кичме јавног транспорта 90их до онаквог бг:воза или бг:воз са проређеним тактом, више искакања али и са две нове полулиније?

Одговор је очигледан и јасан - По питању тог система нису исти, претходни су били чак и гори.

Па...Ђилас као градоначелник јесте увео БГ воз. Град је платио ремонт 9 РВР гарнитура за БГ воз и ремонт пруге Прокоп - Батајница којим је брзина са тадашњих 50 км/ч подигнута на 100 км/ч. У то време је уведен и такт БГ воза 15 минута у шпицу, 30 минута ван шпица на линији Батајница - Панчевачки мост

Међутим, што се тиче железничке инфраструктуре, у време 2000-2012. је катастрофално мало урађено, мада је мени још већи утисак да је за тих 12 година свашта обећавано, а углавном ништа није испуњено. Постоји чак и легендарни ЕБРД 1 кредит који је био намењен за 3 пројекта на железници, од чега су урађена 2 од 3, а шта се десило са трећим, нико никад није дао никакав одговор.
 
Propast je počela još 90tih, mnogo voznih sredstava je uništeno/istrčalo, počele su da se stvaraju famozne livade sa lokomotivama, a kontinuitet održavanja je porušen.
Ima mnogo deonica po Srbiji čija je obnova započeta krajem 80tih i tu se stalo. (odete na neku magistralnu prugu koja samo najednom ima neku deonicu sređenu od 10-15 kilometara i ubrzo prestaje).

Nije bilo sjajno posle 2000tih, ali hajmo reći da je ipak u nešto ulagano, Severine, Rumunke podserija 200, remonti kola/vagona, neko i dalje redovno održavanje pruga u skladu mogućnosti.
Ali rekao bih da je tamo već oko 2008 počeo raspad, ŽS je svojih poslednjih 6-7 godina postojanja dočekala u rasulu, a da se kralo, kralo se uvek...
 
Знам добро шта је Ђилас урадио. У деценији његове партије десио се слом беовоза а онда је на крају процеса у централном делу система делимично зауставио распад и рибрендирао једну и по линију система. Нећу да улазим у техникалије. Остаје неспорна чињеница континуираног пропадања.

Дакле 2000-2012 слом беовоза, 2012-2024 слом бг:воза.

По укупном смањењу броја путника и пређених километара први чак и гори чак од других.
 
Ja volim 90te.

1711551094348.jpeg
 
Jel zna neko od kada do kada je Beovoz pokrivao sve od Inđije do Velike plane i od Valjeva do Pančeva? Koliko sam ispratio, to je bilo relativno kratko i prilično nategnuto za tadašnje mogućnosti?

Inače mi je san da se to jednog dana vrati, naravno uz prethodne obnove pruga i nabavke novih garnitura.
 
Taj beovoz koliko se ja s3cam stanice su bile prazne i re5ko ko fa je koristio, sem za tranaport za pancevo, a i to je bilo retko. Ako se ne varam sa bg vozom se i razradila cela prica, pre toga je jos od kad je uveden beovoz bili malo polazaka i nije to bas tako funkcionisalo kako mapa pokazuje... s3cam se da je vuk uglavnom bio prazan. Period kraj 90tihpocetak 2000. Zar ne?
 
Мислим да је за слом Беовоза и занемаривање железнице од града најодговорнији покојни Богдановић.

јесте. има његова изјава где је рекао да Београду не треба Беовоз. лично ми рекао тадашњи финансијски директор Железница
 
Taj beovoz koliko se ja s3cam stanice su bile prazne i re5ko ko fa je koristio, sem za tranaport za pancevo, a i to je bilo retko. Ako se ne varam sa bg vozom se i razradila cela prica, pre toga je jos od kad je uveden beovoz bili malo polazaka i nije to bas tako funkcionisalo kako mapa pokazuje... s3cam se da je vuk uglavnom bio prazan. Period kraj 90tihpocetak 2000. Zar ne?
Јесте. Кратко је било како ваља.
 
Taj beovoz koliko se ja s3cam stanice su bile prazne i re5ko ko fa je koristio, sem za tranaport za pancevo, a i to je bilo retko. Ako se ne varam sa bg vozom se i razradila cela prica, pre toga je jos od kad je uveden beovoz bili malo polazaka i nije to bas tako funkcionisalo kako mapa pokazuje... s3cam se da je vuk uglavnom bio prazan. Period kraj 90tihpocetak 2000. Zar ne?

Беовоз када је уведен 90-их на почетку је исто тачност и (приближан) такт БГ воза са почетка. Судбина им је иста - почетак одличан, а онда пропадање и расуло. Плашим се да за градску железницу града Београд то ко је на власти има мало утицаја. Ето, имали су и СПС 90-их и ДС крајем 2000-их два такорећи иступа, али дугорочно системски гледано код свих је владало једно велико расуло које и данас влада.
 
Беовоз када је уведен 90-их на почетку је исто тачност и (приближан) такт БГ воза са почетка. Судбина им је иста - почетак одличан, а онда пропадање и расуло. Плашим се да за градску железницу града Београд то ко је на власти има мало утицаја. Ето, имали су и СПС 90-их и ДС крајем 2000-их два такорећи иступа, али дугорочно системски гледано код свих је владало једно велико расуло које и данас влада.
Železnicama u ovoj zemlji nikad od osnivanja gradski prevoz nije bio prioritet. Poslednja reč je ključ (ne)uspeha. U suprotnom bi i pre gradnje novog čvora propusna moć starog (sa tunelom ispod Trga republike) sa gradskim prevozom na umu bila udvostručena i bez savremene signalizacije, a drugim tehničkim normama gradskih koloseka kapacitet višestruko povećan. To bi se spontano razvijalo nezavisno od statusa metroa, pri čemu bi gradska železnica nesumnjivo ostavila traga i u urbanizmu. Danas bi takva mreža prevozila više stotina hiljada putnika dnevno bez pomisli redukcija, ukidanja i vraćanja na autobuski status quo.

Mislim čak da je Prokop najbolji pokazatelj istovremeno pozicije i perspektive gradske železnice "u nas" (zvala se ona BG voz, Beovoz, što da ne NS voz ili nekako drugačije) uz napomenu da je druga reč zvaničnog naziva stanice već dugo samo anahronizam.

Po stranu metro, dobro je što BMV kreće i u saradnju sa pravnim fakultetom budući da odatle predlozi izmene zakona mogu dovesti i do praktičnih promena. Recimo da Prokop ne bi bio tu gde jeste (funkcionalno) da su zakonom prepoznate urbane i unutrašnje (domaći bez gradskog saobraćaja) operativne zone zahvaljujući kojim bi se blagovremeno na adekvatan način dejstvovalo u pogledu urbanizma (stepen izgrađenosti, sadržaji), saobraćaja (obavezna povezanost, neophodni kapaciteti) i društva (značaj železnice i javnog prevoza uz promene navika). Da je umesto Beograda sa Prokopom kao još jedne tačke na koridoru X ostatak mreže bio viđen kao periferija beogradskog čvora (centra sistema) ne bi ni Prokop završio kao "nešto bolje povezan Kovačevac". Ukoliko treba, odnosno ima potencijal da generiše najviše putnika i to u lokalu onda je neophodno drugačije ga definisati, samim tim i posmatrati.

Tako da džaba svi ti silni koloseci, nove garniture kada ne možeš da obezbediš (is)trajnost, postojanost, da stvoriš jedan društveno koristan saobraćajni brend na koji bi svi mogli da se oslone bez bojazni da li će sutra biti upotrebljiv, praktičan i na kraju krajeva da li će ga sutra uopšte i biti.
 
Крајње је време да се унајми одређена екипа, која ће осим основне намене још и са мобилним телефоном да бележи ломљење руку, ногу и гутање спрејева. и онда мало на мреже да се се успостави нека равнотежа, да шарач зна да није једини ризик само неки матори чика који ће да их грди, него да може и ортопедија да се заради
 
Da a posle da trpimo vrištanje ovih iz hjuman rajc industrije, jadna deca, agresivni pijani starci, kako neko sme da dovodi nešto u red bez besmislenih procea, atornija i njihovih procenata za relaivizaciju svega.
 
А што да не потрпимо? Па они могу на дв атри дана да узурпирају простор, а возови нам иду усрани деценијама
 
Де бре Ноки, Бог се не бави тим стварима...

Наравно да ме секира дивљачко уништавање имовине. Железница и МУП морају да оформе специјалну екипу полицајаца која би дејствовала на територији железнице. Зато је велики проблем што су предузећа раздвојили јер треба дејствовати и на станицама и у вагонима. Комунална милиција нема тај ауторитет
 
Постоји полицијска испостава за безбедност на железници.
 
Vrh