Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Sramotno malo
Mozda je najgore u toj prici sto je poslednji polazak u 15:08
Da je bar u 19:00 il kasnije...

To je kasniji polazak za građane podno Lapova, nekada je polazio još kasnije iz BG, ali su to malo prilagodili.
Mislim 07 je iovako uvek bio na klackalici da se ukine (npr 2021.), a i bogami opet se nešto šuška...
 
Što više gledam ovu mapu, sve mi je zanimljivija ideja ove linije prigradske železnice Ruma-Smederevo, koja prati, kao je napisano, autostradu. Mislim da bi se mogla izgraditi neka prigradska železnička linija koja bi pratila autoput i koja bi povezivla naselja oko Smederevskog puta sa Prokopom. Valjda bi se našlo mesta da se ugradi pruga, makar jedan kolosek sa dvokolosečnim stanicama gde bi se mimoilazili vozovi. Tu bi mogao biti takt od 15 minuta u vršnim časovima, pod uslovom da se koristi samo za prigradske vozove,
 
@Siniša od Ikee pruga većim delom prati autoput osim između Vrčina i Malog Požarevca i kao takva pogodna je za fider režim iz okolnih mesta (uključujući i duž "Smederevca"), tim pre što je zahvaljujući sekundarnom karakteru na njoj tradicionalno slabiji obim daljinskog saobraćaja (trenutno nema razvijenog gradsko-prigradskog koji bi popunio postojeće kapacitete, odnosno opravdao proširenje pa samim tim i značajno unapređenje opšte prevozne usluge na tom pravcu).

Verujem da će nakon rekonstrukcije mladenovsčke pruge u sastavu brze pruge Beograd-Niš premestiti teretne vozove na nju (ne postoji limitacija kao na deonici severno od Inđije), mada bi duplikacija (sa jednog na dva koloseka) obezbedila uslove za postizanje takvog takta (uz savremenu signalizaciju zavisno od gustine železničkog saobraćaja i prateće infrastrukture još i jačeg).

To ne isključuje mogućnost saobraćaja vozova obilaznicom ka Vinči, izgradnju kraka ka Grockoj, pa čak i poprečne veze pruga između Klenja i Male Ivanče u cilju preusmeravanja regionalnih vozova ka Resniku bez kruženja oko Avale, kako bi samo frekventniji prigradski pri slojevitom taktu (<60min pojedinačno) nastavljali trasom RM pravo tunelom Bubanj potok preko Šumica i Prokopa do stanice Novi Beograd odakle bi nastavljali novim paralelnim kolosecima do Batajnice i eventualno Inđije (i eventualno išli i preko Bežanije/aerodroma zbog čega bi trebalo utvrditi koridor M3 tako da dopunjava brzi metro-RM umesto da izazove nepoželjnu redundanciju). U tom bi slučaju 2-4 para vozova na čas nastavljalo dalje od Batajnice, odnosno Vrčina.

Što se voznog parka tiče mislim da bi bio dovoljan pariski Alstom-CAF MI20 za RER B i to sa spuštenim podom na podestima i u singldek vagonima zaokruženo na 950mm (RER NG/X'Trapolis CityDuplex ima 970mm) tako da uz opremljenost osim CBTC i ETCS L2 signalnim sistemom, odnosno primenom po jednog rasklopivog stepenika po ulazištu obezbedi mogućnost pokrivanja regionalnih pruga izgrađenih ili obnovljenih prema evropskim TSI standardima za niske (550mm) ili srednje/univerzalne (760mm) perone pri visinskoj razlici sa novim točkovims 20+20cm ili samo 20cm.

Pitanje da li bi bio potreban sinhron s obzirom na to da visokokapacitetna sedmodelna garnitura dužine 104m obezbeđuje 47% veći kapacitet sedenja u odnosu na četvoročlani regionalni Flirt (345 umesto 234), odnosno 43% veći ukupan kapacitet u odnosu na šestočlani prigradski Flirt (1070 umesto 744) pri istom opterećenju ulazišta.
 
@Express, ja sam mislio da takva linija potpuno bude nezavisna, za naselja uz Smederevski put, tj da se ne ukršta sa postojećom železničkom mrežom.

Btw, jedan zanimljiv intervju sa hrvatskim inžinjerom saobraćaja, jeste da se govori o zagrebačkom saobraćaju, ima i deo gde govori o njihovoj gradskoj železnici, ali našao sam neke paralele. Ako @Igor misli da nije mesto na ovoj temi, neka premesti.
 
Odlično @Siniša, diskusija jeste opšta, mada po više osnova relevantna baš za ovu temu.

Ševrović se dotakao ključnih problema i to:

• Povoljnog uticaja linearne morfologije Zagreba na gradsku železnicu
• Neizolovanosti gradske železnice od teretnog i daljinskog putničkog saobraćaja (prvi korak u urbanizaciji jeste izolacija)
• Neoptimalne povezanosti vidova javnog prevoza ("teška" indirektna presedanja, izostanak toplih veza, neusklađen red vožnje, nepouzdane linije)
• Neadekvatno pozicioniranih stanica/stajališta
• Nepovoljne vremenske dostupnosti železnice
• Izostanka primene fider autobusa na železnici (tramvajsko-fokusiran fider)
• "Glupih" semafora
• Nesprovođenja mera regulacije dostave, uključujući i gradilišta (koje bi u suprotnom mogle izazvati veći efekat od ulaganja u "pametne" semafore)
• Navikavanja mladih na taksi uz konkurentnost istog prevozu
• Izbegavanja dugoročnog planiranja
• Upravljanja gradom od strane građevinskog lobija - suburbanizacije katakteristične po obodnim šoping molovima i stambenim naseljima bez adekvatnog javnog prevoza
• Samoživosti velegradskog stanovništva koja utiče na haotičnu sredinu

Pomenuo je još i atraktivnost prevoza u smislu da gradovi na Zapadu ne primenjuju mere prisile na neoptimalno rešene mreže javnog prevoza (kumulativne kompromise-kompromisa), već privlače potencijalne korisnike celokupnim kvalitetom prevozne usluge (koja je brža, efikasnija, udobnija).

To su sve problemi manjeg Zagreba sa tramvajsko-autobuskom fider mrežom, međutim paralela sa većim i problematičnijim Beogradom je gotovo ista, uz još neke nepovoljne pojedinosti vezane za naš grad.

Pretežno je linearan sa nelinearnim, prostorno nepotpunim železničkim čvorom (za lokalni prevoz) "nezaokruženim" baš na glavnoj osi, predviđenim za dominantno daljinski putnički saobraćaj, ne mari o povezivanju i pogodnosti železnice, autobuse i taksije takmiči i sa nepostojanim tramvajem, o duplikaciji i to delimičnoj, dovođenju prevoza do glavne stanice kao centra sistema razmišlja na kraju.
 
Da li postoji ikakva ideja ili posledicno mohucbost da se ubaci jos jeda polazak bg voza od vuka posle 7:19, tipa u 7:34. To je za veliki broj ljudi iz erport si5iha i poslovnih zona na nbg mnogo bolji polazak da dodju na posao u 8. Kazu mi ljudi da ovim polaskom stizu u 20 do 8. . Nadam se da ce vratiti jednog dana vozove na 15 min.
 
Da li postoji ikakva ideja ili posledicno mohucbost da se ubaci jos jeda polazak bg voza od vuka posle 7:19, tipa u 7:34. To je za veliki broj ljudi iz erport si5iha i poslovnih zona na nbg mnogo bolji polazak da dodju na posao u 8. Kazu mi ljudi da ovim polaskom stizu u 20 do 8. . Nadam se da ce vratiti jednog dana vozove na 15 min.
15-20 do 8 za kompleks poput erport sitija mi zvuči okej, mislim da je bolje računati na 20 min ranije nego računati na voz i ostale uigrane delove javnog prevoza za stizanje "u minut"..? mislim nije da nemate gde da se zagrejte ili popijete nešto toplo tamo u tih 20 min što ste ranije stigli, ovako sve u nos
 
To staje u onih 15 minuta takta koji je nekada bio pre rekonstrukcije, a s vremenom svako raspolaze na svoj nacin. Nekima je to i pola sata ustajanja kasnije.

Da se gleda kako ko moze da se snadje, pola saobracaja u svetu ne bi funkcionisalo, na primer rad metroa u Njujorku bez prekida (24/7 svih 365 dana), ili pak Berlinu. Sto bi metro radio kad normalan svet spava, a uvek moze taksi da se nadje. Sto bih isao popodnevnim avionom, kad moze lepo uvece itd. Ili u Beogradu sto bi isao direktno trolejbusom u grad kad moze lepo da se presedne, to je samo par min peske. To je ono gde treba da bude napredak i usluga gradjanima, a ne da se sve skracuje i daju saveti sta sve moze za par minuta setnje ili pijenja caja.

Ako se ne varam, da bi se u ovom obimu saobracaja vratio na stari takt, treba nabaviti vozove, ali da li infrastruktuno to moze. Izvinjavam se jer je jednom neko dao tu analizu ovde ali ne mogu da je nadjem. Cini mi se da je bila takodje prica da se mora zavrsiti i stanica Karabuma da bi se taj red voznje ostvario. Moze podsecanje?
 
To staje u onih 15 minuta takta koji je nekada bio pre rekonstrukcije, a s vremenom svako raspolaze na svoj nacin. Nekima je to i pola sata ustajanja kasnije.

Da se gleda kako ko moze da se snadje, pola saobracaja u svetu ne bi funkcionisalo, na primer rad metroa u Njujorku bez prekida (24/7 svih 365 dana), ili pak Berlinu. Sto bi metro radio kad normalan svet spava, a uvek moze taksi da se nadje. Sto bih isao popodnevnim avionom, kad moze lepo uvece itd. Ili u Beogradu sto bi isao direktno trolejbusom u grad kad moze lepo da se presedne, to je samo par min peske. To je ono gde treba da bude napredak i usluga gradjanima, a ne da se sve skracuje i daju saveti sta sve moze za par minuta setnje ili pijenja caja.

Ako se ne varam, da bi se u ovom obimu saobracaja vratio na stari takt, treba nabaviti vozove, ali da li infrastruktuno to moze. Izvinjavam se jer je jednom neko dao tu analizu ovde ali ne mogu da je nadjem. Cini mi se da je bila takodje prica da se mora zavrsiti i stanica Karabuma da bi se taj red voznje ostvario. Moze podsecanje?
Istina, mislio sam na trenutno stanje polazaka, svakako bi bilo super da može..ali kad to bude biće i druge stvari.
 
BG voz 8009 koji je u petak 29.11. iz Batajnice krenuo u 7:57, je od stanice Zemunsko polje sa desnog, prešao na levi kolosek. Kada je došao do Altine, ljudi s druge strane, očigledno neobavešteni, su trčali podzemnim prolazom skroz na drugu stranu da uhvate taj voz. A tu su koloseci prilično razmaknuti. Voz je zbog toga malo duže stajao u stajalištu i potom istom levom stranom nastavio ka Zemunu. U Zemunu je stao na drugi kolosek. Dok je voz stajao u stanici na drugom koloseku s razglasa se 3 puta čulo standardno obaveštenje "Pažnja, po koloseku broj dva, očekuje se prolazak voza bez zaustavljanja". Nisam odmah obraćao pažnju, ali treći put kada je ponovila, shvatio sam da smo mi u BG vozu na tom drugom koloseku i da tu inače prolaze vozovi koji idu u suprotnom smeru ka Novom Sadu, a mi idemo ka Prokopu. Moram da priznam da mi nakon svega u Novom Sadu uopšte nije bilo svejedno i da sam pomislio neće li valjda da se Soko zapuca sad u nas. BG voz je odmah potom krenuo iz Zemuna ka tunelu, a pre samog tunela je prešao na desni kolosek i ušao u tunel. Otprilike samo 15ak sekundi nakon toga je u samom tunelu Soko projurio ka Novom Sadu tim levim kolosekom na kom smo mi malopre bili. Nisam stručnjak iz ove oblasti, ali mi ovo kratko vreme zaista kao laiku zvuči prilično opasno i kratko za bezbedno odvijanje saobraćaja. Da li neko može da da više informacija o tome?
 
BG voz 8009 koji je u petak 29.11. iz Batajnice krenuo u 7:57, je od stanice Zemunsko polje sa desnog, prešao na levi kolosek. Kada je došao do Altine, ljudi s druge strane, očigledno neobavešteni, su trčali podzemnim prolazom skroz na drugu stranu da uhvate taj voz. A tu su koloseci prilično razmaknuti. Voz je zbog toga malo duže stajao u stajalištu i potom istom levom stranom nastavio ka Zemunu. U Zemunu je stao na drugi kolosek. Dok je voz stajao u stanici na drugom koloseku s razglasa se 3 puta čulo standardno obaveštenje "Pažnja, po koloseku broj dva, očekuje se prolazak voza bez zaustavljanja". Nisam odmah obraćao pažnju, ali treći put kada je ponovila, shvatio sam da smo mi u BG vozu na tom drugom koloseku i da tu inače prolaze vozovi koji idu u suprotnom smeru ka Novom Sadu, a mi idemo ka Prokopu. Moram da priznam da mi nakon svega u Novom Sadu uopšte nije bilo svejedno i da sam pomislio neće li valjda da se Soko zapuca sad u nas. BG voz je odmah potom krenuo iz Zemuna ka tunelu, a pre samog tunela je prešao na desni kolosek i ušao u tunel. Otprilike samo 15ak sekundi nakon toga je u samom tunelu Soko projurio ka Novom Sadu tim levim kolosekom na kom smo mi malopre bili. Nisam stručnjak iz ove oblasti, ali mi ovo kratko vreme zaista kao laiku zvuči prilično opasno i kratko za bezbedno odvijanje saobraćaja. Da li neko može da da više informacija o tome?
Nema šta da brineš. Železnica funkcioniše na osnovu blok odseka, tj kad se jedan voz nalazi na jednom odseku, on je prikazan kao zauzet i nema šanse da se postavi put vožnje drugog voza na taj kolosek (što znači da su svi signali na crveno (STOJ) i čak da voz prođe taj signal bila bi automatski aktivirana kočnica). U ovom opisanom slučaju, ulazni signal u stanicu Zemun za Sokola je bio na Stoj, signal pre njega je bio na žuto mirno što označava očekuj Stoj na sledećem signalu. Mašinovođa usporava u isčekivanju STOJ.
 
Mnogo idealizujete železnički sistem kao "ništa ne može da se desi" a veoma može. Jedna greška u koracima i katastrofa
 
Mnogo idealizujete železnički sistem kao "ništa ne može da se desi" a veoma može. Jedna greška u koracima i katastrofa
Pa dobro, kao i sve drugo u životu. Da je čovek hteo da bude bezbedan ne bi izlazio iz pećine. Jedna greška u drumskom ili vazdušnom saobraćaju je isto tako kobna, samo je razlika koliko često se dešava takav događaj. U avio saobraćaju skoro nikad, u železničkom jako retko, u drumskom skoro svakodnevno.
 
Takav je sistem za obaveštenja da 3 minuta pre planiranog prolaska/dolaska/polaska po redu vožnje objavljuje nevezano za stvarnu lokaciju tog voza. Naravno da niko nije pustio voz iz suprotnog smera na zauzet kolosek, pa čak i da je hteo namerno da pusti sistem mu ne bi dozvolio (bukvalno ne bi mogao da klikne mišem da formira put vožnje)
 
Al zato kada se pokvari sistem i sve spadne na nalog otpravnika bidne kao na Pančevačkom.

Realno, nema više niko poverenja i to sasvim opravdano, u godinu dana 2 čeona sudara, stanica koja je pobila 15 ljudi, drugačije rezonovanje se ne može očekivati.
A za tih istih godinu dana 600 mrtvih u drumskom saobraćaju. Bilo je nesreća i po Nemačkoj i po Španiji sa stotinama i stotinama mrtvih, pa ništa. Evo danas voz za Novi Sad (Petrovaradin) prepun bio. Iako je bila subota, loše vreme i sred dana. U povratku se u RE stajalo.
Svaki sistem može da zakaže, ali ako idemo sa pretpostavkom da će se neko kretanje od A do B svakako realizovati, sigurnije je železnicom nego drumom. Još je ova pruga opremljena ETCSom kao dodatni nivo zaštite.
 
Dokle to poređenje sa drumskim saobraćajem? Koliko više vozila učestvuje u drumskom nego u železničkom? Još jedna stvar ljudi koji upravljaju vozovima su završili škole, išli na razne obuke, prolazili razne provere, za razliku od obuke za vozača b kategorije koji se za 6 meseci do godinu dana kao obuče za učestvovanjem u saobraćaju, što ne može da se poredi.
 
U Nemačkoj / Španiji kada se desi nesreća, desi se na visokofrekventom delu mreže u većini slučajeva, ovo nije opravdanje nego poređenje.
Na pruzi Sombor - NS gde se odigrao čeoni sudar nije frekventan pravac, jeste pojačan saobraćaj s obzirom da je postao deo teretne obilaznice.
Ali hej, Čovek / otpravnik vozova je imao informaciju da mu ide teretnjak i pustio mrtvo ladno putnički voz na njega, pa zaista koliko je teško ispratiti situaciju na terenu? Međustanično odstajanje, najprostiji oblik regulacije železničkog saobraćaja, a mi smo imali nesreću na njemu.

Nemam problem da se vozim sa vozom, ali sistem železnice ne mogu braniti, jer je sam sebe doveo do ove situacije.
 
U Nemačkoj / Španiji kada se desi nesreća, desi se na visokofrekventom delu mreže u većini slučajeva, ovo nije opravdanje nego poređenje.
Na pruzi Sombor - NS gde se odigrao čeoni sudar nije frekventan pravac, jeste pojačan saobraćaj s obzirom da je postao deo teretne obilaznice.
Ali hej, Čovek / otpravnik vozova je imao informaciju da mu ide teretnjak i pustio mrtvo ladno putnički voz na njega, pa zaista koliko je teško ispratiti situaciju na terenu? Međustanično odstajanje, najprostiji oblik regulacije železničkog saobraćaja, a mi smo imali nesreću na njemu.

Nemam problem da se vozim sa vozom, ali sistem železnice ne mogu braniti, jer je sam sebe doveo do ove situacije.
Zato treba insistirati na ugradnji najmodernijih SS uređaja na tim prugama prilikom modernizacije. Te pruge imaju sistem osiguranja koji se koristio na početku uvođenja železničkog saobraćaja. Na novim prugama imamo moderne sisteme koji u maksimalnoj mogucoj meri onemogućavaju faktor ljudske greške. Bg-Ns ima ugrađen najmoderniji sistem koji trenutno postoji u svetu. Što se tiče samog saobraćaja, šansa da se nešto tu desi je izuzetno mala (ali ne i 0)
 
Pošto nema tema za panvoz, šta se planira sad od decembra u novom redu vožnje? Da li će ubaciti nove polaske?
 
Pošto nema tema za panvoz, šta se planira sad od decembra u novom redu vožnje? Da li će ubaciti nove polaske?
Nema izmena, ostsje isti broj polazaka.
U situaciji kada se svakodnevno otkazuju polasci BGvoza usled nedostatka garnitura, kada su građani jednostavno izgubili poverenje u sve polaske sa RVRom, nema smisla povećavati bilo šta.
Kad se sredi tunel i peroni (što bukv može biti odrađeno za godinu dana) možemo o ogromnom povećanju vozova ka Pančevu da pričamo (ali u BGvozu)
 
Vrh