Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

U odnosu na to što se 2009-2012 radilo ima dosta opravdanih primedbi:
1) Higijena, grafiti preko prozora.
2) Osim Prokopa gde je Generalštab 4 armije naterao, nije ništa urađeno na stanicama i stajalištima. Nije bilo uređenih parkinga, novih autobuskih terminusa, nadstrešnica, unapređenja sistema informisanja korisnika. Ljudi na NBG u smeru Batajnice su se po kiši krili u onom prolazu.
3) Osim Batajnice, ka drugim stanicama nisu napravljene potrebne promene u mreži GSP "fider" linija. Zemun je trebalo vezati nečim na 15 minuta sa Gornjim gradom i Batajničkim drumom, Prokop sa Čukaricom.
4) Nedostatak koncepta za bezuslovan izlazak iz Beogradskog okruga, sa varijantama samo sa i bez finansijskog učešća opština Pazova i Pančevo, ne i sa varijantom da usluge sa intervalom bar jedan voz na sat uopšte nema.
5) Dok je jedan deo mreže imao visok standard, na ostatku mreže se nije razmatralo da postoji makar niži standard. Politika razvoja je bila "sve ili ništa". To je jedina prednost naprednih ispravki te greške, ali su napredne ispravke rađene još nepismenije! Lepo je to što je malo vozova bolje raspoređeno, ali spisak naprednih grešaka je podugačak:

Napredne greške:
1) Higijena ništa se nije popravilo.
2) Spucane stotine miliona u nove stanice u stilu deca se igrala. U Krnjači i Ovči najčešći voz na pruzi BG:VOZ ide u skretanje 50km/h. Na pruzi ka Lazarevcu ne postoji kolosek za pravac iz Resnika (svi vozovi u skretanje), nema koloseka u bočnoj zaštiti ka Lazarevcu za smanjenje kašnjenja iz saobraćajnih razloga. Nova stanica nema bezstepeničnih rešenja za invalide, bicikle, kolica sa bebama, stare i bolesne ljude. Uz nove stanice uglavnom nema novih parkinga, niti bar jednog novog terminusa tamo gde treba (u Zemunu sa severne strane)... mnogo nelogičnog projektovanja.
3) Ne samo da nisu dodane fider linije, nego su i u Batajnici pogoršane.
4) Nedostatak koncepta za bezuslovan izlazak iz Beogradskog okruga
5) Jeste povećana mreža aktivnih linija sa garantovanim finansiranjem od strane grada, ali su se zbog sistema grešaka samo Lazarevac i Barajevo pokazali relativno uspešnim.
6) Vozna sredstva se raubuju produženjem revizije.
7) Nikakav potvrđen plan nabavke ičega osim autobusa.
8) Prepolovljen kapacitet u jezgru Beogradskog železničkog čvora, sa agresivnim planovima uzurpacije železničkog koridora.
9) Izbacivanje veza prve dve linije metroa sa železnicom na NBG, Prokopu, Vukovom spomeniku, samo Pančevački most ostao.
10) Kadrovski genocid. Taj kadrovski jaz će nas jako skupo koštati.
 
Zna li neko gde mogu da se provere informacije na kojim peronima i kolosecima staju BG Vozovi, a da to nisu google slike?
 
Zna li neko gde mogu da se provere informacije na kojim peronima i kolosecima staju BG Vozovi, a da to nisu google slike?
Најбоље да погледаш на OpenStreetMap, тамо је детаљно уцртано којим колосеком се воз креће унутар станице, ево нпр. линк за Батајница - Овча : https://www.openstreetmap.org/relation/9503565 , мада некад ипак има одступања.
 
Zna li neko gde mogu da se provere informacije na kojim peronima i kolosecima staju BG Vozovi, a da to nisu google slike?
Na internetu toga nema, ali na nekim stanicama imaš za svaki voz gde staje (recimo Beograd Centar). Naravno to sve može da se promeni na terenu.
Kod manjih stanica to su peroni na desnom koloseku u pravcu kretanja voza (jer je desnostrani saobraćaj), a recimo kod NBG i Rakovice su to glavni prolazni koloseci (oni koloseci koj kojih nije potrebno da se ide u skretanje.
 
Evo ti ovako pa ako mozes da proveris da li je sve dobro? Sto se tice ovih manjih stanica gde imaju po 1 ili 2 perona mozes zanemariti, to mi je lagano. Ako mozes da proveris ove stanice bio bih ti jako zahvalan: Batajnicu, Zemunsko Polje, Zemun, Beograd Centar (tu nisam uspeo da saznam uopste gde staje) i Ovca. Zanemari ovo sto je na engleskom, zelim da ubacim ove informacije na Moovit pa moram ovako.

BG:VOZ 1:

Direction: Batajnica - Ovča

Stations:

- Batajnica - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 4
- Kamendin - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Zemunsko Polje - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Altina - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Zemun - Peron (Platform) 4 - Kolosek (Track) 8
- Tošin bunar - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Novi Beograd - Peron (Platform) 5 - Kolosek (Track) 4
- Beograd Centar - Peron (Platform) ? - Kolosek (Track) ?
- Karađorđev park - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Vukov spomenik - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Pančevački most - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Krnjača - Most - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 2
- Krnjača - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 4
- Sebeš - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Ovča - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 4

Direction: Ovča - Batajnica

Stations:

- Ovča - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Sebeš - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Krnjača - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Krnjača - Most - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Pančevački most - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Vukov spomenik - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Karađorđev park - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Beograd Centar - Peron (Platform) ? - Kolosek (Track) ?
- Novi Beograd - Peron (Platform) 3 - Kolosek (Track) 3
- Tošin bunar - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Zemun - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 2
- Altina - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Zemunsko Polje - Peron (Platform) 3 - Kolosek (Track) 4
- Kamendin - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Batajnica - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 3
 
Novi Beograd...

20231006_141318.jpg
 
Uspeo sam da nadjem nekog lika na yt koji je vozio ove rute tako da tu mogu sve da vidim sto me zanima, hvala na pomoci svakako.
 
BG:VOZ 1:

Direction: Batajnica - Ovča

Stations:

- Batajnica - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 4
- Kamendin - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Zemunsko Polje - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Altina - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Zemun - Peron (Platform) 4 - Kolosek (Track) 8
- Tošin bunar - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Novi Beograd - Peron (Platform) 5 - Kolosek (Track) 4
- Beograd Centar - Peron (Platform) ? - Kolosek (Track) ?
- Karađorđev park - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Vukov spomenik - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Pančevački most - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Krnjača - Most - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 2
- Krnjača - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 4
- Sebeš - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 2
- Ovča - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 4

Direction: Ovča - Batajnica

Stations:

- Ovča - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1

- Sebeš - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Krnjača - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Krnjača - Most - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Pančevački most - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Vukov spomenik - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Karađorđev park - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Beograd Centar - Peron (Platform) ? - Kolosek (Track) ?
- Novi Beograd - Peron (Platform) 3 - Kolosek (Track) 3
- Tošin bunar - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Zemun - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 2
- Altina - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Zemunsko Polje - Peron (Platform) 3 - Kolosek (Track) 4
- Kamendin - Peron (Platform) 1 - Kolosek (Track) 1
- Batajnica - Peron (Platform) 2 - Kolosek (Track) 3

За Батајницу и Овчу ће ти тачност бити око 50% зато што воз на који колосек стигне са тог креће у супротном смеру.
 
За Батајницу и Овчу ће ти тачност бити око 50% зато што воз на који колосек стигне са тог креће у супротном смеру.
Okej hvala ti puno, a reci mi da li je ovo slucaj i sa Resnikom, Lazarevcom i Mladenovcom?
 
Траса није могла ретардиранија да буде. 10ак дужа без икаквог оправданог разлога, само што се на постојећу пругу не качи негде код Инђије али зато нема везу ка НС-у.

Генијално.
 
Ма могло је то и преко Батајнице, обилазнице и онда само изградити неколико километара пруге до аеродрома. :LOL: Довољно смо богати да купујемо јефтине ствари.
Чуо сам да ће тај аеродромски воз путовати 25 минута. А је л' рекао колико ће се путовати од аеродромске железнице станице до аеродромске зграде? Хоће ли, као и у Бешки, организовати аутобус до крајњег одредишта? :ROFLMAO:
 
U perspektivi treba razmisljati koliko je moguce privezak aerodroma na brzu prugu. Ovako je samo lokalno privezen, ne i regionalno.
 
А је л' рекао колико ће се путовати од аеродромске железнице станице до аеродромске зграде?

ти као да је станица удаљена од аеродрома 5 километара, а не 400 метара
 
Ма могло је то и преко Батајнице, обилазнице и онда само изградити неколико километара пруге до аеродрома. :LOL: Довољно смо богати да купујемо јефтине ствари.
Чуо сам да ће тај аеродромски воз путовати 25 минута. А је л' рекао колико ће се путовати од аеродромске железнице станице до аеродромске зграде? Хоће ли, као и у Бешки, организовати аутобус до крајњег одредишта? :ROFLMAO:
Što ne bi tako moglo da se uradi za vezu sa NS?
 
Problem je sto je Aerodrom na pogresnom mestu. :) Batajnicki je mnogo bolje lociran.
Подједнако колико је и прогрем Прокопа што је Београд лоше лоциран.

Шалу на страну, у свету је доминнтан облик аеродромског експреса чеона станица што ближе терминалу, на патрљку пруге који се одваја са главне. Не знам ни један аеродром са само једном пистом, да су због њега правили јако скупу подземну станицу испод терминала и на њега усмерили главне пруге.

У случају Београда, то би био патрљак од Железничке станице Сурчин до самог улаза у терминал, са озбиљном реконструкцијом Раковица - Остружница - Сурчин, и троуглом ка Новом Саду. Други концепт је ЛРТ преко Бежаније или Савских блокова, са тим да мора да изађе на неки начин на десну обалу Саве. То је од умерених концепција, са којима би се направило елегантно и добро решење, а сачувале велике паре за друге важне пројекте (мостови, метро, нови возови за цео БГ:ВОЗ...)
 
Ha ima ga, primer aerodroma sa jednom pistom sa podzemnom ICE-stanicom je Stutgart. Na relaciji Frankfurt Flughafen-Keln Deutz je takode aerodrom Keln-Bon sa tri pisteod kohih je jedna civilnu sa preko 3 km duzine i podzemnom ICE prikljucom. Bon kao nekadasnji glavni grad ima predimenzioniran aerodrom. No bio sam i skoro svaki drugi ICE tamo svrace na toj relaciji.
 
ти као да је станица удаљена од аеродрома 5 километара, а не 400 метара
У држави у којој је добром делу грађанства тешко да своје возило прописно паркира 300-400 метара од продавнице, пекаре, трафике, апотеке, ресторана брзе хране итд. већ то чини на најближем тротоару, трамвајским шинама или у саобраћајној траци, илузорно је очекивати велико интересовање за воз до којег треба доћи вероватно градским превозом, за воз који прилично кружи до крајњег одредишта и на крају путника са пртљагом оставља 500-600 метара од зграде аеродрома, на милост и немилост киши, ветру, сунцу итд. Ако мене питаш, то је у реду ако на пут крећеш са ранцем и/или кофером на точкиће, али ја свакако нисам меродаван јер се много више крећем од просечне особе и немам аутомобил већ користим јавни превоз тако да ми је тих 500-600 метара уобичајена шетња до станице јавног превоза.
 
Ha ima ga, primer aerodroma sa jednom pistom sa podzemnom ICE-stanicom je Stutgart. Na relaciji Frankfurt Flughafen-Keln Deutz je takode aerodrom Keln-Bon sa tri pisteod kohih je jedna civilnu sa preko 3 km duzine i podzemnom ICE prikljucom. Bon kao nekadasnji glavni grad ima predimenzioniran aerodrom. No bio sam i skoro svaki drugi ICE tamo svrace na toj relaciji.
Hvala na istraživanju, sa kojim možemo upoređivati različite koncepte rešenja. Vezano za Bon je jasno, prestonica zemlje sa 70 miliona stanovnika, koji je to 1989. prestao da bude. Vezano za Štutgart, analizirao sam šta kaže Wikipedia, i ispada da je S-bahn (BG:VOZ) dobio 1993, i to sa kašnjenjima (prvobitno se htelo do 1984.). I kod mnogo "razvijenijih i bogatijih" naroda se dolazi do velikog prekoračenja rokova i troškova kod podzemnih radova. Vezano za težnju ka podzemnom tu, to je najviše vezano za aerodromsku zonu dosta manju i natrpaniju komercijalnim sadržajima (hoteli, logistički centri...). Beograd ima sada mnogo slobodnog prostora, i može brže, jeftinije i blizu terminala da napravi čeonu stanicu, po mom mišnjenju u plitkom ukopu sa prirodnom svetlošću i na način da može da se jednog dana produži između JAT Tehnika i piste. To je projekat koji može da se završi za 2 godine + 1 godina za projektovanje, i da bude multifunkcionalni projekat (korist za Surčin, prigradski deo Čukarice i Obrenovac).

Štutgart je posle 2021. dodao LRT, a dokle se stiglo sa Stuttgart 21, ne znam, u smislu veze sa IC.
 
Апсолутно подржавам идеју чеоне станице, а трамвоз на естакади би био добро решење да се вуче по њивама. Доста бре више уништавања ораница. Душа ме боли.
 
Чеона жел станица са северне и продужени лрт/трамвај са НБГ-а преко несрећних Ледина и Сурчина са јужне стране би била победа.

Међутим, и овде је мотив отимања земљишта и партијских пројеката био приоритет. Са аспекта интереса режима све ово је врло рационално. Задуже нас за њихов профит а нашу штету.
 
Vrh