Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Hvala na istraživanju, sa kojim možemo upoređivati različite koncepte rešenja. Vezano za Bon je jasno, prestonica zemlje sa 70 miliona stanovnika, koji je to 1989. prestao da bude. Vezano za Štutgart, analizirao sam šta kaže Wikipedia, i ispada da je S-bahn (BG:VOZ) dobio 1993, i to sa kašnjenjima (prvobitno se htelo do 1984.). I kod mnogo "razvijenijih i bogatijih" naroda se dolazi do velikog prekoračenja rokova i troškova kod podzemnih radova. Vezano za težnju ka podzemnom tu, to je najviše vezano za aerodromsku zonu dosta manju i natrpaniju komercijalnim sadržajima (hoteli, logistički centri...). Beograd ima sada mnogo slobodnog prostora, i može brže, jeftinije i blizu terminala da napravi čeonu stanicu, po mom mišnjenju u plitkom ukopu sa prirodnom svetlošću i na način da može da se jednog dana produži između JAT Tehnika i piste. To je projekat koji može da se završi za 2 godine + 1 godina za projektovanje, i da bude multifunkcionalni projekat (korist za Surčin, prigradski deo Čukarice i Obrenovac).

Štutgart je posle 2021. dodao LRT, a dokle se stiglo sa Stuttgart 21, ne znam, u smislu veze sa IC.
Veza sa Aerodromom je postavljena, sama stanica u Stutgartu jos nije ni blizu. Sto se tice aerodroma Beograd, u pravu si.
 
У држави у којој је добром делу грађанства тешко да своје возило прописно паркира 300-400 метара од продавнице, пекаре, трафике, апотеке, ресторана брзе хране итд. већ то чини на најближем тротоару, трамвајским шинама или у саобраћајној траци, илузорно је очекивати велико интересовање за воз до којег треба доћи вероватно градским превозом, за воз који прилично кружи до крајњег одредишта и на крају путника са пртљагом оставља 500-600 метара од зграде аеродрома, на милост и немилост киши, ветру, сунцу итд. Ако мене питаш, то је у реду ако на пут крећеш са ранцем и/или кофером на точкиће, али ја свакако нисам меродаван јер се много више крећем од просечне особе и немам аутомобил већ користим јавни превоз тако да ми је тих 500-600 метара уобичајена шетња до станице јавног превоза.

они који буду користили тај воз, њима није проблем да се прошетају тих 500-600 метара. они који иду колима 400 метара, ти ће наставити да иду колима
 
Када ми се родила ћеркица, престао сам да размишљам на тај начин. Када идем сам све ми једно. Када идемо породично, пре ћемо чекати аутобус који иде на сваких 40-50 минута, али вози директно и стаје близу, него пашачити 10 минута до аутобуса или тролејбуса који иде често. Јавни превоз који покрива спавајуће зоне, још може да промаши сваки улаз у зграду, и да ту хтео не хтео биће пешачење неко, али када промашиш јасну тачку генерисања токова (улаз у Сајам, железничку станицу, аеродром, факултет, тржни центар...) за 500 метара, па чак и више од 150 метара, ту си направио зицер грешку у пројектовању, зицер изгубио 6 минута на конкурентности, иако си до тога уложио 200 милиона евра да буде 10 минута брже.

Овде имамо две зицер грешке, 12 километара дужу трасу, и 6 минута пешке више од идеалног трасирања. 12 км је 15 минута више вожње +6= 21 минут неконкурентније у односу на аутобус. А тек у односу на такси. Дакле, правимо да се к..чимо како имамо аеродромски воз, поскупели препродате парцеле, а ипак не узимати од најугроженијег и најважнијег слоја људи у Србији, а то су таксисти. Прокоп приступ. И тамо, онај ко је хтео да Прокоп буде коришћен, одмах би спустио тролејбус, провукао једно 4 фреквентне аутобуске линије, направио некакву прекоклисурску пасарелу до Клиничког, спојио бочне саобраћајнице Мостарске петље и Хитне помоћи да приближи аутобусе са аутопута... Али, ни не покушавају тако нешто.
 
На крају би најрационалније решење био трамвај од аеродрома, преко Радиофара и право кроз Марка Челебоновића, Николе Добровића, па да скрене у Тошин бунар и опет у Милутина Миланковића.
 
Трамвоз јер би тада могао и по постојећим трасама. Цртао сам раније такву варијанту.
 
Боље обичан трамвај, ближи је људима, нису потребне компликоване станице. Евентуално размислити о колосеку "нормалне ширине, па да у Милутина Миланковића буду три шине до нпр. Пристаништа за почетак, а после постеоено да се конвертује већина пруге за нормални колосек на правцима и да се остави само круг двојке за метарски.
 
Pa [to su komplikovane. Iste su kao ya obian tramvaj. Разлика је само у томе што он може у по железничким шинама. Да, веорватно би му тамо требале прилагођене станице, али верујем да би се дао урадити један стандард за нископодне возове и за трмавозове. А у граду, трамвоз као обичан трамвај путује и користи сигнализацију. Јеидно што је ширина колица за нормлни колосек...
 
Може неко објашњење за ову рупу од 7:00 до 9:00 који запосленом свету можда и највише значе? Ако је негде писано о томе реците која страна
IMG_0752.jpeg
 
нема ко и шта да вози, то би био разлог, овај у 6 је из младеновца или лазаревца вљд.
Тај воз у 9 мсм да користи само људима који раде са колегама из ГМТ зоне, а из неког разлога морају да иду уживо на посао.
Мислим да никада нисам видео 30+ људи да је било у том возу.

ЕДИТ: сада ти сви возови иду до Земуна, па можеш на оне из Ниша и са Барске пруге да уђеш ту и да одеш то НБГ, не стају на Тошином Бунару
 
нема ко и шта да вози, то би био разлог, овај у 6 је из младеновца или лазаревца вљд.
Тај воз у 9 мсм да користи само људима који раде са колегама из ГМТ зоне, а из неког разлога морају да иду уживо на посао.
Мислим да никада нисам видео 30+ људи да је било у том возу.

ЕДИТ: сада ти сви возови иду до Земуна, па можеш на оне из Ниша и са Барске пруге да уђеш ту и да одеш то НБГ, не стају на Тошином Бунару
Nema ljudi koji se od 7 - 9h kreću ka gradu na posao? Neka me neko iz Resnika i okoline ispravi ako je to istina ali onda su verovatno i 94 i 47 prazni u to doba dana.

Slika od pre nekoliko dana btw, ne znam jel isložbeni primerak sad ili nema ko da ga vozi?
8e3efcb9-3bb5-40ba-810e-77772a51563e.png
 
Poslednja izmena:
Zaista ne smatram da je tolika drama jer imaš više polazaka sa mogućnošću konekcije na Karađorđevom parku u to vreme:

1707130159101.png


Na primer, 8:01 pruža dobru vezu sa 8:37 sa Karađorđevog parka, sasvim korektno. 07:36, pa 08:07 za Tošin bunar. Ne mora sve da bude direktna linija.
 
Evo jedna anomalija oko ukrštanja dva voza.Imamo voz 8310 iz Ovče do Beograd centra kreće u 9:52 u BC stiže u 10:15, a voz 8203 iz Zemuna za Resnik kreće u 10:03 u Beograd centru je 10:13. Nije data mogućnost da ljudi kombinuju ova dva polaska ko bi na primer iz Ovče išao za Resnik
Screenshot_20240205-135211~2.png
 
Nema ljudi koji se od 7 - 9h kreću ka gradu na posao? Neka me neko iz Resnika i okoline ispravi ako je to istina ali onda su verovatno i 94 i 47 prazni u to doba dana.

Slika od pre nekoliko dana btw, ne znam jel isložbeni primerak sad ili nema ko da ga vozi?
Где сам рекао да људи не иду у град на посао.

Воз је празан или јер никоме не користи у то доба дана, или јер људима више одговара да се возе 50 минута дуже, а ово друго није.
Радницима који имају клизно радно време са најкаснијим почетком у 10 одговара, осталима не. А уколико целих 8 сати мораш бити на послу не враћаш се возом, што додатно демотивише људе да се прошетају до станице ујутро. (Назад су сви пре 20 до 17 на Тошином бунару).

Слика је резерва, он је сваки дан тамо, ваљда 20% (врв нетачно) мора да буде у резерви, нешто као хладна, нешто као врућа.
 
нема ко и шта да вози
Odgovor je bio usmeren na ovaj deo rečenice, ali mislim da sam ja kriv jer nisam shavtio da govoriš o polascima pre 6 i posle 9, a ne ovima izmedju. U svakom slucaju vidim, post ispod gde stavrno postoji dosta opcija za presedanje kod KP. Tako da, pogrešno sam ja shvatio. Što se tiče slike, voz je stajao nekoliko sati, tako pretpostavljam da je rezerva.
 
Slika garniture na Prokopu je vruća rezerva (tu je i osoblje koje je spremno da odveze tu garnituru ukoliko se neka u redovnom saobraćaju pokvari). Takođe je ugovorom predviđena i jedna hladna rezerva u TPS Zemunu. To znači da ukupno ima 12 garnitura, 10 u saobraćaju i 2 u rezervi
 
"Ко" би биле машиновође, а "шта" нисам мислио кога, него буквл шта као машину.

То преседање на КП је угл океј, само око 2-3 пута месечно онај из Младеновца или Лазаревца толико касни да измеша све па уместо чекања на кп од 10ак мин чека се 30+
 
I pitanje, zašto pojedina grupa radnika SrbijaVoza konstantno vređa i proziva članove Fb grupa "BG:VOZ" koji objavljuju nepravilnosti.

Tipa ovo:
Screenshot_20240207_165407_Facebook.jpg

Screenshot_20240207_165416_Facebook.jpg
 
Ne, nego jer su u mogućnosti da komentarišu, obzirom da im niko od admina do sada nije zabranio pristup FB grupi. ;)
 
Vrh