Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Da li neko ima informaciju o bilo kakvim planovima renoviranja stanice Pancevacki most(a da nije ono "Rusimo stari gradimo novi most.")? Pricu bih potkrepio i slikom koju sam napravio. skoro.
IMG_20230515_183209.jpg
 
Sta bi trebalo da se uradi da prigradski vozovi idu cesce?
Da li je to samo kupovina garnitura ili treba jos nesto?
 
Sta bi trebalo da se uradi da prigradski vozovi idu cesce?
Da li je to samo kupovina garnitura ili treba jos nesto?
Kupovina garnitura prvenstveno i spuštanje perona na Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu (jer ti novi vozovi ne bi mogli tu da staju).
Takođe ima problem sa kapacitetom na delu pruge Beograd Centar-Batajnica
 
mvbg1 и други форумаши су преложили насипање пруге до нужне коте. Можда да прихватимо сви тај наратив ако већ нема аргумената против?
 
Zna li se razlog tolikog/tolikih kasnjenja?
Jednokolosečna pruga.
Jednokolosečna pruga sama po sebi nije uzrok nepouzdanosti, a za šta je dokaz čak i u balkanskoj kulturi izuzetno tačni Ćira na uskokolosečnim prugama. Čak i sada imamo u Srbiji pruge sa malo vozova gde regionalni vozoмi uglavnom poštuju red vožnje. Uglavnom, što je veće korišćenje infrastrukture, to se dodaju veće rezerve vremena za nadoknadu kašnjenja, pre svega sa dužim zadržavanjem na stanicama.

Konkretnu jednokolosečnu prugu od Resnika do Lazarevca sam detaljno analizirao upravo sa ciljem da se omogući prigradski saobraćaj na svakih sat vremena uz uvaženje potreba za međuregionalnim pa i međunarodnim transportom putnika, kao i prevozom robe. Promena signalno-sigurnosnog sistema, sa od građevinskih radova ugradnjom svega osam skretnica, podtigao sam da se potrebna rezerva vremena sa 13 minuta na 100 kilometara smanji na 5 minuta na 100 kilometara. Međutim, takva vrsta upravljanja zahteva objednjeni dispečerski sistem. Ako ni to nema, niti izbor dispečera po sistemu najbolji od najboljih, tada su potrebne još veće rezerve vremena u redu vožnje. To znači da je po redu vožnje predviđenih 5 minuta u Resniku za voz iz Lazarevca malo. Red veličine potrebnog stajanja je 10-15 minuta, za šta bi trebala posebno istraživanje. Jeftinije je i sa boljom ponuđenom uslugom, posledično jačim razvojnim efektom, uložiti u 8 skretnica po mojem predlogu, signalno-sigurnosne uređaje i dručačiji dispečerski centar.
 
Буквално је могла да остане на слепом колосеку испод степеништа без икакве драме. Али ово је жешћи дебилизам, овако излагати дете стресу и ризику због чега??
 
Oво је за лудницу и одузимање детета. 3 стадијума лудила, прво пешке колосеком где возови иду великом брзином, друго исто то са дететом, треће трчиш право колосеком до перона уместо само да се помериш са колосека.
 
Klasična blokada, odnosno hvatanje panike u ovom slučaju.
U dobrom delu slučaja gaženja, ljudi su se nerezonski ponašali dok im se voz približavao baš iz razloga panike koja bi ih uhvatila i "gurnula" im mozak na rokadu.
Umesto da ostane na ovom drugom koloseku ili se prbliži štulcu koji je tu blizu, ona je panično krenula da beži ka peronu.
Zato je neovlašćenim licima i zabranjeno hodanje prugom, ljudi jednostavno izgube zdravorazumno ponašanje zbog momenta panike koja im se javlja.
Nadam se da je naučila lekciju i da grešku više neće ponoviti, a ovaj snimak može ostalima pokazati "Kako ne treba!"

Za ceo moj život samo sam jednom prešao pešaka preko prelaza neoprezno (bili su spušteni branici), iako je lokomotiva bila i dalje dosta daleko u pravcu, jeza me je prošla, čak štaviše ostao sam sigurno 20-tak sekundi nesvesno zakopan nasred koloseka u mestu zbog tog šoka, što dosta govori kako naše telo i mozak deluju u tim momentima.:)
 
Najmanji problem je sama pruga, to će sklepati za dve-tri godine ako krenu u projektovanje ove godine.
Aerodrom navodno treba da se poveže sa BG Vozom, dobro to je sasvim okej isto tako je odrađeno kao u Italiji(Rim), e sad na to postoji Leonardo Express koji saobraća na svakih 20-ak minuta, ide direktno Roma Termini - Aerodrom i uvek je pun. Na gradskoj verziji do aerodroma idu Hitachi double decker kompozicije od 5 vagona, a na LEX ide običan Alstom od 5 vagona.
Kao što svi znamo na BG Voz-u u Beograd-u glavna i jedina kompozicija je Gorbačov koji je raspad sistema i nije uopšte prihvatljiv za gradski saobraćaj vozova u 21. veku (primer nije level boarding itd.).
Treba nabaviti minimum 15 kompozicija koji su isključivo pravljeni za gradski saobraćaj(primer KISS 160/ Zurich S-Bahn) pojačati linije BG Voz-a koji će kada se napravi pruga do Surčina biti nategnut do granica pucanja sa tih 15 kompozicija, ali ajde makar da se pomerimo sa mrtve tačke i počnemo da koristimo pruge koje imamo.
Ako samo BG Voz bude saobraćao do Aerodroma, on će biti prepun u jutarnjim satima i popodnevnim kada se ljudi budu vraćali sa posla, a kad na to dodamo i ljude sa Aerodroma sa koferima tu će nastati opšti haos.
Zbog toga treba nabaviti 5 kompozicija samo za "Tesla Express" koji če imati mesta za kofere unutra i stajati na BGD Centar i Novi Beograd(pošto nam je BGD Centar odlično povezan sa gradskim prevozom).
 
Ako je za 4 godine izgrađena pruga do Niša pre skoro vek i po, ne vidim zašto u današnje vreme za 4 godine ne bi moglo da se napravi par kilometara do Surčina..
 
Сам корен идеје и није лош. Али је одрађено по француски.
 
Ako je za 4 godine izgrađena pruga do Niša pre skoro vek i po, ne vidim zašto u današnje vreme za 4 godine ne bi moglo da se napravi par kilometara do Surčina..
Južna pruga nije građena po visokim standardima čak ni za to vreme. Ima mnogo kompromisa i užasno mnogo krivuda čak i kroz dolinu.
Na čitavoj ex-yu teritoriji po višem standardu je rađeno samo Inđija-Novska pre 100 godina i sad ovo za NS.
Naravno da može da se uradi za 3 godine, ali treba naći pare, jer to će koštati mnooogooo.
 
Par kilometara pruge po ravnom terenu će koštati toliko mnogo?
 
Da bi ta gradska zeleznica do Aerodroma, Surcina i Ledina bila u funkciji do Expo-a, nevezano za izgradnju koleseka, moralo bi hitno da se pokrene procedura nabavke novih elektromotornih vozova za navedenu prugu.
Da se, recimo, do kraja godine potpise ugovor za nabavku vozova, kako bi bilo vremena da se oni naprave, testiraju, obezbedi potrebna dokumentacija i na kraju da se puste u saobracaj.
 
Мислите да би им било тешко да скину 2-3 Флирта са неке линије и да их врте од ЕХПО комплекса до НБГ или Прокопа?
 
Стижу они нови ФЛИРТови до 2027. ваљда. Мене више брине изградња пруге, такве ствари код нас трају поприлично.
Mislim da ce prugu da proguraju na silu. Nije to sada neka velika razdaljina i teren je uglavnom slobodan sve do ekspo terena, veoma gruba skica gde treba da prođe pruga i gde je vrv predviđena stanica na aerodromu:

1687500550969.jpeg
 
Онда најбоље да одмах крену са радовима. Треба направити скретнице од Земуна, треба направити надвожњак преко аутопута, провући све то кроз аеродрпм, није то баш тако једноставно.
 
Od Zemun polja treba da se odvajaju koloseci, ne od Zemuna, odavno imamo informaciju da je to promenjeno.

I ne znam kako to zamišljate, "treba samo skretnice" na ukrštanju, na denivelisanoj pruzi? Treba denivelisana petlja (čvor), kao kod Prokopa (Pazove).
 
Vrh