Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Znam Prle al nije hrišnski da im lomiš ruke i noge i nabijaš bočice spreja u usta...

A s druge srane uništiti enterijer je gore izgredništvo i tu se slažem da dobiju po koju vaspitnu na licu mesta pre nego što ih se oficijelno goni za to što rade... a eksterijer, aspekt bezbednosti je tu primaran, kad išaraju i sva stakla...

Ima jedan vagon što je godinama krstario prugama a možda i dalje, većina ga je verovatno videla, a ja sad nemam sliku, mada sam ga fotkao davno... To je vagon koji je ceo išaran u 3 boje srebrna, crna i crvena... i postigli su tako moćan efekat nove kolor šeme da debelo nadilazi bezlično plavu po estetici... Vozio je u sklopu BG voza...

Umetnik ili izgrednik, većina misli ovo drugo... ali meni se taj vagon veoma dopao...

Generalno sam protiv šaranja... ali i reklame su šarene pa su celi tramvaji oblepljeni reklamama i isto bude zatamnjenje unutra jer se reklama lepi i preko stakla...

U svakom slučaju mogli bi tu plavu da promene nekom boljom kolor šemom...
 
Облепљивање возила рекламом преко сваке мере као код нас - је сељана.
Шарање је уништавање имовине, јер као шти теј вереоватно познато, шарачи теже идеалу "whole train", такав принцип угрожава безбедност, али ради једну другу ствар:
убија људе. Тихо, психички врши притисак, тера у депресију сва та штрока, запуштеност, као да си ушао у легло наркомана који доживљавају своје последње дане. И то не само оних који се возе као да су у гробу, већ и свих осталих који виде такав воз на пругама из аутомобила, зграда, на фотографијама. Да некажем да због тог "целог воза" шарачи могу да се пењу на кров па на послетку и да погину.

У том смислу, мени је сломљена рука боља перспектива него изгубљена глава.

Уосталом, скидање жврљотина кошта. Због чега морају да се на то троше средства из буџета?
 
Ali tad je već kasno. Baviš se posledicom. A misliš da preveniraš nove situacije slomljenom rukom. Bolje udariti po novčaniku 🙂

Nek snose troškove i naknade štetu. Al samo da ne zaboravimo na pravi i sistemski kriminal u zeleznicama dok omladini vrtimo i lomimo ruke. Barem toliko. Ako već nismo maštoviti za sankcije čelinicima i kriminalcima sa vrha. Barem da ih ne zaboravimo...

Slažem se oko aspekta bezbednosti, ali ne sasvim oko depresije.

Nekako Rusija iako se oni nama masovno čude za grafite ovde, meni je delovala depresivnije i otuđenije. Ne znam, to je sad već stvar utiska... Stakla moraju biti pošteđena. Slažem se. I generalno bi saranje trebalo sprečiti. Ako ne kontrolom onda brzim prefarbavanjem jer onda "umetnik" izgubi volju...

Ovako kad ti novu "kolor šemu" whole train držiš 7 godina to je motiv za još. 🙂
 
Generalno sam protiv šaranja... ali i reklame su šarene pa su celi tramvaji oblepljeni reklamama i isto bude zatamnjenje unutra jer se reklama lepi i preko stakla...
Sa vozila JGPa su sklonjene reklame pre oko dve godine.

Grafiti bez nekih konkretnih poruka i svrhe su čisto gubljenje vremena, para pa i zdravlja. I odraz jedne vrste nezrelosti. Nesposobnosti da se artikulišu nagoni, želje ili pasije u nešto konstruktivno, nešto potrebno, nešto zdravo, pa na kraju i održivo i isplativo, korisno za samu osobu.

To je na nivou onoga kad se pojedinoj deci da da nešto naprave a oni, pošto ne umeju ili su prosto ukrivo zasađeni, uzmu pa unište ono što je već bilo napravljeno, jer samo to znaju, jer ne umeju da naprave ništa drugo.
 
Ali tad je već kasno. Baviš se posledicom. A misliš da preveniraš nove situacije slomljenom rukom. Bolje udariti po novčaniku 🙂

Nek snose troškove i naknade štetu. Al samo da ne zaboravimo na pravi i sistemski kriminal u zeleznicama dok omladini vrtimo i lomimo ruke. Barem toliko. Ako već nismo maštoviti za sankcije čelinicima i kriminalcima sa vrha. Barem da ih ne zaboravimo...

Slažem se oko aspekta bezbednosti, ali ne sasvim oko depresije.

Nekako Rusija iako se oni nama masovno čude za grafite ovde, meni je delovala depresivnije i otuđenije. Ne znam, to je sad već stvar utiska... Stakla moraju biti pošteđena. Slažem se. I generalno bi saranje trebalo sprečiti. Ako ne kontrolom onda brzim prefarbavanjem jer onda "umetnik" izgubi volju...

Ovako kad ti novu "kolor šemu" whole train držiš 7 godina to je motiv za još. 🙂

Сагласан да је цивилизованији начин тући по новчанику, али, како си и сам приметио, живимо у криминализовном друштву. Правда слабо функционише, а чини ми се да и немамо баш јасан закон који би могао адекватно заштити јавну имовину.

Депресија у Русији има сасвим другу позадину, а посебно јој је подложна популација са југа тј ми. То је нека друга тема.

Кад смо код Русије, ево како код њи те ствари функционишу

1. Нулта толеранција ка графитима. Ишарана композиција се повлачи на чишћење
2. Постоји посебна железничка полиција која је обучена и опремљена да дејствује на пругама, и ради то прилично ефикасно
3. Судови такве преступе брзо процесирају преступници се кажњавају новчано и друштвено корисним радом

Резултат си видео, графита нема.
 
@Прле Eto, drago mi je da smo prešli put od tvog prvobitnog posta i kako je zvučao do ovog poslednjeg koji je svrsishodan kako na temi tako i za društvo u celini. 👍

To mi je i bio cilj.
 
Не мислиш ваљда да бих ја (да сам у пирлици да одлучујем) донео такву одлуку??
Мене страшно нервира кад видим жврљотине, зато и реагујем бурно

Имао сам једном овакав случај: скупимо се комшије да окречимо хаустор јер је запуштен смрдљив, а град никако да се одреши, иако прави светковине неколико пута годишње баш нама под прозором. И није прошло ни недељу дана како смо завришили посао, увече идем до града и осетим мирис фарбе. и ја скренем за угао у новоокречени хаустор и имам шта да видим. група од можда 7-10 њих жврља по новоокреченим зидовима. И ја кренем право на њих. Кад сам пришао ближе, то су све била деца 12-14 година. Само сам стао испред њих и погледао их љутито. Нисам знао ни шта да кажем нити шта да урадим. А они покуњено се покупише и у тишини одоше.

Са једне стране, то су баш деца, шта да урадиш, поготову што нису улазили у конфликт, а са друге стране, штета и опет усрано као што је било годинама.
 
E pa tako. Pokaži pravog sebe. Lepše je 🙂

Meni se dogodilo slično. Dve neke klinke u ulazu sedele na stepenicama u žvrljale flomasterom po zidu. Ovde gde sam i sada, u širem centru da kažem. Nikad ih nisam ranije video.

I ja ih samo pogledao i one usradoše da izađu i u brzini jedna zaboravila telefon i ja ga uzeo i pozvao je kao - telefon... i ona ga bukvalno zgrabila i izletela 🙂

Izgledale su onako nesnađeno, u nekom pank fazonu.

Mene svašta nervira al se suzdržavam. Grafite volim ako su na mestu gde će ulepšati prostor.
 
Danas sam se vozio BGVozom na relaciji Ovča-Batajnica i u poslednjem vagonu, kod onih duplih vrata, su neka 6-orica mlađih momaka lepila navijačke nalepnice. Kada sam izlazio iz voza, rekao sam to kondukteru i on je rekao šta da im ja radim. Zar je moguće da su toliko nezainteresovani. Mislim znam da ne može on jedan na njih 6, ali opet. A ljude je bolelo baš uvo. Takođe to je skoro remontovani RVR i ne mogu da verujem da nisu ugradili kamere...
 
Većina konduktera su ti ispomoć na BG:VOZ-u iz drugih sekcija sa Juga, i jednostavno ih zabole da se cimaju.

A znam i primere koji se raduju uništavanju garnitira, jer mrze Beograd.
 
Evo ti ga Lapovac, zaspao na radnom mestu.

Screenshot_20240412_162638_Gallery.jpg
 
Većina konduktera su ti ispomoć na BG:VOZ-u iz drugih sekcija sa Juga, i jednostavno ih zabole da se cimaju.

A znam i primere koji se raduju uništavanju garnitira, jer mrze Beograd.
Strašno, nemaš kome ni da prijaviš... To sam i jao čuo, pričao je jedan kondukter što radi u IC-u BG-NS da moraju jednom mesečno da rade na nekim drugim linijama, uključujući i BGVoz.
 
Koliko bi novih garnitura bilo optimalno nabaviti za bgvoz, racunajuci i novu prugu do aerodroma?
 
Kakva je situacija sa naplatom BG:Voza, sad kad je BusPlus ugašen, i kad su oni turntiketi postali ukras? Jel ima uopšte kontrole? Ili je džabe?
 
Kakva je situacija sa naplatom BG:Voza, sad kad je BusPlus ugašen, i kad su oni turntiketi postali ukras? Jel ima uopšte kontrole? Ili je džabe?

Džabe.
Više nema ni onih ulaznih kontrola na Karađorđevom i Vukovom od kada je uveden "Šapić +"

A turntiketi su spomen ploče bivšeg nam sistema naplate.
20231012_171139.jpg
 
Могуће, ја бих за сваки случај узео 40.
Kada sam na molbu opozicije neke tamo 2019. radio program reforme javnog prevoza u Beogradu,
    • Линија
    • Број стани-ца
    • време вожње
    • обрт
    • вршни сат сваких
    • ванвр-шни сати
    • субота
    • недеља и празник
    • потребно компози-ција
    • Батајница – Роспи Ћуприја
    • 13
    • 42мин
    • 100мин
    • 15мин
    • 15мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 14 ГСП
    • Инђија – Београд
    • 11
    • 43мин
    • 120мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 60мин
    • 60мин
    • 4 СВОЗ
    • Панчево Војл. – Остружница
    • 16
    • 58мин
    • 150мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 60мин
    • 5 СВОЗ
    • Панчево главна – Рипањ
    • 18
    • 52мин
    • 150мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 60мин
    • 60мин
    • 10 ГСП
    • Београд – Лазаревац
    • 15
    • 65мин
    • 180 мин
    • 60-120мин
    • 4 ГСП
    • Београд – Младеновац
    • 14
    • 65мин
    • 180мин
    • 60-120мин
    • 4 ГСП
    • Београд – Умчари
    • 15
    • 60мин
    • 180мин
    • 60-120мин
    • 2 ГСП
    На линији Панчево главна – Рипањ, само део полазака продужава од Ресника до Рипња.
Ja sam u tom programu podrazumevao da se rekonstruiše Karađorđev park za 150+10 metara dužine perona, da nove kompozicije budu po 75 metara kuplovane na većini linija. Granice sistema Inđija, Pančevo Vojlovica, Lazarevac, Mladenovac i Umčari. I tada je to izašlo na 34 kompozicije za GSP u redovnom saobraćaju, sa 40 u inventarskom parku. To je ne računajući 9 kompozicija Srbija voza u saobraćaju 11 u inventarskom parku samo za Beograd sa predgrađima. To je bez aerodroma. Ali ako bi se napravila veza sa aerodromom po ekonomičnoj varijanti sa vezom sa postojećom prugom kod Surčina i linija preko Železnika, to je tek par kompozicija više. Model sa, zasnivao na pretpostavci brzog i lakog povratka Železničke stanice Beograd, jer tada koridor osnovne infrastrukture gradskog i nacionalnog značaja nije bio zaposednut divljom gradnjom. Ali ako bi se sa sadašnje pozicije napravila stanica Sajam sa vezama sa Rakovicom i Novim Beogradom, to ne bi uticalo na smanjenje potrebnog broja vozova.

@Noki @Прле Vezano za odsustvo grafita u uspešnijim među postsovjetskim državama, nije to vezano samo sa "dužinom i kvalitetom štapa". Suprotno holivudskim predpostavkama kojima se vodi zapadna, a među njima i jugoslovenskoj postjugoslovenska javnost, SSSR je imao daleko ozbiljniju naučnu tehnokratiju u mnogim oblastima od SFRJ. I to ne samo u istraživanju kosmosa i odbrani, nego u sistemu društvenih oblasti. Pored svega odnos prema mladima i sistemu obrazovanja je takav da, mogu svima u oči i iskreno da kažem, da su mnogo bliži "razvijenoj Evropi" nego balkanskoj neobrazovnoj i nekulturnoj žabokrečini. To počinje od vrtića, sa čitavim sistemom razvijajućih igara i obuka, pa i samim dizajnom više sličnim dečjem odmaralištu, nego beogradski betonić, koji ima formalni naziv "vrtić", a ni v od vrta. Ja ovde sada detaljno govorim o Belorusiji. U osnovnim školama se već od drugog razreda organizuju sekcije i kružoci, a pored toga u svakom većem mestu postoji "centar dečjeg stvaralaštva". Tamo imaju besplatni časovi slikanja, besplatan karate, balet, mnogo toga besplatnog. Kada umetnik odraste, sama država i lokalna vlast pa i preduzetnici podržavaju murale, ali to je samo jedna vrsta umetnosti. Dosta je više predstava sa učešćem dece glumaca, kao i mnogo skulptura finansiranih od strane samih preduzeća. Kada završi školovanje, mlad čovek ima dve godine plaćenog stažiranja, i to tamo gde ga država pošalje, obezbedivši mu platu i smeštaj. Kazne su daleko manje nego u Srbiji, vrlo često se izriču zvanične opomene, ali pravosuđe je brzo efikasno i ka svima ravnopravno. Tako da nema tatinih sinova ne samo da im se praštaju grafiti, nego ni bahata vožnja, ni neka druga vrsta divljanja. Za grafit u po bela dana pred svim komšijama ima da kreče to što su naškrabali. Ako je maloletnik, porodica se stavlja pod nadzor socijalnih službi, pri čemu se dete može poslati u internat, pa i oduzeti ako se proceni da je loša porodica (alkoholičari, narkomani, određene mentalne bolesti...). Odnosno radi se sa celom porodicom. Ako je problem siromaštvo, nude se poslovi, ako je plata niska, nudi se prekvalifikacija za bolje plaćen posao. Ali to je diktatura, uživajte u nesavršenoj demokratiji, i slobodnim izborima sa rezultatima na zadovoljstvo gospodina Hila, svetioničara svetionika demokratije i slobode.
 
Ma nek izgore svi, iovako su grobovi, ne zna se koji je veći.

Da vi znate da je 80% njih poluispravno, družim se sa ljudima koji ih voze, stalno kukaju, a svaka ima falinku.
40 godina je maksimum za jedno šinsko vozilo sve ostalo preko toga je lutrija, a i bem ti lebac, najfrekventinija linija šinskog sistema u Beogradu, a oni teraju i šminkaju ove konzerve..
 
Vrh