Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Juče sam se vraćao u Pa onim vozom u 17:50..bio je prilično popunjen, generalno u poslednje vreme ima sve više putnika.. Samo kada bi uveli više polazaka, omogućili mesečne karte i pustili da ide barem do NBG.. Kondukter mi reče da će navodno od septembra biti više polazaka.. Juče je brzina bila oko 60/70, kaže mašinovođa da su smanjili malo brzinu zbog šina i vrućine..
 
Juče je brzina bila oko 60/70, kaže mašinovođa da su smanjili malo brzinu zbog šina i vrućine..

Па да ли је могуће? На прузи ремонтованој пре пар година? Па инфра је потпуно неспособна. Ово је за затвор! Можда некима не делује ово значајно али ово је поражавајуће. Само се у Србији спушта брзина због сунчаних кривина на 30 степени. И то на новоремонтованој прузи. Одговорност у предузећу нула! Како они мисле да одржавају пругу за 160/200 км/ч, мени није јасно...
 
Pa tu prugu za NS će verovatno dobro održavati, jer je priorotetna za imidž naših železnica.. oko ove za PA se izgleda ne cimaju preterano, iako je remontovana za 120 km/h brzina voza nijednom ne prelazi 90 i nešto, vožnja traje pola sata, što je mnogo za tako kratku deonicu..
 
Pa tu prugu za NS će verovatno dobro održavati, jer je priorotetna za imidž naših železnica.. oko ove za PA se izgleda ne cimaju preterano, iako je remontovana za 120 km/h brzina voza nijednom ne prelazi 90 i nešto, vožnja traje pola sata, što je mnogo za tako kratku deonicu..

Ремонтована је за 100 км/ч. Не постоје услови за већу брзину.

Пруга БГ-НС је 76 км. Раде пругу НС-СУ, планирају БГ-НИ. То је већ додатних 350 км за 160/200 км/ч. За одржавање толиких пруга не треба воља за одржавањем имиџа, већ механизација, људство, финансијски план одржавања. БГ-НС се тренутно одржава колико толико јер је нова пруга. Било је већ смањивања брзина, отказивања возова и класичних српскожелезничких бољки. Видећемо шта ће бити за 5 или 10 година. На жалост, знајући како ствари иду код нас, не надам се пуно.
 
Па да ли је могуће? На прузи ремонтованој пре пар година? Па инфра је потпуно неспособна. Ово је за затвор! Можда некима не делује ово значајно али ово је поражавајуће. Само се у Србији спушта брзина због сунчаних кривина на 30 степени. И то на новоремонтованој прузи. Одговорност у предузећу нула! Како они мисле да одржавају пругу за 160/200 км/ч, мени није јасно...
ovo znači da nisu sigurni u kvalitet čelika i njegovu otpornost na pojavu sunčanih krivina.
 
Juče sam se vraćao u Pa onim vozom u 17:50..bio je prilično popunjen, generalno u poslednje vreme ima sve više putnika.. Samo kada bi uveli više polazaka, omogućili mesečne karte i pustili da ide barem do NBG.. Kondukter mi reče da će navodno od septembra biti više polazaka.. Juče je brzina bila oko 60/70, kaže mašinovođa da su smanjili malo brzinu zbog šina i vrućine..
Lepo što je popunjen, nešto nisam siguran za priču od septembra ali no, nadamo se da će biti
 
U ovom postu ću detaljno objasniti njihovu ideju sa aerodromom kao i dati moj predlog kako bi se ta ideja mogla nadograditi.

Kao prvo, odvajanje ka Aerodromu će se vršiti u Zemun polju umesto u Zemunu. Ovo je odlučeno nakon shvatanja da ne postoji način da se desni kolosek ka Aerodromu odvoji i preskoči preko TPSa.

Po trenutnom planu je planirana izgradnja dvokolosečne elektrificirane pruge Zemun polje-Aerodrom-Surčin-Nacionalni stadion-(Obrenovac)

S obzirom na intenzitet saobraćaja i rangove pruga jedino denivelisano odvajanje je moguće u Zemun polju kako bi se izbeglo presecanje koloseka u suprotnom smeru.

Planirano je da ovom prugom saobraća BGvoz sa visokiom frekvencijom od grada (to da li će biti Zemun, NBG, BGC ili nešto drugo zavisi od dinamike projekta izgradnje 4 koloseka BG-BAT) do Nacionalnog stadiona, a u budućnosti i do Obrenovca novim mostom.
Takođe se ostavlja mogućnost prolaznih vozova Beograd-Novi Sad da svraćaju na aerodrom i da se potom postojećom teretnom obilaznicom vraćaju do Batajnice. Ovaj način bi svakako iziskivao dosta vremena, čak 31 min od NBG do Batajnice po mom računu.

Kako bih lakše objasnio o čemu pričam ovde kačim mapu (koju sam na brzinu nacrtao)
AerodromFin.png

*vremena upisana ovde su okvirna i računata pomoću osnovnih jednačina, ne bi trebalo da postoje velika odstupanja u odnosu na ovo.

Faza 1 je ono što bi se po postojećem planu gradilo i omogućilo bi efikasno povezivanje BGvozom, dok bi za ostale nacionalne vozove bilo nepovoljno

Sada bih dodao sopstveni predlog:

Faza 2 - Tošin Bunar - Aerodrom
Ova pruga bi se gradila za brzine od 160 km/h i koristili bi je svi ili bar većina regionalnih i daljinskih vozova koji bi išli na sever. Izgradnja bi bila skupa, ali sa velikim benefitima. Naime ušteda bi bila 12 minuta u odnosu na njihov predlog, a za svega 5-6 minuta bi se stizalo na NBG sa aerodroma. Dok se ne izgradi faza 3, vozovi bi koristili teretnu obilaznicu. Za ovaj predlog je potrebno izgraditi dodatnu stanicu na mestu novog terminala dok se ne izgradi Faza 3. U okviru ove faze moguće je izgraditi stanicu/stanice na Bežaniji, pa čak bi bilo moguće napraviti integraciju sa M2 i M3 čime bi se za par minuta stizalo od Aerodroma do Bežanije i presedalo do Blokova ili Zemuna.

Faza 3 - Dogradnja na Fazu 2 čime bi se dodatno skratio put i vreme putovanja nacionalnim vozovima. Ovime dobijamo odvojenost od BGvoza i nacionalnih vozova. Postojala bi 4 koloseka između Aerodroma i Zemun polja, gde bi se 2 za BGvoz odvajala ka Zemun polju, a 2 za Batajnicu.

Faza 2 i 3 bi se naknadno gradile, a po mogućstvu bi se radile u isto vreme. Ze ove faze je potrebno dosta novca i potražnja. Nije ih realno graditi sada, ali za 20-30 godina vervovatno bi. Zato je potrebno ostaviti sad prostor kako bi naknadna gradnja bila jefitnija.
 
ovo znači da nisu sigurni u kvalitet čelika i njegovu otpornost na pojavu sunčanih krivina.

Не значи. Значи да нема одржавања. Челик има одређена својства на одређеним температурама која су дозвољена. Шине стоје фиксиране на праговима. Услед промене температуре прагови се под притиском померају бочно јер услед неодржавања фали туцаника који их држи.
 
Искрено боље одмах да се ради пруга Тошин бунар-Аеродорм-Батајница.
Tu ima 2 problema:
1) Vrlo brzo bi ta pruga bila zagušena jer bi je koristili i BGvoz i nacionalni vozovi
2) Ne bi bilo moguće pustiti BGvoz za Nacionalni stadion bez okretanja na aerodromu
 
Може то да се реши лако:
1 - БГ воз да иде као што иде и сада до Батајнице преко Земуна, а национални возови да иду преко аеродрома (нек осмисле лепо такт возова за НС/Суботицу, Шид и Зворнит тако да има воз са и до аеродрома на сваких пола сата);
2 - за национални стадион направити крак пруге са теретне обилазнице, брже и лакше него да се праве денивелације у Земунском пољу.
Opet se mora ili okretati u Batajnici ili mašiti potpuno Batajnicu.
 
Па нек за национални стадион буде засебна линија, до Обреновца ваљда у плану, која заобилази Батајницу. Аеродрому више значе возови до других градова, Соко до Суботице и Прешева пре свега.
 
Problem je sto su resili da opsluze 4 lokacije koje nisu na istoj putanji i onda ta linija krivuda toliko sto je jako lose. Ne mora jedna linija da prodje kroz Aerodrom, Srucin, Sajam i stadion, moze da bude Y krak i da budu 2 linije, jedna ka aerodromu a druga ka Surcinu i stadionu.
Inace tehnicki moze da se napravi odvajanje kod Zemuna samo sto oni to ne znaju da projektuju.

Podrzavam predlog @Boki123
 
Стижу они нови ФЛИРТови до 2027. ваљда. Мене више брине изградња пруге, такве ствари код нас трају поприлично.
Flirtovi koji treba da stignu krajem ove godine su za međugradski saobraćaj, da li su naručili i neke za BGvoz?
 
Flirtovi koji treba da stignu krajem ove godine su za međugradski saobraćaj, da li su naručili i neke za BGvoz?

Нису. Али с обзиром да ови које тренутно имамо користе за међуградски саобраћај, а намењени су за приградски саобраћај, могу се они употребити. Но, знајући праксу на нашој железници, очекујем да када стигну нови Флиртови, Горбачови полако оду у заборав и онда опет останемо на мање више бедном нивоу возних средстава за територију од 6.5 милиона становника.
 
A kako bi se uopste nadzemna stanica ukomponovala sa aerodromom? Bas ne mogu na tom prostoru da je zamislim....Mislim da podzemnu mozemo da zaboravimo
 
Вероватно би била на стубовима, попут станице НБГ.
 
Јужнија пруга иде кроз пустињу њива 2/3 а 1/3 иде кроз Војвођанску где баш и нема места за железницу нажалост. Севернија пруга кроз аеродром је пун погодак и оно што нам треба, са критиком на то што после аеродрома иде јужније уместо да иде право ка Добановцима где би се укључила на железничку обилазницу.
 
Novi Flirtovi kreću da dolaze ove godine i dolaziće do oktobra sledeće godine. Novi Flirtovi će biti korišćeni za daljinski saobraćaj, dok će se stari koristiti za regionalni.
Za BGvoz su u toku pregovori da se obezbedi finansiranje kupovine novih vozova, verovatno će novac za to biti ostavljen u budžetu sledeće godine. Do tada će gorbačovi voziti na BGvozu
 
Ova jedna pruga previse krivuda da bi bila konkurentna sa vremenom, potrebne su 2 pruge u vidu Y kraka.
 
Како су замислили линију која качи и аеродром, и стадион и иде даље ка Обреновцу са овако замишљеном пругом?
 
Јужнија пруга иде кроз пустињу њива 2/3 а 1/3 иде кроз Војвођанску где баш и нема места за железницу нажалост. Севернија пруга кроз аеродром је пун погодак и оно што нам треба, са критиком на то што после аеродрома иде јужније уместо да иде право ка Добановцима где би се укључила на железничку обилазницу.

Pruga ne bi isla Vojvodjanskom vec bi isla kroz padinu Bezanijske kose gde postoji jedan zeleni neizgradjeni pojas dugacak nekoliko kilometra sasvim pogodan da se tuda provuce pruga do Tosinog Bunara.

BG voz razvoj.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh