Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Biće tek tender, specifikacije tendera su trenutno u izradi. Vest nije objavljena nigde.
Novac će doći od države
Значи није се десило. Тим пре што тигар нема ни пребијеног цвоњка у џепу. Значи тек треба да се траже кредити, да се раде дилови. И колико ће коштати ти возови који треба да се ураде брзо?!
 
Био у Берлину недељу дана. Да те туга ухвати колико је њима с-бан заправо јефтинији комад инфраструктуре (по километру бар) од нашег несрећног новог чвора и користе га једно 1000х више него ми нашу постојећу инфраструктуру. Оно им је кичма функционисања града.

Ми смо морали још пре 20 година да имамо нове возове у градској конфигурацији, унифициране пероне и услугу на станицама, обједињен систем наплате и такт од барем 15 минута на целом систему.

Чист безобразлук је да после толико милијарди уложених не додамо још 30ти део тога и учинимо систем коначно употребљивим.
 
Poslednja izmena:
Koju vezu to ima sa gradevinskom infrastrukturom cvora. U pitanju je menedzment usluga na zeleznickoj infrastrukturi. Ko se seca prvih godina Beovoza moze da svedoci da je pocetak bio obecavajuci. Posle 2000ih slom, narocito sa nesrecnom reformom BG:voza koji je tadasnji gradonacelnik Djilas najavio kao revoluciju, ukljucenjem u jedinstveni tarifni sistem itd. Na kraju se ispostavilo da su 8 kompozicija obsluzivali jedan preostali pravac: Batajnica - Pancevacki most. Ali zato je u istom periodu izgraden most preko Save za 1 miljardu. Bg:voz dobio novi logotip, nijednu novu kompoziciju nisu uveli sve do polovine 2020ih. A krivi se cvor koji je funkcionalno zavrsen 1996. 1996 je Beovoz nesto znacilo, 30 godina kasnije nemaju ni azuriranu web stranicu.

1998/1999 Beovoz je imao prosecni takt od 33 minuta. 2009 45 do 90 minuta. 2007 Beovoz su koristili 4,5 mio putnika, 2008 3,25 mio. Za jednu godinu izgubljeni 30% putnika. 2009 je bilo prvi put najavljen da je usaglasen kredit od 100 mio EUR za nabavku novih 20tak garnitura. Odustalo se od kupovine. 2009 grad Beograd je predvideo 13 mio EUR za unapredivanje sistema. Sto nije imalo nikakav efekt. 2010 najavili kupovino 4 novih kompozicija i posle 2010 6 novih. Nista od toga se nije desilo. Ali je kriva infrastruktura. Krivi su nadlezni koji su odlucili finansiranje i unapredivanje usluga. Nije ni Djilas ni posle njega ko sposoban bio u skupstini grada da nesto promeni. Govorimo o 15 godina gde nismo imali ni sankcije ni rata. Vise je napreden Beovoz od 1992 do 1999 nego od 2009 do 2024.
 
Poslednja izmena:
Aко мислиш на beovoz.rs, то није никаква званична страница, већ незванична страница одређених ентузијаста.
 
Beovoz_time_table.jpg
 
Da na to sam mislio. Onda i nemaju zvanicnu web stranicu.

Па Беовоз не постоји већ деценију. Зашто би имали страницу? Уосталом, Беовоз није ни фирма, него комерцијални назив за приградску железницу у Београду чији је оператер су биле ЈЖ, а затим ЖС.
 
Mislim na posebno organizaciju nadleznu samo za gradsku zeleznicu. I ako su S-Bahnen u Nemackoj deo DB svi imaju svoje web stranice poput Minhenske S-Bahn: https://www.s-bahn-muenchen.de/
Valjda neko drugo nego rukovodstvo ZS treba da se bavi ovom podsegmentom sinskog sistema.
 
Таква нека посебна организација у Србији не постоји. Односно, постоји ова нова фирма Београдски метро и воз, али они још увек нису почели да се баве приградском железницом у Београду.
 

orjen

Ај назад на читање мог поста. Нешто ти ту ниси скапирао.
Управо је и поента у тој несразмери уложеног у инфраструктуру и (не)коришћењу исте због катастрофалног менаџмента и вишедеценијског одбијања да се купи 20ак возића.

Иживаљавање над народом и разумом.
 
Preimenovanje Beovoz u Bg:voz naravno nije predstavljala nikakvu sistemku promenu kao sto najavljena integracija u sistem GSP nikad nije sprovedena. Nemacke S-Bahnen (npr. Minhenski S-Bahn u MVV) kao deo DB su integrisani u jedinstveni tarifni sistem gradskog prevoza. Zasto to u Beogradu nije moguce?
 

orjen

Ај назад на читање мог поста. Нешто ти ту ниси скапирао.
Управо је и поента у тој несразмери уложеног у инфраструктуру и (не)коришћењу исте због катастрофалног менаџмента и вишедеценијског одбијања да се купи 20ак возића.

Иживаљавање над народом и разумом.
Onda te nisam dobro shvatio i izvinjavam sre. Istog misljena smo.
 
narocito sa nesrecnom reformom BG:voza koji je tadasnji gradonacelnik Djilas najavio kao revoluciju, ukljucenjem u jedinstveni tarifni sistem itd. Na kraju se ispostavilo da su 8 kompozicija obsluzivali jedan preostali pravac: Batajnica - Pancevacki most. Ali zato je u istom periodu izgraden most preko Save za 1 miljardu. Bg:voz dobio novi logotip, nijednu novu kompoziciju nisu uveli sve do polovine 2020ih.

Izvršena je najlogičnjja, u datom trenutku, racionalizacija gradske železnice, nema tu nikakve nesreće.
U vreme kada je "Žuta Rđa" uvodio BG:VOZ, Beovoz se raspadao, konstantno je kasnio, a infrastruktura je sve više popuštala, sve je to dovodilo do smanjenje putnika.
Da bi se makar iskoristio neki potencijal gradske železnice, uveden je ovaj današnji format.

Na nekom dugom štapu prevoznika "Srbija<->Voz" planirane su relacije koje bi povratile trase nekadašnjeg "Beovoza", čak štaviše bio bi širi nego lani.

Voleo bih baš da čujem koje su to nove kompozicije pristigle polovinom 2020...🙃
 
Preimenovanje Beovoz u Bg:voz naravno nije predstavljala nikakvu sistemku promenu kao sto najavljena integracija u sistem GSP nikad nije sprovedena. Nemacke S-Bahnen (npr. Minhenski S-Bahn u MVV) kao deo DB su integrisani u jedinstveni tarifni sistem gradskog prevoza. Zasto to u Beogradu nije moguce?
Kako nije moguće? Pa BGvoz je odavno integrisan u jedinstven sistem naplate u Beogradu. U njemu važe iste karte kao u ostalim vidovima javnog gradskog.
 
Izvršena je najlogičnjja, u datom trenutku, racionalizacija gradske železnice, nema tu nikakve nesreće.
U vreme kada je "Žuta Rđa" uvodio BG:VOZ, Beovoz se raspadao, konstantno je kasnio, a infrastruktura je sve više popuštala, sve je to dovodilo do smanjenje putnika.
Da bi se makar iskoristio neki potencijal gradske železnice, uveden je ovaj današnji format.

Na nekom dugom štapu prevoznika "Srbija<->Voz" planirane su relacije koje bi povratile trase nekadašnjeg "Beovoza", čak štaviše bio bi širi nego lani.

Voleo bih baš da čujem koje su to nove kompozicije pristigle polovinom 2020...🙃
Sve to nema smisla, od 1996 do 2010 sistem gradske zeleznice izgubio je 400 % svoje mreze. Ostale gradske prevozne podsistem se nisu promenili. A Beovoz tek uspostavljen 1992. 2010 je dobijno 35 mio Evra kao poklon od Spanije za kupovinu 4 novih kompozicja za Beovoz. Nije iskoriscen iznos. A resenje je onda bilo preimenovanja sistema sto je Beovoz bio socijalisticka tvorevina, a BG:voz ideja demokratske partije. Umesto mreze na 5 relacije ostalo se na jednoj, sa taktom koji nista nije bolji. Takt u Minhenu na Stammstrecke sa 8 Stanica je 2 min (ista relacija kao sto prelazi Bg:voz). Cucemo do polovine 2020ih sta ce putovati na cvoru. A cucemo i prostorno pokrivanje Bg:voza.
 
Poslednja izmena:
Takt od 2 minuta, dajte malo realnosti pre svega, POBOGU!
S-BAHN & BG:VOZ NISU ISTE STVARI!
Za razliku od S-Bahn-a BG:VOZ u poptunosti zavisi i od ostalog saobraćaja, nema nezavisnu trasu, to je dooosta bitnija razlika.

Umesto što pišeš svašta pitaj stanovnike Batajnice i ostalih naselja do Novog Beograda koliko im je značio (i koliko im znači i sada) BG:VOZ u ovom elementu.
Beovoz je super ideja, ali da bi se kao koncept ispunio potrebno je dosta ulaganja, to te 2011 nije bilo realno, a i danas je dosta daleko.
 
С бан са изузетком ринга нема потпуно независну трасу. И нико није рекао да су исте ствари, рекли смо да бг воз треба да постане макар слична ствар.

На траси старе железнице су додавали колосеке и пероне и за С Бан али С9/С7/С3 немају независну трасу. Дакле, временом су добили сопствене колосеке и пероне на постојећој траси железнице.

Као и нове возове, пре 20 година смо требали и да дуплирамо колосеке у критичној зони чвора.
 
Pa to će se i desiti uskoro od Prokopa do Batajnice, samo što to ide tromo i sporo iz xy razloga.

Okej, i ja kažem da je jaka železnica potrebna i na gradskom i prigradskom nivou, ali ovoliko mračenje po BG:VOZ-u ne ide.
Po meni potrebno je da se više ugledamo na Švajcarsku što se tiče gradske železnice, nego na Nemačku, a bogami i uopšteno.
 
Realno, naslednik Beovoza su Regio vozovi. Beovoz je nastao iz situacije kada imaš krš infrastrukturu dalje od Beograda, ali imaš novi čvor prolazni. Danas recimo imamo isti taj voz koji vozi do Novog Sada, samo terminira u Beogradu. Dalji razvoj ovih vozova je takt od sat vremena i teraj na drugu stranu kroz čvor, a da li se zove Regio ili Beovoz apsolutno nije bitno. Korak posle toga je tarifna integracija ne samo u Beogradu (ti vozovi bi služili kao ekspresni BGvozovi) već i u ostalim mestima
 
Takt od 2 minuta, dajte malo realnosti pre svega, POBOGU!
S-BAHN & BG:VOZ NISU ISTE STVARI!
Za razliku od S-Bahn-a BG:VOZ u poptunosti zavisi i od ostalog saobraćaja, nema nezavisnu trasu, to je dooosta bitnija razlika.

Umesto što pišeš svašta pitaj stanovnike Batajnice i ostalih naselja do Novog Beograda koliko im je značio (i koliko im znači i sada) BG:VOZ u ovom elementu.
Beovoz je super ideja, ali da bi se kao koncept ispunio potrebno je dosta ulaganja, to te 2011 nije bilo realno, a i danas je dosta daleko.
Bilo je novca u raznim porjektima i zajmovima a nije se trosio na sistemu. Nije beovoz bio fokus a mnoge druge stvari jesu. Tako je Bg:voz krivo roden i nije se ispravio do danas. 2009 ugovorili su ruski zajam od 800 mio dolara za zeleznicu. Vrtili su gde da ih potrose - na Bg:voz je otislo jedna lepa nula. Umesto su skratili prostor koji opsluzuje. A na takvom potezu u Minhenu ide tramvaj, S-Bahn i U-Bahn. Ne znaci nista gradu sinski sistem koji nije umrezen. Moje radno mesto mogu da stignem sa U-Bahn, Tram-Bahn i S-Bahn i busom, sve stanice nose isti naziv, a nije centar grada. Do Batajnice predpostavljam ne ide nista od ostalih gradskih podsistema da je vredno pomenuti. Krivica je ondasnjih vlade stu su kastrirali najperspektivniji sinski podsistem grada, a planirali su metro za koje uopste nisu potrebna decenijska ulaganja. Umesto da su dali novac Egisom za izradu irelevantnih planova lakog metroa mogli su da uloze u Beovoz. Nije se desilo. Dan danas isto - gradimo metro, placamo Francuze i kupujemo krtice za kopanje istih. A infrastruktura koja postoji, jok.
 
Realno, naslednik Beovoza su Regio vozovi. Beovoz je nastao iz situacije kada imaš krš infrastrukturu dalje od Beograda, ali imaš novi čvor prolazni. Danas recimo imamo isti taj voz koji vozi do Novog Sada, samo terminira u Beogradu. Dalji razvoj ovih vozova je takt od sat vremena i teraj na drugu stranu kroz čvor, a da li se zove Regio ili Beovoz apsolutno nije bitno. Korak posle toga je tarifna integracija ne samo u Beogradu (ti vozovi bi služili kao ekspresni BGvozovi) već i u ostalim mestima
Nije isto regio i gradska zeleznica, sto gradska zeleznica staje na svim stajalistima a regio samo na bitnijim. Keln, Berlin i Minhen na istim trasama imaju i jedno i drugo, samo ce te regio odvesti na mnogo manje mesta, a S-Bahn stace svakih nekoliko stotinak metara.
 
Vrh