U ovom postu ću detaljno objasniti njihovu ideju sa aerodromom kao i dati moj predlog kako bi se ta ideja mogla nadograditi.
Kao prvo, odvajanje ka Aerodromu će se vršiti u Zemun polju umesto u Zemunu. Ovo je odlučeno nakon shvatanja da ne postoji način da se desni kolosek ka Aerodromu odvoji i preskoči preko TPSa.
Po trenutnom planu je planirana izgradnja dvokolosečne elektrificirane pruge Zemun polje-Aerodrom-Surčin-Nacionalni stadion-(Obrenovac)
S obzirom na intenzitet saobraćaja i rangove pruga jedino denivelisano odvajanje je moguće u Zemun polju kako bi se izbeglo presecanje koloseka u suprotnom smeru.
Planirano je da ovom prugom saobraća BGvoz sa visokiom frekvencijom od grada (to da li će biti Zemun, NBG, BGC ili nešto drugo zavisi od dinamike projekta izgradnje 4 koloseka BG-BAT) do Nacionalnog stadiona, a u budućnosti i do Obrenovca novim mostom.
Takođe se ostavlja mogućnost prolaznih vozova Beograd-Novi Sad da svraćaju na aerodrom i da se potom postojećom teretnom obilaznicom vraćaju do Batajnice. Ovaj način bi svakako iziskivao dosta vremena, čak 31 min od NBG do Batajnice po mom računu.
Kako bih lakše objasnio o čemu pričam ovde kačim mapu (koju sam na brzinu nacrtao)
*vremena upisana ovde su okvirna i računata pomoću osnovnih jednačina, ne bi trebalo da postoje velika odstupanja u odnosu na ovo.
Faza 1 je ono što bi se po postojećem planu gradilo i omogućilo bi efikasno povezivanje BGvozom, dok bi za ostale nacionalne vozove bilo nepovoljno
Sada bih dodao sopstveni predlog:
Faza 2 - Tošin Bunar - Aerodrom
Ova pruga bi se gradila za brzine od 160 km/h i koristili bi je svi ili bar većina regionalnih i daljinskih vozova koji bi išli na sever. Izgradnja bi bila skupa, ali sa velikim benefitima. Naime ušteda bi bila 12 minuta u odnosu na njihov predlog, a za svega 5-6 minuta bi se stizalo na NBG sa aerodroma. Dok se ne izgradi faza 3, vozovi bi koristili teretnu obilaznicu. Za ovaj predlog je potrebno izgraditi dodatnu stanicu na mestu novog terminala dok se ne izgradi Faza 3. U okviru ove faze moguće je izgraditi stanicu/stanice na Bežaniji, pa čak bi bilo moguće napraviti integraciju sa M2 i M3 čime bi se za par minuta stizalo od Aerodroma do Bežanije i presedalo do Blokova ili Zemuna.
Faza 3 - Dogradnja na Fazu 2 čime bi se dodatno skratio put i vreme putovanja nacionalnim vozovima. Ovime dobijamo odvojenost od BGvoza i nacionalnih vozova. Postojala bi 4 koloseka između Aerodroma i Zemun polja, gde bi se 2 za BGvoz odvajala ka Zemun polju, a 2 za Batajnicu.
Faza 2 i 3 bi se naknadno gradile, a po mogućstvu bi se radile u isto vreme. Ze ove faze je potrebno dosta novca i potražnja. Nije ih realno graditi sada, ali za 20-30 godina vervovatno bi. Zato je potrebno ostaviti sad prostor kako bi naknadna gradnja bila jefitnija.